Hoe ga je van een duo naar een trio?

02-10-2025 17:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo iedereen,

Wij zijn een stel wat al een tijdje samen is ons seks leven is meer dan goed.
Maar we zouden graag een vriendin erbij willen.
Om gezellig een hapje en een drankje te doen
Maar ook om een heerlijke sexy nacht mee te beleven.
Het lukt ons op een of andere reden niet om die dame te vinden.
We hebben al eens een trio gehad maar met een dame die wij daar voor betaalde.
Ja we hebben de ervaring van een trio gehad maar dit was totaal niet wat wij zoeken.
Heeft er iemand hier op dit forum een idee waar we moeten gaan zoeken?

Seksfeesten of clubs daar zijn wij niet zo van en zoeken we dit liever niet op.

Zijn wij de enige met dit dillema of zijn er meer stellen die hier tegen aan lopen?
Hallo,
Als je allebij niet mega knap/rijk/sociaal bent wordt het moeilijk als niet swinger.....

Wij zochten hetzelfde voor we gingen swingen. Na een aantal ervaringen met koppels, en als bekende in een club en site, rolde we van het een in het ander....

Hebben nu met een handjevol vrouwen alleen, een tiental ervaringen. Niet perse veel,maar meer als waar we op hadden kunnen hopen.
Jullie zijn vast niet sexy/leuk genoeg. Veel vraag, weinig aanbod.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Er zijn een heleboel koppels die hetzelfde zoeken als wat jullie zoeken.
En het klinkt zo leuk en ideaal (een vriendin voor jullie samen), maar geloof mij, het werkt over het algemeen alleen maar zo lang het leuk en gezellig is.

De praktijk wijst uit dat het "toevoegen" van een derde persoon aan een bestaande relatie niet slaagt op lange termijn.
Alleen wanneer er niet te veel gevoelens bij komen kijken en er geen verplichtingen zijn, dus als je het vormgeeft in een 'friends with benefits' kan het werken. Maar vindt dat maar eens. Zeker als je ook nog bepaalde eisen aan een vrouw gaat hebben (bijv. dat ze single moet zijn).

Hebben jullie wel eens gehoord van het fenomeen 'unicorn hunting' ?
In de swingerswereld bedoelt men daar een vrouw onder die mee wil doen aan een vrouw-man-vrouw trio (alleen seks dus). En die vrouw wordt veel gezocht door koppels.
In de polyamoreuze wereld wordt er met veel negativiteit naar gekeken en geeft men een andere definitie aan de term 'unicorn'. Maar dan gaat het ook echt om een liefdesrelatie vormen tussen 3 personen. Beginnende polyamoreuze koppels melden zich vaak op forums en FB groepen en roepen daar -zonder zich er ook maar enigzins in te verdiepen- dat ze graag een vriendin voor hun samen willen. Je hebt daar ook hele felle tegenstand, maar ook mensen die denken dat het op zich wel mogelijk moet zijn als de 'triad' of driehoek organisch ontstaat. Dus spontaan en niet dat een koppel ernaar op zoek gaat.

'Couples' privilage' vormt vaak de grootste uitdaging. Het bestaande koppel gaat meestal zulke vriendschappen of relaties aan onder de voorwaarde dat de nieuwe vriend(in) niet tussen hen in komt te staan. Ze zullen er dus alles aan doen om hun eigen relatie te beschermen. De vriendin delft vaak het onderspit.

Ga je eens afvragen:
-Mag onze vriendin ook apart van ons met anderen daten of seks hebben?
-Mag onze vriendin ook seks hebben of daten met met een van ons?
-Gaan we van onze vriendin vragen dat ze alleen seks heeft met ons in trio-vorm?
-Maken we onze vriendin "openbaar" of blijft ze ons geheimpje "on the side" ?
-Wat gebeurt er als één van ons verliefd wordt op haar en de ander niet?
-Mag ze bij jullie in bed slapen? Of moet ze na de seks/dates weer naar huis?
-Wat gebeurt er als zij verliefd raakt op één van jullie en die gevoelens wederzijds zijn?
-Kan de vriendschap of relatie ook verbroken worden met één van jullie en mag zij dan wel blijven daten / seks hebben met de andere partner?

Stellen beantwoorden vaak alles met 'nee' omdat ze hun eigen relatie willen beschermen. Wel de lol met hun vriendin, maar geen lasten.
Ik zou er dus niet zo snel aan beginnen. Er komen bijna altijd gevoelens bij kijken wanneer je langere tijd met iemand aan het daten bent.
Ik kan weinig toevoegen aan de top reactie van choco fan die ik voor 100% onderstreep.

Heel veel willen dit of wensen dit. Zonder bij dit soort vragen stil te staan. Zoiets vind je vaak niet door zoeken. Als het al bestaat ontstaat het. En meestal vind zo’n vrouw dan jullie. Ze bouwt iets op, is graag met jullie, voelt geen instructies en regels, beperkingen eisen en wensen.
Wij wilde dit als (eigenlijk best) hetero stel nooit, zochten het nooit, maar de vraag kwam vanuit de vrouwen zelf. Misschien wel omdat we niet op haar jaagden, en haar niet zagen als wens die in vervulling kon gaan. In die vriendschap of verbinding die dan ontstond vroegen zij of we eens wilde afspreken.
Met 1 vrouw hebben we 20 jaar vriendschap gehad. Waarin we apart mochten afspreken, zij haar eigen date’s en feestjes had, die er altijd was op onze feestjes en die liefste bij ons sliep. Waar mijn man uren mee belde, die me met mijn man opwachtte met een wijntje als ik thuis kwam uit werk. Waar we lief en leed mee deelde. Het is mooi zolang het duurt. Maar ook verdrietig als het eindigt. Toch nooit spijt gehad van die bijzondere tijd.
Dank je wel voor jullie reactie’s.
Hier waren we al bang voor dat we zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Wij zetten onze zoektocht nog even voor
Wie weet komt er nog iemand op ons pad.
De extra F in MFF heeft héél veel keuze, is erg gewild. En voor velen is het helemaal niet aantrekkelijk om in een bestaande MF verhouding erbij te komen als "de extra" tbv het koppeltje.

Zo iemand wordt een "unicorn" genoemd. Weet je gelijk hoe zeldzaam dat is.
Nieuwsgierignaarmeer schreef:
11-10-2025 12:43
Dank je wel voor jullie reactie’s.
Hier waren we al bang voor dat we zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Wij zetten onze zoektocht nog even voor
Wie weet komt er nog iemand op ons pad.

Ik vind het best wel interessant dat je je niet hebt laten afschrikken. Jullie zoeken een vriendin voor jullie samen of een dame waar je af en toe een trio mee hebt? Het zijn twee verschillende dingen hoor, maar ik hoop dat je je goed realiseert dat die speld een mens van vlees en bloed is, die ook gevoel heeft en dat het voor de meeste vrouwen helemaal niet aantrekkelijk is om zich bij een bestaand koppel te voegen. Triads kunnen het beste organisch ontstaan.
Voor de fwb-vriendin waar jullie af en toe een leuke avond mee hebben zal vast meer animo zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven