Date blijft niet slapen vanwege "slaapproblemen"

12-05-2020 23:53 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand met wie ik een paar weken date wil niet blijven slapen. Als reden zegt hij "slaapproblemen, lig dan wakker, kan niet goed samenslapen".
Mijn eerste ingeving is dat het gewoon een smoes is om die intimiteit niet aan te gaan. Samen slapen is intiemer misschien dan seks.. Maar misschien oordeel ik te snel? Hebben jullie dit weleens meegemaakt en opgelost? Of is dit een rood signaal: geen relatietype, stoppen met hem.
Ik kan ook absoluut niet met een date slapen, dat is echt het toppunt van intimiteit voor mij.
Tevens ben ik door mn autisme vrij gespannen bij nieuwe mensen en dat slaat bij mij rechtstreeks op m'n darmen. Resultaat; Een buik vol gas , hell no dat ik daarmee naast iemand ga liggen :-$
Plopper schreef:
13-05-2020 10:27
"Er moet me toch iets van het hart. Ik merk dat ik het heel vervelend vind dat je niet blijft slapen en steeds na de seks weggaat. En je zegt dat je thuis beter slaapt, maar ik merk dat ik dit onvoldoende uitleg vind. HIer word ik best onzeker van en ik zou graag willen weten hoe het komt dat je alleen thuis kan slapen en of je dat in de nabije toekomst nog ziet veranderen."
Ik merk altijd dat ik een zekere mate van agressie voel als mensen hun gevoelens en emoties omkleden met verzachtende zinsneden, inluiden met "ik merk dat" en de ander parafraseren met "je zegt dat". Maar dat is mijn persoonlijk gevoel hoor. Ik merk dat gewoon bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
13-05-2020 10:27

"Er moet me toch iets van het hart. Ik merk dat ik het heel vervelend vind dat je niet blijft slapen en steeds na de seks weggaat. En je zegt dat je thuis beter slaapt, maar ik merk dat ik dit onvoldoende uitleg vind. HIer word ik best onzeker van en ik zou graag willen weten hoe het komt dat je alleen thuis kan slapen en of je dat in de nabije toekomst nog ziet veranderen."
Zo hee. Als iemand mij dat na een paar WEKEN daten zou zeggen, NADAT ik al uitleg heb gegeven, was diegene echt exit hoor. En "onzeker" is ook al zo'n kutwoord. "Ik ben onzeker, los jij dat even op alsjeblieft?". Ik denk dat ik liever single blijf als het er tegenwoordig zo aan toegaat.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2020 14:16
Ik merk altijd dat ik een zekere mate van agressie voel als mensen hun gevoelens en emoties omkleden met verzachtende zinsneden, inluiden met "ik merk dat" en de ander parafraseren met "je zegt dat". Maar dat is mijn persoonlijk gevoel hoor. Ik merk dat gewoon bij mezelf.
Dat is non-violent communication, het "bij jezelf houden". Helaas is het onderscheid tussen het bij jezelf houden en passief-agressief communiceren niet altijd helemaal helder in de toepassing.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Voor ik ga reageren:

Misschien hebben we gewoon een andere definitie van een "paar weken". Als jullie 2 weken en ik 18 weken bedoel (bij wijze van spreke) is dat natuurlijk best een groot verschil.

Want ja, na 2 weken vind ik het ook wel vroeg. Na 18 minder vroeg. En kom nu alsjeblieft niet met de reactie dat je met 18 weken in maanden hoort te rekenen.
JuriaanB schreef:
13-05-2020 14:16
Ik merk altijd dat ik een zekere mate van agressie voel als mensen hun gevoelens en emoties omkleden met verzachtende zinsneden, inluiden met "ik merk dat" en de ander parafraseren met "je zegt dat". Maar dat is mijn persoonlijk gevoel hoor. Ik merk dat gewoon bij mezelf.
Nou, dat kan. Maar dat is over het algemeen niet de standaard en als je direct zegt dat je dingen kut vindt, voelen heel veel mensen zich aangevallen.
Bulbul schreef:
13-05-2020 14:19
Zo hee. Als iemand mij dat na een paar WEKEN daten zou zeggen, NADAT ik al uitleg heb gegeven, was diegene echt exit hoor. En "onzeker" is ook al zo'n kutwoord. "Ik ben onzeker, los jij dat even op alsjeblieft?". Ik denk dat ik liever single blijf als het er tegenwoordig zo aan toegaat.
Ze is er toch onzeker over? Denk je dat dat overgaat bij het negeren van dat gevoel? En het staat de date van TO vrij om precies zo te reageren zoals jij beschrijft. Hij kan zeggen dat dat niet zijn probleem is en dat ze zich niet moet aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
Na een paar weken voel ik me ook nog niet thuis in een ander huis. Ik blijf bijna nooit ergens slapen (ook niet bij mijn moeder of mijn beste vriendin). Ik moet me eerst echt wel ergens thuis voelen. Dat heeft bij mij niet zo zeer met het slapen an sich te maken. Ik zou namelijk thuis in mijn eigen bed wel prima met iemand kunnen slapen. Maar meer in de vertrouwdheid van de thuisbasis. Nog even op je eigen bank met je eigen poes knuffelen of even wat lezen in bed voor je het licht uit knipt.

Daarnaast ben ik ook een kwijlende tandenknarsende en snurkende slaper, dus dat ga ik een ander niet meteen aandoen :)

Ik zou er dus niet meteen achterdochtig van uit gaan dat het een smoesje is.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Legt ie ook 50 euro op het nachtkastje voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
13-05-2020 14:31
Ze is er toch onzeker over? Denk je dat dat overgaat bij het negeren van dat gevoel? En het staat de date van TO vrij om precies zo te reageren zoals jij beschrijft. Hij kan zeggen dat dat niet zijn probleem is en dat ze zich niet moet aanstellen.
Je gevoel negeren en er een ander mee lastigvallen zijn twee extremen. Daar zit nog wat tussen. Je hebt helemaal gelijk dat het de date vrijstaat om TO's onzekerheid als gezeur af te doen. Dan weten ze tenminste allebei wat voor vlees ze in de kuip hebben.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
13-05-2020 15:40
Legt ie ook 50 euro op het nachtkastje voor jou?
:rofl:
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Bulbul schreef:
13-05-2020 15:44
Je gevoel negeren en er een ander mee lastigvallen zijn twee extremen. Daar zit nog wat tussen. Je hebt helemaal gelijk dat het de date vrijstaat om TO's onzekerheid als gezeur af te doen. Dan weten ze tenminste allebei wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Precies. En daar hou ik wel van, weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Ik zou het hem ook niet kwalijk nemen als ie zo zou reageren of mij terug zou fluiten.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-05-2020 14:16
Ik merk altijd dat ik een zekere mate van agressie voel als mensen hun gevoelens en emoties omkleden met verzachtende zinsneden, inluiden met "ik merk dat" en de ander parafraseren met "je zegt dat". Maar dat is mijn persoonlijk gevoel hoor. Ik merk dat gewoon bij mezelf.
Dank je! Ik merkte ook al lichte agressie opkomen! Fijn om te merken dat ik niet de enige ben.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-05-2020 16:11
Dank je! Ik merkte ook al lichte agressie opkomen! Fijn om te merken dat ik niet de enige ben.
Zeker niet! Tenenkrommend.

Zo overduidelijk iemand die een keer te vaak psychologie magazine heeft gelezen en op een soort superieur ondertoontje laat weten dat zij (Ik heb nog nooit een man zo horen praten) wél weet hoe ze conflictloos moet communiceren. In tegenstelling tot de ontvanger van deze vragen uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
On topic: ik zou er eerst gewoon vanuit gaan dat wat hij zegt klopt. Dat lijkt me een fijne basis. Als dat niet terecht blijkt kun je altijd nog schakelen.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
13-05-2020 16:27
Zeker niet! Tenenkrommend.

Zo overduidelijk iemand die een keer te vaak psychologie magazine heeft gelezen en op een soort superieur ondertoontje laat weten dat zij (Ik heb nog nooit een man zo horen praten) wél weet hoe ze conflictloos moet communiceren. In tegenstelling tot de ontvanger van deze vragen uiteraard.
Eens....ik zou het zelf nooit op deze manier zeggen. Ik zou het even afwachten en aanzien. Er is al gevraagd nr de reden en daar is een antwoord op gekomen. Het nog een keer vragen wordt drammen. Als je niet kan leven met t antwoord gewoon stoppen met daten.
Alle reacties Link kopieren
Daden zeggen vaak meer dan woorden. Daarom heeft t ook niet zoveel zin om ‘hem’ allemaal dingen te laten zeggen. Kijk gewoon hoe iemand is en bepaal dan vr je zelf of je daar een toekomst mee ziet.
Ben je wel eens bij hem thuis geweest?
ldp schreef:
13-05-2020 16:27
Zeker niet! Tenenkrommend.

Zo overduidelijk iemand die een keer te vaak psychologie magazine heeft gelezen en op een soort superieur ondertoontje laat weten dat zij (Ik heb nog nooit een man zo horen praten) wél weet hoe ze conflictloos moet communiceren. In tegenstelling tot de ontvanger van deze vragen uiteraard.
Ik voel me echt tot in mijn diepste poriën geanalyseerd nu. :hyper:

Ik weet van mezelf dat ik nogal kan rumineren als ik onzeker ben, dus ja dan gooi ik het er lekker op een conflictloze-magazine manier uit.
Alle reacties Link kopieren
Rapunzelreallife schreef:
13-05-2020 21:06
Ben je wel eens bij hem thuis geweest?
Volgens mij heeft TO het topic allang aan ons overgelaten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook liever niet samen als je nog zo vroeg in de date fase bent. Ben vaak genoeg hele nachten wakker , dan heb ik daar echt geen behoefte aan.
...
Ik ben wel benieuwd als wij massaal dit als rode vlag zouden zien, TO het dan ook zou afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Als het een beetje de serieuze kant op gaat, dan vind ik samen slapen wel extra fijn. Gezellig samen ontbijten, wakker worden etc. Dus ik snap jou wel. Als hij dat steeds afkapt, dan zou ik ook denken van ja.. ooit moet het er toch van komen. Of hij moet levenslang alleen willen slapen, dat kan ook. Aan jou dan wat je daarmee wil.

Kijk het nog een paar maanden aan. En anders vragen hoe hij dat voor zich ziet in de toekomst (maar alleen als het de serieuze kant op gaat)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben dit allebei en sliepen ah begin niet vaak samen. Gaandeweg werd het steeds fijner.

Maar bij andere mannen ging ik bijna altijd liever naar huis, een uitzondering was degene die een prachtige ruime hoge slaapkamer had aan een stille laan met verduisterende gordijnen, een 210*210 hastens bed, donzen kussens en dek en gladgestreken beddengoed. Hij wilde ook niet spoonen gelukkig. Daar sliep ik alsof ik op een wolkje lag.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
13-05-2020 21:56
Maar bij andere mannen ging ik bijna altijd liever naar huis, een uitzondering was degene die een prachtige ruime hoge slaapkamer had aan een stille laan met verduisterende gordijnen, een 210*210 hastens bed, donzen kussens en dek en gladgestreken beddengoed. Hij wilde ook niet spoonen gelukkig. Daar sliep ik alsof ik op een wolkje lag.
Dit klinkt als een droomman... is ie nog single? :hyper:
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven