Condoom of sterilisatie?

28-12-2021 13:14 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk hoort deze vraag niet onder seks bedacht ik me zojuist.
Mijn vriend en ik zijn 3 jaar bij elkaar, we hebben al veel meegemaakt, samen een huis gekocht, we komen beide uit andere relaties, hebben beide kinderen. Dat we samen geen kind willen is heel duidelijk. We zijn 40 jaar en willen dit beide niet.

Ik heb lichamelijk (en geestelijke) het eea meegemaakt; een eetstoornis gehad en overwonnen waarbij ik al niet mezelf was. Daarna heb ik een spiraaltje laten plaatsen. Waarbij ik veel last had van stemmingswisselingen. Ik heb nu (6 jaar later) besloten om deze te verwijderen. Dus moeten we nu condooms gebruiken. Ik vind het vreselijk. Ik kan niet genieten van de seks, ben bang dat het misgaat, dat ik zwanger word enz enz.

Ik heb gekeken naar andere mogelijkheden: pillen, andere spiraal maar overal zitten wel hormonen in. Ik wil er achter komen hoe het is zonder iets aan of op mijn lijf.

Een operatie bij mezelf wil ik eigenlijk niet, die schijnt heel heftig te zijn.
Mijn vriend wil het niet (twijfelt in elk geval) omdat hij zijn mannelijkheid niet wil verliezen. Ik kan er ook niet over praten met hem. Omdat ik de reden zo belachelijk vind. Hij heeft gezegd dat hij informatie gaat vragen bij de huisarts maar doet dit niet.

Ik heb al zoveel meegemaakt, moet ik nu ook nog een operatie doen zodat ik geen kinderen meer kan krijgen denk ik dan? Ik vind dit echt een moeilijke discussie.
Alle reacties Link kopieren
Praten jullie hier rustig over of schiet jij gelijk in de emotionele modus?!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Hij wil zijn mannelijkheid niet kwijt en
Jij denkt dat het een heftige operatie is.

Ik zou eerst eens kijken hoe het is zonder hormonen.
En ja, dat is dan inderdaad nu met condoom.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik zou wat meer op je strepen gaan staan dat je vriend zich laat steriliseren (stelt niks voor). Als hij tenminste echt geen kinderen meer wil. Bij mezelf zou ik het als ik jou was niet eens overwegen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben er een hele tijd terug over gesproken maar volgens hem dwing ik hem dan omdat ik met condoom niet fijn vind en ook liever geen operatie wil doen.

Terwijl ik hem niet wil dwingen maar ik snap zijn reden niet om het niet te willen. Dan denk ik (zeg ik niet): ik heb inmiddels zoveel vrouwonvriendelijke dingen moeten doorstaan oa door mijn ziekte, spiraal, allerlei onderzoeken in het ziekenhuis.

Maar vooral dat hij zegt om informatie in te winnen en dit niet doet. Behalve te googlen op: wat kan er misbij bij....

Ik heb wel informatie ingewonnen over een operatie voor mij maar die vind ik wel heftig met een algehele narcose.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is zelf naar het ziekenhuis gereden en ook weer terug voor zijn sterilisatie.

Stelt echt niets voor. Plaatselijke verdoving en Zo gepiept.

Mannelijkheid verliezen? Wat een onzin. Er verandert niets… Ik zou aandringen op een afspraak bij de huisarts inderdaad voor wat informatie ter geruststelling.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-12-2021 13:21
Hij wil zijn mannelijkheid niet kwijt en
Jij denkt dat het een heftige operatie is.

Ik zou eerst eens kijken hoe het is zonder hormonen.
En ja, dat is dan inderdaad nu met condoom.
Dat begrijp ik. Ik kan er zelf niet van genieten. Ik heb het echt geprobeerd maar ik ben continue bang dat het mis gaat. Ik kan het niet loslaten. Dus heel gezellig is de seks dan niet. Hij hoeft ook niet binnen nu en een paar weken te beslissen.
Wat jammer dat je vriend denkt dat hij zijn mannelijkheid verliest met een sterilisatie. Klopt namelijk niets van. Het enige dat verandert is dat zijn zaad dan geen baby's meer kan maken en dat is toch wat hij wil. Verder blijft alles hetzelfde en werkt alles nog.
Er zijn toch ook spiraaltjes zonder hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Wat nou gelul over je mannelijkheid verliezen

Hij krijgt toch een stijve of niet?

Als hij zijn mannelijkheid wil bewijzen moet hij een kind maken. Wil hij geen kind leg er dan een knoop in.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
28-12-2021 13:25
Wat jammer dat je vriend denkt dat hij zijn mannelijkheid verliest met een sterilisatie. Klopt namelijk niets van. Het enige dat verandert is dat zijn zaad dan geen baby's meer kan maken en dat is toch wat hij wil. Verder blijft alles hetzelfde en werkt alles nog.
Hij is van mening dat er geen sperma meer uit komt of zo iets vaags....
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
28-12-2021 13:26
Er zijn toch ook spiraaltjes zonder hormonen?
Volgens mijn huisarts veroorzaken deze heftige bloedingen (of kunnen dit in elk geval veroorzaken)
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
28-12-2021 13:18
Praten jullie hier rustig over of schiet jij gelijk in de emotionele modus?!
Want het argument "bang zijn om je mannelijkheid te verliezen" is heel rationeel?

Natuurlijk kan elk individu alleen voor zichzelf bepalen hoe hij/zij tegenover sterilisatie staat. Neemt niet weg dat ik een dergelijk argument en houding bij een man een afknapper zou vinden (hierin meenemend dat een evt geknapt condoom voor jou veel meer consequenties zou hebben, het feit dat jij (bijna alle vrouwen?) al jarenlang je lijf ondergeschikt maakt aan anticonceptie, dat sterilisatie bij een man relatief weinig voorstelt, etc.)
Rose81 schreef:
28-12-2021 13:29
Hij is van mening dat er geen sperma meer uit komt of zo iets vaags....

Dan moet hij zich eens even goed laten informeren want dat klopt gewoon niet.
ñuca schreef:
28-12-2021 13:25
Wat jammer dat je vriend denkt dat hij zijn mannelijkheid verliest met een sterilisatie. Klopt namelijk niets van. Het enige dat verandert is dat zijn zaad dan geen baby's meer kan maken en dat is toch wat hij wil. Verder blijft alles hetzelfde en werkt alles nog.

Hij is gewoon bang.
Ik zou hem trouwens niet onder druk proberen te zetten maar zorgen dat hij zelf deze keuze maakt, omdat hij dat zelf wil. Ik zou ook niet weten waarom waarom hij dat niet zou willen. Tenzij hij een voor jou verborgen agenda heeft natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
28-12-2021 13:30
Want het argument "bang zijn om je mannelijkheid te verliezen" is heel rationeel?

Natuurlijk kan elk individu alleen voor zichzelf bepalen hoe hij/zij tegenover sterilisatie staat. Neemt niet weg dat ik een dergelijk argument en houding bij een man een afknapper zou vinden (hierin meenemend dat een evt geknapt condoom voor jou veel meer consequenties zou hebben, het feit dat jij (bijna alle vrouwen?) al jarenlang je lijf ondergeschikt maakt aan anticonceptie, dat sterilisatie bij een man relatief weinig voorstelt, etc.)
Dit is ook de reden dat ik er niet meer over begin. Zo denk ik er ook over maar dan krijg ik het verwijt dat ik hem dus dwing. Dat voor hem een condoom ook niet leuk is. Nee voor mij ook niet + de angst dat het mis kan gaan. Dan moet ik een zwangerschap af laten breken want een baby komt er sowieso niet.

Daarbij is zijn argument ook dat hij moeilijk kinderen kan krijgen, zo bleek uit zijn vorige relatie. Echter ben ik van beide kinderen de eerste keer zwanger geraakt. Dus dat argument vind ik totaal niet belangrijk. Daar ga ik niet mee gokken.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
28-12-2021 13:24
Dat begrijp ik. Ik kan er zelf niet van genieten. Ik heb het echt geprobeerd maar ik ben continue bang dat het mis gaat. Ik kan het niet loslaten. Dus heel gezellig is de seks dan niet. Hij hoeft ook niet binnen nu en een paar weken te beslissen.
Ah.
Je vind gewoon dat hij het moet doen.
Jouw operatie ligt niet op de gesprekstafel.
Dan vrees ik een principe kwestie voor julllie beide, als jullie er elk zo in staan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Of doen jullie gewoon beide iets. Wellicht overbodig maar dan is de laat gelijkelijk verdeeld
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-12-2021 13:42
Ah.
Je vind gewoon dat hij het moet doen.
Jouw operatie ligt niet op de gesprekstafel.
Dan vrees ik een principe kwestie voor jullie beide, als jullie er elk zo in staan.
Als hij het niet wil dan kan ik er weinig aan veranderen maar ik snap de reden waarom niet....dus niet. Mijn vroegere vriendengroep; alle mannen zijn gesteriliseerd. Ik heb geïnformeerd en ik hoor van niemand iets wat er mis gegaan is. Ik voel me dan wel een soort van in de steek gelaten ja.
Alle reacties Link kopieren
Rose81 schreef:
28-12-2021 13:45
Als hij het niet wil dan kan ik er weinig aan veranderen maar ik snap de reden waarom niet....dus niet. Mijn vroegere vriendengroep; alle mannen zijn gesteriliseerd. Ik heb geïnformeerd en ik hoor van niemand iets wat er mis gegaan is. Ik voel me dan wel een soort van in de steek gelaten ja.
Hij wil niet.
Dat is zijn reden.

Jij wil ook niet. Want je hébt al zoveel aan anticonceptie gedaan.
Dat is jouw reden.

Hij kan jou net zo min dwingen als jij hem.
Tóch zullen jullie samen eruit moeten zien te komen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Die sterilisatie stelt weinig voor. Hij denkt dat hij gecastreerd wordt, denk ik, en dat is heel wat anders!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-12-2021 13:48
Hij wil niet.
Dat is zijn reden.

Jij wil ook niet. Want je hébt al zoveel aan anticonceptie gedaan.
Dat is jouw reden.

Hij kan jou net zo min dwingen als jij hem.
Tóch zullen jullie samen eruit moeten zien te komen.
Maar dan toch eerst met wat realistische informatie over wat sterilisatie bij een man inhoudt. Nu lijkt hij nee te zeggen op basis van indianenverhalen en andere misinformatie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
28-12-2021 13:54
Maar dan toch eerst met wat realistische informatie over wat sterilisatie bij een man inhoudt. Nu lijkt hij nee te zeggen op basis van indianenverhalen en andere misinformatie.
Maar TO wil niet omdat het een heftige operatie schijnt te zijn. ..

Kortom, beide willen niet om redenen die voor hen van belang zijn. Mag hoor, maar zo kom je niet tot elkaar.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Megalomania schreef:
28-12-2021 13:49
Die sterilisatie stelt weinig voor. Hij denkt dat hij gecastreerd wordt, denk ik, en dat is heel wat anders!

OT, maar dat doet mijn denken aan dat ik ooit, in al mijn naïviteit als begin twintiger, dacht dat het bij de vrouw sterilisatie werd genoemd en bij de man castratie. Dus ik heb ooit heel serieus om info over castratie gevraagd aan een huisarts :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven