condoom gebruik en SOA's
vrijdag 3 juni 2011 om 15:40
Ik zat op een ander pijler te lezen over een ongewenste zwangerschap.
Daar ging het op een gegeven ogenblik alleen maar over condooms en een soa. Hoe onverantwoordelijk het wel niet is om zonder te doen.
Vrouwen zeggen dat mannen het liefst zonder willen doen om diverse redenen/smoezen. Zijn er ook vrouwen die dit niet prettig vinden en daarom het liever niet doen met condoom.
Voor mij zelf maakt het niet zoveel uit. ik vind het zonder wel intiemer. Mijn vrouw vind het helemaal niks met condoom, het stinkt, het voelt niet prettig(het rubber) en ze vindt het gewoon smerig.
De discussie die ik op gang wil brengen is het wel of niet gebruiken van een condoom.
Daar ging het op een gegeven ogenblik alleen maar over condooms en een soa. Hoe onverantwoordelijk het wel niet is om zonder te doen.
Vrouwen zeggen dat mannen het liefst zonder willen doen om diverse redenen/smoezen. Zijn er ook vrouwen die dit niet prettig vinden en daarom het liever niet doen met condoom.
Voor mij zelf maakt het niet zoveel uit. ik vind het zonder wel intiemer. Mijn vrouw vind het helemaal niks met condoom, het stinkt, het voelt niet prettig(het rubber) en ze vindt het gewoon smerig.
De discussie die ik op gang wil brengen is het wel of niet gebruiken van een condoom.
vrijdag 3 juni 2011 om 15:46
Als je geen vaste relatie hebt en/of er nog niet getest is, dan lijkt het gebruik van een condoom mij uuberhaupt geen discussie waard. Of het nu wel of niet lekkerder is, het lijkt mij dat gezond neuken met condoom altijd nog een prettigere optie is dan het zonder te doen met alle gezondheidsrisico's van dien.
vrijdag 3 juni 2011 om 15:49
Wij gebruiken nu wel een condoom maar dat komt omdat ik met de pil gestopt ben en dit als tijdelijke oplossing dient.
Toen ik nog aan de pil was gebruikten we geen condoom. Ik was net 16 toen we verkering kregen. Daarvoor was ik nog behoorlijk braaf dus de kans dat ik iets had opgelopen was wel heel klein.
Idem voor vriend. Als ik nu single zou zijn en seks zou hebben
dan zou ik het wel met condoom doen.
Toen ik nog aan de pil was gebruikten we geen condoom. Ik was net 16 toen we verkering kregen. Daarvoor was ik nog behoorlijk braaf dus de kans dat ik iets had opgelopen was wel heel klein.
Idem voor vriend. Als ik nu single zou zijn en seks zou hebben
dan zou ik het wel met condoom doen.
vrijdag 3 juni 2011 om 15:52
quote:mussie1 schreef op 03 juni 2011 @ 15:50:
Voor een vrouw heeft condoomgebruik ook een absoluut voordeel (buiten de voor de hand liggende voordelen). Niet de hele dag zaad lopen lekken, is wel zo prettig en hygienisch.Eens! Gewoon na de daad in slaap kunnen vallen zonder het toilet te moeten bezoeken is wel prettig.
Voor een vrouw heeft condoomgebruik ook een absoluut voordeel (buiten de voor de hand liggende voordelen). Niet de hele dag zaad lopen lekken, is wel zo prettig en hygienisch.Eens! Gewoon na de daad in slaap kunnen vallen zonder het toilet te moeten bezoeken is wel prettig.
vrijdag 3 juni 2011 om 15:54
vrijdag 3 juni 2011 om 15:56
vrijdag 3 juni 2011 om 16:03
Nee gebruik het niet, heb me nog wel voorgenomen om ons beiden binnenkort te laten testen.
Ik merk dat bij ons in de omgeving dat eigenlijk vrijwel niemand het met condoom doet. Denk toch dat mensen zich er allemaal niet zo druk om maken en liever zonder neuken als ze dat fijner vinden.
voordeel van met condoom is dat je niet gelijk onder zit en je moet rennen naar de wc omdat anders heel je ondergoed vol zit.
Ik merk dat bij ons in de omgeving dat eigenlijk vrijwel niemand het met condoom doet. Denk toch dat mensen zich er allemaal niet zo druk om maken en liever zonder neuken als ze dat fijner vinden.
voordeel van met condoom is dat je niet gelijk onder zit en je moet rennen naar de wc omdat anders heel je ondergoed vol zit.
vrijdag 3 juni 2011 om 16:25
Is hier uberhaupt nog discussie over dan? Niet getest en niet in een monogame relatie = condoom lijkt me. In een relatie doe ik het liever zonder, maar wel nadat we allebei getest zijn. Sinds het uit is met ex dus alleen nog maar met condoom. Het komt niet in me op (hoe dronken ik ook ben ) om dat niet te doen. Dat geldt trouwens ook voor de mannen gelukkig. Moet er niet aan denken om daar een discussie over te moeten voeren.
Zwitsal_nijntje: Kun je uitleggen waarom je het zonder te testen zonder zou doen?
Zwitsal_nijntje: Kun je uitleggen waarom je het zonder te testen zonder zou doen?
vrijdag 3 juni 2011 om 16:40
Ik heb er nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd. Ja klinkt stom. Heb een relatie gehad die lang duurde en hebben het in het begin met gedaan. Alleen ik heb me laten testen ergens midden in de relatie. Hij wilde niet.
Bij deze relatie heb ik lang gewacht, ouders ontmoet gesprekken met hem gehad. Vriend heeft nooit relatie gehad. Dus toen heb ik er eigenlijk nooit bij stil gestaan om ons beiden te laten testen. Maar heb besproken tijdje terug met hem dat ik vind dat we ons beiden moeten testen want dan hebben we tenminste zekerheid en kunnen we het wel zonder doen.
Bij deze relatie heb ik lang gewacht, ouders ontmoet gesprekken met hem gehad. Vriend heeft nooit relatie gehad. Dus toen heb ik er eigenlijk nooit bij stil gestaan om ons beiden te laten testen. Maar heb besproken tijdje terug met hem dat ik vind dat we ons beiden moeten testen want dan hebben we tenminste zekerheid en kunnen we het wel zonder doen.
vrijdag 3 juni 2011 om 16:47
Voor de vrouw is het wel prettig dat je na de daad geen zaad lekt.
Maar als je een vaste relatie hebt en zeker weet dat beide partners geen soa hebben zou ik het zeker zonder doen!!
Is lekkerder (voor beide partijen)
Geeft geen gedoe met het condoom omdoen (spontanere sex)
Ik vind persoonlijk zonder condoom het lekkerste!
Maar als je een vaste relatie hebt en zeker weet dat beide partners geen soa hebben zou ik het zeker zonder doen!!
Is lekkerder (voor beide partijen)
Geeft geen gedoe met het condoom omdoen (spontanere sex)
Ik vind persoonlijk zonder condoom het lekkerste!
vrijdag 3 juni 2011 om 16:52
vrijdag 3 juni 2011 om 17:52
quote:aiki_74 schreef op 03 juni 2011 @ 15:46:
Ik vind ze heel handig om te kunnen switchen van kont naar kut zonder naar de wastafel te moeten. Ideaal!!! Dus een dikke ja voor condoomsUhm, ik mag hopen dat je dan wel van condoom wisselt? Anders kun je erg ziek worden van de bacteria die worden overgedragen.
Ik vind ze heel handig om te kunnen switchen van kont naar kut zonder naar de wastafel te moeten. Ideaal!!! Dus een dikke ja voor condoomsUhm, ik mag hopen dat je dan wel van condoom wisselt? Anders kun je erg ziek worden van de bacteria die worden overgedragen.
vrijdag 3 juni 2011 om 21:50
Ik heb na de sex met condoom altijd een wat schraler gevoel dan zonder condoom. Ik denk dat de penis van mijn vriend zachter is dan een condoom
Ook is het met condoom wat stroever. Maar gelukkig bestaat er ook nog glijmiddel.
Het prettige vind ik dat het veel schoner blijft. Maar dan moet je geen glijmiddel gebruiken, want dan is dat effect weer weg.
Kan er niet voor gezorgd worden dat een man geen zaadlozing krijgt? Zijn alle problemen opgelost!
Het prettige vind ik dat het veel schoner blijft. Maar dan moet je geen glijmiddel gebruiken, want dan is dat effect weer weg.
Kan er niet voor gezorgd worden dat een man geen zaadlozing krijgt? Zijn alle problemen opgelost!