besnijdenis ja/nee ?

29-07-2012 20:37 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
alvast sorry voor het lange verhaal maar dit is niet echt in het kort te vertellen. :$

mijn vriend en ik, beiden bijna 18 jaar, 15 maanden samen, hebben nogal wat problemen gehad op het gebied van seks. de meeste problemen zijn met de tijd goed gekomen, maar het probleem dat we nu hebben gaat dus niet voorbij.

het zit namelijk zo, mijn vriend is vroeger niet besneden, nu heeft hij last van gevoeligheid tijdens de seks. op het begin was het zelfs zo erg dat hij er niet in kon omdat dat al pijn deed. we hebben vanalles geprobeert om de gevoeligheid minder te laten worden en dit is ook een beetje gelukt. we kunnen nu wel seks hebben, maar hij kan niet klaarkomen. nouja, maar op 1 manier, en dat is als ik zelf heel hard zit te schreeuwen en hij zich op die geluiden concentreert. maar dat vind ik helemaal niet leuk. ik wil niet steeds gaan lopen schreeuwen hoe lekker ik het vind zodat hij daarvan klaar kan komen. het lijkt me ook leuk om gewoon rustig te doen en dat hij dan ook gewoon kan klaarkomen. nu is hij op vakantie en heeft hij een seks-gesprek gehad met zn moeder ( ja ja, ik weet het, ik vond het ook een beetje raar opeens) maargoed, zn moeder vroeg dus of hij er ook last van heeft, een te strakke voorhuid. het schijnt dus dat het bij hem in de familie zit en dat dit nooit over gaat...

we zijn een aantal maanden geleden naar de huisarts geweest en die verwees ons door naar een seksuoloog.maar omdat we nog geen 18 waren moesten we toestemming hebben van zijn ouders. hij wou niet dat zijn ouders dit wisten dus we hebben het niet gedaan. nu weet zijn moeder er wel over, en die heeft aangeboden om haar e-mail adres op te geven en toestemming te geven, zonder dat zijn vader of broertje ervan komt te weten. we willen dus als hij terug van vakantie is naar een seksuoloog gaan.

maar we zijn een beetje bang voor wat ze daar gaan zeggen. Zijn moeder stelde namelijk een besnijdenis voor, mijn vriend wilt dit opsich wel, maar is wel doodsbang, begrijpelijk. maar ik zelf ben ook bang. ik heb wat rond gezocht op internet en ik kwam nogal wat minder leuke dingen tegen.

het kan dus zo zijn dat het allemaal verkeerd afloopt en dat de problemen juist alleen maar meer worden.

mijn vriend voelt nu tijdens de seks al nauwelijks wat lekkere gevoelens, alleen de gevoeligheid zeg maar, maar stel nou dat als hij zich laat besnijden en de gevoeligheid weg zou gaan, dat hij dan nog steeds niet die 'fijne gevoelens' gaat voelen. dan zou het toch allemaal veel erger worden?

mijn vriend kan trouwens ook niet het genot van pijpen hebben. ik heb het al een aantal keer geprobeert, het is opsich niet heel erg gevoelig, maar hij voelt gewoon de 'fijne gevoelens' niet.

wij zitten nu heel erg te twijfelen wat we zullen beslissen. de besnijdenis of toch niet. we zijn bang dat het misschien verkeerd afloopt.

wat raden jullie aan?

alvsat bedankt!
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 20:59:

[...]

dan geloof jij het toch niet? zulke mensen bestaan ook. mn vriend is hartstikke lief en zou zelfs alles willen opgeven als het zou moeten. nee die jongens komen de laatste tijd niet zo vaak meer voor he.Een jongen van 17 die seks de rest van zijn leven wil skippen is niet gezond nee, mits in het klooster. Maar dat zal de seksuoloog en uroloog je ook vertellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
Als dit allemaal waar is denk ik dat jouw vriendje vooral heel erg onzeker is en daar helpt geen besnijdenis tegen.
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 21:03:

alleen omdat we nog minderjarig zijn mogen wij nog niet zoveel waarde leggen aan seks?Hechten. En seks is een levenslange leerweg. Dus je denkt een prof te zijn, maar je bent een beginner. Erg zonde als hij dat allemaal wil missen. Maar ja, hij is wel lief, dus dan maar seksloos tot je 98e.
quote:zwanenmeer schreef op 29 juli 2012 @ 21:04:

Je vriend stelt zich erg afhankelijk naar jou op, hij moet echt zelf - in overleg met zijn ouders - een geinformeerde beslissing nemen, dus hij moet naar de uroloog eventueel samen met zijn ouders.

hij heeft al overlegd met zn ouders en zn ouders zeggen gewoon dat ie zich maar moet laten besnijden zodat het dan opgelost zou zijn. maar mn vriend twijfelt daar nog over en wil samen met mij naar een seksuoloog gaan om het erover te hebben en naderhand daar van een beslissing nemen.

slim of niet slim?
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 21:06:

[...]

hij heeft al overlegd met zn ouders en zn ouders zeggen gewoon dat ie zich maar moet laten besnijden zodat het dan opgelost zou zijn. maar mn vriend twijfelt daar nog over en wil samen met mij naar een seksuoloog gaan om het erover te hebben en naderhand daar van een beslissing nemen.

slim of niet slim?Wat heb je te verliezen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Fame schreef op 29 juli 2012 @ 21:06:

[...]

Hechten. En seks is een levenslange leerweg. Dus je denkt een prof te zijn, maar je bent een beginner. Erg zonde als hij dat allemaal wil missen. Maar ja, hij is wel lief, dus dan maar seksloos tot je 98e.

ik ben toch ook niet degene die zegt dat hij niet moet besnijden en dat we maar zo door moeten gaan de rest van de jaren? hij is degene die erover twijfelt. ik heb al een paar keer gezegd dat ik het wel fijn zou vinden als hij dat doet.

en wij denken zeker niet dat we profs zijn, we zijn zeker nog beginners, maar als het nu al niet goed gaat kunnen we toch beter nu erbij zijn zodat we ons ook kunnen ontwikkelen..
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 21:06:

[...]

slim of niet slim?Niet slim, eerst lichamelijk oorzaken uitsluiten. Naar de uroloog dus.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
TO, het lijkt me verstandiger om naar een seksuoloog te gaan i.v.m. het moeten schreeuwen zodat je vriend kan klaarkomen, en je vriend -in zijn eentje en omdat HIJ het wil- naar een uroloog om te kijken of zijn gevoeligheid medisch is en hoe dat opgelost kan worden.

Volgens mij spelen 2 verschillende problemen. Als je vriend zich laat besnijden, dan gaat hij niet opeens op magische wijze klaarkomen als jij je mond houd. Dan moet je nog steeds de sterren van de hemel schreeuwen.
Hij is gewoon bang!
quote:groentsoep2 schreef op 29 juli 2012 @ 21:05:

Als dit allemaal waar is denk ik dat jouw vriendje vooral heel erg onzeker is en daar helpt geen besnijdenis tegen.hij is inderdaad heel onzeker maar vooral omdat hij het allemaal goed wil doen tegenover mij, maar dit is al een stuk minder geworden dan op het begin. maar dit probleem zit hem wel heel erg dwars.
Een seksuoloog kan trouwens geen medische oorzaak diagnosticeren. Je vriend moet dus naar een uroloog.
Of laten besnijden de oplossing is kan een arts je vertellen, dat zou ik zeker niet alleen aan een seksuoloog overlaten (de uroloog is toch echt degene die de ingeep moet uitvoeren). Je zegt dat het een 'familiekwaal' is, is dat in het verleden ook met behulp van een besnijdenis 'opgelost'?
De seksuoloog mag niet eens naar de penis van je vriend kijken!
quote:zwanenmeer schreef op 29 juli 2012 @ 21:11:

Of laten besnijden de oplossing is kan een arts je vertellen, dat zou ik zeker niet alleen aan een seksuoloog overlaten (de uroloog is toch echt degene die de ingeep moet uitvoeren). Je zegt dat het een 'familiekwaal' is, is dat in het verleden ook met behulp van een besnijdenis 'opgelost'?zijn moeder had hem dus verteld dat zn vader dat ook had en dat hun kinderen hadden gekregen door een gaatje in het condoom te maken. ze hebben het dus altijd met condooms gedaan. wij doen het echter niet met condoom omdat we dat een heel gekut vinden, we zijn allebei elkaars eerste
Lukt het hem dan ook niet zichzelf af te trekken? Zo nee, dan adviseer ik echt voor die besnijdenis gaan.
quote:_lupine_ schreef op 29 juli 2012 @ 21:15:

Lukt het hem dan ook niet zichzelf af te trekken? Zo nee, dan adviseer ik echt voor die besnijdenis gaan.hij kan zichzelf wel aftrekken, en ik kan hem ook aftrekken, gaat allebei heel erg makkelijk en zonder gevoeligheid. dit lukt allemaal echt prima. alleen seks en pijpen gaat gewoon niet.
Condooms hoeven helemaal niet kut te zijn, mits je er goed mee om kan gaan. Heb je al geleerd hoe jij hem aan moet brengen bij je vriend? Kan een heerlijke ervaring voor een man zijn als jij met je handen zijn penis bespeelt en dat condoom er omheen doet. Heb je hem er al eens met je mond omheen gedaan?

(Mompelt iets over levenslange leerweg.)
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 21:15:

[...]

zijn moeder had hem dus verteld dat zn vader dat ook had Is zijn moeder uroloog? Heeft zij een opleiding gehad om dit te diagnosiceren? Als dit een familiekwaal is, waarom is zij niet op jonge leeftijd met hem naar een uroloog geweestquote:en dat hun kinderen hadden gekregen door een gaatje in het condoom te maken. Dit lijkt me onnodige informatie en niet relevant voor jullie probleemquote:ze hebben het dus altijd met condooms gedaan. wij doen het echter niet met condoom omdat we dat een heel gekut vinden, we zijn allebei elkaars eerste

Aan welke vorm van anticonceptie doen jullie wel? Een condoom is gekut, maar een kind is nog meer "gekut".

Een condoom is overigens geen gekut, je moet gewoon een aantal keer oefenen en er handigheid in krijgen.
O, je doet trouwens voorkomen dat het raar is dat je vriend vroeger niet besneden is, maar echt meisje, de meeste mannen zijn dat niet. Niet rreligieuze besnijdenissen zijn meest besnijdenissen op medische indicatie en komen veelal bij volwassenen voor.
Eerst naar uroloog (alleen hij dus, het is zijn zaakje en het is natuurlijk een beetje raar als hij jou daarover mee laat beslissen).

Hierna kunnen evt. lichamelijke problemen van hem uitgesloten / aangepakt worden.

Daarná naar de seksuoloog, daar kunnen jullie dan met z'n 2en naar toe. Om te praten over evt onzekerheid / wel-niet willen schreeuwen enz.
quote:Fame schreef op 29 juli 2012 @ 21:20:

Condooms hoeven helemaal niet kut te zijn, mits je er goed mee om kan gaan. Heb je al geleerd hoe jij hem aan moet brengen bij je vriend? Kan een heerlijke ervaring voor een man zijn als jij met je handen zijn penis bespeelt en dat condoom er omheen doet. Heb je hem er al eens met je mond omheen gedaan?

(Mompelt iets over levenslange leerweg.)we hebben het een aantal keren geprobeert en hij ging ook gewoon om, maar we houden er gewoon niet zo van om dat gepriegel te hebben van te voren. mn vriend heeft op het begin soms nogal last gehad van erectieproblemen en als we dan met zo'n ding aan het priegelen waren dan werd ie al snel weer slap. het is ons 1x gelukt met condoom maar dat gaf geen extra verbetering qua gevoeligheid. dus met of zonder, het gaat gewoon niet lekker.
Condooms vinden jullie te veel gekut....... Nee zonder comdooms gaat het lekker voor jullie
Je bent wel aan de pil dan oid?
quote:mixed schreef op 29 juli 2012 @ 21:16:

[...]

hij kan zichzelf wel aftrekken, en ik kan hem ook aftrekken, gaat allebei heel erg makkelijk en zonder gevoeligheid. dit lukt allemaal echt prima. alleen seks en pijpen gaat gewoon niet.Nogmaals: GA NAAR EEN UROLOOG. Dat is de enige die kan diagnosticeren of het probleem van je vriend in zijn piemel zit of tussen zijn oren, en welk behandelplan er opgesteld kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven