BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@VanPoeshoven Helaas lopen er binnen de bdsm, ook foute mensen rond, zoals uit dat boek blijkt. Het zijn net echte mensen.
Maar bij de juiste, zal een D ook binnen een strenge 24/7 vorm altijd oog houden voor de onderdanige en wat die nodig heeft. Ook zo'n relatie is geven en nemen. En gelukkig maar :)

Ja, dat beantwoordt zeker mijn vraag. Dankjewel.
Ik hou ook erg van vast zitten. Kooien, kettingen, touwen, allemaal lekker. Touwen het liefst ruw. Het fijne van touwen is dat het langer duurt voordat je vast zit, waardoor ik langzaam merk hoe ik rustiger wordt. In het begin nog spraakzaam, op het eind ogen dicht en stil. Complete rust. Als er wat gevraagd word, kan ik alleen nog zachtjes en kort antwoorden.

hmmmm, ik hou er van 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@rooss4.0 en Shifty dank je voor jullie reacties. Het lijkt voor jullie allebei een erg mooie verrijking. Mooi gezegd ook, de sfeer moet er naar zijn en de verbinding moet het toelaten.
@lollypopje Dat is heel herkenbaar...ik word ook heel rustig als het wat langer duurt en dat is ook de reden dat we de handboeien vaarwel hebben gezegd.
Dat, en die keer dat een collega op mijn eerste baantje me veelbetekenend aankeek en vroeg wat die rode striemen op mijn pols waren...zij wist het.
Alle reacties Link kopieren
Ach wie het herkent heeft hetzelfde te verbergen denk ik altijd maar ;)

Handboeien ook fijn, kettingen een grote zwak :)
Ik ben eigenlijk nogal gulzig en vind te veel fijn :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
18-07-2019 21:47
Ach wie het herkent heeft hetzelfde te verbergen denk ik altijd maar ;)
Handboeien ook fijn, kettingen een grote zwak :)
Ik ben eigenlijk nogal gulzig en vind te veel fijn :proud:
Dat was bij haar zeker het geval, maar dat realiseerde ik me pas later. Zoals ik zei, het duurde wel even voor ik realiseerde dat ik niet de enige was. Op het moment kon ik wel door de grond zakken.

Haha, daar proost ik op! Over te veel fijn vinden gesproken, wat ik graag lees is girlonthenet.com
anoniem_6522cd5278f7b wijzigde dit bericht op 18-07-2019 22:08
Reden: quotes
21.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens ook dingen die ik tijdens verschrikkelijk vind, maar toch ook fijn zijn op een bepaalde manier :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Kettingen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
18-07-2019 22:27
Kettingen :flirting:
speciaal voor jou Minion aan de ketting, nog gecombineerd met een opgerolde cane ook :proud:

Afbeelding
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
:rofl:

lijkt meer op een mattenklopper .. ik laat het aan jou over om haar uit te leggen waar die inspiratie vandaan is gekomen popje :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
18-07-2019 22:45
:rofl:

lijkt meer op een mattenklopper .. ik laat het aan jou over om haar uit te leggen waar die inspiratie vandaan is gekomen popje :biggrin:
Jij bent wel een echte Dominant he. Het ligt nooit aan jou :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@vanPoes je hebt al veel reacties gehad maar ook nog even die van mij. Ik heb een jaar een D/s gehad die altijd die verhouding was want we hadden verder ook geen liefdesrelatie al was de relatie zeker liefdevol. Die ervaring was fijn maar heeft me inmiddels ook geleerd dat ik dat niet kan. Ik kan niet altijd aangezet worden. Seks heb ik wel het liefste met bdsm element er in. Maar ik begin me af te vragen in hoeverre ik een sub ben of dat ik me meer als bottom definieer. Maar hokjes zijn ook maar labeltjes die iedereen anders in vult. Ik ga in ieder geval heel slecht op regels en verwachtingen buiten de slaapkamer om. Ik herken me eigenlijk wel in de sub uit het verhaal. Als je begint is het denk ik niet gek om een goede sub te willen zijn en wellicht in te stemmen met iets wat niet bij je blijkt te passen. Zeker als sub is de behoefte om te pleasen vaak groot en ik denk het risico om een relatie te proberen die je niet (op lange termijn) past daarmee ook. Maar dat is niet perse slecht en de D uit het verhaal ook niet. Behoeftes zijn gewoon anders, en die kunnen ook duidelijker worden Of veranderen over tijd.

Overigens is de liefde voor touwen hier ook enorm. En ik heb een echte suspensie date volgende week en dat zou een first zijn. Ik hoop dat het door gaat, maar als we er niet zo op uit komen is het ook goed. De intentie is er maar het komt hoe het komt.
lollypopje schreef:
18-07-2019 22:10
Overigens ook dingen die ik tijdens verschrikkelijk vind, maar toch ook fijn zijn op een bepaalde manier :P
Ga je een van die verschrikkelijke dingen noemen, of moeten we ernaar raden? ;-)
lollypopje schreef:
18-07-2019 22:49
Jij bent wel een echte Dominant he. Het ligt nooit aan jou :P

Ik ontken alles :A:
Alle reacties Link kopieren
@Raam Misschien ben je niet onderdanig, misschien is er een andere vorm die beter bij je past. Maar je weet nu wat het niet is en van daaruit kun je nu verder gaan genieten en ontdekken.

En suspensie 😍 mijn laatste keer is echt al jaren geleden, maar dat is echt geweldig. Veel plezier vast.

In mijn ideale relatie loopt mijn onderdanigheid altijd door, mijn dienstbaarheid en beschikbaarheid, maar tegelijkertijd loopt ook mijn menszijn door. Die zaken zijn in elkaar verweven en kunnen niet zonder elkaar. Iemand die enkel het eerste wil zien is voor mij niet de juiste persoon. Terwijl de persoon die beiden wil en beiden ruimte geeft, daar zal ik dieper voor gaan dan ik mij nu zelfs kan voorstellen.
Hoewel ik nog nooit de combi met een vanilla liefdesrelatie heb ervaren, was er in mijn D/s ook altijd ruimte voor de mens, maar dan als vrienden. Het ging toen niet lekker op mijn werk Dan zat ik aan zijn voeten mijn verhaal te vertellen, maar was hij de gene die voor mij wat te drinken haalde in plaats van andersom. Hetzelfde geld toen ik ziek was, toen werd ik verzorgd (wat ik overigens mega lastig vond :P ). Er werd dienstbaarheid, beschikbaarheid en gehoorzaamheid verwacht, maar er was altijd ruimte voor de mens die de onderdanige maakt. Er was maar een klein signaal nodig of ik stond aan, maar ik mocht ook gewoon gerust ontspannen. Want naast Meester en slavin, waren we ook mensen en vrienden. Dat tweede gelukkig nog steeds 😊
En ooit, ooit, vind ik dat binnen een liefdesrelatie.

@VPH Ik ben into lijden, zowel fysiek als mentaal. Mijn onderdanigheid gaat zo diep dat ik het nodig heb dat het niet relevant is wat ik van iets vind. Dus vind ik verschrikkelijk of gewoon erg stom, dan is dat pech voor mij, maar ook het gene wat mij juist geeft wat ik nodig heb. Overigens is iets moeten doen dat stom is, vaak vele malen moeilijker dan iets dat verschrikkelijk is. Bij de tweede is daar het gevecht met jezelf en je grenzen, maar bij mij wel de wil te gehoorzamen. Bij iets dat ik stom vind moet ik door het gevoel van geen zin heen. Dat doe ik wel, maar dat is echt zwaar irritant :P
Expliciete voorbeelden, ga ik niet geven. Wil niemand shockeren, maar laat ik het houden op, zoveel pijn dat je de buurt bij elkaar gilt en toch steeds weer gaan staan voor meer. Seksueel gebruikt worden, waardoor je je een ding voelt. Of vernedering tot je je een snotterend hoopje ellende voelt :heart:

En daarna heel veel knuffels warmte en liefde 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
19-07-2019 08:25

@VPH Ik ben into lijden, zowel fysiek als mentaal. Mijn onderdanigheid gaat zo diep dat ik het nodig heb dat het niet relevant is wat ik van iets vind. Dus vind ik verschrikkelijk of gewoon erg stom, dan is dat pech voor mij, maar ook het gene wat mij juist geeft wat ik nodig heb.
Even voor mijn beeldvorming hoor. Het voorbeeld van poes vond je ongezond, sub mocht hem niet op de mond zoenen of in haar klofje op de bank.
Maar als jouw D dat van je vraagt, waar ligt dan je bezwaar? Zéker in het licht van bovenstaande?
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
19-07-2019 08:37
Even voor mijn beeldvorming hoor. Het voorbeeld van poes vond je ongezond, sub mocht hem niet op de mond zoenen of in haar klofje op de bank.
Maar als jouw D dat van je vraagt, waar ligt dan je bezwaar? Zéker in het licht van bovenstaande?
Voor mij zit er een verschil in altijd aan moeten staan als onderdanige en ook ruimte hebben voor de mens. Dat probeerde ik ook in mijn alinea er boven uit te leggen.
Altijd aan staan als slavin, dat voelt voor mij persoonlijk niet gezond, omdat er geen ruimte is voor een ander essentieel deel van jezelf. Terwijl het voor mij belangrijk is dat een D ook oog heeft voor wat de mens nodig heeft. Want beiden zijn mensen. Ik wil ook mijn menszijn kunnen laten zien, net zoals ik ook zijn mens zijn laat zien. Wat niet betekent dat hij, mij altijd aan zou kunnen zetten, want die macht heeft hij. Maar dat is wat anders dan de knop altijd aanzetten. Op den duur gaan de batterijen toch leeg of raakt het apparaat oververhit :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
19-07-2019 08:05
Ik ontken alles :A:
zoals ik al zei, een echte D :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@ZethetraamOpen: Ik moet bekennen dat ik even moest opzoeken wat het verschil tussen een sub en een bottom is. En moest ook even opzoeken wat een suspensie date is :-o Klinkt spannend, hoop dat je date weet wat ie doet!

Mijn vraag ging niet zozeer om die relatie en wat voor afspraken ze met elkaar hadden. Pleasen aan het begin van een relatie is natuurlijk niet specifiek voor een D/s relatie. Het ging me er om of die afspraken gemaakt worden en hoe daar vervolgens mee omgegaan wordt. De antwoorden zijn heel verhelderend, waarvoor dank.
ZetHetRaamOpen schreef:
18-07-2019 23:37
@vanPoes je hebt al veel reacties gehad maar ook nog even die van mij. Ik heb een jaar een D/s gehad die altijd die verhouding was want we hadden verder ook geen liefdesrelatie al was de relatie zeker liefdevol.
Je zegt dat je dat niet kan, of niet meer kan? Bedoel je dat je niet meer in een D/s relatie zou stappen zonder dat er ook sprake is van liefde?
lollypopje schreef:
19-07-2019 08:50
Voor mij zit er een verschil in altijd aan moeten staan als onderdanige en ook ruimte hebben voor de mens.
Precies dat.
Alle reacties Link kopieren
VanPoeshoven schreef:
19-07-2019 22:21
Precies dat.
Overigens kan dat voor mij prima gecombineerd met regels die 24/7 doorlopen.
Maar ook met die regels kun je prima mens zijn.

Doet me denken aan iemand met wie ik ooit mail-contact had. Hij wilde vooral de onderdanige leren kennen en daarna een keer de mens, want de eerste was voor hem het belangrijkste. Ik wilde beiden leren kennen, want voor mij zijn ze even belangrijk. Ze lopen in elkaar over, waarbij het ene moment het ene op de voorgrond zit en het andere moment het andere. Uiteraard kan een D daar controle over hebben, zolang geen van tweeën maar niet vergeten word.

Ik hoef dus ook niet te vertellen dat dat niks is geworden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@VPH Er zij veel verschillende labels, maar de invulling is heel persoonlijk. Dus een eenduidige interpretatie zul je waarschijnlijk niet vinden.

Ik hou zelf altijd aan een bottom ontvangt/ondergaat, dit kan met of zonder onderdanigheid. Een bunny of masochist is dus in elk geval een bottom.
Een Top geeft, bijvoorbeeld als Sadist of Rigger.

De meeste subs zijn dus ook een bottom, maar niet elke bottom is een sub :P

Dan heb je ook nog mensen die daarbij onderscheid maken met een slaaf/slavin, maar daarover verschillen meningen nog meer. Ik noem mijzelf slavin voornamelijk vanwege mijn behoefte om mij iemands eigendom te voelen en omdat als ik dat aan iemand geef, mijn onderdanigheid zo diep gaat ik bijna alles voor de ander zal doen. Maar een ander vind dat ook een gewoon een sub en er zijn ook mensen die vinden dat slavinnen wel dienen, maar niet onderdanig zijn.

Labels zijn fijn want ze geven een idee van wat de ander kan bedoelen, maar ik vraag vaak voor de zekerheid ook naar de invulling van de persoon, want die kan anders zijn dan de mijne :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
19-07-2019 08:25

@VPH Ik ben into lijden, zowel fysiek als mentaal. Mijn onderdanigheid gaat zo diep dat ik het nodig heb dat het niet relevant is wat ik van iets vind. Dus vind ik verschrikkelijk of gewoon erg stom, dan is dat pech voor mij, maar ook het gene wat mij juist geeft wat ik nodig heb. Overigens is iets moeten doen dat stom is, vaak vele malen moeilijker dan iets dat verschrikkelijk is. Bij de tweede is daar het gevecht met jezelf en je grenzen, maar bij mij wel de wil te gehoorzamen. Bij iets dat ik stom vind moet ik door het gevoel van geen zin heen. Dat doe ik wel, maar dat is echt zwaar irritant :P
Expliciete voorbeelden, ga ik niet geven. Wil niemand shockeren, maar laat ik het houden op, zoveel pijn dat je de buurt bij elkaar gilt en toch steeds weer gaan staan voor meer. Seksueel gebruikt worden, waardoor je je een ding voelt. Of vernedering tot je je een snotterend hoopje ellende voelt :heart:

En daarna heel veel knuffels warmte en liefde 😊
Wow. Ik heb zelf niets met pijn, en ook niet met vernedering, dus zal dat gevoel nooit echt begrijpen, maar jij moet wel sterk in je schoenen staan dat je daar doorheen gaat. En dan terugkomt voor meer. Ik voel me opeens nogal kleinzerig :-)
Alle reacties Link kopieren
VanPoeshoven schreef:
19-07-2019 22:39
Wow. Ik heb zelf niets met pijn, en ook niet met vernedering, dus zal dat gevoel nooit echt begrijpen, maar jij moet wel sterk in je schoenen staan dat je daar doorheen gaat. En dan terugkomt voor meer. Ik voel me opeens nogal kleinzerig :-)
Het gaat om spelen op de grens en voor de één ligt die verder dan de andere, maar het is die grens die het gevoel geeft.

En sowieso heeft vergelijken geen zin, want ieder mens en elke beleving is anders en juist al die verschillen maken het mooi 😊

Overigens denk ik dat mijn pijngrens niet hoog is, ik kan gewoon goed doorbikkelen. Daarbij gaat pijn wat met me doen als ik het niet meer lekker vind, dus tja, dan moet je er wat over hebben :P

Of ik sterk in mijn schoenen sta? Geen idee, mijn innerlijke drang en behoefte daar naar is gewoon te groot om het niet te doen. Maar juist daarom ben ik ook heel kritisch op Dominanten en voor maar weinigen ga ik zo ver, want ik ga diep en geef veel, maar dat maakt ook kwetsbaar. Dus de ander moet het waard zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het is gewoon wat voor jou werkt. Vergelijken met wat een ander voelt heeft weinig zin. Er is wat dat betreft geen graadmeter, het mooie is juist dat je de beleving af kan stemmen op wat voor jou specifiek werkt.

Er zijn voor mij ook dingen die voor een ander euforisch zijn maar die mij totaal niks doen.
lollypopje schreef:
19-07-2019 22:47
Het gaat om spelen op de grens en voor de één ligt die verder dan de andere, maar het is die grens die het gevoel geeft.

En sowieso heeft vergelijken geen zin, want ieder mens en elke beleving is anders en juist al die verschillen maken het mooi 😊
Amen. Voor mij is het heel belangrijk om te sparren. Ik kan goed uitdelen, maar voor mij is er niets mooiers dan af en toe eens flink teruggepakt te worden. Ik heb in een vorige relatie wel gexperimenteerd met wat hierboven sexueel gebruik genoemd werd en dat was erg leuk, maar na een of 2 keer was mijn partner altijd de ondergaande partij. Dat is op lange termijn niks voor mij.
Ik herinner me een keer dat ik mezelf in een vrij straffe hogtie terugvond en vervolgens zo'n kwartier lang gekieteld werd, waar ik dus echt niet tegen kan. Ik dacht dat ik doodging ... maar achteraf gezien houdt het me wel op het rechte pad :-)
anoniem_6522cd5278f7b wijzigde dit bericht op 20-07-2019 00:30
Reden: Correctie
3.22% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven