2 jaar lang geen seks of intimiteit

03-06-2020 18:08 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic. Heb er lang over nagedacht om dit online te zetten, maar ben benieuwd naar de meningen van een ander.

Op het moment zit ik een relatie van +/- 10 jaar met mijn vriendin. Ik ben zelf 29 en zij is 30. De afgelopen 2 jaar ontbreekt het aan enige vorm van intimiteit of seks. Aan het begin van onze relatie was de intimiteit en seks er wel. Dit kwam volgens mijn vriendin vooral voort uit spanning en nieuwigheid. De jaren erna werd het al steeds minder, alsook nam ze nooit het initiatief. De afgelopen 2 jaar is er niks geweest wat er ook maar een klein beetje van in de buurt komt. Meerdere malen heb ik dit onderwerp proberen te bespreken met haar, alleen telkens geeft ze aan er geen behoefte aan te hebben om dit te bespreken. Zodoende heb ik de bal 4/5 maanden geleden bij haar weggelegd, alleen is het onderwerp tot nu toe niet aan bod gekomen. Na zoveel maanden breekt het mij toch behoorlijk op, wat vaker lijdt tot ruzie’s (over andere zaken).

Het is een prachtmeid en in alles levelen we goed en wil met haar oud worden, alleen kan ik niet leven met het niet hebben van intimiteit of seks. Heb van alles geprobeerd om er over te praten of eventueel met een professional, maar alles slaat ze af.

Hebben jullie eventueel tips of ideeën?
takeesja schreef:
07-06-2020 16:03
Tjeetje....hier word ik ook verdrietig van zeg. Waarom vind je jezelf niet meer waard, dan een man die zijn kwakkie bij je kwijt kan? Het interesseert hem dus geen reet dat jij er geen zin in hebt.
Volgens de meerderheid hier in dit topic moet je dat voor je partner overhebben. Daar schijnt hij recht op te hebben, anders had je geen relatie aan moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
maar ik snap niet dat die man het dan leuk vindt? Dat die ander helemaal geen zin in je heeft? Hij doet er gewoon geen moeite voor, ook al weet hij dat als hij meer moeite doet dat het voor haar ook leuk is.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-06-2020 15:42
Het lastige van die coëfficiënt is dat hij veranderlijk is. Na verloop van tijd neemt het gezeik toe en het geneuk af.
Nee hoor, hier nog steeds in evenwicht
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
07-06-2020 16:58
Nee hoor, hier nog steeds in evenwicht
Dat is ook juist de truc van dit coëfficiënt. Hij moet in evenwicht blijven, ook na verloop van tijd. De meeste van vents relaties begonnen met veel geil en tussendelakensgedoe en eindigden in de sahara. En dat mot nou juist niet dus!
...
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
07-06-2020 14:05
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Mag ik die formule? Geweldig!
Iets als neukzeikgetal van een dag = neuk / (neuk + zeik)? met neuk is het aantal uur* dat geneukt is op een dag, en zeik het aantal uur* dat gezeikt is op een dag. Als er tijdens het neuken gezeikt wordt dan telt die tijd niet voor neuk maar voor zeik.

Als er niet gezeikt wordt krijg je 1 tenzij er ook niet geneukt wordt. Als er niet geneukt wordt krijg je 0 tenzij er niet gezeikt wordt.
Je zou nog correcties op de tijd dat geneukt wordt kunnen geven dan wel een tolerantie voor gezeik afhankelijk van neuk en voor het geval neuk = zeik = 0. Maar wellicht is dit een begin.

*Je kan ook minuten of seconden of welke eenheid dan ook kiezen. Als ze hetzelfde zijn krijg je hetzelfde getal dus dan maakt het niet uit.
En als er nou over het neuken gezeikt wordt?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-06-2020 17:59
En als er nou over het neuken gezeikt wordt?
Dat telt als zeiken; zeiken is onafhankelijk van het onderwerp, niet?
Alle reacties Link kopieren
Johan zit al 2 jaar in de Sahara te bakken met een neuk/zeik coëfficiënt van welgeteld nul.
Ik denk dat Johann90 het hele weekend horizontaal heeft doorgebracht gezien zijn opvallende afwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
07-06-2020 16:10
Volgens de meerderheid hier in dit topic moet je dat voor je partner overhebben. Daar schijnt hij recht op te hebben, anders had je geen relatie aan moeten gaan.
jullie hebben niks voor elkaar over????
Hier geen probleem, maar ik verbaas me wel over de reacties hier.

Na 25 jaar samen hebben we liever iets minder vaak seks, maar dan wel betere seks.
Quality over quantity.

Ik zou echt niet geil kunnen blijven als mijn partner mij een pitty-beurt geeft.
Hij denkt er net zo over.

We hebben een heel fijn leven samen en het aantal orgasmes maken het verschil niet meer.

Er bestaan ook relaties met volop seks, en toch minder intimiteit.
En ook relaties waar de seks hoogfrequent is, kunnen stranden.

Seks is niet de graadmeter van hoe goed een relatie is.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
08-06-2020 08:06
Seks is niet de graadmeter van hoe goed een relatie is.
Mwoah, misschien niet geheel maar het is zéker wel een indicator en dus onderdeel van die graadmeter.

Ik vind het "neuken en anders wegwezen" ook veel te kort door de bocht maar ik blijf het bijzonder pijnlijk vinden dat het geen gespreksonderwerp is in deze relatie.
...
Maar wellicht zou ik er anders over denken als mijn man een veel hoger libido had en veel meer zou willen.

Als hij mij regelmatig zou wijzen op mijn tekortkomingen en mijn gebrek aan geilheid en mijn gebrek aan respect voor zijn behoeften. Dan zou ik me minder geliefd voelen en zou ik wellicht ook de muren optrekken.
Rooss4.0 schreef:
08-06-2020 08:27
Mwoah, misschien niet geheel maar het is zéker wel een indicator en dus onderdeel van die graadmeter.
Het eerste dat een professioneel hulpverlener zal vragen is hoe het met de seks gesteld is.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
08-06-2020 08:06
Hier geen probleem, maar ik verbaas me wel over de reacties hier.

Na 25 jaar samen hebben we liever iets minder vaak seks, maar dan wel betere seks.
Quality over quantity.

Ik zou echt niet geil kunnen blijven als mijn partner mij een pitty-beurt geeft.
Hij denkt er net zo over.

We hebben een heel fijn leven samen en het aantal orgasmes maken het verschil niet meer.

Er bestaan ook relaties met volop seks, en toch minder intimiteit.
En ook relaties waar de seks hoogfrequent is, kunnen stranden.

Seks is niet de graadmeter van hoe goed een relatie is.
maar GEEN seks is wel een graadmeter voor een slechte relatie
helemaal als er niet over gepraat kan worden

en daar gaat dit topic over
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
08-06-2020 08:40
Maar wellicht zou ik er anders over denken als mijn man een veel hoger libido had en veel meer zou willen.

Als hij mij regelmatig zou wijzen op mijn tekortkomingen en mijn gebrek aan geilheid en mijn gebrek aan respect voor zijn behoeften. Dan zou ik me minder geliefd voelen en zou ik wellicht ook de muren optrekken.

Jij zegt niets anders dan al die andere mensen hier.
Nu alleen nog de realisatie dat de andere partij (in dit geval dus TO) zich ook niet geliefd voelt met een partner die hem/haar afwijst en dan ben je op hetzelfde punt aangekomen als de rest hier.
babbeleo schreef:
08-06-2020 10:39
Jij zegt niets anders dan al die andere mensen hier.
Nu alleen nog de realisatie dat de andere partij (in dit geval dus TO) zich ook niet geliefd voelt met een partner die hem/haar afwijst en dan ben je op hetzelfde punt aangekomen als de rest hier.
Dus dan moet je afscheid nemen. Dat heb ik al een paar keer gezegd hoor.
Dan moet je uit elkaar gaan, en geen dingen van elkaar gaan verlangen of eisen.

Een compromis op seks gebied maakt het echt niet veel leuker. Voor beide niet. Oke, de man krijgt wellicht vaker een orgasme, maar is dat dan echt een verbeterd seksleven? Is er dan echt sprake van meer intimiteit? Daar geloof ik niets van. Ik snap de reacties niet dat ze het gewoon maar vaker moet gaan doen om hem blij te maken.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
08-06-2020 10:54
Dus dan moet je afscheid nemen. Dat heb ik al een paar keer gezegd hoor.
Dan moet je uit elkaar gaan, en geen dingen van elkaar gaan verlangen of eisen.

Een compromis op seks gebied maakt het echt niet veel leuker. Voor beide niet. Oke, de man krijgt wellicht vaker een orgasme, maar is dat dan echt een verbeterd seksleven? Is er dan echt sprake van meer intimiteit? Daar geloof ik niets van. Ik snap de reacties niet dat ze het gewoon maar vaker moet gaan doen om hem blij te maken.
als je niet uitelkaar wil, ga je compromissen sluiten

en ja, dat kan op seksgebied. Ik heb een vriend waarvan zijn seksleven opgeknapt is, en zijn relatie ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog steeds niet snap is hoe het als een compromis of offer kan voelen om af en toe met elkaar seks te hebben. Seks hebben zou fijn moeten zijn. Dus als het niet fijn (meer) is, dan klopt er iets niet.
Daveotion schreef:
08-06-2020 12:43
Wat ik nog steeds niet snap is hoe het als een compromis of offer kan voelen om af en toe met elkaar seks te hebben. Seks hebben zou fijn moeten zijn. Dus als het niet fijn (meer) is, dan klopt er iets niet.
Een goed gebakken biefstuk is heerlijk. Iets waar ik erg van kan genieten.
Maar als ik geen honger heb, dan heb ik er echt geen zin in. Of als ik me niet lekker voel, of omdat ik al tweeduizend keer diezelfde biefstuk heb gehad.

En als er dan toch steeds diezelfde goed gebakken biefstuk voor me wordt neergezet met de verwachting dat ik net zo hongerig aanval als ik voorheen ook heb gedaan, wordt het er niet beter op. Daar wordt die biefstuk niet opeens lekkerder van.

Dat betekent niet dat ik niet meer van biefstuk hou of dat er iets mis is met biefstuk.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
08-06-2020 12:43
Wat ik nog steeds niet snap is hoe het als een compromis of offer kan voelen om af en toe met elkaar seks te hebben. Seks hebben zou fijn moeten zijn. Dus als het niet fijn (meer) is, dan klopt er iets niet.
Ik snap je punt, maar ik schaar me wel achter de oppositie hierin - maar dat is vanuit mijn persoon bekeken. Als ik seks tegen mijn zin ga hebben, dan wordt het dus geen seks maar gewoon m'n muts ter beschikking stellen. Dat idee alleen al vind ik mwah. Als dat ook penetratie inhoudt, gaat het voor mij sowieso vervelend zijn, want als ik echt geen zin heb (wat de reden ook mag zijn), dan blijf ik gewoon kurkdroog. En dat doet auwie, als er dan een piemel in komt, en niet zo'n beetje ook.

Ik ben helemaal pro compromissen sluiten, en ik vind ook dat als in een relatie de één heeft besloten dat er geen seks meer is (en bovenal daarover weigert te praten), dat dat een bijzonder egoïstische houding is. Maar om dan je lijf toch ter beschikking te stellen, ondanks dat je gewoon niet wil? Ik weet niet ... ik zou dat ook niet kunnen denk ik. Maar de andere partij heeft het ook niet dan maar te accepteren, want het zijn hele normale behoeftes. De ander kan niet zomaar éénzijdig besluiten dat die behoeftes er niet toe doen.

Kip en het ei. Anyway, een relatie zonder seks is een vriendschap, mijns inziens. Aan jou of je dat wil, TO.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
08-06-2020 13:32
Een goed gebakken biefstuk is heerlijk. Iets waar ik erg van kan genieten.
Maar als ik geen honger heb, dan heb ik er echt geen zin in. Of als ik me niet lekker voel, of omdat ik al tweeduizend keer diezelfde biefstuk heb gehad.

En als er dan toch steeds diezelfde goed gebakken biefstuk voor me wordt neergezet met de verwachting dat ik net zo hongerig aanval als ik voorheen ook heb gedaan, wordt het er niet beter op. Daar wordt die biefstuk niet opeens lekkerder van.

Dat betekent niet dat ik niet meer van biefstuk hou of dat er iets mis is met biefstuk.
en dat kan allemaal
maar als je niet opzoek wil naar: waarom je geen honger meer hebt, dan houdt het op

want mensen hebben nou eenmaal honger af&toe, net zoals lustgevoelens
Dat hoort bij het mens-zijn
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-06-2020 13:39
en dat kan allemaal
maar als je niet opzoek wil naar: waarom je geen honger meer hebt, dan houdt het op

want mensen hebben nou eenmaal honger af&toe, net zoals lustgevoelens
Dat hoort bij het mens-zijn
Nee hoor, er zijn genoeg mensen, zowel mannen en vrouwen, die geen zin in sex hebben en ook niet af en toe.
Alle reacties Link kopieren
takeesja schreef:
08-06-2020 13:48
Nee hoor, er zijn genoeg mensen, zowel mannen en vrouwen, die geen zin in sex hebben en ook niet af en toe.
Maar seks is belangrijk in een relatie
prima als je allebei geen seks wil, en elkaar treft en samen gelukkig bent

Maar als 1 van beiden wil en de ander niet, en er komt geen water bij de wijn, dan is je relatie dus niks waard
lilalinda schreef:
08-06-2020 14:03
.....
Maar als 1 van beiden wil en de ander niet, en er komt geen water bij de wijn, dan is je relatie dus niks waard
Joh er zijn zo veel stellen die het niet of nauwelijks meer doen (veel 50+ stellen). Vaak vindt de man dat dan wel jammer. Maar vrouwlief heeft er echt geen zin meer in. De meesten hebben toch een zodanige band dat ze voor eeuwig bij elkaar blijven, ondanks het gedoe over seks. Zijn die relaties allemaal niks waard? Ik denk eigenlijk dat het belang van seks na 10+ jaar relatie overschat wordt. In het begin van de relatie is het belangrijk voor de band en de liefde die je voor de ander voelt maar na 10, 20 jaar maakt het een stuk minder uit hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven