Eerste vibrator/sekstoy ooit
dinsdag 10 juli 2018 om 15:47
Hoi allemaal!
Het lukt mij niet; klaarkomen. En ik heb ook een vermoeden waardoor dat komt; stress, depressie, onrust in de kop. Ik weet niet beter dan dat seks wel fijn voelt, maar niet heel 'bijzonder'. En daar wil ik iets aan veranderen.
Na lange tijd van (o.a. cognitieve gedrags)therapie ben ik momenteel veel rustiger in mijn hoofd. En dat merk ik ook aan mijn lijf. Ik voel mijn lijf beter en ik ben fitter. Ik ben er aan toe om mijn lichaam verder te ontdekken.
Ik heb een hele lieve vriend die mij daarbij helpt. En ik voel meer dan ooit down under. Enige waar ik vaak nog moeite mee heb is om volledig te ontspannen. Het 'te laten gebeuren' zeg maar. Misschien vind ik het nog steeds spannend om de controle los te laten? Maar ik oefen wel heel veel.
En bij dat oefenen zou ik graag een vibrator/stimulator/dildo/sekstoy willen gebruiken. Bijvoorbeeld voor wanneer mijn vriend en ik niet samen zijn en ik zelf mijn lichaam verder wil ontdekken.
Eén die sowieso de clitoris bevredigd, maar verder heb ik weinig 'wensen'. Ik heb nog nooit zo'n ding gekocht..
Dus dacht ik aan het Viva forum, waar er vast wel wat dames enkele tips en tricks willen vertellen over een 'goede' eerste sekstoy. Welke sekstoy is geschikt voor zo'n 'beginner' als ik? En welke winkel/webshop raden jullie aan?
Het lukt mij niet; klaarkomen. En ik heb ook een vermoeden waardoor dat komt; stress, depressie, onrust in de kop. Ik weet niet beter dan dat seks wel fijn voelt, maar niet heel 'bijzonder'. En daar wil ik iets aan veranderen.
Na lange tijd van (o.a. cognitieve gedrags)therapie ben ik momenteel veel rustiger in mijn hoofd. En dat merk ik ook aan mijn lijf. Ik voel mijn lijf beter en ik ben fitter. Ik ben er aan toe om mijn lichaam verder te ontdekken.
Ik heb een hele lieve vriend die mij daarbij helpt. En ik voel meer dan ooit down under. Enige waar ik vaak nog moeite mee heb is om volledig te ontspannen. Het 'te laten gebeuren' zeg maar. Misschien vind ik het nog steeds spannend om de controle los te laten? Maar ik oefen wel heel veel.
En bij dat oefenen zou ik graag een vibrator/stimulator/dildo/sekstoy willen gebruiken. Bijvoorbeeld voor wanneer mijn vriend en ik niet samen zijn en ik zelf mijn lichaam verder wil ontdekken.
Eén die sowieso de clitoris bevredigd, maar verder heb ik weinig 'wensen'. Ik heb nog nooit zo'n ding gekocht..
Dus dacht ik aan het Viva forum, waar er vast wel wat dames enkele tips en tricks willen vertellen over een 'goede' eerste sekstoy. Welke sekstoy is geschikt voor zo'n 'beginner' als ik? En welke winkel/webshop raden jullie aan?
vrijdag 13 juli 2018 om 21:39
zazamaenade schreef: ↑10-07-2018 16:51Het eerst in je eentje laten 'lukken' lijkt me sowieso het verstandigst, dan zit er geen enkele druk om te presteren bij.
Eens met bovenstaand. Wanneer je jouw eigen lichaam nog niet goed genoeg kent, is het voor partner al helemaal lastig. Ik zou ook zelf eerst ‘oefenen’ en als dat lukt langzaam opbouwen met partner. Op die manier leer je fijne plekjes kennen en kun je partner daar op aansturen. Daarnaast is zoals anderen zeggen de mate van opwinding en de mate waarin je jezelf durft te laten gaan (op je gemak voelt) belangrijk.
Heb nooit moeite gehad met het bereiken van een orgasme bij mijzelf, maar wel in het bijzijn van partners. Onbewust legde ik er druk op, wat juist averechts werkte. Huidige partner is de eerste waarbij het gelukt is. Wat hielp voor mij was mijn eigen lichaam goed kennen, de druk weghalen door open te communiceren en goed ontspannen/opgewonden zijn. Sindsdien gaat het steeds makkelijker, in zoverre dat partner mij zelfs oraal een orgasme weet te bezorgen.
vrijdag 13 juli 2018 om 22:37
Met de eerste zin sla je de spijker op zijn kopCharles_Gentle28 schreef: ↑13-07-2018 13:05Spijtig ja, want zelfs als het maar om eenmalige seks gaat, verdien je best wel plezier te beleven eraan. Als je besluit om naar bed te gaan met elkaar, is dat omdat je elkaar fantastisch vindt. Ik ben ook vrijgezel en vind zoiets bijvoorbeeld erg belangrijk. Orale seks hoort daar zeker ook bij. Niets is zo geil als je een vrouw haar orgasme ziet bereiken, dat belooft enkel voor wat verder volgt...