Eerder ongesteld Nuvaring

04-03-2014 13:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Ladies,

Ik ben al een half jaar aan de Nuvaring nu en het bevalt heel goed. Donderdag moet ik mijn ring er officieel weer uithalen, maar nu (dinsdag) heb ik ineens last van spotting.

Heeft iemand hier ervaring mee? Eerder uithalen van de ring lijkt me geen goed idee. Laat ik de ring zitten (totaal 4wkn) of haal ik 'm er uit donderdag. Of doe ik meteen een nieuwe in? Ik ben bang dat als ik 'm er uit haal dat ik dan nog langer ongesteld word. Of dat als ik juist doorring ik juist volgende maand weer een doorbraakbloeding krijg.

Iemand tips/ervaringen?

Thanks!
Nu de ring er uit, stopweek (of korter) en dan weer verder. Ik hield 1x pwr 3 ringen een stopweek 9m spotting te voorkomen.

(En nu omdat ik combi ring - tampon niet fijn vond)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ehm, ik zou even contact opnemen met je huisarts, want de Nuvaring wordt sinds kort helemaal afgeraden (zelfde probleem als de Diane35). Sorry, dit is geen antwoord op je vraag, maar misschien wel handig om te weten.
Ja verhoogde kans op trombose.

Mijn nuchtere verstand zegt daar over: als je rookt en/of er komt trombose voor in je familie: overstappen.

Vlieg je vaak dan zou ik het er ook niet op gokken.

Verder zou ik me er niet druk om maken. Wel inlezen in de symptomen.

Maar ja dat ben ik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Eens met Apatura.

Ook over het tromboserisico. Dat is vooral verhoogd in het eerste jaar, als je nu overstapt naar iets anders heb je weer opnieuw een jaar een extra verhoogd risico.
Ook eens met Apatura.

Ik zou de ring er ook nu uithalen en een stopweek houden, dan ben je straks van de doorbraakbloeding af.

Overstappen zou ik alleen doen als je rookt of als er een verhoogd risico is in je familie, maar stoppen met roken is veeeeel beter!

Lees je ook even in, in de symptomen van trombose, dan komt het wel goed.
Dat de Nuvaring wordt afgeraden weet ik inderdaad.

Ik ben er echt heel tevreden over tot nu toe. Door de pil voelde ik me echt niet goed, maakt niet uit welke. Ik was erg opgefokt en daar heb ik nu totaal geen last van.

Ik denk niet dat het verstandig is dat ik meteen de ring eruit haal aangezien ik onveilige seks heb gehad. Donderdag haal ik 'm er wel uit en dan 7 dgn niks. Hopelijk krijg ik geen lange bloeding dan.

Het lijkt nu wel weer wat minder, maar ik vind het vooral raar omdat ik de ring nog maar 2,5 week in heb.
Het zit toch wat anders dan ik dacht. Lees even wat hieronder staat.
NUVARING

Te laat ingebracht na stopweek, wat nu?

NUVARING heeft een veiligheidsmarge van 3 uur, dat betekent dat de ringvrije periode nooit langer mag duren dan 7 dagen (7 x 24 uur) en 3 uur. Bij een langere ringvrije periode is de betrouwbaarheid van NUVARING verminderd. Hoe langer deze ringvrije periode, hoe groter de kans op een zwangerschap

Wat te doen:

Minder dan 3 uur te laat:

• Breng direct een nieuwe ring in, je bent nog steeds beschermd.

Meer dan 3 uur te laat:

• Tijdens de ringvrije periode GEEN gemeenschap gehad:

1. Breng zo snel mogelijk een nieuwe ring in.

2. Gebruik tijdens de eerste 7 dagen van deze nieuwe ring een condoom.

• Tijdens de ringvrije periode WEL gemeenschap gehad:

Indien je onbeschermde gemeenschap hebt gehad tijdens de ringvrije periode, bestaat er een risico op zwangerschap. Indien mogelijk kan je een morning after procedure overwegen. In dit geval raden wij je aan contact op te nemen met je arts/apotheek.

NuvaRing langer dan 3 uur tussentijds uit je vagina geweest?

Wat te doen:

Tijdens de 1e week: heb je 7 dagen daarvoor gemeenschap gehad dan heb je een verhoogd risico op zwangerschap. Neem contact op met je arts. Gebruik de daaropvolgende 7 dagen een extra barrièremiddel (zoals condoom).

Bij geen gemeenschap gehad in de 7 dagen daarvoor lees verder bij tijdens 2de week!

Tijdens de 2e week: breng de ring zo snel mogelijk opnieuw in, laat deze 7 dagen aaneengesloten in de vagina zitten. Gedurende 7 dagen een extra barrièremiddel (zoals condoom) gebruiken. Ook in de 2e week heeft de vrouw een verhoogd risico op zwangerschap!

Tijdens de 3e week:

Breng meteen een nieuwe ring in, je start dus een nieuwe periode van 3 weken.

Als je de ring de afgelopen 7 dagen onafgebroken hebt gedragen (dus ook niet tussentijds verwijderd) kan je ook kiezen om je stopweek van maximaal 7 dagen in te gaan.

http://www.anticonceptie.nl/pil-vergeten
Ik heb vanmiddag de huisarts gesproken. Het lijkt vandaag wel ietsjes meer dan gister. Zij zei dat het mogelijk was om een doorbraakbloeding te krijgen en dat ik mijn ring er gewoon op de juiste tijd moet uithalen en een stopweek moet houden.

Of ik nu langer ongesteld word blijft wel de vraag. Baal enorm want ik heb morgen weer een date met mijn lover dus dit was niet de planning :p

Ps. ik heb tot nu toe nog nooit door geringd. Dit wilde ik binnenkort wel gaan proberen
Hoi, heb ook lang de nuvaring gebruikt. Wat een uitvinding! Jammer van de trombose. Afijn, ik had de ring altijd drie weken in, niet vier. Ik had dan na het eruithalen vrij snel een bloeding.

Ik zou gewoon je ritme blijven aanhouden. Zeer waarschijnlijk wordt je niet langer ongesteld en je bent wel beschermd tegen zwangerschap.
Heb je ook wel eens een doorbraakbloeding gehad?

Ik twijfel nog steeds of ik 'm er niet in laat tot na mn date want ik wil echt niet heftig ongesteld zijn tijdens mijn filmavondje.
Hi Ladies,

Helaas bleef mijn doorbraakbloeding toen aanhouden. Heb de ring er op de normale dag uitgehaald en daarna werd ik 'gewoon' ongesteld.. eindstand dus 10 dgn bloeding :(

Anyways.. nu heb ik 'm 3 weken en 3 dgn in.. Ik wilde 'm 4 weken inhouden omdat ik heb gelezen dat veel vrouwen dit doen en dit leek me handig... Nu heb ik weer een lichte bloeding alsof ik gewoon ongesteld ben boehooe!!!

Heeft een van jullie deze ervaring ook? Ik haal 'm er denk ik vrijdagavond uit want ik wil dit weekend niet 'volledig' ongesteld zijn...

Let me know
Ik gebruik de NuvaRing al een jaar of 4/5 en ik heb nooit klachten gehad, behalve dat ik zonder die ring echt een aantal dagen onuitstaanbaar chagrijnig ben maar dat neem ik op de koop toe. Ik heb hem ingebracht op de eerste dag van mijn menstruatie en de ring daarna wat eerder eruit gehaald tot ik het gewenste ritme had. Dinsdagavond om 19:30 gaat ie eruit, dan ben ik zaterdagavond laat ongesteld. Kan ik vrijdag en zaterdag gewoon lekker stappen, en zondag brak met de krampen (duurt maar 1 dag bij mij). 3 weken is naar mijn mening gewoon handiger, je traint je lichaam als het ware om ongesteld te worden wanneer jij dat handig vind.

Ik vraag me echter wel iets af: wanneer je een week voor je ringvrije periode seks hebt zonder ander voorbehoedsmiddel, een realistische kans is dat je na het verwijderen van de ring (een week na je gemeenschap) nog zwanger zou kunnen raken. Ik ben een verschrikkelijke laatbloeier op alle gebieden, en soms gaat het me een beetje boven de pet. Zeker als paniekfase 12 in slaat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven