ben ik nou echt zo bekrompen??

31-07-2010 21:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange relatie van 18 jaar achter de rug.Sinds een paar maanden heb ik contact (email/sms) met een man die ik van vroeger ken. Uiteindelijk wat gaan eten en bij hem thuis nog wat gedronken, alleen wat gezoend en gekletst. Het was erg gezellig. Nu hebben we afgelopen week weer afgesproken. Al een heleboel emailtjes en sms-jes uitgewisseld die er niet om logen. LUST!

We hebben een heerlijke avond gehad. Ik moest erg wennen want ik heb in mijn leven nog maar 1 partner gehad. Maar het was goed om te ontdekken wat de ander lekker vind. We hebben afgesproken dat we een gezellige tijd gaan hebben, we genieten van elkaar zonder verplichtingen en moeilijke vragen. Maar nu komt het grote twijfelen weer boven. Ik vind het erg moeilijk om me over te geven en me te laten gaan. Zeker omdat er eigenlijk geen liefde bij komt kijken. Zal ik hier aan wennen?

Wellicht vinden jullie het een rare/stomme vraag maar misschien hebben jullie wel ervaring met deze gevoelens?
Bekrompen zijn jou woorden. Jij ziet jezelf misschien zo. Dat is jammer.

Jullie hebben het gezellig gehad. Vinden het leuk om bij elkaar te zijn. Seks was blijkbaar ook lekker. Dus wat let je? Gewoon lekker genieten.
Fijn Elinaa, dat je zo;n leuke avond gehad hebt! Ik hoop dat het je lukt om gewoon te genieten zonder dat je hoofd e dingen bij gaat denken. Vrouwen hebben de neiging om lust en liefde te verwarren, dat kan nog wel eens een probleem zijn bij sexrelaties. Zolang jij het kan scheiden is er geen probleem! Mijn ervaring is dat ik het heel lastig vond om het rationeel te houden. Uiteindelijk is het me wel gelukt en geniet ik erg van mijn scharrel, maar dat lukt me eigenlijk alleen omdat hij en ik zo verschillend zijn dat meer dan sex er gewoon nooit in zit.
Toen hij er was heb ik ook echt wel genoten, het is meer het gevoel erna.... We hebben het ook echt gezellig samen, ook een boel raakvlakken maar we weten allebei dat het niet meer wordt.

Ik had nooit verwacht dat ik zal afspreken met een man voor lichamelijk contact!
Spannend, na 18 jaar met dezelfde en enige partner. Of je er aan gaat wennen weet je pas als je er mee doorgaat. Jullie hebben afspraken gemaakt en of die in de praktijk gaan werken moet je ervaren. Zolang je er van kunt genieten, prima.

Maar het valt niet altijd mee seks, lust en liefde van elkaar te scheiden zoals Misspoez ook al schreef.
sluit me helemaal bij @Misspoez aan, ik heb nu ook een scharrel waarbij ik dat prima kan scheiden, maar ben ook wel eens heel erg verliefd geworden en dat is op zijn zachtst gezegd nogal lastig

Geniet er lekker van en laat verder je hoofd niet teveel op hol brengen. Ikzelf zou het liefst iemand vinden met wie ik lust en liefde kan delen maar tot die tijd is een scharrel ook erg fijn
Hij vertrekt binnenkort voor lange tijd naar de andere kant van de wereld, dus heel lang kan ik er niet van genieten.

Ik heb hem al een paar dagen niet gesproken en ik heb met mezelf afgesproken dat ik nog even geen contact met hem opneem.....

bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
Nee hoor, je bent zeker niet bekrompen dat je hier aan moet wennen, want onze maatschappij geeft, zeker bij vrouwen, meestal als "regel" dat liefde en lust altijd samen gaan en wellicht heb jij dat zelf ook altijd gedacht. Dan is dit wel even wennen.

Verder is niet iedereen geschikt voor een sexuele relatie, dus het kan zijn dat je iets gaat missen, maar het kan zijn dat jij het wel goed kan scheiden en dan kun je er gewoon van genieten. Verder kun je ook verliefd worden, maar dat is een latere zorg lijkt mij.

Kijk dus gewoon hoe het loopt en of het iets voor jou is.
quote:elinaa schreef op 31 juli 2010 @ 21:59:

Hij vertrekt binnenkort voor lange tijd naar de andere kant van de wereld, dus heel lang kan ik er niet van genieten.

Ik heb hem al een paar dagen niet gesproken en ik heb met mezelf afgesproken dat ik nog even geen contact met hem opneem.....

bedankt in ieder geval voor jullie reacties.Vakantieliefde?
Is helemaal niet bekrompen. Na een relatie van 18 jaar is het toch logisch dat je hieraan moet wennen?
Geheel niet bekrompen, je bent zenuwachtig, onzeker, geen verandering gewend, nerveus, gespannen.. je bent van alles (en te recht want het is super spannend) maar niet bekrompen!

Als je zeker weet dat het niets tussen jullie gaat worden, en jullie weten dat beiden zeker, waarom dan niet gewoon lekker genieten zonder verdere verwachtingen! Het is niet makkelijk je daar de eerste keer aan toe te geven, maar het is het wel waard! (mits je hem ECHT lekker vind natuurlijk )
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.
Als ik dit lees denk ik; 'Oo oo'

Waar ben je mee bezig??

Ik heb makkelijk lullen als 'bewust single' vrouw...

Dit zijn situaties die mij sterken in het 'single' zijn....

Nu is het geval dat mijn vriendin bij mij is ( ik woon in het buitenland) en wraak heeft willen nemen op haar partner die 2 jaar geleden vreemd gegaan is..............

En dat heeft ze gedaan! Met een goede vriend van mij, wat het voor mij een beetje ongemakkelijk maakt als zij vertrekt en ik hier toch woon...

Erger nog is dat de lieve man haar zo gepassioneerd zijn lust heeft getoond dat ze onder de blauwe plekken zit en we dus zijn vingerafdrukken op haar lichaam zien.....Niet mishandeld, in tegendeel, maar goed genomen, zo gezegd..

En nu moet ze maandag naar huis! Zeker wetende dat de vingerafdrukken dan nog niet weg zijn.

We zijn dus allerlei verhalen aan het bedenken om een verklaring af te kunnen geven.

En dan kom ik zo'n vraag als deze tegen en denk ik 'Nee je bent niet bekrompen! Maar wat heeft jou ooit het idee gegeven dat je maar van 1 persoon kan zijn, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar, 365 dagen, 24/7 en dan alleen doen wat die ander wil of geven wat die ander verwacht? En wat wil/verwacht jij van die ander?

Ik heb er ooit over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik dus geen 'relatiemateriaal' ben in de vorm van mijn opvoeding/maatschappelijke gewoonten.....

En dat is voor mij bevrijdend; Ik ben regelmatig verliefd en geniet ervan om zonder pardon de bijeenkomsten te verbreken als het te serieus wordt....

Je kan het bindingsangst noemen, vluchtgedrag vanuit een verborgen jeugdtrauma.... Waar jij je beter bij voelt is voor mij ok... Ik weet en ervaar.... Met volle teugen!

Dus naar mijn idee moet je doen waar je zin in hebt en je lekker bij voelt, zolang jij je eigenwaarde maar behoud.

En als je dan toch met hem samen bent; Bedenk dan dat je die tijd toch met hem doorbreng, maakt achteraf niet uit voor jouw partner in details, dus GO GIRL!!! Niet genieten is helemaal zo zonde..
quote:Emfash schreef op 01 augustus 2010 @ 02:23:

Waar ben je mee bezig??

Nou, ik denk eigenlijk dat jij niet helemaal goed gelezen hebt.

quote:Bedenk dan dat je die tijd toch met hem doorbreng, maakt achteraf niet uit voor jouw partner in details, dus GO GIRL!!! Niet genieten is helemaal zo zonde..Want volgens mij is TO (sinds kort?) weer single, dus je verhaal lijkt me op TO niet van toepassing?
Iets anders
Goed onthouden dat het alleen voor de sex is en niet verliefd worden. Weet je dat je dat niet kan omdat je zo niet in elkaar steekt, dan stoppen met sex en eventueel vrienden blijven.
Ja, sinds 1.5 jaar ben ik weer single dus ik ga niet vreemd....

Het is geen vakantie liefde, hij gaat voor zijn werk 2-3 jaar naar het buitenland.
Elinaa, je moet alleen dingen doen die bij JOU passen, en niet over je grenzen heen gaan.

Soms kan het zo zijn dat je een beetje meegesleept wordt in een relatie/verhouding en het belangrijkste is dat je je achteraf er ook goed over voelt.

En al zegt de hele wereld dat je bekrompen bent, het is jouw leven.

Iedereen heeft zijn eigen grenzen en daar moet je je goed bij voelen.

En het kan ook zijn dat je een bepaalde periode even andere grenzen hebt.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Nee hoor, je bent niet bekrompen, je komt uit een relatie waar in beginsel de liefde de basis was. Dat is bij een ´scharrel´ wel even anders. Of je hieraan kunt wennen is denk ik niet vooraf te zeggen.

Ik dacht eraan gewend te zijn en puur van het fysieke te kunnen genieten. Maar uiteindelijk is er een hele diepe vriendschap tussen ons ontstaan. En op een gegeven moment kwamen er toch gevoelens om de hoek kijken. Ik trek het dus niet meer te weten dat ik ieder moment inwisselbaar ben en dat ik niets met mijn gevoelens kan. Ik had eerder afstand moeten nemen omdat er gevoelens begonnen te spelen, maar als je het fijn vindt iemand te zien is dat heel moeilijk. Heb gisteren met pijn in mijn hart het contact verbroken, ik heb het nodig om mijn gevoel te laten slijten voor ik de vriendschap, en dan bedoel ik vriendschap zoals vriendschap bedoeld is, weer op te kunnen pakken. Een scharrel is een scharrel, liefde is liefde en vrienden zijn vrienden. Zodra die drie dingen door elkaar gaan lopen heb je een probleem....althans, die heb ik nu...hoe dat voor een ander is kan ik niet invullen.
Elinaa,

Nee, niet bekompen, ik herken het zeker wel. Kwam ook uit zo'n lange relatie en had er ook moeite mee. Het went wel. Maak er een doel van voor jezelf, dat je eea gaat loslaten en open gaat staan voor nieuwe dingen meemaken. Soms gaat dat "eraan overgeven" juist makkelijker, omdat je minder in vaste patronen zit dan afgelopen jaren met vaste partner.

Er kan een wereld voor je opengaan als je dit toelaat in je leven. Probeer dus onbevangen te zijn en van genieten een prioriteit te maken in je leven. Daar is niks mis mee!

Tuurlijk is het allemaal nieuw, maar ook superspannend als je weer onbevangen kan zijn.. het mooie is dat je ontdekt dat je nooit te oud bent om te leren en overgave (aan je seksualiteit) is ook iets moois en normaals om te ontwikkelen. Fijn dat je iemand gevonden hebt die je kan vertrouwen en eea kan uitproberen. Geniet er dus maar van, zie het als een 2e pubertijd en normale fase in dit stadium van je leven.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Uit ervaring kan ik vertellen dat dat went. Heb een lange relatie en had nooit gedacht dat ik zomaar sex voor de sex zou hebben. Inmiddels heb ik eens in de zoveel tijd eens een date met iemand. En dat werkt prima. Geniet van het moment en van de lust. En houd jezelf voor dat het puur lust is. Enjoy!
Als hij over korte tijd lang en ver weg gaat zou ik nu geen spelletjes spelen met geen contact opnemen, maar juist nog even zo veel mogelijk ervan genieten!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Emfash schreef op 01 augustus 2010 @ 02:23:

Waar ben je mee bezig??

Ik heb makkelijk lullen als 'bewust single' vrouw...

Dit zijn situaties die mij sterken in het 'single' zijn....

Nu is het geval dat mijn vriendin bij mij is ( ik woon in het buitenland) en wraak heeft willen nemen op haar partner die 2 jaar geleden vreemd gegaan is..............

En dat heeft ze gedaan! Met een goede vriend van mij, wat het voor mij een beetje ongemakkelijk maakt als zij vertrekt en ik hier toch woon...

Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee bedoeld te zeggen als reactie op TO......?
quote:arrasje schreef op 01 augustus 2010 @ 09:33:

Elinaa, je moet alleen dingen doen die bij JOU passen, en niet over je grenzen heen gaan.

Soms kan het zo zijn dat je een beetje meegesleept wordt in een relatie/verhouding en het belangrijkste is dat je je achteraf er ook goed over voelt.

En al zegt de hele wereld dat je bekrompen bent, het is jouw leven.

Iedereen heeft zijn eigen grenzen en daar moet je je goed bij voelen.

En het kan ook zijn dat je een bepaalde periode even andere grenzen hebt.Mee eens. Geniet ervan meid. Doe wat goed voelt nu.
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nog eens over nagedacht en besloten dat ik er mee ophou. Het voelt gewoon niet goed...
Verstandig besluit, als je je er zo slecht bij voelt. Maar mag ik je toch nog even aan het denken zetten?

Mijn ervaring is dat de gevoelens die achteraf op komen zetten in hoge mate bepaald zijn door opvoeding, maatschappij en ooit aangeleerde denkbeelden over seksualiteit. Schaamte is daar bij uitstek heel geschikt voor, om achteraf op te komen zetten. Maar wat is schaamte? En waarom voel je dat pas achteraf? Is dat wat je wérkelijk voelt, of komen de gevoelens die je tijdens je uitspatting had veel dichter in de buurt van hoe JIJ over seksualiteit denkt? Zonder dat je de ogen van de maatschappij, je opvoeders en andere buitenstaanders in je rug voelt prikken?

Zonder dat je meteen uitgebreid aan het seksdaten hoeft te (of zou moeten) slaan, is het misschien wel zinvol om die gevoelens die je hebt eens wat nader te bekijken. Om te onderzoeken of ze wel wérkelijk van jou zijn. Want het zou zonde zijn als je je seksualiteit zou laten beknotten door gevoelens die niet de jouwe zijn, nietwaar? Of omdat je het idee hebt dat je je niet zo behóórt te voelen, volgens... tja, volgens wie eigenlijk?

Als daten om de lust niet goed voelt, moet je het niet doen. Het is belangrijk om daarin goed je eigen grenzen in de gaten te houden. Maar ik denk, zelfs nu je dit besluit al genomen hebt, dat het geen kwaad kan om eens oprecht te kijken naar of dit werkelijk jóuw grenzen zijn. Misschien heb je dat al gedaan en misschien zíjn het wel jouw grenzen, dan heb ik niets gezegd. Maar in het andere geval zou het zonde zijn als je jezelf beknot met grenzen die niet de jouwe zijn.

Sterkte met het uitzetten van de nieuwe lijnen in je leven. Het lijkt me erg verwarrend om na zo'n lange relatie met je eerste en enige sekspartner opnieuw op vrijersvoeten te komen.
Regel nr1 : Het moet goed voelen!

En nee, nog steeds ben je niet bekrompen!
En ik vraag me af wat goed is voor ons allebei. Op blote voeten loop ik langzaam door. We zijn één.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven