Amenorroe en seks zonder anticonceptie

08-08-2020 11:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriend met wie ik af en toe de benefits heb/had. Het laatste jaar hebben we elkaar helaas niet zo veel kunnen zien, maar nu hebben we gelukkig eindelijk weer eens bij mij thuis kunnen afspreken.

Nou heb ik de afgelopen tijd geleefd als een soort non en hij als een monnik, dus de kans is groot dat het weer op seks gaat uitdraaien. Alleen ben ik inmiddels gestopt met de pil en heb ik sinds iets van een jaar last van secundaire amenorroe (dus: geen menstruatie meer). Als het tussen ons weer gebeurt, dan natuurlijk sowieso met condoom. Maar daar was hij in het verleden niet de meest handige mee. De helft van de keren gingen ze kapot of gleden ze af.

Ik vraag me nu af: in hoeverre loop ik in mijn situatie het risico op zwangerschap, mocht het er vanavond van komen tussen hem en mij? Uit wat ik op internet vind, begrijp ik dat secundaire amenorroe een soort bescherming tegen zwangerschap is omdat het lichaam dat niet aankan. Dus dan zou je zeggen dat zwanger raken in mijn situatie uitgesloten is, maar ergens twijfel ik toch... Alsof ik meer naar mijn libido dan naar mijn verstand aan het luisteren ben, ofzo.
Ik heb het trouwens nooit aan mijn huisarts gevraagd omdat het destijds niet speelde, en op de korte termijn ga ik die ook onmogelijk te spreken krijgen. In ieder geval zeker voor vanavond niet :roll:
Dus ik hoop dat iemand hier raad/ervaring voor me heeft :)
Ya no puede caminar
altijd met condoom , en hoezo glijden ze af of gaan ze kapot


dan maar geen seks
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat de condoom kapot gaat of afglijdt. Je zorgt toch gewoon dat je de juiste maat condooms hebt en gebruikt? Wie weet waar hij hem er de laatste tijd allemaal ingestoken heeft. Condooms zijn er niet alleen om een zwangerschap te voorkomen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik vind het wel voor je spreken dat je dit topic nu opent en niet morgen.

Condooms zijn er in diverse maten, dus de juiste maat kiezen zou al moeten helpen. Er zijn bijvoorbeeld ook smalle voor dunne piemels.

En koop alvast de morning after pil voor de zekerheid. Ik zou je niet aanraden te gokken op onvruchtbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij onhandig is met condoom is de kans groot dat hij de afgelopen tijd onbeschermd seks heeft gehad met anderen.
Ben jij niet bang om een soa op te lopen?
Twee seconden googlen leert dat je een zwangerschap niet kan uitsluiten.

Is het niet handig dat die kerel even gewoon 5 minuten gebruikt om te leren hoe hij een condoom om moet doen? Dat is nou ook niet echt rocket science.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het mogelijk dat een condoom afglijdt of kapot gaat?? Ik heb dat nog nooit meegemaakt

Doe ie die dingen wel op de juiste manier om en klopt de maat wel? Anders een paar instructie video’s kijken is vast wel te vinden op youtube
Alle reacties Link kopieren
Ik doe trouwens zelf het condoom om bij man. Dat kan jij ook toch? Dan weet je zeker dat het juist gebeurd
Ik zou de monnik niet zomaar op zijn mooie blauwe of bruine ogen geloven.
Dus zorg voor goed passende condooms en verder is het echt allemaal niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook niet vaak ongesteld. Ik heb twee keer een medisch traject gehad die echt wel wat jaren hebben geduurd.

En toen kwam het niet uit om zwanger te worden. Maar ik dacht het zal wel loslopen die ene keer :rofl: en toen was ik hartstikke zwanger. Bij ons was het geen probleem hoor, alleen het liep wat onhandig met de werkplanning die maand.

Dus ik zou zeggen een zeer onbetrouwbare vorm van anticonceptie.
wat raar dat je denkt dat je onvruchtbaar bent door de amenorroe
Alle reacties Link kopieren
Kapot gaan? Dan heb je wel heel erg wilde seks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-08-2020 13:22
wat raar dat je denkt dat je onvruchtbaar bent door de amenorroe

“ Je lichaam neemt zichzelf en jou als het ware in bescherming. Blijkbaar kan jouw lichaam een zwangerschap (nog) niet aan. Het lichaam staat op een soort van overleef-stand. Het terugkomen van de menstruatie bij herstel van lichaamsgewicht heeft veel tijd nodig. Het lichaam moet eerst zeker weten dat het niet op korte termijn weer op de overleef-stand moet en daarom eerst lang genoeg op een gezond gewicht zitten (en op krachten zijn gekomen) voor de natuurlijke balans weer hersteld wordt.”

Ja, echt een heel gekke gedachte, als je probeert uit te zoeken hoe het zit en vooral deze informatie tegenkomt.

Brunette84 schreef:
08-08-2020 12:30
Ben jij niet bang om een soa op te lopen?

Nee. Klinkt misschien rot, maar dat risico (al is onze vriendschap goed genoeg om hem te kunnen vertrouwen) ben ik bereid te lopen omdat het me al een tijd niet meer lukt om mijn eigen gezondheid belangrijk te vinden. En andere sekspartners heb ik toch niet, dus die hoef ik ook niet te beschermen.
Daarentegen wil ik er wel alles aan doen om de kans dat er een kind geboren zou worden met mij als moeder tot 0 te reduceren :)
Dus bedankt voor de relevante reacties! Ik heb het inmiddels ook wat duidelijker met hem besproken. En hij blijkt behoorlijk enthousiast te zijn om mij een leuke avond te geven op een veilige manier, haha. Dus komt het toch nog goed :)
Ya no puede caminar
Doe zelf het condoom bij hem om.
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
08-08-2020 13:45
“ Je lichaam neemt zichzelf en jou als het ware in bescherming. Blijkbaar kan jouw lichaam een zwangerschap (nog) niet aan. Het lichaam staat op een soort van overleef-stand. Het terugkomen van de menstruatie bij herstel van lichaamsgewicht heeft veel tijd nodig. Het lichaam moet eerst zeker weten dat het niet op korte termijn weer op de overleef-stand moet en daarom eerst lang genoeg op een gezond gewicht zitten (en op krachten zijn gekomen) voor de natuurlijke balans weer hersteld wordt.”

Ja, echt een heel gekke gedachte, als je probeert uit te zoeken hoe het zit en vooral deze informatie tegenkomt.
Bron: startpagina.nl
Echt een goede medisch-wetenschappelijke informatiebron. :thumbsup:

En hoe weet jij precies wanneer jouw lichaam besluit dat het ineens wél weer klaar is voor een zwangerschap? Je weet dat je al vruchtbaar bent vóórdat je je eerste menstruatie weer krijgt, toch?

Als je het geen enkel probleem vindt om je relatie met je fwb tot het volgende niveau te brengen met een SOA en/of liefdesbaby lustbaby, dan vooral doen hoor.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
08-08-2020 13:45
Klinkt misschien rot, maar dat risico (al is onze vriendschap goed genoeg om hem te kunnen vertrouwen) ben ik bereid te lopen omdat het me al een tijd niet meer lukt om mijn eigen gezondheid belangrijk te vinden.
.
Dit klinkt zeker heel erg rot.
Het je psychologische hulp?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
08-08-2020 13:55
Bron: startpagina.nl
Echt een goede medisch-wetenschappelijke informatiebron. :thumbsup:

En hoe weet jij precies wanneer jouw lichaam besluit dat het ineens wél weer klaar is voor een zwangerschap? Je weet dat je al vruchtbaar bent vóórdat je je eerste menstruatie weer krijgt, toch?

Als je het geen enkel probleem vindt om je relatie met je fwb tot het volgende niveau te brengen met een SOA en/of liefdesbaby lustbaby, dan vooral doen hoor.
Zeg ik dat ik die informatie klakkeloos voor waar aanneem dan? Ik dacht het niet, maar als ik die indruk heb gewekt: nee dus. Maar als je vooral dit soort informatie leest op meerdere sites, is de gedachte dat amonorroe ervoor kan zorgen dat je lichaam niet vatbaar is voor een zwangerschap naar mijn mening niet raar.
En wat ik eerder over die lustbaby heb gezegd moet je ook nog maar even teruglezen, want hoe ik over het risico daarop denk staat er al helemaal duidelijk.
flipje2 schreef:
08-08-2020 13:58
.
Dit klinkt zeker heel erg rot.
Het je psychologische hulp?
Offtopic, maar: ja, dat nog wel. Maar ik heb al een tijd geleden het vertrouwen in verloren GGZ en gerelateerde instanties, en geloof eigenlijk niet meer dat ik op psychisch vlak nog vooruit kan gaan.
la_cucaracha wijzigde dit bericht op 08-08-2020 14:24
0.26% gewijzigd
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen wijzigen en quoten blijft een uitdaging :P
Ya no puede caminar
Ik zou zeker condooms gebruikend. Zijn het condooms van jou of van hem?
Alle reacties Link kopieren
geen menstruatie betekent niet automatisch dat je geen eisprong hebt.

Ik was bijvoorbeeld in 6 maanden zwanger maar maar 2 keer ongesteld. dus er kan gewoon lang tussenzitten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
08-08-2020 14:22
Maar ik heb al een tijd geleden het vertrouwen verloren in GGZ en gerelateerde instanties, en geloof eigenlijk niet meer dat ik op psychisch vlak nog vooruit kan gaan.

:"-(
absor schreef:
08-08-2020 12:40
Hoe is het mogelijk dat een condoom afglijdt of kapot gaat?? Ik heb dat nog nooit meegemaakt

Doe ie die dingen wel op de juiste manier om en klopt de maat wel? Anders een paar instructie video’s kijken is vast wel te vinden op youtube
Luchtbel. Daarom moet je ook het reservoir dichtknijpen bij het omdoen.
S-Meds schreef:
08-08-2020 13:22
wat raar dat je denkt dat je onvruchtbaar bent door de amenorroe
De gedachte is op zich toch niet raar. Geen menstruatie, dus ik kan mij wel voorstellen dat je dat dan denkt hoor.
Madeliefjees schreef:
08-08-2020 13:31
Kapot gaan? Dan heb je wel heel erg wilde seks.
Nee, kwestie van verkeerd gebruik.
La_Cucaracha schreef:
08-08-2020 13:45

Nee. Klinkt misschien rot, maar dat risico (al is onze vriendschap goed genoeg om hem te kunnen vertrouwen) ben ik bereid te lopen omdat het me al een tijd niet meer lukt om mijn eigen gezondheid belangrijk te vinden. En andere sekspartners heb ik toch niet, dus die hoef ik ook niet te beschermen.
Daarentegen wil ik er wel alles aan doen om de kans dat er een kind geboren zou worden met mij als moeder tot 0 te reduceren :)
Dus bedankt voor de relevante reacties! Ik heb het inmiddels ook wat duidelijker met hem besproken. En hij blijkt behoorlijk enthousiast te zijn om mij een leuke avond te geven op een veilige manier, haha. Dus komt het toch nog goed :)
Hij is enthousiast om jou weer te zien, dus hij vindt jou de moeite waard. Ik hoop dat het jou ook lukt om jezelf snel weer de moeite waard te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven