Ik wil geen seks

07-12-2017 00:06 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik zit met een ontzettend groot probleem hopelijk kan iemand me helpen !

Ik ben namelijk een meisje van 20 jaar en heb een leuke relatie met een hele lieve jongen. Onze relatie duurt nu ongeveer 1,5 jaar. Maar er is iets in onze relatie wat ontzettend veel ruzie en verdriet veroorzaakt. Ik heb geen behoefte aan seks....
In het begin van onze relatie hadden mijn vriend en ik redelijk vaak seks (gem. 3 keer per week) maar sinds een half jaar is de behoefte bij mij echt totaal verdwenen. Als ik thuis kom van mijn werk wil ik gewoon rust en wil ik niet meer op plekken aangeraakt worden. Ook vind ik naakt zijn verschrikkelijk, het liefst heb ik een dikke trui aan tijdens seks, waar mijn vriend ook niet mee akkoord gaat. Ik heb wat overgewicht waar ik onzeker over word, maar aan de andere kant heb ik geen zin om een dieet te volgen of om te sporten. Wat ik al meerdere malen heb geprobeerd om iets aan mijn lichaam te doen. Daar word ik heel ongelukkig van, ik houd gewoon van eten en wil dat niet aan de kant zetten hiervoor. Dus dat is ook geen optie. Wat ik ook erg vervelend vind aan seks is dat alles vies wordt, als ik net een schoon bed heb opgemaakt vind ik het heel erg om dan seks te hebben. Ik heb dan het gevoel dat ik derest van de week in een vies bed lig. Bovendien geniet ik ook niet van seks als we het hebben en wil ik het liefste dat het binnen 5 minuten klaar is. Bij de penetratie voel ik niks van een lekker gevoel wat er volgens mij wel moet zijn? Soms doet het zoveel pijn dat ik moet huilen.

(Mijn bekkenbodem is inderdaad niet ontspannen en het lukt mij ook op geen enkele manier om dit te doen)

Mijn vriend wordt dan vaak boos en zegt dat dit niet normaal is voor onze leeftijd en dat ik hulp moet gaan zoeken. Ik heb zelf het gevoel dat ik de enige ben met dit probleem, ik probeer er soms met vriendinnen over te praten maar die hebben geen idee waar ik het over heb en denken dat ik me aanstel. Is er iemand die misschien weet wat er aan de hand is. Ik ben ten einde raad.


Liefs Rozewolkje78
Alle reacties Link kopieren
HuLang schreef:
08-12-2017 15:52
Kijk eens aan hoe mooi het Viva-forum óók kan zijn: zelfs nadat RozeWolkje zich gedroeg als een Roze Donderwolkje of zelfs Roze Gifwolkje zijn er nog altijd medeforummers (-sters eigenlijk) die zich op de essentie richten en tot het wolkje weten door te dringen. Ik zeg "chapeau dames!", kreeg elke nieuwkomer maar zoveel credits. :cheer:
Kuch, niet alleen dames!

Het gebeurt helaas ook wel vaker dat topicstarters geen tijd krijgen om hun gedachten te ordenen. Dat ze worden veroordeeld omdat ze niet gelijk de goede adviezen ter harte nemen en als een speer actie ondernemen.

De boodschap die nu wordt gegeven is ook niet zo makkelijk. Maar er zit wel hoop in die boodschap. Er is wel degelijk iets mogelijk. Hopelijk kan en doet TS er wat mee.
Rozewolkje78 schreef:
08-12-2017 11:42
Nee ik gun mijn vriend dat niet, nou goed. 23/24 is gewoon de leeftijd voor kinderen en niet later als je al bijna oma bent.

Ik ben niet Piepjong was ik dat nog maar! Dan zou ik deze problemen ook niet ervaren.
Het lijkt mij niet verstandig om kinderen in een slecht functionerende relatie te brengen schat.
Alle reacties Link kopieren
HuLang schreef:
08-12-2017 15:52
Kijk eens aan hoe mooi het Viva-forum óók kan zijn: zelfs nadat RozeWolkje zich gedroeg als een Roze Donderwolkje of zelfs Roze Gifwolkje zijn er nog altijd medeforummers (-sters eigenlijk) die zich op de essentie richten en tot het wolkje weten door te dringen. Ik zeg "chapeau dames!", kreeg elke nieuwkomer maar zoveel credits. :cheer:
Ik wil nogmaals alle mensen die normaal en behulpzaam hebben gereageerd heel erg bedanken.

Donder wolkje zou ik mezelf niet willen noemen aangezien er echt een paar achterlijke en domme reacties tussen zitten. Die mijn probleem echt niet helpen maar gewoon proberen me nog slechter te laten voelen (bijv. Reactie 1 & 2 pagina 1) IQ loos. Met dat soort mensen ga ik niet normaal om nee sorry!
Alle reacties Link kopieren
Hoe sta je er nu in? Heb je al meer een beeld van wat je met de situatie zou willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
09-12-2017 19:35
Hoe sta je er nu in? Heb je al meer een beeld van wat je met de situatie zou willen doen?
Ga nog een keer met mezelf het proberen op te lossen. En met mijn vriend. Mocht het daarna echt niet lukken wil ik met een professioneel iemand gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
08-12-2017 17:51
Het lijkt mij niet verstandig om kinderen in een slecht functionerende relatie te brengen schat.
Aannames ....
De relatie op zich hoeft niet slecht te functioneren he? Er is sprake van een verschil in libido, maar wat ik lees is wel dat TO en haar vriend heel erg van elkaar houden. Dat laatste is volgens mij minstens zo belangrijk. Ik hoop dat jullie eruit komen TO!
Yraatje schreef:
08-12-2017 15:22
Bijzonder. Ik vind het heerlijk om mijn vriend in me te voelen. Dus: heel fijn. Nu weet ik dat ik niet voor de hele wereld spreek, maar ik kan me niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn (die wel van seks houden) die het echt niet leuk vinden om hun vriend/man in zich te voelen.

Eens. Ik wist ook niet wat ik las in de post van Zonnebloem. Het slaat echt nergens op dat penetratie voor veel vrouwen niet echt fijn is.

Wat een onzin. Het zal zeker voor sommige vrouwen zo zijn hoor, maar echt niet voor veel vrouwen.

Penetratie is het lekkerste dat er is qua seks, en klaarkomen lukt bij 30%.

Maar TO, wat ik denk is dat je eerlijk moet zijn. Tegenover jezelf, en tegenover je vriend. Wil jij, ook na evt hulp, geen seks (of erg weinig), wees dan eerlijk tegenover hem.
Hou hem niks voor. Laat hem dan goed beseffen waar hij voor kiest als hij voor een leven met jou kiest.

Heel eerlijk, ik zou afhaken. Ik vind 3x pw het minimum aan seks per week, als dat minder wordt ga ik me erg onprettig voelen, ga ik hem missen, ga ik onze seksuele verbondenheid missen. Als een man mij vertelt dat hij niet van seks houdt, zou ik afhaken. Het is voor mij echt iets essentieels.
Dus wees eerlijk naar jezelf, want anders doe je jezelf geweld aan, maar wees ook eerlijk naar hem, in wat hem te wachten staat.
23/24 is voor mij trouwens wel piepjong hoor, haha!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
09-12-2017 20:03
Eens. Ik wist ook niet wat ik las in de post van Zonnebloem. Het slaat echt nergens op dat penetratie voor veel vrouwen niet echt fijn is.

Wat een onzin. Het zal zeker voor sommige vrouwen zo zijn hoor, maar echt niet voor veel vrouwen.

Penetratie is het lekkerste dat er is qua seks, en klaarkomen lukt bij 30%.
Als je beter had geleden had je gezien dat ik daarna zei dat ik het een beetje verkeerd verwoord had. Maar dat neemt niet weg dat wat ik zei zeker niet totaal onzin is.... Blijkbaar vind JIJ penetratie het lekkerste wat er (en ik beweer niet dat ik het daarmee oneens ben) maar er zijn veel meer vrouwen die WEL klaarkomen van clitoris stimulatie met vingers of mond etc, dan van penetratie!! Er zit veel minder gevoel bij een vrouw in dat gebied waar de penis komt (ook wel afhankelijk van welk standje) maar meestal raakt het de clitoris niet genoeg waardoor vrouwen moeilijker klaarkomen. En dat het daarmee niet fijn zou zijn voor vrouwen is inderdaad niet waar, dat heb ik verkeerd verwoord, als ik voor mezelf spreek, geniet ik ook als ik mijn partner zie genieten, ook zonder klaar te komen als dat niet zou lukken. Alleen veel vrouwen hebben wel ook wat anders nodig om klaar te komen, en is alleen penetratie niet genoeg.
(Ik spreek over de "gemiddelde vrouw" , niet over mezelf, voor de duidelijkeid)
francieneke schreef:
09-12-2017 19:48
De relatie op zich hoeft niet slecht te functioneren he? Er is sprake van een verschil in libido, maar wat ik lees is wel dat TO en haar vriend heel erg van elkaar houden. Dat laatste is volgens mij minstens zo belangrijk. Ik hoop dat jullie eruit komen TO!
Dit heeft niks met een verschil in libido te maken, dan lees je slecht. TO wil niet minder dan haar partner. Ze wil niét. Ze heeft een afkeer van seks, voelt zich vies, en ondergaat het en wil dat het zo snel mogelijk afgelopen is. Dat klinkt ook niet als houden van voor mij, als je afkeer van je partner hebt is het tijd om je relatie onder de loep te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nirakkam schreef:
10-12-2017 21:01
Dit heeft niks met een verschil in libido te maken, dan lees je slecht. TO wil niet minder dan haar partner. Ze wil niét. Ze heeft een afkeer van seks, voelt zich vies, en ondergaat het en wil dat het zo snel mogelijk afgelopen is. Dat klinkt ook niet als houden van voor mij, als je afkeer van je partner hebt is het tijd om je relatie onder de loep te nemen.
Als jij beweerd dat seks gelijk staat aan houden van wordt het tijd om je eigen relatie eens onder de loep te nemen..

Ik houd van hem, niet van seks.
Dat is de reden dat ik voor hém seks heb, en niet voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier gewoon op reageren omdat ik een aantal jaar terug precies hetzelfde had!

Eerst hadden wij ook 3/4 keer per week seks, dit was allemaal prima en ondanks dat ik de eerste was voor hem wist hij het wel te organiseren. Kortom, de seks was prima.

Vervolgens begon ik hem na 2 jaar steeds minder leuk te vinden (ik was 20/21 interesses veranderen en we lagen elkaar gewoon niet meer), ik begon de seks te vermijden. Ik probeerde steeds dingen te verzinnen om maar geen seks te hoeven hebben. Ik kon er toen nog niet aan toegeven dat ik hem gewoon niet meer leuk vond. Hij baalde als een stekker, en ik moest van hem ook naar de huisarts en dergelijke. Maar daar zit je natuurlijk echt niet op te wachten.

Daarnaast was ik van mijn 14e tot mijn 20e aan de pil (!). In Nederland kan dat gewoon, in Spanje bijv. raden ze je aan om tussendoor even een half jaar/jaartje te stoppen (om te kijken of het ook nog gewoon zonder al die hormonen en troep kan). Mijn relatie ging uit, zo gezegd zo gedaan... Half jaar gestopt met de pil en daarna had ik een libido waar je u tegen zegt! Ik was niet alleen vrijgezel, maar ook de behoefte om seks te hebben was er weer.

-Mocht je aan de pil zitten toevallig is dat ook nog het overwegen waard.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven