Laag libido zorgt voor irritaties

10-05-2019 19:51 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik zoiets überhaupt doe, op een forum mijn probleem bespreken. Ik vind dat ik wel wat heb aan meningen van een ander die niet in mijn vriendenkring horen.

Mijn situatie is als volgt. Ik heb nu zo'n 18 maanden een relatie met mijn vriendin. Ze komt uit een relatie waar ze zich onder gewaardeerd voelde en totaal niet gelukkig was. Een paar keer had ze zelfs gedwongen seks. Sinds ze met mij is, is ze zielsgelukkig , blij opgewekt en je kent het wel. In haar vorige relatie had ze last van een laag libido. In het begin van onze relatie was haar libido prima in orde. Deden het best wel vaak. Na 2 maanden begon dit erg te schrinken. Ik heb dit een tijdje aangekeken om te kijken of er vanzelf wat verandering in kwam, want hé, iedereen heeft wel eens zijn mindere momenten.

Soms had ze weer een periode dat het iets meer was maar nog steeds aan de lage kant. Nu zijn we zo'n 18 maanden verder, ze is net terug van 6 weken Tenerife (voor stage). Toen ze terug kwam zijn we meteen samen een weekje op vakantie geweest om de tijd in te halen. Ik had stiekem wel verwacht dat haar libido terug omhoog gegaan zou zijn aangezien we elkaar zo lang niet hadden gezien. Helaas viel dit best wel tegen. Ze heeft geen een keer een poging gedaan om mij uit te dagen of om überhaupt seks te hebben. Alles kwam van mij kant. Want 9/10 x is in onze relatie. In totaal sinds ze terug is hebben we 2 x seks gehad.

Ik heb al meerdere malen een gesprek met haar aan gegaan dat ik haar wil helpen, gezocht naar tips, samen geëvalueerd wat haar opwind in welke situaties. Ze heeft een angst over gehouden van haar vorige relatie, omdat ze gedwongen seks heeft gehad. Dat is ook één van de hoofdredenen dat ik haar niet mag uitdagen op t moment dat ze zegt dat ze geen zin heeft. Ze zei dat ze er aan ging werken, dat ik haar mocht helpen. Maar we zijn nu even verder en er is niks veranderd. De dingen die we afgesproken hadden die we zouden proberen om het hoger te krijgen enzovoort, ze slaat alles af, mag haar niet zoenen alleen kusjes geven. Mag haar totaal niet aanraken wat betreft uitdagen. Dan lacht ze het maar weg om me geen rot gevoel te geven.

Nu begin ik aan mezelf te twijfelen, heeft ze een ander tegen gekomen, is haar liefde gekrompen voor me, irritaties worden meer aan dingen die ze doet. Het begint te wrijven tussen ons en dat is het minste wat ik wil.

Heeft iemand van jullie wat tips voor me om haar libido omhoog te krijgen? Dat ze wel gemotiveerd is om eraan te werken of iets om deze situatie weer terug naar het oude te krijgen?

Alvast bedankt forumleden!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel. Waar gaat het naartoe met de wereld.

Succes, TO.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 01:04
Dan snap jij de situatie niet.
Je schrijft dat je meningen wilt van anderen dan je vriendenkring.
Die meningen krijg je.
Beetje raar om die dan af te doen met dat iemand het dus blijkbaar niet begrijpt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 01:04
waarom is het de eerste 2 maanden wel dan en op sommige periodes
Omdat ze u nog niet goed kende en er toen wou voor gaan!! Jij legt veel te veel druk op haar. Laat haar rusten en misschien komt het goed. En uiteraard zal de goesting bij haar wel komen maar gewoon veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Even afgaand op jouw OP, een kleine analyse, beetje psychologie van de koude grond...
Jouw vriendin heeft en een zelfvertrouwensprobleem, en een traumatische ervaring uit haar vorige relatie. Hoe begripvol sta je daar tegenover, begrijp je wel welke impact dat heeft gehad? Want om eerlijk te zijn, de problemen die zij heeft gehad, daar lees ik niet veel begrip voor. Je hebt het over frequentie, en in veel reacties lees ik dat ook, onder de noemer libido. Wat zoveel wil zeggen als: ik wil vaker en zij niet. Herkenbaar, maar heb je jezelf wel afgevraagd waarom?
In dit geval, en nogmaals, puur afgaand op jouw OP, heeft zij een probleem. Nu is de vraag: hoe ga je haar daar mee helpen? Ga je haar daar überhaupt mee helpen? Of is dat iets wat in jouw ogen ‘haar probleem’ is?
Ze heeft professionele hulp nodig. Ga je haar daarbij steunen, of hou je vast aan ‘ik wil vaker’? Het is het verschil tussen ‘ik ga voor haar’ en ‘het is leuk, maar ik heb geen zin in dit gedoe’. De keuze is aan jou, maar ik vind het wel een zwaktebod om te denken dat ze dan een ander zou hebben. Als je dat echt zou denken heb je ten eerste weinig empatisch vermogen, en ten tweede enigszins narcistische trekken.
Lijkt me genoeg stof om over haar, en over jezelf na te gaan denken...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
10-05-2019 23:55
Ik zie de link niet staan, zou je die even kunnen reageren hieronder? Bedankt alvast!
Zeker! Overigens is hij bij mij nu ook weg, gelukkig stond hij nog in de geschiedenis
https://www.viva.nl/sex-en-liefde/10x-j ... e-krikken/
Alle reacties Link kopieren
“Er aan werken” klinkt leuk, maar betekent vrij weinig als dat werken niet uit feitelijke actie bestaat.

En gezien jouw reacties in dit topic, heb je zelf ook nog heel wat werk te doen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Een tip om haar te verleiden;
Masseer haar wat vaker zonder dat dit per se tot seks moet leiden (anders schiet ze al in paniek bij de gedachte aan een massage en de verplichte seks daarna).
Sommige keren kun je dan op wat erotischere plekken gaan masseren (zijkant borsten, billen, binnenkant bovenbenen) en hopla. Andere keren zal ze waarschijnlijk aangeven erg moe te zijn of geen zin te hebben. Respecteer dit en houd je frustratie voor je. Dan komt ze echt wel bij je terug op momenten dat zij zin heeft en ontspannen is.
Andere tip; helpt alcohol voor haar om losser en meer ontspannen te worden? Ga een avondje op tijd uit eten met een lekkere fles wijn en dan ‘verliefd’ naar huis. Heeft vaak succes!

En verder ben ik het eens met eerdere reacties. Als het verschil in frequentie tussen jullie beiden een probleem voor je blijft, stop met de relatie. Jullie vinden allebei wel iemand die beter bij je past op dat gebied. Er aan ‘werken’ geloof ik niet in, als je geen zin hebt gaat het er echt niet komen.
Ik denk wel dat jouw houding invloed heeft op haar; laat je vaak merken meer te willen en je steeds afgewezen te voelen dan zal zij zich ook steeds verder terug trekken en het als een moetje gaan zien (wat haar libido alleen maar lager maakt en het initiatief vanuit haar kant laat verdwijnen).

Succes, ik hoop dat jullie dichter tot elkaar komen!
goudsie wijzigde dit bericht op 11-05-2019 06:19
Reden: Toevoeging
31.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arme vriendin.
¡Apagando las luces!
Wijs haar op professionele hulpverlening (de laatste jaren worden er goede resultaten geboekt met emdr). Als jij verder alleen aan je eigen hogere libido kunt denken en aan manieren om haar zover te krijgen, dan denk ik niet dat je op dit moment een goede factor bent in haar leven. Geef haar de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
10-05-2019 19:51


Heeft iemand van jullie wat tips voor me om haar libido omhoog te krijgen? Dat ze wel gemotiveerd is om eraan te werken of iets om deze situatie weer terug naar het oude te krijgen?
Nee.
Haar libido omhoog krijgen is even haalbaar als jouw libido omlaag krijgen.

Dus ... maak het uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat averesch hier overdreven als een lompe bullebak wordt aangesproken.
Ik lees nergens dat hij haar dwingt of blijft doordrammen tot hij er effe overheen kan!
Wat is er mis met het verlangen naar intimiteit met je geliefde??
Volgens mij zijn ze nog een erg jong stel, en ik bedoel dit niet oneerbiedig naar de vriendin van averesch, maar ik snap best dat averesch ook wel eens gewoon platweg zin heeft om te neuken zonder dat daar eerst therapeutisch, geestelijk voorbereidende gesprekken aan vooraf moeten.
Hij mag haar nog niet eens zoenen.
Ik vind het hem echt niet kwalijk te nemen dat hij hier steeds meer moeite mee krijgt.
Als je nog maar zo kort in een relatie zit.. en je haast van een lot uit de loterij mag spreken als het er een keer van komt.. dat is toch niet leuk?
Ik zou het zelf niet trekken, uit loyaliteit te blijven bij iemand die niet of nauwelijks naar me verlangt. Voor wie seks eerder een opgave is dan een moment van fijne intimiteit en samensmelting.
Ik geloof niet dat het zin heeft om dan maar te moeten berusten in iets dat je zo frustreert.
Ik denk dat je inderdaad nogmaals met je vriendin moet gaan praten averesch.
Ga alsjeblieft geen ultimatums etc opleggen, dat zal beslist averechts werken.. maar geef wel duidelijk aan dat dit het zo niet gaat worden voor jou.. blijft het onveranderd,, tja.. dan is het aan jou!
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
11-05-2019 08:14
Ik vind dat averesch hier overdreven als een lompe bullebak wordt aangesproken.
Ik lees nergens dat hij haar dwingt of blijft doordrammen tot hij er effe overheen kan!
Wat is er mis met het verlangen naar intimiteit met je geliefde??
Volgens mij zijn ze nog een erg jong stel, en ik bedoel dit niet oneerbiedig naar de vriendin van averesch, maar ik snap best dat averesch ook wel eens gewoon platweg zin heeft om te neuken zonder dat daar eerst therapeutisch, geestelijk voorbereidende gesprekken aan vooraf moeten.
Hij mag haar nog niet eens zoenen.
Ik vind het hem echt niet kwalijk te nemen dat hij hier steeds meer moeite mee krijgt.
Als je nog maar zo kort in een relatie zit.. en je haast van een lot uit de loterij mag spreken als het er een keer van komt.. dat is toch niet leuk?
Ik zou het zelf niet trekken, uit loyaliteit te blijven bij iemand die niet of nauwelijks naar me verlangt. Voor wie seks eerder een opgave is dan een moment van fijne intimiteit en samensmelting.
Ik geloof niet dat het zin heeft om dan maar te moeten berusten in iets dat je zo frustreert.
Ik denk dat je inderdaad nogmaals met je vriendin moet gaan praten averesch.
Ga alsjeblieft geen ultimatums etc opleggen, dat zal beslist averechts werken.. maar geef wel duidelijk aan dat dit het zo niet gaat worden voor jou.. blijft het onveranderd,, tja.. dan is het aan jou!
Ik zal me vergissen, maar zijn lompheid zit volgens mij in zijn gedrag in dit topic. Dat hij gefrustreerd raakt van zijn vriendin werd met begrip beantwoord, zijn reacties niet zo
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lijkt mij voor beiden een nare situatie. Je schrijft ze is zielsgelukkig maar dat betwijfel ik met zo'n geilaard om haar heen terwijl ze niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Geniet zij wel van de seks?

Niet naar bedoeld, maar als zij niet geniet en het alleen maar voor jou doet kan ik me best voorstellen dat ze er vaak geen zin in heeft. Wellicht moet je dat eens op tafel gooien. Hou haar eens in de gaten als jullie het weer zo gezellig hebben. ;)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-05-2019 08:19
Ik zal me vergissen, maar zijn lompheid zit volgens mij in zijn gedrag in dit topic. Dat hij gefrustreerd raakt van zijn vriendin werd met begrip beantwoord, zijn reacties niet zo

Hij kreeg zelf ook niet bepaald vriendelijke reacties. Dus het werd wel een beetje uitgelokt.
Hoe vaak knuffelen en kussen jullie zonder dat dit direct tot seks zal leiden?
Zonder dat je vriendin voelt, dat er een achterliggende gedachte achter zit (seks) Dus niet liggen kreunen in haar oor, als je een erectie krijgt (wat kan uiteraard) niet tegen haar aan duwen en niet tussen haar benen zitten en aan haar borsten zitten.
En dat niet 1 week, maar echt een langere periode.

En wellicht is therapie ook niet verkeerd voor je vriendin om de nare ervaringen een plek te geven.
anoniem_349321 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 08:42
Reden: Aanvulliing
21.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
11-05-2019 08:34
Hij kreeg zelf ook niet bepaald vriendelijke reacties. Dus het werd wel een beetje uitgelokt.
Jij leest een ander topic dan ik. Dat kan natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2019 09:45
Reden: provoceren
95.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2019 09:43
Reden: provoceren
96.77% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-05-2019 08:19
Ik zal me vergissen, maar zijn lompheid zit volgens mij in zijn gedrag in dit topic. Dat hij gefrustreerd raakt van zijn vriendin werd met begrip beantwoord, zijn reacties niet zo
Het is toch ook frustrerend? Daarom komt hij hiet. Om advies. Niet m afgezeikt te worden.
Er zijn zat mannen ( en vrouwen) die geen advies vragen maar de relatie verbreken of vreemdgaan.

Beste to: als we hiervoor de oplossing hadden waren we rijk! Dit probleem komt hier wekelijks. Helaas geen oplossing.
Is ze aan de pil? Een andere anticonceptie kan helpen.
Verder wens ik je succes!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
11-05-2019 08:14
Ik vind dat averesch hier overdreven als een lompe bullebak wordt aangesproken.
Ik lees nergens dat hij haar dwingt of blijft doordrammen tot hij er effe overheen kan!
Wat is er mis met het verlangen naar intimiteit met je geliefde??
Volgens mij zijn ze nog een erg jong stel, en ik bedoel dit niet oneerbiedig naar de vriendin van averesch, maar ik snap best dat averesch ook wel eens gewoon platweg zin heeft om te neuken zonder dat daar eerst therapeutisch, geestelijk voorbereidende gesprekken aan vooraf moeten.
Hij mag haar nog niet eens zoenen.
Ik vind het hem echt niet kwalijk te nemen dat hij hier steeds meer moeite mee krijgt.
Als je nog maar zo kort in een relatie zit.. en je haast van een lot uit de loterij mag spreken als het er een keer van komt.. dat is toch niet leuk?
Ik zou het zelf niet trekken, uit loyaliteit te blijven bij iemand die niet of nauwelijks naar me verlangt. Voor wie seks eerder een opgave is dan een moment van fijne intimiteit en samensmelting.
Ik geloof niet dat het zin heeft om dan maar te moeten berusten in iets dat je zo frustreert.
Ik denk dat je inderdaad nogmaals met je vriendin moet gaan praten averesch.
Ga alsjeblieft geen ultimatums etc opleggen, dat zal beslist averechts werken.. maar geef wel duidelijk aan dat dit het zo niet gaat worden voor jou.. blijft het onveranderd,, tja.. dan is het aan jou!
Volgens mij zegt niemand dat TO er niet van mag balen, wel dat hij het probleem van de verkeerde kant benadert.
HIJ heeft een probleem, maar hij zoekt de oplossing bij zijn partner.
Dat gaat nooit werken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2019 09:40
Reden: op de man
98.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2019 09:40
Reden: op de man
98.47% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2019 09:40
Reden: op de man
98.94% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
11-05-2019 08:47
Het is toch ook frustrerend? Daarom komt hij hiet. Om advies. Niet m afgezeikt te worden.
Er zijn zat mannen ( en vrouwen) die geen advies vragen maar de relatie verbreken of vreemdgaan.

Beste to: als we hiervoor de oplossing hadden waren we rijk! Dit probleem komt hier wekelijks. Helaas geen oplossing.
Is ze aan de pil? Een andere anticonceptie kan helpen.
Verder wens ik je succes!
Hij krijgt advies, hij wordt niet afgezeken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven