Ik wil geen seks

07-12-2017 00:06 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik zit met een ontzettend groot probleem hopelijk kan iemand me helpen !

Ik ben namelijk een meisje van 20 jaar en heb een leuke relatie met een hele lieve jongen. Onze relatie duurt nu ongeveer 1,5 jaar. Maar er is iets in onze relatie wat ontzettend veel ruzie en verdriet veroorzaakt. Ik heb geen behoefte aan seks....
In het begin van onze relatie hadden mijn vriend en ik redelijk vaak seks (gem. 3 keer per week) maar sinds een half jaar is de behoefte bij mij echt totaal verdwenen. Als ik thuis kom van mijn werk wil ik gewoon rust en wil ik niet meer op plekken aangeraakt worden. Ook vind ik naakt zijn verschrikkelijk, het liefst heb ik een dikke trui aan tijdens seks, waar mijn vriend ook niet mee akkoord gaat. Ik heb wat overgewicht waar ik onzeker over word, maar aan de andere kant heb ik geen zin om een dieet te volgen of om te sporten. Wat ik al meerdere malen heb geprobeerd om iets aan mijn lichaam te doen. Daar word ik heel ongelukkig van, ik houd gewoon van eten en wil dat niet aan de kant zetten hiervoor. Dus dat is ook geen optie. Wat ik ook erg vervelend vind aan seks is dat alles vies wordt, als ik net een schoon bed heb opgemaakt vind ik het heel erg om dan seks te hebben. Ik heb dan het gevoel dat ik derest van de week in een vies bed lig. Bovendien geniet ik ook niet van seks als we het hebben en wil ik het liefste dat het binnen 5 minuten klaar is. Bij de penetratie voel ik niks van een lekker gevoel wat er volgens mij wel moet zijn? Soms doet het zoveel pijn dat ik moet huilen.

(Mijn bekkenbodem is inderdaad niet ontspannen en het lukt mij ook op geen enkele manier om dit te doen)

Mijn vriend wordt dan vaak boos en zegt dat dit niet normaal is voor onze leeftijd en dat ik hulp moet gaan zoeken. Ik heb zelf het gevoel dat ik de enige ben met dit probleem, ik probeer er soms met vriendinnen over te praten maar die hebben geen idee waar ik het over heb en denken dat ik me aanstel. Is er iemand die misschien weet wat er aan de hand is. Ik ben ten einde raad.


Liefs Rozewolkje78
Alle reacties Link kopieren
@TO het is niet dat jij hem niet waard ben. Er is namelijk niks mis met geen seks willen. Jullie matchen gewoon niet qua seksuele behoeftes en dat is voor jullie beiden heel vervelend. Al geeft hem dat nog geen recht om boos te worden daarom.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Rozewolkje78 schreef:
07-12-2017 14:30


Jezus aan deze reacties is op te merken dat jullie zelf niet eens een relatie hebben want als je een relatie hebt verbreek je die ook niet zomaar !!!!!!! achterlijke
Wel als die relatie zo prut is als bij jou.

Verder is het typisch dat je bij je OP eerder vandaag nog 'liefs' zegt en binnen een halve dag ben je omgeslagen naar 'achterlijke'.
Ben je een beetje labiel?
anoniem_332777 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 14:36
21.89% gewijzigd
Rozewolkje78 schreef:
07-12-2017 14:30
waarom hij nog mijn vriend is?

Omdat ik van hem houd en hij van mij. En seks is niet het belangrijkste in een relatie. Als hij seks wilt gaat hij toch gewoon naar een prostituée?

Jezus aan deze reacties is op te merken dat jullie zelf niet eens een relatie hebben want als je een relatie hebt verbreek je die ook niet zomaar !!!!!!! achterlijke
Ik heb het gevoel dat deze post nog niet helemaal af is..
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je de relatie dan toch gaat beëindigen? Is dat omdat je hem niet meer leuk vind en het niet werkt tussen jullie? Als dat niet het geval is namelijk zou ik het niet gelijk uitmaken, waarom zou je dat doen als je er ook over in gesprek kan gaan? Seks is niet het aller belangrijkste in jullie relatie he, mag ik hopen. Als jullie van elkaar houden en samen verder willen dan vraagt dat van jullie beiden een beetje aanpassing. Als je zomaar je relatie wil opgeven dan betwijfel ik of je echt van hem houd ;). Die seksuele problemen die jij ervaart zijn niet gek of raar, maar normaal is het niet. Betekend niet dat je je ervoor moet schamen, wel dat je proffesionele hulp moet zoeken! Het uitmaken is weglopen van je probleem, seks is nou eenmaal een onderdeel van het leven, en je kan er voor kiezen om nooit meer seks te hebben, maar ten eerste is dat zonde, en ten tweede zal je daardoor misschien wel alleen blijven je hele leven? Is helemaal niet nodig meid, ik heb vergelijkbare problemen met seks gehad en met hulp ben ik daaruit gekomen :) maar daar heb je je partner bij nodig, als jullie echt van elkaar houden natuurlijk!

Ga nou eerst eens erover in gesprek samen en onderzoek waar nou écht het probleem zit met seks. Sowieso heb je pijn en dat is niet goed, maar als dat aan je bekkenbodemspier ligt dat kan je daar wat aan doen! En kijk eens naar pil gebruik zoals eerder is genoemd, dat kan echt invloed hebben op je seks leven, meer dan je denkt ;)
DEATH schreef:
07-12-2017 14:36
Ik heb het gevoel dat deze post nog niet helemaal af is..
'Gladiool' hoort er nog bij waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
07-12-2017 14:35
Wel als die relatie zo prut is als bij jou.

Verder is het typisch dat je bij je OP eerder vandaag nog 'liefs' zegt en binnen een halve dag ben je omgeslagen naar 'achterlijke'.
Ben je wel helemaal labiel?
Gaat me er gwn om dat mensen hier geen idee hebben wat een relatie inhoud . Mensen die hier zo op reageren hebben zelf geen relatie
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
07-12-2017 14:37
'Gladiool' hoort er nog bij waarschijnlijk
Nee “achterlijke” daarmee bedoel ik alle achterlijke figuren die hier zonder IQ op reageren
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
07-12-2017 14:36
Mag ik vragen waarom je de relatie dan toch gaat beëindigen? Is dat omdat je hem niet meer leuk vind en het niet werkt tussen jullie? Als dat niet het geval is namelijk zou ik het niet gelijk uitmaken, waarom zou je dat doen als je er ook over in gesprek kan gaan? Seks is niet het aller belangrijkste in jullie relatie he, mag ik hopen. Als jullie van elkaar houden en samen verder willen dan vraagt dat van jullie beiden een beetje aanpassing. Als je zomaar je relatie wil opgeven dan betwijfel ik of je echt van hem houd ;). Die seksuele problemen die jij ervaart zijn niet gek of raar, maar normaal is het niet. Betekend niet dat je je ervoor moet schamen, wel dat je proffesionele hulp moet zoeken! Het uitmaken is weglopen van je probleem, seks is nou eenmaal een onderdeel van het leven, en je kan er voor kiezen om nooit meer seks te hebben, maar ten eerste is dat zonde, en ten tweede zal je daardoor misschien wel alleen blijven je hele leven? Is helemaal niet nodig meid, ik heb vergelijkbare problemen met seks gehad en met hulp ben ik daaruit gekomen :) maar daar heb je je partner bij nodig, als jullie echt van elkaar houden natuurlijk!

Ga nou eerst eens erover in gesprek samen en onderzoek waar nou écht het probleem zit met seks. Sowieso heb je pijn en dat is niet goed, maar als dat aan je bekkenbodemspier ligt dat kan je daar wat aan doen! En kijk eens naar pil gebruik zoals eerder is genoemd, dat kan echt invloed hebben op je seks leven, meer dan je denkt ;)
Dankjewel. Ik meende dat ook niet dat ik de relatie ging verbreken. Was sarcastisch bedoeld omdat er domme reacties op kwamen. Bedankt dat je de enige bent die me begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
Oooh haha, sorry ik ben niet altijd even goed in het zien van sarcasme! Maar haal gewoon de reacties eruit waar je wat aan hebt en laat de rest gaan ;). Ik zie regelmatig onzin voorbij komen maar hé, dat is altijd op het internet.
Alle reacties Link kopieren
Rozewolkje78 schreef:
07-12-2017 14:37
Gaat me er gwn om dat mensen hier geen idee hebben wat een relatie inhoud . Mensen die hier zo op reageren hebben zelf geen relatie
voor sommigen is seks met de partner een belangrijk onderdeel van de relatie. Niet alleen om de seks, maar ook om de connectie. een prostituee lost dat probleem niet op.

echt ik zou doodongelukkig worden in een relatie waar ik mijn partner niet op die manier kan beminnen. Die geen seks met mij wil. En mij doorverwijzen naar een gigolo, zou dat gemis echt niet oplossen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Vervelend dat je partner en jij er niet allebei hetzelfde in staan, TO. Ik vind jouw gevoelens absoluut niet raar of afwijkend. Zelfs al zou je de rest van je leven geen seks meer willen. Maar het is ook niet raar dat je partner andere behoeften heeft.

Ik wilde eerst schrijven om samen te zoeken naar andere vormen van intimiteit/toenadering die ook prettig en verbindend zijn, maar het kan goed zijn dat dat voor jou prima werkt maar voor je partner niet compleet voelt. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Rozewolkje78 schreef:
07-12-2017 14:37
Gaat me er gwn om dat mensen hier geen idee hebben wat een relatie inhoud . Mensen die hier zo op reageren hebben zelf geen relatie
Een relatie is geven en nemen, dus als jullie hier niet uitkomen, is het toch einde relatie. Je kunt niet van hem verwachten dat hij nooit seks heeft omdat jij daar geen behoefte aan hebt. Zeker niet als je zo veel van hem houdt. Bij hem blijven omdat je bang bent daarna niet meer een ander te krijgen is natuurlijk geen reden en ook niet eerlijk naar hem toe. Zoek dus hulp en praat er samen over.
Ik herhaal het dan nog maar een keer: je wilt niks TO.
Dat is niet de juiste insteek voor het redden van je relatie.
Je wilt dat wij weten wat er aan de hand is en je vraagt datzelfde aan je vrienden.
Ga liever naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede hulpverlener die bekend is met jouw problematiek.
Het hele forum kan jou nog 100X advies geven, je moet in ieder geval zelf aan de slag.
En dat moet je willen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo je OP lees, en de rest van je reacties, denk ik dat je gebrek aan zin in seks eerder een symptoom van een groter probleem is. Het klink alsof je zelfbeeld nogal slecht is. Je denkt dat je vriend eigenlijk een heel ander type in bed zou willen, je vindt dat je je vriend niet waard bent. Als je zo over jezelf denkt, kan ik me voorstellen dat je behoefte aan seks 0 is.

Misschien is het verstandig om eens met iemand te gaan praten. Het zou je kunnen helpen om wat meer van jezelf te gaan houden. Als dat lukt, wordt het misschien ook makkelijker om open te staan voor je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
07-12-2017 15:05
Als ik zo je OP lees, en de rest van je reacties, denk ik dat je gebrek aan zin in seks eerder een symptoom van een groter probleem is. Het klink alsof je zelfbeeld nogal slecht is. Je denkt dat je vriend eigenlijk een heel ander type in bed zou willen, je vindt dat je je vriend niet waard bent. Als je zo over jezelf denkt, kan ik me voorstellen dat je behoefte aan seks 0 is.

Misschien is het verstandig om eens met iemand te gaan praten. Het zou je kunnen helpen om wat meer van jezelf te gaan houden. Als dat lukt, wordt het misschien ook makkelijker om open te staan voor je vriend.
Klopt inderdaad. De reden dat ik mijn emotie op dit forum uit is omdat ik niet begrepen word, door niemand. En Het probleem is ook veel
Groter dat is zeker zo. Meerdere malen ben ik naar de huisarts geweest en heb ik gevraagd om doorverwijzingen. Maar we wordt niet naar geluisterd. Ik word gewoon niet begrepen. En er wordt me keer op keer verteld bekkenbodem oefeningen en ademhalingsoefeningen te gaan doen. Ik kom geen stap verder
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
07-12-2017 14:50
Oooh haha, sorry ik ben niet altijd even goed in het zien van sarcasme! Maar haal gewoon de reacties eruit waar je wat aan hebt en laat de rest gaan ;). Ik zie regelmatig onzin voorbij komen maar hé, dat is altijd op het internet.
Klopt, maar neemt niet weg dat de reacties nogal hard aankomen ookal is het via internet. Het doet gewoon pijn
Dat is echt heel vervelend.

Maar als je het over een relatie hebt, is sex daar een onmisbaar onderdeel in.

Zorgen kan je voor iedereen, maar laat die jongen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Als het aan viva lag had ik ook al geen relatie meer gehad, maar ik ben ook nogsteeds volledig gelukkig met mijn vriend. Trek je niets aan van die mensen ;)

Dat jou vriend je uit scheldt als jij geen seks wil slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je geeft aan dat seks pijn doet, maar ben je wel eens opgewonden en heb je wel een zin in seks op penetratie na? In dat geval zal ik namelijk een keer langs de HA gaan, hier kan je doorverwezen worden zodat je een oplossing kan zoeken voor de pijn tijdens seks.

Als je totaal geen behoefte hebt aan seks (aseksueel), dan zal je dit aan moeten geven bij je partner.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en dat jij pijn hebt tijdens seks betekend niet dat jij te min voor hem bent.
Alle reacties Link kopieren
Jaa tuurlijk doet het pijn als mensen vervelende dingen over je zeggen! Gevoel schakel je nou eenmaal niet zomaar uit.

Wat denk je zelf dat de achterliggende problemen zijn?

Bekkenbodemtherapie kan écht helpen maar misschien heb je ook baad bij een psycholoog of seksuoloog?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet een idee om naar je huisarts te gaan en om een doorverwijzing naar een psycholoog te vragen, gewoon omdat je niet zo lekker in je vel zit? Dus even het hele stukje seks buiten beschouwing laten bij je huisarts, maar enkel aangeven dat het gewoon even niet zo lekker met je gaat, en dat je daar hulp bij wil. Dan kun je als je bij de psycholoog zit wel bespreken dat je gebrek aan seksdrive onder andere een issue is.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat mensen je niet begrijpen, hoezo denk je dat?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit je helemaal niet lekker in je vel. :( Ben je wel gelukkig? Ga naar de huisarts en geef aan dat het niet goed met je gaat en dat je graag een gesprek met een psycholoog zou willen.

Dat je overgewicht hebt betekent niet dat je geen fijne relatie kan hebben. Ik heb een groep vriendinnen waarvan de meesten nog single zijn en nooit een relatie gehad hebben. De dikste van mij vriendinnen heeft al wel jaren een goede relatie. Je gewicht heeft daar dus geen fluit mee te maken.

Onzekerheid en negativiteit naar jezelf lossen niks op. Word je zelf minder gelukkig van en de omgeving ook nog. Het is echt kwestie dat je voor jezelf besluit 'nu moet het anders! Vanaf nu ga ik mijn best doen positief te zijn over mezelf!' Die knop kan alleen jij om zetten. Je omgeving heeft ook hinder van die negativiteit. Jouw vriend ziet jou ook het liefst gelukkig! Ga aan jezelf werken. Nu hoef je jezelf echt niet per se mooi te gaan vinden. Accepteer jezelf gewoon zoals je bent. Je bent zoveel meer dan alleen hoe je er uit ziet! Je lichaam is zoveel meer dan hoe het er ziet. Dat lichaam maakt dat jij kan leven, lachen, leuke dingen kan doen. Wees er dus maar blij mee. Je moet jezelf ook niet vergelijken met een fitgirl. Dat is haar baan, haar leven en haar keuze. Probeer dat maar los te laten.

Seks is trouwens ook veeel meer dan alleen het uiterlijk. Het gaat om aanraken en emoties, een verbinding en nog veel meer. Dat je jezelf niet mooi vindt, hoeft dus niet in de weg te staan. Ik denk dat je pijn klachten in verband staan met je onzekerheid. Probeer te genieten van alle andere aspecten die seks ook kan bieden. Het zou ook kunnen dat je aseksueel bent. Dat kan ik niet inschatten. Maar als je nooit plezier aan seks hebt beleefd, er niet echt over fantaseert en niet masturbeert zou dat het wel kunnen zijn.

Ook de pil is inderdaad een libido killer. Dus mocht je daar aan zijn, probeer dan eens een paar maanden te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt totaal geen positieve associatie bij seks? Geen fijne ervaringen gehad? Mastuurbeer je ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil nu 6,bijna 7 jaar. de pil die ik slik is de mylan. Een soort van Diane pil . Omdat deze pil eigenlijk niet meer voorgeschreven mag worden is er voor mij een uitzondering door mij HA gemaakt. Ik heb deze pil namelijk tegen acne ermee stoppen is dus geen optie omdat ik dan waarschijnlijk puistjes krijg. Al zou ik graag willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven