Koortslip en orale seks...help :(

28-08-2011 07:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden heb ik een potje gestoeid met mijn oudste zoon, daarbij botste we en ik had een tand door mijn onderlip. Flink wondje.

Nu heb ik heb ik het Herpes 1 virus al jaren bij mij, ongeveer 6 wkn geleden had ik na zo'n 2 jaar niet, een koortslip. Da's uiteraard helemaal genezen.

2 Dagen na botsing met mijn zoontje heb ik orale seks gehad met mijn vriend. Het korstje zat er nog, lip was ook wat dik en pijnlijk....nu wéér 2 dagen later ben ik er bijna zeker van dat dat wondje zich ontwikkelt heeft in een koortslip. Ik ben er op het moment erg vatbaar voor, dat merk ik aan vermoeidheidsklachten, lage weerstand enz.

Ik ben nu zo ontzettend bang dat ik tijdens de orale seks al besmettelijk was en mijn vriend straks herpes heeft :( :( :( :(

Ik google me suf...en dherpes genetalis kán inderdaad op die manier over gedragen worden.

Wat moet ik nu? Zou me zo rot en schuldig voelen....zou die kans groot zijn? Als het al een koortslip was op dat moment was het een korstje en dus ingedroogd, geen blaasjes....
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 15:16
Reden: daarom
% gewijzigd
Ja ik bel morgen wel even....pfff het laat me niet los....zou ze zó schuldig voelen als het zo zou zijn...:(
Waarom huisarts? Die kan je echt niet helpen... gewoon afwachten of hij het heeft of niet.
Je schrijft dat korstje er op zit. Dan is de kans volgens mij al kleiner aangezien vooral de blaasjes en blaasvocht besmettelijk is.
quote:spectral schreef op 28 augustus 2011 @ 08:20:

Waarom huisarts? Die kan je echt niet helpen... gewoon afwachten of hij het heeft of niet.Ik weet dat die niets kan doen...maar misschien kan de assistente me enigszins geruststellen....
quote:gizz schreef op 28 augustus 2011 @ 08:22:

Je schrijft dat korstje er op zit. Dan is de kans volgens mij al kleiner aangezien vooral de blaasjes en blaasvocht besmettelijk is.

Ja tijdens de orale sex zat er gewoon een korstje op....ik weet dus niet of dat al van de koortslip was of een korstje door die tand of mijn lip...of beiden...iig is het nú een typisch koortslip korstje zeg maar.

Misschien zaten er blaasjes, had ik het nog niet opgemerkt en is het open gegaan door die tand door mijn lip. Vooral het vocht uit die blaasjes is heel besmettelijk.
Echt zeker weten zal wss alleen dmv een test zijn. Ik denk dat de HA of zijn assistente dat zullen voorstellen.

Erg vervelend die spanning :-\
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 15:16
Reden: daarom
% gewijzigd
Je kunt ook beter niet aan orale seks doen als je een wondje aan je lip hebt. Zeker niet als je weet dat je het herpesvirus bij je hebt.

Ik hoop voor je dat het goed gaat en je vriend virusvrij is en blijft.
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 augustus 2011 @ 10:04:

Je kunt ook beter niet aan orale seks doen als je een wondje aan je lip hebt. Zeker niet als je weet dat je het herpesvirus bij je hebt.

Ik hoop voor je dat het goed gaat en je vriend virusvrij is en blijft.Maar dat wondje kwam dus van die tand door mijn lip...ik heb er verder niet echt bij stil gestaan...
Caan, je hoeft je niet schuldig te voelen, heb je enig idee hoeveel mensen het herpes virus onder de leden hebben? Al draagt je vriend nu het virus met zich mee, dan hoeft hij dat absoluut niet van jou gekregen te hebben.

Qua korstjes en niet besmettelijk meer, dat is niet waar helaas. 3 maanden na je uitbraak kan je het nog aan iemand doorgeven. Dat ligt ook heel erg aan jouw eigen weerstand. Het is jammer en rot maar je kan er niks aan doen!

Al krijgt je vriend géén koortslip of andere verschijnselen, dan zegt dat nog niks. Hij kan het virus bij zich dragen zonder daar ziek van te worden. Zijn weerstand is dan gewoon wat beter op dit moment.
quote:Rooss4 schreef op 28 augustus 2011 @ 10:50:

Caan, je hoeft je niet schuldig te voelen, heb je enig idee hoeveel mensen het herpes virus onder de leden hebben? Al draagt je vriend nu het virus met zich mee, dan hoeft hij dat absoluut niet van jou gekregen te hebben.

Qua korstjes en niet besmettelijk meer, dat is niet waar helaas. 3 maanden na je uitbraak kan je het nog aan iemand doorgeven. Dat ligt ook heel erg aan jouw eigen weerstand. Het is jammer en rot maar je kan er niks aan doen!

Al krijgt je vriend géén koortslip of andere verschijnselen, dan zegt dat nog niks. Hij kan het virus bij zich dragen zonder daar ziek van te worden. Zijn weerstand is dan gewoon wat beter op dit moment.

Het is gewoon afwachten dus...en toch zou ik het heel erg vinden....een koortslip is tot daar aan toe, maar herpes genetalis :( :( dat is wel andere koek...

Ik heb het er nog niet met hem over gehad, omdat ik eigenlijk pas sinds gister het vermoeden heb dat mijn eerst onschuldige wondje nu een koortslip is.....
Caan, herpes genitalis is een ander type. Jij hebt type 1 en die verandert niet in type 2. Als je hem het koortslip virus gegeven hebt tijdens het pijpen, voelt het virus zich daar niet helemaal thuis. Hij zou lichte verschijnselen kunnen krijgen, waarschijnlijk eenmalig. Maar dat ligt dus helemaal aan zijn weerstand.
quote:Rooss4 schreef op 28 augustus 2011 @ 10:56:

Caan, herpes genitalis is een ander type. Jij hebt type 1 en die verandert niet in type 2. Als je hem het koortslip virus gegeven hebt tijdens het pijpen, voelt het virus zich daar niet helemaal thuis. Hij zou lichte verschijnselen kunnen krijgen, waarschijnlijk eenmalig. Maar dat ligt dus helemaal aan zijn weerstand.

Ja is dat echt zo? Omdat je op I-net andere verhalen leest....maar dat zou me heel gelukkig maken. Zit er zo over in sinds ik gister dat koortslipachtige gevoel heb...

Ik hoop het maar....
quote:Rooss4 schreef op 28 augustus 2011 @ 10:56:

Type 1 verandert niet in type 2 nee. Maar je kan de koortslipherpes zeg maar overbrengen aan t onderkantje. Dan heb je niet de geslachtsziekte herpes, maar je kunt wel vreselijke klachten krijgen (en ik kan t weten)

Die klachten kunnen ook altijd terug komen, maar nooit zo ernstig als de 1e keer. Je hebt dan dus voortaan zoals een ander een koortslip heeft , zo'n koortsgeval op poes of pielemuis. Niet fijn zeg maar. En oja, altijd overdraagbaar mocht je ooit sex gaan hebben met iemand................
Dat kan inderdaad maar ik heb begrepen dat type 1 zich niet optimaal voelt bij het onderkantje en de kans dat het één keer en nooit weer uitbreekt is groot. Ik heb ook begrepen dat type 2 veel agressiever is.

Je kan nooit zeggen "het zal zus of zo verlopen" want het is een grillig virus en hoe jouw lijf reageert staat direct in verbinding met je weerstand.

Het is inderdaad altijd overdraagbaar. Dat is zeker een aandachtspunt!
Ok...maar is er dan nog wel verschil tussen type 1 en type 2?

Aan welke klachten moet ik denken...
http://www.goeievraag.nl/ ... p-veranderen-herpes.23507

Ja, maar jij hebt t toch over type 1? Dat is dus blaasjes, pijn, jeuk etc
Ik heb het idd over type 1, gewoon de huis-tuin-en-keuken koortslip.
Bedankt voor de link trouwens! Ik wacht het af...zit nog een paar dagen in de zenuwen.

Zal hem vanmiddag wel even vertellen dat mijn onschuldige tand door de lip wondje een koortslip is geworden...
Dan krijg je op of aan je onderkant de 1e keer dezelfde klachten. het begint met jeuk en een branderig gevoel en uiteindelijk krijg je heul veul blaasjes (de 1e x)

Keren erna krijg je meestal 1 of 2 blaasjes; kun je ook gewoon zovirax opsmeren.

Mocht t echt zo zijn dat type 1 dus is overgedragen aan de onderkant van je vriend, dan zou hij de 1e keer erge klachten kunnen krijgen en wel naar een arts moeten. Dan heltpt een tikje zovirax waarschijnlijk niet.

Maar maak je niet sappel, je had toch al een korstje?
Ja ik had een korstje....ik ging er op dat moment van uit dat het een korstje was door die tand door mijn lip....maar nu heb ik een koortslip op diezelfde plek...virus zal wel weer de kop opgestoken hebben door de beschadiging en sowieso is mijn weerstand op het moment but!

Hoe dan ook...er zat een korstje....
ocen 80 a 90 % van de mensen zijn al drager van het herpes virus, slechts 20% van de mensen krijgt maar een koortslip. De overige 80 a 90% dragers kunnen echter andere wel besmetten. Vaak voelen die zich bv hooguit wat grieperig, het virus is dan in de mond en keel aanwezig zonder dat ze blaasjes vertonen.

Vrijwel elke volwassene is dus al besmet met het herpes virus vaak loopt men dat in de jeugd al op door kussende tantes ouders en grootouders, maak je dus niet zo druk,als hij nog nooit een koorslip heeft gehad kun je er bijna van uit gaan dat hij dan drager is.Ongeschermd oraal contact geeft kant om besmet te raken met het herpes virus en de beste bescherming heb eigenlijk als je het virus al draagt. alleen de eerste uitbraak is ten gevolge dan een besmetting elk volgende uitbraak komt vanuit je eigen lichaam bij verminderde weerstand en ziekte,

Iemand die al besmet is kun je dus niet besmetten het kan wel zijn dat het virus op andere plekken verschijnt, maar die besmetting kun je ook zelf veroorzaken (via handen)

Op soa poli;s zal men zonder uitslag nooit op herpes testen, om de simpele reden dat vrijwel iedereen daar een positieve uitslag van krijgt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ok bedankt!! Jullie antwoorden stellen mij engiszins gerust!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven