Alle condooms de deur uit?

30-07-2019 13:56 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als man ervaar ik twee problemen met het gebruik van condooms. Ten eerste is er het probleem van seks met met name een nieuwe vrouw. Vaak ben je dan wat gespannen en is het een opluchting als je normaal hard wordt. Je doet snel je condoom om, om er vervolgens achter te komen dat je partner onvoldoende nat is. Dit uitstel (ook al is het maar een minuut) kan er toe leiden dat de erectie verloren gaat en soms niet meer terugkeert.

Het tweede probleem is dat wanneer je wel succesvol penetreert, de vrouw na verloop van tijd vaak zo nat wordt, dat je ten eerste niets meer voelt (dat is toch juist de bedoeling) en dat je ten tweede daardoor wederom je erectie kunt verliezen.

Voor vrouwen speelt bovendien dat ze met een condoom intimiteit missen en dat ze het niet prettig vinden om de smaak van rubber te proeven bij het pijpen/slikken.

Kortom: wordt het niet tijd om een tegenrevolutie te starten tegen het gebruik van condooms? Natuurlijk zijn er risico's verbonden aan condoomvrije seks, maar worden deze risico's niet een beetje overdreven? En zijn beperkte risico's niet een acceptabele prijs voor een bevredigend seksleven?

Ik heb het idee dat er geen levensgebied is waarbij we zulke grote offers maken voor een zo kleine reductie in risico's. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 18:16
Omdat anders mijn bank goor wordt.

Verder vind ik het bij masturbatie juist een soort upgrade van de ervaring, terwijl het bij seks met een ander juist een enorme downgrade is.
ik vind dit raar.

Je kan toch gewoon in een tissue of voor mijn part een hele dios tissue ejaculeren.....?

En waarom is dat een upgrade?
jouw leven is een keuze
Niks mis met condooms, wij doen niet anders, (ik verdraag geen hormonale anticonceptie, ik wil ook geen koper spiraal, en wij willen beide geen sterilisatie, dus dan blijft condooms over.)

Er zijn zat leuke manieren om een condoom om te doen, en het erbij te laten horen, je breidt het voorspel hooguit een beetje uit, zonder dat het je je erectie kost.

Hoe zou je dat anders bij een nieuwe sekspartner of een ONS doen? eerst een soa test voordat je seks kunt hebben?
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-03-2020 19:42
ik vind dit raar.

Je kan toch gewoon in een tissue of voor mijn part een hele dios tissue ejaculeren.....?
Ja, dat kan ook.

Maar waarom is dat beter of minder raar?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
08-03-2020 15:15
Ja, dat kan ook.

Maar waarom is dat beter of minder raar?
Denkfout. Ik zeg niet dat het raar is. Ik vínd het raar. Niet meer of minder.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
08-03-2020 15:28
Denkfout. Ik zeg niet dat het raar is. Ik vínd het raar. Niet meer of minder.....
Okee, dus jij VINDT het raar dat je sperma opvangt in een daartoe bestemd rubber ding in plaats van met tissues......

????
Want tissues zijn niet uitgevonden voor het opvangen van lichaamsvocht?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 13:41
Okee, dus jij VINDT het raar dat je sperma opvangt in een daartoe bestemd rubber ding in plaats van met tissues......

????
Ik vind het ook raar.
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 13:41
Okee, dus jij VINDT het raar dat je sperma opvangt in een daartoe bestemd rubber ding in plaats van met tissues......

????
Die bijna altijd alleen wordt gebruikt als je seks hebt met een ander, tegen SOA's. Niet om sperma op te vangen als je zelf bezig bent, maar doe wat je zelf fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 13:41
Okee, dus jij VINDT het raar dat je sperma opvangt in een daartoe bestemd rubber ding in plaats van met tissues......

????
Jij sherlock jij.
...
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 13:41
Okee, dus jij VINDT het raar dat je sperma opvangt in een daartoe bestemd rubber ding in plaats van met tissues......

????
Whatever!

Ik ben al lang blij dat je het opvangt, het alternatief, gebruik voor voortplanting, vindt ik in jouw geval vele malen angstaanjagender!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
11-03-2020 11:21
Whatever!

Ik ben al lang blij dat je het opvangt, het alternatief, gebruik voor voortplanting, vindt ik in jouw geval vele malen angstaanjagender!
Ja "whatever" inderdaad. Maar waarom begint IEMAND ANDERS hier dan een heel punt over te maken?
Alle reacties Link kopieren
En toen bleef het stil....
Met het risico dat je me nu vol in het gezicht gaat hoesten: misschien leert men wel dat wat werkt voor een virus (social distancing) ook werkt bij een troll jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de gevaren van onbeschermde seks heel erg onderschat Orpheus.
Genitale herpes, erg pijnlijke SOA die nooit meer overgaat. Met een beetje pech meerdere uitbraken per jaar.
Chlamydia dan, kunnen vrouwen onvruchtbaar van worden. Geeft meestal geen klachten en is erg besmettelijk.
Vergeet niet dat de persoon met wie jij het onveilig doet dat waarschijnlijk ook met anderen deed. Wie weet heeft 1 van haar seks partners het met 100 mensen gedaan etc etc. Dan kom je al snel aan hoge aantallen.
Weet je trouwens van antibiotica resistentie?
Zwangerschap?
En hoezo doe jij het met vrouwen die nog niet nat genoeg zijn? Daar krijg je juist sneller wondjes van en dus sneller kans op overdracht van een SOA.
En wist je dat HIV sneller wordt overgedragen als je al een andere “onschuldige” andere SOA hebt.
Wordt er veel zonder condoom geneukt? Dat denk ik wel. Maar promoten om als norm te hebben het lekker zonder te doen vind ik echt dom.
En wat denk je dat die tests allemaal kosten? En de behandeling van eventuele SOA?
Heb je daar aan gedacht?
Alle reacties Link kopieren
Felix_Fenix schreef:
21-03-2020 22:04

Wie weet heeft 1 van haar seks partners het met 100 mensen gedaan etc etc. Dan kom je al snel aan hoge aantallen.
Met dit soort logica is het altijd een wonder dat niet minstens 95% van de bevolking van alles en wat nog wat heeft. Toch is dat niet zo. Ik ben absoluut geen expert (geef ik eerlijk toe), maar dat verhaal van "ieder persoon heeft het weer met talloze mensen gedaan" (hoewel feitelijk natuurlijk waar), is echt misleidend ten aanzien van de conclusies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven