BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Weet er iemand nog leuke bdsm gerelateerde films ofzo?
Ben benieuwd.
:)
Secretary vond ik zelf een hele goede en de serie bonding op Netflix vond ik wel ok.

Verder geen tips dus volg even mee.
Oh ja en in het vorig topic rade iemand (lollypopje denk ik) mij de film shortbus aan. Niet specifiek bdsm maar wel een leuke film omtrent seksualiteit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben ontzettend nieuw als het om bdsm gaat. Ik weet dat ik een sub ben en wil hier graag meer over leren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies voor elke beginner is lezen, lezen en lezen. Bijvoorbeeld de sites uit de OP.
En niet meteen in zee gaan met de eerste D's die zich aanbieden en je we 'willen leren'.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Afbeelding
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 14-05-2020 21:43
Reden: Hengelen
88.74% gewijzigd
Het helpt als je iemand zoekt die je helemaal kan vertrouwen, niet enkel in bed. Bij een sub voor wie het nieuw is, leg ik bijvoorbeeld eerst uit tijdens een date overdag wat het inhoudt. Voor de eerste sessie zijn al heel duidelijke afspraken gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
13-05-2020 09:48
Het helpt als je iemand zoekt die je helemaal kan vertrouwen, niet enkel in bed. Bij een sub voor wie het nieuw is, leg ik bijvoorbeeld eerst uit tijdens een date overdag wat het inhoudt. Voor de eerste sessie zijn al heel duidelijke afspraken gemaakt.
Wauw, ik ben benieuwd of Bambii ook voor deze test slaagt!
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
13-05-2020 09:48
Het helpt als je iemand zoekt die je helemaal kan vertrouwen, niet enkel in bed. Bij een sub voor wie het nieuw is, leg ik bijvoorbeeld eerst uit tijdens een date overdag wat het inhoudt. Voor de eerste sessie zijn al heel duidelijke afspraken gemaakt.
Bdsm is natuurlijk veel groter dan het bed.
Het is een lifestyle, die zich meestal juist afspeelt zonder sex.
En je zult er gaande weg achter komen.
Als je een beginnend sub meteen met allerlei regels om de oren gaat slaan, dan heb je grote kans dat ze zich omdraaid en weg loopt.
Een beginnen Dom die meteen met allerlei regels komt is ook een afknapper.
Het is een ontdekkingstocht. Een samenspel.
Niet vsn: en dit zijn de regels.
Het is geen 50 tinten grijs, met hele lijsten.
Oh, en het woord "sessie" ook niet gebruiken.
Een Sessie heb je bij een spiritual healer ofzo.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik het als " sessie" zou zien.

Ik ben overigens switch, neig meer naar de sub kant, maar ben daar veels te ongehoorzaam voor.
Doordat ik ook een Dom kant heb, denk ik van beide kanten wel een klein beetje te weten.
Ahoewel, bdsm is voor iedereen anders.
Er zijn geen regels hoe het zou moeten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
13-05-2020 11:54
Bdsm is natuurlijk veel groter dan het bed.
Het is een lifestyle, die zich meestal juist afspeelt zonder sex.
Is dat zo? Ik dacht dat het voor veel mensen juist iets puur seksueels was, los van het normale leven. Of zijn dat geen "echte" BDSM'ers?
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
13-05-2020 11:54

Ahoewel, bdsm is voor iedereen anders.
Er zijn geen regels hoe het zou moeten.
Klopt, de enige regel die ik echt belangrijk vind is wederzijds respect.
...
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
13-05-2020 11:54
Er zijn geen regels hoe het zou moeten.
Precies.
En zo mag je het dus ook rustig een sessie noemen. Of spel.
Regelloos enzo.
...
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2020 14:00
Is dat zo? Ik dacht dat het voor veel mensen juist iets puur seksueels was, los van het normale leven. Of zijn dat geen "echte" BDSM'ers?
Er zijn geen echte en neppe bdsm'ers. Er zijn enkele bdsm'ers en de één doet het alleen in bed met een paar fluffy handboeien en de ander voert het 24/7 door in diens hele leven.
De tweede is niet echter dan de eerste.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
13-05-2020 15:55
Er zijn enkele bdsm'ers en de één doet het alleen in bed met een paar fluffy handboeien en de ander voert het 24/7 door in diens hele leven.
Precies. Bij mij bepaalt BDSM niet mijn volledige relatie met iemand, maar voornamelijk het seksuele luik. Dit betekent dat Dom/sub begint en eindigt in de slaapkamer. Er is zeker wisselwerking om zo samen te groeien in het spel, maar ik vermijd dat te doen tijdens het gebeuren en de sfeer te moeten breken. Vandaar het op voorhand of nadien bespreken en focus tijdens het spel om zorgeloos te kunnen genieten. Iedereen staat daar anders in, voor mij werkt dit goed.
Hetzelfde hier eigenlijk. Ik heb eigenlijk geen idee of het bij ons nu een lifestyle is maar ik neig eerder naar 'nee'.
@charles_gentle Kun je mij ook nog even vertellen wat "het inhoud", of bedoel je dat je uitlegt wat sex met jou inhoud. Lijkt me nogal een verschil.

Welcome bambiii. Ik raad je vooral aan niet op zoek te gaan naar iemand die je helemaal vertrouwd, want iemand die je nauwelijks kent kun je dat per defenitie niet bij, maar je te realiseren dat jij de enige bent die voor jezelf kan zorgen. Lees je in, ga op ontdekking waar je nieuwsgierig naar bent en maak vrienden met dezelfde interesses. Blijf reflecteren en geniet. Deze Corona tijd is uitermate geschikt om met veel mensen te praten/chatten zonder meteen gepusht te worden af te spreken zou ik zeggen.
Uiteindelijk gaat het om afspraken maken. Precies omdat BDSM zo gevarieerd is, wil ik duidelijk weten waar elkaars grenzen liggen, wat de ander lekker vindt, naast een aantal praktische afspraken zoals anticonceptie, gebruik van condooms, STOP-woord, welke vormen van penetratie kunnen en of er bijvoorbeeld milde striemen van een zweep kunnen of ze dat absoluut wil verborgen houden. Vaak geef ik ook aan welke lingerie leuk is.

Goede seks vraagt veel communicatie. Voor iemand die nieuw is in BDSM, zijn het veel prikkels - seks met een nieuwe partner is dat sowieso - en door op voorhand één en ander te overlopen, bouw je vertrouwen op. Tijdens de daad hoeft geen van beide zich dan nog zorgen te maken.
Als je nieuw bent in BDSM (of überhaupt een nieuwe partner hebt) weet je helemaal niet wat je grenzen precies zijn van te voren. Ik zou me als ervaren D dus zeker zorgen maken tijdens het spel, want iemand heeft het recht zich altijd te bedenken. Wat een ontzettend slecht advies om afspraken van te voren dicht te timmeren. Ik hoop dat je het in praktijk anders brengt want nu klinkt het als "niet zeuren om die striemen, van te voren dacht je nog dat je dit ok zou vinden". En dat is geen constructieve houding. Ik hoop dat ik je bericht verkeert interpreteer. Goede communicatie vind ook plaats tijdens, niet alleen voor. Maar geloof niet dat wij op dezelfde golflengte communiceren. Ik zou mijn sub nooit vertellen welke lingerie mooi is, maar alleen wat mijn voorkeuren zijn. Fijn voor haar als we de zelfde smaak hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit mij aan bij Raam.

Ik ben bijvoorbeeld nooit echt goed geweest in van te voren mijn grenzen bepalen. En zeker toen ik nieuw was, bleek ik het vaak ook gewoon niet te kunnen inschatten wat wel of geen grenzen zijn. Soms bleek iets onverwacht een grens en soms bleek iets onverwacht geen grens.

Tegenwoordig heb ik een aantal vaste grenzen die bepaald worden door het soort contact dat ik met iemand heb en of we al vaker hebben afgesproken. Maar dat zijn enkel mijn harde grenzen. Verder wordt het veel meer tijdens het spel bepaald. Hoe voel ik me, hoe is de flow, hoe valt iets. Wat de ene keer prima kan, kan een andere keer opeens niet fijn zijn. Plus soms weet ik niet eens of iets een grens is, omdat ik nooit eerder in de situatie ben geweest dat iets een optie was.

De enige uitzondering is als ik met iemand speel op basis van cnc, maar dat is alleen als ik iemand goed ken, dan zijn er behalve de harde grenzen geen grenzen. Maar zelfs dan blijft communicatie belangrijk, want ook dan is het niet goed als iets compleet verkeerd valt.

Ik ben dan ook meer van vooraf een korte basis schetsen. Tijdens communiceren en achteraf evalueren en dat meenemen naar een volgende keer.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat shiftys post is verwijderd vanwege hengelen 😂
Dat was toch overduidelijk een grapje mensen!
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
14-05-2020 18:32
Ik zie net dat shiftys post is verwijderd vanwege hengelen 😂
Dat was toch overduidelijk een grapje mensen!


Waarschijnlijk dachten de mods dat ik aan testen was of ze wel opletten dat er niet gehengeld wordt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
14-05-2020 20:35
Waarschijnlijk dachten de mods dat ik aan testen was of ze wel opletten dat er niet gehengeld wordt :biggrin:
Ahhhh dat was het ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet herkennen in jouw benadering van D/s Charles. Ik ben Domme (vrouwelijk, yep) en ik speel veel met mannen. Ook op Pro basis. En ik spreek vaak van te voren bij (nieuwe) subs wel door wat de voorkeuren zijn. Maar deze staan niet in steen gebeiteld. En ook voorkeuren kunnen per persoon per dag verschillen. De pijngrens kan verschillen, de emotionele belastbaarheid kan verschillen, etc.
Je kunt opgefokt en boos bij mij komen (slechte dag op het werk bijvoorbeeld) en denken dat je zin hebt in een flink pak slaag en op het moment dat de zweep erover gaat, je ligt te rillen als een rietje omdat je het amper verdragen kunt en eigenlijk emotioneel bent.
D/s is als een dans. Je hebt een maat, je hebt bepaalde pasjes, maar samen maak je dat het er mooi uitziet, dat het sensueel is, dat het de overgave is die je zoekt en dat je als Dom(me) bevrediging haalt uit de overgave. En die is per keer anders en finetunen blijft nodig als je geen ontzettende autist bent.
Doen wat je niet laten kunt
Alle reacties Link kopieren
@Finmijntje uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat dat voor veel autisten niet anders is.
Dus hoewel ik het grotendeels eens ben met watje schrijft, vind ik die opmerking niet kloppend en niet gepast.

Uiteraard kan ik nu een heel verhaal gaan houden over hoe de ene autist niet groter is dan de ander, maar dat het een spectrum is waarbij de uitingen verschillende, en de een slechts beter in aanpassen is dan de ander, maar dat lijkt me niet geheel relevant. Behalve dan dat ik me terwijl ik dit schrijf besef dat het eigenlijk niet veel anders is dan bij bdsm :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in lollypopje en je maakt een mooi bruggetje ; )
Ik bedoelde het iig niet aanstootgevend, maar ik misbruik een aandoening om een bepaald gedrag te verduidelijken en dat is niet wenselijk.
Doen wat je niet laten kunt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven