BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie. Overigens is het gaan aandoening, gewoon een diagnose. Het heeft nadelen, maar zeker ook voordelen. Mensen met autisme, waaronder ik, zijn gewoon een beetje anders bedraad ☺️
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Als je masochistische neigingen hebt en je wil graag dat iemand anders je wat aan doet, heb je een aandoening.

Of je er dan last van hebt of plezier laat ik me niet over uit. :biggrin:


(ben benieuwd wanneer ik gewist wordt wegens het stellen van diagnoses)
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
15-05-2020 08:29
Als je masochistische neigingen hebt en je wil graag dat iemand anders je wat aan doet, heb je een aandoening.

Of je er dan last van hebt of plezier laat ik me niet over uit. :biggrin:


(ben benieuwd wanneer ik gewist wordt wegens het stellen van diagnoses)
😂 Moest hem drie keer lezen, maar hij op klopt :P


Overigens staat het serieus nog steeds in de dsm5. Wat ik persoonlijk heel schokkend vind. Er is alleen de nuance aan toegevoegd, als je er last van hebt. Maar als jij er dus last van ervaart, omdat het niet maatschappelijk geaccepteerd wordt, heb je dus een stoornis :facepalm:

https://kinkinderelatie.wordpress.com/2 ... nder-bdsm/

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... winnen.htm
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
ZetHetRaamOpen schreef:
14-05-2020 18:20
Ik hoop dat ik je bericht verkeert interpreteer. Goede communicatie vind ook plaats tijdens, niet alleen voor. Maar geloof niet dat wij op dezelfde golflengte communiceren.
*verkeerd
*vindt

Je begrijpt het inderdaad fout als je denkt dat er tijdens het spel geen communicatie meer plaatsvindt, of geen aanpassing meer kan. Ik breek hier een lans voor goede afspraken in plaats van er wild in te vliegen, wat niet altijd aan de verwachtingen voldoet dan.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
15-05-2020 08:43
*verkeerd
*vindt

Je begrijpt het inderdaad fout als je denkt dat er tijdens het spel geen communicatie meer plaatsvindt, of geen aanpassing meer kan. Ik breek hier een lans voor goede afspraken in plaats van er wild in te vliegen, wat niet altijd aan de verwachtingen voldoet dan.
Ga je nu serieus haar spelling corrigeren? Dan wens ik je veel plezier met mijn posts en je rooie pen :P

En je breekt een lans?

Dat klinkt alsof je jezelf daarmee de uitzondering vind op de regel.
Terwijl ik geen enkele bdsm'er ken die zonder gesprek vooraf met een nieuw iemand gaat spelen. Dus een lansbreken voor iets dat de norm is lijkt me niet nodig.

Maar fijn om te lezen dat dat ook bij jou niet de enige vorm van communicatie is en dat die afspraken niet vast staan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Charles_Gentle28 schreef:
15-05-2020 08:43
*verkeerd
*vindt

Je begrijpt het inderdaad fout verkeerd als je denkt dat er tijdens het spel geen communicatie meer plaats<spatie>vindt, of geen aanpassing meer kan<zijn>. Ik breek hier een lans voor goede afspraken<komma> in plaats van er wild zonder afspraken in te vliegen gaan, wat<dan>niet altijd aan de verwachtingen voldoet dan.

Ik zou het jammer vinden als je lans breekt nadat je al die jaren gewerkt hebt aan het oppoetsen ervan.
-Shifty- schreef:
15-05-2020 09:05
Ik zou het jammer vinden als je lans breekt nadat je al die jaren gewerkt hebt aan het oppoetsen ervan.
:HA:
Charles_Gentle28 schreef:
15-05-2020 08:43
*verkeerd
*vindt

Je begrijpt het inderdaad fout als je denkt dat er tijdens het spel geen communicatie meer plaatsvindt, of geen aanpassing meer kan. Ik breek hier een lans voor goede afspraken in plaats van er wild in te vliegen, wat niet altijd aan de verwachtingen voldoet dan.
Misschien had je het beter kunnen verwoorden. Bijvoorbeeld "Een inventarisatie van wensen/nieuwsgierigheid/kinks/etc wordt op voorhand gedaan. Tijdens en na het spel is er uiteraard ook de nodige communicatie."
lollypopje schreef:
15-05-2020 08:51
En je breekt een lans?

Dat klinkt alsof je jezelf daarmee de uitzondering vind op de regel.
Terwijl ik geen enkele bdsm'er ken die zonder gesprek vooraf met een nieuw iemand gaat spelen. Dus een lansbreken voor iets dat de norm is lijkt me niet nodig.
Je hebt gelijk hierin. Mij lijkt het ook logisch om er op voorhand afspraken over te maken. Alleen, gaven anderen eerder aan dat zoiets enkel in 50 Shades of Grey gebeurt, wat dus helemaal niet zo is...
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
15-05-2020 18:58
Je hebt gelijk hierin. Mij lijkt het ook logisch om er op voorhand afspraken over te maken. Alleen, gaven anderen eerder aan dat zoiets enkel in 50 Shades of Grey gebeurt, wat dus helemaal niet zo is...
Nee, ze gaven aan dat het alleen in dat soort films zo hard wordt besproken en in beton gebijteld is. In tegenstelling tot in de praktijk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
15-05-2020 15:51
Misschien had je het beter kunnen verwoorden. Bijvoorbeeld "Een inventarisatie van wensen/nieuwsgierigheid/kinks/etc wordt op voorhand gedaan. Tijdens en na het spel is er uiteraard ook de nodige communicatie."
Welkom Plopper. Leuk dat je binnenvalt. Zou je zelf ook iets over jezelf willen vertellen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
15-05-2020 19:02
Welkom Plopper. Leuk dat je binnenvalt. Zou je zelf ook iets over jezelf willen vertellen?
Nou, vooruit.

half 30, vrouw, sadistische (volgens anderen, ik vind het natuurlijk best wel meevallen. Mwahaha) domme. Maar voor mijn vriend switch ik soms (en hij voor mij, dus prima). Ik hou van impact play, maar word er niet opgewonden van. Wel heel erg blij.

Sinds een paar jaar actief in de kinkwereld, al ligt dat sinds de monogame relatie een beetje stil en is het vooral thuiskinky zijn.

Ik ben vrij open erover: Vader, vrienden en zelfs zoon weten het (Zoon heeft een keer mijn zwepen en ander spul gevonden. Hij heeft er 0 moeite mee)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Plopper, leuk om te lezen hoe het voor jou is. Tof dat je familie het zo accepteert.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dank je.

Het verbaasde eigenlijk niemand. Dat zegt misschien wel iets over mijn persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
15-05-2020 19:01
Nee, ze gaven aan dat het alleen in dat soort films zo hard wordt besproken en in beton gebijteld is. In tegenstelling tot in de praktijk.
Dankje, dit bedoelde ik ook.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Oh ja, rape play vind ik ook leuk en ik ben best primal.
Een tijdje niet zo actief geweest hier. Laatste tijd thuis weer veel goede gesprekken gehad en ontdekkingen over mezelf gedaan. Nog wel echt zoekende, vooral in stukje accepteren voor mezelf waar ik op kick.... lastig.
Shedevil85 schreef:
17-05-2020 12:10
Een tijdje niet zo actief geweest hier. Laatste tijd thuis weer veel goede gesprekken gehad en ontdekkingen over mezelf gedaan. Nog wel echt zoekende, vooral in stukje accepteren voor mezelf waar ik op kick.... lastig.

Maakt een ander het je lastig, heb je er last van of maak je het jezelf lastig?
Denk dat ik het vooral mezelf lastig maak.

Ik ben opgevoed als een zelfstandige, onafhankelijke vrouw, nog net niet feministisch 🤣 Dan is t best gek om te constateren dat ik me graag laat domineren en hoe ver dat verlangen gaat 🙈 In mijn hoofd “hoort” dat niet zeg maar.
Shedevil85 schreef:
17-05-2020 12:10
Een tijdje niet zo actief geweest hier. Laatste tijd thuis weer veel goede gesprekken gehad en ontdekkingen over mezelf gedaan. Nog wel echt zoekende, vooral in stukje accepteren voor mezelf waar ik op kick.... lastig.
Dat heb ik ook gehad, hoor. Accepteren dat je heel gelukkig wordt van anderen pijn doen, vraagt ook wel wat tijd.
Alle reacties Link kopieren
Shedevil85 schreef:
17-05-2020 12:33
Denk dat ik het vooral mezelf lastig maak.

Ik ben opgevoed als een zelfstandige, onafhankelijke vrouw, nog net niet feministisch 🤣 Dan is t best gek om te constateren dat ik me graag laat domineren en hoe ver dat verlangen gaat 🙈 In mijn hoofd “hoort” dat niet zeg maar.
Voor mij is bdsm juist feminisme, zeker ook als onderdanige.

Emancipatie en feminisme gaan over zelfbeschikking en zelf keuzes mogen maken. Tegenwoordig kun je er voor kiezen onderdanig te willen zijn aan een man, vroeger had je geen keus. Daarvoor kiezen, omdat jij het wil, omdat jou het gelukkig maakt ongeacht wat anderen er van vinden, is dus eigenlijk super feministisch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
17-05-2020 12:42
Voor mij is bdsm juist feminisme, zeker ook als onderdanige.

Emancipatie en feminisme gaan over zelfbeschikking en zelf keuzes mogen maken. Tegenwoordig kun je er voor kiezen onderdanig te willen zijn aan een man, vroeger had je geen keus. Daarvoor kiezen, omdat jij het wil, omdat jou het gelukkig maakt ongeacht wat anderen er van vinden, is dus eigenlijk super feministisch.
Die mening deel ik wel. Wat niet wil zeggen dat het niet af en toe nog de kop opsteekt trouwens.
Dat is misschien ook wel zo, toch blijft het raar voor me. Of beter gezegd, eng om er aan toe te geven. Stap voor stap zullen we maar zeggen.
lollypopje schreef:
17-05-2020 12:42
Voor mij is bdsm juist feminisme, zeker ook als onderdanige.

Emancipatie en feminisme gaan over zelfbeschikking en zelf keuzes mogen maken. Tegenwoordig kun je er voor kiezen onderdanig te willen zijn aan een man, vroeger had je geen keus. Daarvoor kiezen, omdat jij het wil, omdat jou het gelukkig maakt ongeacht wat anderen er van vinden, is dus eigenlijk super feministisch.


Dat is niet waar. Dat is een definitie van emancipatie die ik vaker hoor (vooral in het kader van ‘emancipatie is je eigen keuze maken en ik kies er dus voor om thuisblijfmoeder te zijn, dat is ook geëmancipeerd’) en die niet klopt.
Emancipatie draait om gelijke rechten, zelfstandigheid en gelijk zijn voor de wet. Emancipatie betekent: Geen achtergestelde positie hebben.


Dat je in je (seksuele) relatie een andere voorkeur hebt kan inderdaad in je hoofd botsen met je feministische kant. Maar is dat erg? Mijn mannelijke D noemt zichzelf ook geëmancipeerd. En zelfs feminist. Hij is net als ik enorm voor gelijke rechten etc. We zullen er allebei hard voor strijden dat vrouwen net zoveel rechten hebben als mannen. We zijn enorm voor zelfstandigheid. In onze relatie vullen dat dan wellicht in de ogen van anderen anders in (als iemand de Ds al zou opmerken...) maar dat zegt niets over hoe wij over gelijkheid voor de wet denken.
Shedevil85 schreef:
17-05-2020 12:33
Denk dat ik het vooral mezelf lastig maak.

Ik ben opgevoed als een zelfstandige, onafhankelijke vrouw, nog net niet feministisch 🤣 Dan is t best gek om te constateren dat ik me graag laat domineren en hoe ver dat verlangen gaat 🙈 In mijn hoofd “hoort” dat niet zeg maar.

Ik denk dat het feministische aspect minder te maken heeft met de keuze die je zelf maakt maar meer met het wel of niet er om veroordeeld of beperkt worden. Vandaar dat ik ook wel benieuwd was of je dus eigenlijk jezelf in de weg zit. Vanuit feministisch oogpunt bezien is het feit dat jij het jezelf lastig maakt (veroordeelt/beperkt) eigenlijk het niet-feministische aspect hierbij. Niet de keuze die je maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven