Geen seks meer

14-08-2012 14:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb sinds 5 jaar een hele fijne relatie met mijn partner. In het begin van de relatie hadden we wel seks (niet spectaculair), maar na ongeveer 2 jaar is dit gestopt. Mijn partner heeft blijkbaar een laag libido en we zijn beide een groot aantal kilo's aangekomen. Ik voel me daar minder aantrekkelijk door en heb daardoor ook minder behoefte aan seks of om er moeite voor te doen.

In het begin praatte we er nog over en namen we ons steeds voor om weer te gaan vrijen, maar namen beiden geen initiatief.

Ondertussen hebben we het geaccepteerd, maar ik vraag me af of het normaal is? We hebben het verder heel goed en fijn samen; we hebben een eigen leven, maar doen ook veel leuke dingen samen. Als je het sexuele gedeelte wegdenkt is het eigenlijk een goede, gelijkwaardige relatie met veel liefde voor elkaar.

Toch blijft het knagen of het niet vreemd is, dat we geen lichamelijk intimiteit hebben. Of ik niet iets mis daardoor. We knuffelen wel, maar verder dan dat gaat het niet. Hoor graag wat jullie mening is, want ik zit er echt mee.

Liefs,

Loulou
Alle reacties Link kopieren
quote:daanvdmeer schreef op 15 augustus 2012 @ 09:26:

Hoi Suus klopt ook wat je zegt. Monloulou, is dit topic begonnen en zegt dat 'ze er mee zit' en dat ze te zwaar is. Zij wel, ik niet. Ik reageerde ook op haar topiconderwerp.

Overigens denk ik wél dat sex heel erg mooi kan zijn (is). Maar het échte, dat vurige verlangen naar elkaar, dat als je in haar ogen kijkt 'je ballen al gaan klotsen heb ik alleen maar in het begin van de relatie. En dan is sex de moeite waard. Maar zodra dat verlangen weg is, en ook nooit meer terugkomt, heb ik ook geen belangstelling voor sex.

Mensen worden vervolgens massaal op van die slappe 'je moet het weer spannend voor elkaar maken' relatiecursussen gestuurd. Kansloze bedoelingen natuurlijk.

Ja, ik rommel wel soms wat met mezelf, maar dat noem ik geen sex, maar klaarkomen. Dat is totaal(!) wat anders dan - en heeft ook niets te maken met - de lichamelijke liefde, met sex. In elkaar opgaan.

Sex moet voor mij zijn als bijvoorbeeld kunst. Ik kan nog steeds ontroert raken van de mooiste muziek. Ook van muziekstukken die al vaak gehoord heb. Als sex is zoals kunst hierboven beschreven, zou ik het blijven doen. Maar sex is te plat. Helaas, is die ontroering er nooit (opnieuw) in de liefde, dus na de eerste fase, met dezelfde persoon. Dan dooft de verliefdheid, en komt er een waardevolle en vriendschap voor in de plaats. De lustgevoelens verdwijnen altijd en maken plaats voor sympathieke en warme vriendschappelijke gevoelens.

Voor mij is dit een gegeven, onveranderlijk. Gisteren, vandaag en ook morgen.

Ik begrijp wat je zegt. Maar wat ik dan niet begrijp: Waarom geen sex met steeds andere vrouwen?

Zeker als je sex als kunst ziet, als een mooi ontroerend muziekstuk..

Tuurlijk is een warme vriendschappelijke band iets moois, maar om daar nou de kunst van sex voor op te geven.. Zo zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven