Chlamydia, begrijp er niks van!
woensdag 28 mei 2014 om 15:13
Dit is dus de eerste keer dat jij je laat testen?
Chlamydia kun je jarenlang ongemerkt meedragen, het is een van de meest voorkomende soa. Misschien heeft je vriend het onveilig gedaan, misschien ligt het aan je eigen onveilige verleden.
En ja, chlamydia kan onvruchtbaarheid veroorzaken. Ik neem aan dat je nu een afspraak met de huisarts hebt staan. Hij kan je verder helpen.
Chlamydia kun je jarenlang ongemerkt meedragen, het is een van de meest voorkomende soa. Misschien heeft je vriend het onveilig gedaan, misschien ligt het aan je eigen onveilige verleden.
En ja, chlamydia kan onvruchtbaarheid veroorzaken. Ik neem aan dat je nu een afspraak met de huisarts hebt staan. Hij kan je verder helpen.
woensdag 28 mei 2014 om 15:14
woensdag 28 mei 2014 om 15:23
Ik begrijp niet waarom je wel al je bedpartners hebt laten testen, maar je zelf nooit getest bent. Ik denk dat de kans groot is dat jij het al jaren hebt en je vriend geluk heeft, en niet door jou besmet is.
Ik begrijp dat je graag wil dat je vriend (nu) eerlijk is maar het feit is dat je nu chlamydia hebt dus wat dat betreft verandert er niks.
Ik begrijp dat je graag wil dat je vriend (nu) eerlijk is maar het feit is dat je nu chlamydia hebt dus wat dat betreft verandert er niks.
woensdag 28 mei 2014 om 15:30
Wat wil je nu? Je hebt jezelf nooit laten testen terwijl je dat wel van je vriendjes verwachtte? Apart. Hoe dan ook je hebt met drie mannen seks gehad en dezen hadden geen van drieen een SOA toen ze getest werden. Dat betekent dan één van deze drie heren de SOA heeft opgelopen na de test en aan jou heeft doorgegeven, of dat een van deze drie heren gelogen heeft over de uitslag van de test danwel het afnemen ervan, ofwel dat jij jezelf voor de gek houdt en gemakshalve die dronken one-night stand tien jaar geleden even vergeet.
Hoe dan ook, je kunt nu niet zeker weten of je het hebt van vriendlief of niet, tenzij hij negatief test.
Chalmydia is echter behoorlijk besmettelijk, dus grote kans dat hij het ook heeft.
Hoe dan ook, je kunt nu niet zeker weten of je het hebt van vriendlief of niet, tenzij hij negatief test.
Chalmydia is echter behoorlijk besmettelijk, dus grote kans dat hij het ook heeft.
woensdag 28 mei 2014 om 15:33
woensdag 28 mei 2014 om 15:37
Pfoe lastig. Ook voor je vriend, want die heeft wellicht net zo veel reden als jij om nu te denken dat jij bent vreemdgegaan. Is er een uitgebreide soa-test gedaan of allen op de soa's die mogelijk deze klachten kunnen geven?
In ieder geval je vriend nu ook laten testen ja en een condoom gebruiken tot je de uitslag hebt. Sterkte ermee! Moet je nu een test doen om je vruchtbaarheid te testen?
In ieder geval je vriend nu ook laten testen ja en een condoom gebruiken tot je de uitslag hebt. Sterkte ermee! Moet je nu een test doen om je vruchtbaarheid te testen?
woensdag 28 mei 2014 om 15:39
quote:m31 schreef op 28 mei 2014 @ 15:33:
Lijkt mij dat als jou vriend zichzelf heeft laten testen nadat jullie in het begin van jullie relatie al onveilige seks hadden gehad, dat er dan ook al chlamydia aan het licht had moeten komen? Oftewel... dan heeft hij het toch gekregen nadat jullie samen zijn?Dat hoeft niet. Je bent, als je een SOA hebt niet altijd besmettelijk voor een ander. Meestal vooral in het begin en afhankelijk van de SOA ben je daarna sommige periodes meer of minder besmettelijk.
Lijkt mij dat als jou vriend zichzelf heeft laten testen nadat jullie in het begin van jullie relatie al onveilige seks hadden gehad, dat er dan ook al chlamydia aan het licht had moeten komen? Oftewel... dan heeft hij het toch gekregen nadat jullie samen zijn?Dat hoeft niet. Je bent, als je een SOA hebt niet altijd besmettelijk voor een ander. Meestal vooral in het begin en afhankelijk van de SOA ben je daarna sommige periodes meer of minder besmettelijk.
woensdag 28 mei 2014 om 15:42
quote:annelaure schreef op 28 mei 2014 @ 15:28:
Budapest, verantwoordelijk en bewust vind ik niet rijmen met nooit testen en wel onveilig seksen.Nu ja, misschien ben ik heel naïef, mijn partner en ik zijn elkaars eerste. Maar als je vriend getest is, zou je toch denken dat je daarna wel zonder condoom kunt seksen. Ik heb werkelijk waar nooit geweten dat SOA's zich pas later laten zien.
Budapest, verantwoordelijk en bewust vind ik niet rijmen met nooit testen en wel onveilig seksen.Nu ja, misschien ben ik heel naïef, mijn partner en ik zijn elkaars eerste. Maar als je vriend getest is, zou je toch denken dat je daarna wel zonder condoom kunt seksen. Ik heb werkelijk waar nooit geweten dat SOA's zich pas later laten zien.
woensdag 28 mei 2014 om 15:46
quote:annelaure schreef op woensdag 28 mei 2014 15:28 Budapest, verantwoordelijk en bewust vind ik niet rijmen met nooit testen en wel onveilig seksen.
Ach er zijn zoveeeeel meer mensen die nooit testen en het altijd zonder doen.. In dat opzicht is to al verantwoordlijk als ze alleen al maar aan de gevolgen denkt, laat staan als ze ook nog haar partners laat testen!
To wat vervelend voor je! Gelukkig is het ni behandeld
Ach er zijn zoveeeeel meer mensen die nooit testen en het altijd zonder doen.. In dat opzicht is to al verantwoordlijk als ze alleen al maar aan de gevolgen denkt, laat staan als ze ook nog haar partners laat testen!
To wat vervelend voor je! Gelukkig is het ni behandeld
woensdag 28 mei 2014 om 15:46
Je kunt chlamydia al heel lang hebben, maar daar kom je niet meer achter vrees ik. Geen idee hoe betrouwbaar je vriend is, maar ik weet wel dat er behoorlijk gemakkelijk iets fout kan gaan met condooms. Ik heb bijna nooit condooms hoeven gebruiken maar dus wel na mijn bevallingen, voordat ik weer aan de pil begon, ivm borst voeding. Ik lieg niet dat zeker één op de 15 kapot ging.