Een droge woestijn

13-12-2024 07:59 218 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrok best toen ik vorige week weer eens inlogde.
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.

Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Een maand verder dan mijn vorige berichtje. Libido houdt nog steeds niet over, ik baal ervan als een stekker. Mis de leuke dates die we hadden en ook de gewone seks. Het komt vast wel weer als de stress wat is gezakt, maar dit is echt niet tof :roll:
frouwke schreef:
15-07-2025 14:22
Een maand verder dan mijn vorige berichtje. Libido houdt nog steeds niet over, ik baal ervan als een stekker. Mis de leuke dates die we hadden en ook de gewone seks. Het komt vast wel weer als de stress wat is gezakt, maar dit is echt niet tof :roll:
Jammer frouwke, als ik stress heb is dat nooit lager dan 2 of 3 dagen weet je wel waar die stress vandaan komt?
Heel stom, ik heb één keer zo'n periode gehad en dat is met ex daarna ook niet meer goedgekomen. Maar hij was eigenlijk ook een grote stressbron en hij kon ook niet goed omgaan met mijn stress dus dst was meer een symptoom dan een reden dat het stukliep. Maar baalde er toen ook enorm van, vind seks heel belangrijk en leuk en haalde er echt geen plezier meer uit die periode. Gelukkig helemaal goedgekomen, hoop dat je stress snel een beetje zakt.

Hier de saaiste twee weken sinds begin van de verkering. Beiden druk, andere roosters en in het weekend koortslip dus al twee weken niets. I dont like it. Kan daar dan zo van balen, beetje overdreven maar toch, het zit er. En morgen zien er elkaar weer onderweg naar paar dagen weg met vrienden in een gehorig huisje. Opzich ook de plek dat we elkaar ontmoet hebben en toen lukte het ook :P Maar toch wel anders zo.
Sylvia50 schreef:
15-07-2025 16:03
Jammer frouwke, als ik stress heb is dat nooit lager dan 2 of 3 dagen weet je wel waar die stress vandaan komt?

Ja, dat weet ik gelukkig wel, en gelukkig is het nu sinds ongeveer een week voorbij, dat merk ik ook direct weer aan mijn libido :mrgreen:
frouwke schreef:
24-07-2025 10:38
Ja, dat weet ik gelukkig wel, en gelukkig is het nu sinds ongeveer een week voorbij, dat merk ik ook direct weer aan mijn libido :mrgreen:
Dat is fijn frouwke, wie weet kan je binnenkort de draad weer oppakken.
Vandaag dag 3 op de camping van FWB en hij wil er nog een paar dagen aan vastplakken straks even naar het zwembad.
Ik heb even een baal momentje. Ik heb een hoog libido, altijd al gehad en partners/fwbs vinden dat altijd heel fijn want seks is gezellig maar er komt altijd een moment dat die van mij hoger is.

Heb oprecht niets te klagen over m'n seksleven maar na twee jaar is er nu toch wel een duidelijk verschil gekomen en laatste tijd paar keer gehoord 'vandaag even niet'. Heel legit natuurlijk maar nou baal ik toch wel een beetje.
Koettie schreef:
24-07-2025 14:47
Heel legit natuurlijk maar nou baal ik toch wel een beetje.
Heb je dit onderzocht bij jezelf? Heb je echt een lijf/systeem dat heel goed gaat op aanraken, penetratie, klaarkomen enz of staat seks (ook?) ergens anders voor?
Zit er wellicht ergens een diepgewortelde overtuiging dat je niet voldoende waard bent als hij jouw sekscadeau (even) niet uit wenst te pakken? Zit er misschien een diepgewortelde angst dat hij jou niet lief en lekker genoeg meer vindt, misschien zelfs open gaat staan voor andere input?
.
Rooss4.0 schreef:
24-07-2025 16:45
Heb je dit onderzocht bij jezelf? Heb je echt een lijf/systeem dat heel goed gaat op aanraken, penetratie, klaarkomen enz of staat seks (ook?) ergens anders voor?
Zit er wellicht ergens een diepgewortelde overtuiging dat je niet voldoende waard bent als hij jouw sekscadeau (even) niet uit wenst te pakken? Zit er misschien een diepgewortelde angst dat hij jou niet lief en lekker genoeg meer vindt, misschien zelfs open gaat staan voor andere input?

Maar waarom zou er zoiets achter zitten? Als een man een hoger libido heeft dan de vrouw en hij baalt daarvan, dan wordt dat toch ook niet gezegd? :)
Het is meerdere dingen, zoals alles in het leven denk ik. Ik hou sowieso van seks, zowel geven als nemen. Maar vind het ook verbinding en echt even iets samen doen, elkaar (aan) voelen.

Het balen is nu aangewakkerd door onzekerheid door een misverstand vorige week wat toch wel wat teweeggebracht heeft en ik onzeker van werd. Is goed uitgesproken en moet weer even zakken. Denk dat dat nu een groot deel van het 'balen' is.

Also ik vond de frequentie gewoon fijn en het is niet raar dat het minder wordt, vind het gewoon jammer.
frouwke schreef:
24-07-2025 17:51
Maar waarom zou er zoiets achter zitten? Als een man een hoger libido heeft dan de vrouw en hij baalt daarvan, dan wordt dat toch ook niet gezegd? :)
Lees jij een oordeel in mijn post of gewoon een open vraag uit interesse?

Ik vraag het omdat ik het herken en bij mij zat er wel degelijk iets achter. Het kan behulpzaam zijn om naar mechanismen te kijken en ik zou niet weten waarom dat ineens niet kan omdat het om seksualiteit gaat.

Als je als man graag 2 keer pw seks hebt en je vrouw 1 keer dan spreek je van een hoger libido. Als de man 5 keer wil en moeilijk gaat doen omdat hij niet aan zijn trekken komt ga ik er wel degelijk vanuit dat er meer mechanismen meespelen dan slechts een hoger libido dan zijn partner.
(en daarmee bedoel ik niet dat Koetie moeilijk doet, dat dat even heel duidelijk is).
.
Koettie schreef:
24-07-2025 17:51
Maar vind het ook verbinding en echt even iets samen doen, elkaar (aan) voelen.

Het balen is nu aangewakkerd door onzekerheid door een misverstand vorige week wat toch wel wat teweeggebracht heeft en ik onzeker van werd. Is goed uitgesproken en moet weer even zakken. Denk dat dat nu een groot deel van het 'balen' is.
Voor mij is seks ook het vieren van onze verbinding op een lijflijke manier dus ik snap dat je het als gemis ervaart als het even wat minder is.

Hm, logisch ook. Zo'n misverstand kan aardig doorwerken en als je dan ook nog "afgewezen" wordt kan dat zomaar gekke dingen gaan doen met je hoofd. Afgewezen tussen aanhalingstekens want het is vaak geen echte afwijzing, ook mannen hebben wel eens geen zin in seks of zijn moe of hebben lichamelijk ongemak ;-D
Schijnbaar heb je het nodig om je even gewild en lekker te voelen als een poosje geleden en dat het er even wat minder is zorgt dan voor kopworstel.
Zo te lezen vinden jullie je draai wel weer.
.
Ja, het is absoluut geen afwijzing in die zin. Hij wordt van seks in de avond wakkerder en dat is vaak onhandig, zo vlak voor bedtijd. Dus begrip zeker maar dat hoofd af en toe hé! Het rationele deel van mij snapt het prima.

Maar goed, het is weer bijna weekend dus dan is het weer feest. Wel even behoefte aan na afgelopen weekend.
Tja een hoog libido, van seks houden, veel mee bezig zijn in je hoofd....Ik herken dat wel, maar in lange monogame relaties gaat dat op den duur afnemen, zeker als je eenmaal de 40 passeert. Alhoewel ik niet weet hoe oud jij bent, Koettie.
Ik moet er nog wel aan wennen. Dat ik eigenlijk weinig zin heb en dat mijn vagina niet meer zo snel "ready to go is". Dat heeft deels een hormonale oorzaak. Ik vind het wel een beetje jammer. Een paar jaar geleden had ik echt nog heel graag seks, maar nu denk ik: mwah, alles gezien, alles gedaan, het hoeft van mij niet zo nodig.

Bij mij zat er trouwens niet een mechanisme achter of zo.
Dat alles gezien en gedaan ding herken ik ook wel en ik merk dat ik dat ook wel best vind. Vent heeft nog wel iets op de bucketlist staan en daar wil ik beslist mijn bijdrage in leveren als het een keer aan de orde is maar mijn bucketlist is voor nu leeg. Ik ben best tevreden met de frequentie en kwaliteit die er nu is met af en toe een uitschietertje, toch wel vaak chemisch omlijst. Misschien inderdaad hormonen maar ik denk ook dat mijn behoeften er anders uitzien nu ik de 50 ruim gepasseerd ben en de relatie niet vers meer is. Seks is vrijen geworden, het letterlijke bedrijven van de liefde en voor nu vind ik dat meer dan prima.
.
Choco-fan schreef:
25-07-2025 08:13
Tja een hoog libido, van seks houden, veel mee bezig zijn in je hoofd....Ik herken dat wel, maar in lange monogame relaties gaat dat op den duur afnemen, zeker als je eenmaal de 40 passeert. Alhoewel ik niet weet hoe oud jij bent, Koettie.
Ik moet er nog wel aan wennen. Dat ik eigenlijk weinig zin heb en dat mijn vagina niet meer zo snel "ready to go is". Dat heeft deels een hormonale oorzaak. Ik vind het wel een beetje jammer. Een paar jaar geleden had ik echt nog heel graag seks, maar nu denk ik: mwah, alles gezien, alles gedaan, het hoeft van mij niet zo nodig.

Bij mij zat er trouwens niet een mechanisme achter of zo.
Klopt ook wel. Met ex was het ook lang veel en vaak, maar na 11 jaar was daar nog weinig van over. Huidige vriend heeft een prima libido en we liepen heel gelijk op, vooral tot zijn verbazing want voor hem ook nieuw. Maar na twee jaar is dagelijks of om de dag ook wel veel en logisch dat dat afneemt. Zijn half dertig en samen nog wel een hoop te ontdekken. Ik heb met ex vrij veel uitgehaald maar met vriend nu is het weer heel anders. Andere dynamiek en voor beiden nieuwe dingen. Genoeg te doen en ontdekken nog. En een avondje vrijen zonder bijzondere dingen is ook nog erg fijn gelukkig.
Rooss4.0 schreef:
24-07-2025 19:33
Lees jij een oordeel in mijn post of gewoon een open vraag uit interesse?

Ik vraag het omdat ik het herken en bij mij zat er wel degelijk iets achter. Het kan behulpzaam zijn om naar mechanismen te kijken en ik zou niet weten waarom dat ineens niet kan omdat het om seksualiteit gaat.

Als je als man graag 2 keer pw seks hebt en je vrouw 1 keer dan spreek je van een hoger libido. Als de man 5 keer wil en moeilijk gaat doen omdat hij niet aan zijn trekken komt ga ik er wel degelijk vanuit dat er meer mechanismen meespelen dan slechts een hoger libido dan zijn partner.
(en daarmee bedoel ik niet dat Koetie moeilijk doet, dat dat even heel duidelijk is).

Mijn vraag was ook gewoon geinteresseerd bedoelt en niet veroordelend. :)
Rooss4.0 schreef:
25-07-2025 09:22
Dat alles gezien en gedaan ding herken ik ook wel en ik merk dat ik dat ook wel best vind. Vent heeft nog wel iets op de bucketlist staan en daar wil ik beslist mijn bijdrage in leveren als het een keer aan de orde is maar mijn bucketlist is voor nu leeg. Ik ben best tevreden met de frequentie en kwaliteit die er nu is met af en toe een uitschietertje, toch wel vaak chemisch omlijst. Misschien inderdaad hormonen maar ik denk ook dat mijn behoeften er anders uitzien nu ik de 50 ruim gepasseerd ben en de relatie niet vers meer is. Seks is vrijen geworden, het letterlijke bedrijven van de liefde en voor nu vind ik dat meer dan prima.

Hihi nou Roos, ik denk dat jij heel wat meer gezien en gedaan hebt dan ik ;-)
Ik heb zelf nog wel een paar dingen op de bucketlist, maar die zullen alleen uitvoerbaar zijn als mijn man akkoord gaat en/of meedoet.
Moet er wel bij zeggen dat ik er niet van wakker lig als die fantasieen nooit echt zullen worden.
Voel me al een stuk beter. Voorspel is begonnen en kan wel even duren. Fijn dat het weer goed voelt :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven