Man laten vreemdgaan

27-02-2024 08:57 183 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen.

Ik zit met een dilemma. Mijn man en ik zijn al bijna 18 jaar samen. Ons seksleven is wisselend. Mijn man heeft een moeilijke jeugd gehad met een vader met psychische problemen die zijn vrouw mishandelde en zijn kinderen psychisch mishandelde. Mijn man was als kind en puber erg teruggetrokken en onzeker. Hierdoor heeft hij weinig ervaring met vriendinnetjes en sex. Ik had voor mijn man 2 relaties en een jongen waarmee ik op vakantie een aantal keer mee naar bed ben geweest. Mijn man en ik leerden elkaar kennen toen we 22 waren.
Mijn man is redelijk jaloers maar omdat we zo verliefd waren en het zo leuk was samen zijn we verder gegaan en werd het een goede relatie. Soms speelde zijn jaloezie op en hadden we moeilijke tijden maar daarna ging het weer goed. Maar hij kan het verschil in onze sexuele voorgeschiedenis maar geen plekje geven.
Door een matig seksleven na de geboorte na ons 2e kind (vermoeidheid en ruzies) en het idee bij hem dat hij op sexueel gebied te weinig geleefd heeft kwamen er steeds meer frustraties.
Soms denk ik, was toen maar paar keer vreemd gegaan maar dat isnuiet gebeurd. Na de zoveelste ruzie en frustratie heb ik geroepen dat hij maar wat ervaring op moet gaan doen want zo kan het niet verder.
Hier hebben we het een aantal keer over gehad maar op onze leeftijd vind je niet zomaar even iemand in de kroeg. Hij vond het een hele moeilijke stap maar nu heeft hij zich in overleg met mij aangemeld op een website en sinds een paar dagen app contact met een dame. Maar ikvind het verschikkelijk. Ik ben zo jaloers en het doet zoveel pijn dat hij straks een ander gaat versieren en bij een ander in bed ligt. We krijgen er allebei veel stress van want ik weet dat hij het aan de ene kant ook niet wil en zijn gezin niet wil bedriegen en mij geen pijn wil doen maar het voelt als kiezen tussen 2 kwaden. Of doorgaan met de frustraties, of vreemdgaan met toestemming.
Iemand die zoiets toevallig ook meegemaakt heeft?
Ik moest dit even van me afschrijven, bedankt voor jullie tijd.
Liefs Miranda
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een heel bijzondere redenering dat seks met een andere vrouw de oplossing is voor het probleem. Dat lijkt me namelijk heel sterk en het lijkt me een averechts effect hebben, ik denk dat de problemen alleen maar groter worden.

Laat hem zijn problemen bespreken met een professional en ga in relatietherapie voor jullie relatie als je die wilt verbeteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is duidelijk (en terecht!) over jouw grens heen. Laat het voor hem maar kiezen of delen zin. Waarom moet jij toegeven, water bij de wijn doen, terwijl het zijn probleem is?

Ik vind het sowieso heel raar. Waarom moet bijvoerde nog andere sexuele ervaringen opdoen? Wat een onzin. Ja, zijn vast meer kerels die dat willen maar dat is toch gewoon vreemdgaan? Waarin zou je dit pikken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet hierbij denken aan 'bezint eer ge begint'. Als jij er niet achter staat zou ik deze stap echt niet nemen. De kans is groot dat dit dan meer kapot gaat maken dan je lief is. En wat heb je dan precies hierover afgesproken? Jij bent met 3 mannen geweest dus hij mag met 3 vrouwen? En wanneer is het aantal keer per vrouw dan genoeg? Misschien wil hij wel niet meer stoppen als de geest uit de fles is. Ik zou eerder een bezoek aan een psycholoog aanraden voor zijn gevoelens van jaloezie. Ik vind het raar dat hij na 18 jaar dit nog altijd niet heeft kunnen verwerken en accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
1) Jouw man is dus jaloers op jouw seksuele geschiedenis. Dat is een beetje onvolwassen en natuurlijk op zich geen valide reden om dat nu "in te willen halen".
2) Je man wil meer seks maar verpakt dit als "ik loop achter". Jij had/hebt een poos minder zin omdat de relatie sowieso niet goed loopt. Zijn er omstandigheden te bedenken waarin jij weer meer zin in je man zou kunnen krijgen?
3) Jij bent jaloers bij het vooruitzicht dat hij een ander gaat versieren. Waar ben je precies jaloers op? Is het de aandacht/tijd die hij wel in een andere vrouw steekt? Ga dat eens bij jezelf na en bedenk wat je van je man nodig hebt, wat je nu niet krijgt. Los van het feit of hij dit een andere vrouw wel gaat geven of niet.
4) Het is niet of/of: je kunt een goede relatie en een goed seksleven hebben zonder elkaar te bedriegen. Frustraties (zeker jouw frustraties!) zijn niet zomaar weg als je met een ander het bed in duikt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Hoe lief van jou ook, wat een beroerd slecht idee. Als hij er niet mee kan dealen dat zijn vrouw andere mannen heeft gehad, is dat zijn probleem. Serieus te nemen in therapie, niet in het bed van een ander.
Ga niet over je eigen grenzen TO, dat gaat je opbreken! Als je toch met dit plan door wil gaan zou ik sowieso een vaste termijn afspreken waarin hij kan experimenteren, maar persoonlijk zou ik er geen heil in zien.

Ik voorzie allerlei risico’s voor jullie relatie. Op een vrouw van een datingsite kan hij verliefd worden. Zij kan verliefd op hem worden en voor je het weet is je huwelijk voorbij. Hij kan allerlei seksuele ervaringen opdoen die hij vervolgens niet meer wil missen en die hij wil integreren in jullie seksleven en kun jij daar dan in meegaan? Het kan zijn dat hij het buiten de deur seksen wil blijven doen voor de rest van jullie huwelijk en hoe ga jij daar dan mee om ?

Het kan ook nog zijn dat hij niemand vindt die aan zijn wens wil voldoen om vrijblijvend met hem te experimenteren. Weinig vrouwen zullen zich daarvoor willen lenen. Wat zit er in voor hen ? Vrij weinig. Als hij niemand vindt dan hebben jullie samen nog steeds hetzelfde probleem. Hoe ga je het dan oplossen ?

Zou het voor jou makkelijker zijn als je samen de afspraak zou maken dat hij bijvoorbeeld gedurende een jaar lang elke maand naar een andere professional zou gaan ? Zo kan hij andere ervaringen opdoen. Dat lijkt me toch anders dan zomaar een particulier van een dating site.

Linksom of rechtsom, jullie plan lijkt me niet echt een oplossing, maar eerder een recept voor grotere problemen.
anoniem_65df5944b964c wijzigde dit bericht op 27-02-2024 09:41
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een ongezonde heftige situatie! ..
Je hebt ook nog een 3de keuzen en dat is trauma therapie voor je man en daarnaast relatie therapie. Vreselijk onredelijk van jou man om jou af te vallen ... alleen maar omdat jij voor hem al sexueel actief bent geweest. Een bij vrouw is echt niet de oplossing! Dat geeft alleen maar nog meer ellende
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet doen komt alleen ellende van .
Laat hem maar therapie zoeken . Zijn probleem en hij zadels jou er mee op .
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is natuurlijk nog wel een derde optie; je man accepteert dat hij minder seksuele ervaring heeft met andere vrouwen. Ik snap heus wel dat hij zich afvraagt hoe het met een ander zou zijn, maar hij legt het probleem en zijn frustratie een beetje bij jou neer, en dat vind ik niet fair. Jij kan er niets aan doen dat hij geen ervaring had voor jullie relatie en jij wel. Daar jaloers over zijn, is echt zijn probleem.

Als hij het idee heeft dat hij seksueel onvoldoende heeft geleefd, zou hij ook kunnen investeren in hoe jullie het weer leuk krijgen samen.

Zoals jij je er nu bij voelt, gaat deze oplossing alleen maar meer problemen opleveren, ben ik bang.

Is eventueel samen naar een parenclub gaan iets voor jou/jullie? Dan zijn jullie in ieder geval samen de spanning aan het opzoeken
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar mijn onderbuikgevoel zegt ook dat de jaloezie bevredigen een negatieve emotie beloont, waarmee het bepaald niet beter gaat worden. Dat hij er willens en wetens voor kiest zijn vrouw te kwetsen omdat zijn jaloerse behoefte voorrang krijgt, maakt de schade alleen maar nog groter. Noem mij maar ouderwets, maar ik denk dat volwassenheid zich met name uit in zelfbeheersing, in je eigen driften in bedwang houden. Jaloezie is iets om te beheersen en te overwinnen, niet iets om aan toe te geven.

Nog even los van mijn idee, dat ik redelijk bevestigd zie worden op dit forum door mensen die daar bepaald meer ervaring mee hebben dan ik, dat sex met een ander dan je partner vast reuze spannend kan zijn, maar echt niet beter is dan met je partner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een beetje in de schoenen van je man gestaan. Ook ik had geen hele fijne thuissituatie en ik was (als gevolg?) heel sociaal onhandig als tiener. Uiteindelijk had ik ook pas vrij laat seks (22).

In tegenstelling tot je man was dit echter niet met de man met wie ik nu samen ben. Ik heb uiteindelijk drie relaties gehad, samengewoond met iemand anders en ook wel eens een ONS en FWB gehad.

Dus wellicht toch een iets andere situatie. Maar toch, ja, soms denk ik terug aan die periode en denk ik bij mezelf dat het toch wel jammer is dat ik toen niet meer van het leven heb geprofiteerd.

MAAR... Ik zou het niet in mijn hersens halen om vreemd te gaan. Het leven loopt nu eenmaal zoals het loopt. Mijn relatie met mijn vriend is me veel meer waard, en ik heb meer dan genoeg aan de fijne seks die ik met hem heb.

Dat het pijnlijk is om een rotjeugd te hebben gehad, en achteraf te beseffen dat het je jeugd toch wel wat heeft verpest is begrijpelijk. Maar ik denk dat hij er beter aan doet om naar een psycholoog te gaan en er daar over te praten.

In ieder geval is wat JIJ wilt en wat JOUW grenzen zijn ook nog wel belangrijk, hè. Het is niet omdat hij hiermee zit, dat het ook maar moet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een totaal belachelijke situatie zeg. Als jullie dit doorzetten is dat het einde van de relatie, klaar.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een ongelofelijk slecht plan.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij hebt aangegeven dat hij vreemd moet gaan. Hij wilde niet maar heeft zich door jouw gedram toch maar aangemeld op een website terwijl hij zelf zijn gezin niet wiol bedriegen en nu ben je toch van gedachten veranderd.
Praat met hem, blaas die hele onzin af maar ga met iemand praten die jullie door deze moeilijke fase heen helpt
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lul van een vent om na 18 jaar en kinderen te gaan beginnen over wat hij gemist heeft in seksuele ervaring.
Hij wil gewoon met een ander naar bed.
En o wat heeft hij het moeilijk zich aanmeldend op een site en lekker kletsend met een andere vrouw. Heftig hoor voor hem.
Trap hier niet in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
27-02-2024 09:29
Hoe lief van jou ook, wat een beroerd slecht idee. Als hij er niet mee kan dealen dat zijn vrouw andere mannen heeft gehad, is dat zijn probleem. Serieus te nemen in therapie, niet in het bed van een ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties zover. De frustraties spelen al jaren. Ik weet dat het een heel slecht plan is maar het voelt als een wanhopige poging om m'n relatie te redden. Maar de kans is heel groot dat de problemen alleen maar veel groter worden natuurlijk maar ik weet me geen raad. Hij is zo ontevreden en gefrustreerd. Hij is al vaker bij een psycholoog geweest maar dat heeft niet veel geholpen. Er is nu wel ADHD geconstateerd en sinds en paar weken heeft hij medicijnen. Dit lijkt hem wel te helpen. Ik had het ook nooit moeten opperen maar het voelde echt als de enige uitweg in de vele ruzies en beschuldigingen naar mij toe dat ik meer ervaring heb en minder zin in sex heb. Ik heb nu eenmaal ee n lagere libido maar ook door alle ruzies en spanningen heb ik minder zin. Voor mij is 2 x per week bij wijze van genoeg en hij zou elke dag wel willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je jaloers bent gaat dit sowieso niet werken, ik begrijp heus wel dat na 18 jaar de spanning er vanaf gaat en dat hij deze graag terug wil maar dit gaat het niet worden.
Snap ook niet zo goed waarom hij de bloementjes buiten wil zetten terwijl hij weet dat jij er ongelukkig van word.
Iedereen mag zelf bepalen hoeveel behoefte zij of hij heeft, dus als hij elke dag wil en zo vervelend wordt als het “maar” 2x per week gebeurt, dan heb ik daar geen oordeel over. Maar jullie zijn al 18 jaar samen zeg je. Misschien zou het goed zijn als hij eens uitzoekt hoe vaak gemiddeld stellen na 18 jaar relatie sex hebben.

Nogmaals, als je vindt dat je pas gelukkig kan zijn met een Ferrari, dan kan je je hele leven verpesten met boos en zielig zijn omdat je slechts een Audi hebt. Je zou ook kunnen kijken naar wat je wel hebt.

Ook dat is, als ik zo normerend mag zijn in mijn mening, een deel van volwassenheid: werken aan wat je wil, en tevreden zijn met wat je hebt. Niet gaan zitten janken, boos doen, je vrouw kwetsen, je relatie verpesten, lopen stampvoeten, omdat je geen genoegen wenst te nemen met “goed”, maar koste wat kost “beter” eist.

En ik zeg daarmee niets over of 2 x per week veel of weinig is (maar de feiten zullen je wel vertellen dat 2 x per week veel is)
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
27-02-2024 10:23
Bedankt voor jullie reacties zover. De frustraties spelen al jaren. Ik weet dat het een heel slecht plan is maar het voelt als een wanhopige poging om m'n relatie te redden. Maar de kans is heel groot dat de problemen alleen maar veel groter worden natuurlijk maar ik weet me geen raad. Hij is zo ontevreden en gefrustreerd. Hij is al vaker bij een psycholoog geweest maar dat heeft niet veel geholpen. Er is nu wel ADHD geconstateerd en sinds en paar weken heeft hij medicijnen. Dit lijkt hem wel te helpen. Ik had het ook nooit moeten opperen maar het voelde echt als de enige uitweg in de vele ruzies en beschuldigingen naar mij toe dat ik meer ervaring heb en minder zin in sex heb. Ik heb nu eenmaal ee n lagere libido maar ook door alle ruzies en spanningen heb ik minder zin. Voor mij is 2 x per week bij wijze van genoeg en hij zou elke dag wel willen.

Hij neemt je 18 jaar later nog steeds iets kwalijk, wat je in beginsel al helemaal niet te verwijten viel. Ik vind dit best onaantrekkelijk. Hoe reageer je daar dan op? Dat moet op een gegeven moment toch op zo'n manier besproken worden, dat het voor altijd over en uit is met die beschuldigingen?
Maar andere vraag: waarom is het idee dat je huwelijk eventueel voorbij zou kunnen zijn zo extreem bedreigend voor je, dat je dit alles accepteert en zelfs met dit soort bizar slechte ideeën komt? Ben je financieel afhankelijk? Is er iets ge-wel-dig leuks aan hem? Vind je dat deze situatie beter is voor je kinderen?

Ik pleit niet voor scheiden. In tegendeel. Ik pleit er wel voor dat je eens onderzoekt waarom je dat idee zo bedreigend vindt dat het je tot acceptatie van zijn gedrag aanzet
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
27-02-2024 10:32
Hij neemt je 18 jaar later nog steeds iets kwalijk, wat je in beginsel al helemaal niet te verwijten viel. Ik vind dit best onaantrekkelijk. Hoe reageer je daar dan op? Dat moet op een gegeven moment toch op zo'n manier besproken worden, dat het voor altijd over en uit is met die beschuldigingen?
Hier gaan al jaren de ruzies over en ik zeg al jaren dat ik het niet kan veranderen en dat hij het moet accepteren. Ik ben vanaf het begin open en eerlijk geweest. Ik zeg ook dat hij het dan zelf had moeten afkappen maar hij zegt dan dat hij niet dacht dat het altijd zo'n groot ding zou blijven wat tussen ons in blijft staan en dat hij mij verder zo leuk vond dat hij met mij verder wilde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
27-02-2024 10:32
Hij neemt je 18 jaar later nog steeds iets kwalijk, wat je in beginsel al helemaal niet te verwijten viel. Ik vind dit best onaantrekkelijk. Hoe reageer je daar dan op? Dat moet op een gegeven moment toch op zo'n manier besproken worden, dat het voor altijd over en uit is met die beschuldigingen?
Hier gaan al jaren de ruzies over en ik zeg al jaren dat ik het niet kan veranderen en dat hij het moet accepteren. Ik ben vanaf het begin open en eerlijk geweest. Ik zeg ook dat hij het dan zelf had moeten afkappen maar hij zegt dan dat hij niet dacht dat het altijd zo'n groot ding zou blijven wat tussen ons in blijft staan en dat hij mij verder zo leuk vond dat hij met mij verder wilde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
27-02-2024 10:34
Maar andere vraag: waarom is het idee dat je huwelijk eventueel voorbij zou kunnen zijn zo extreem bedreigend voor je, dat je dit alles accepteert en zelfs met dit soort bizar slechte ideeën komt? Ben je financieel afhankelijk? Is er iets ge-wel-dig leuks aan hem? Vind je dat deze situatie beter is voor je kinderen?

Ik pleit niet voor scheiden. In tegendeel. Ik pleit er wel voor dat je eens onderzoekt waarom je dat idee zo bedreigend vindt dat het je tot acceptatie van zijn gedrag aanzet

Ik hou van hem. Omdat er veel mooie momenten zijn en hij heel lief is. Ik zie hem als een slachtoffer van zijn verleden. En ik wil graag voor de kinderen bij elkaar blijven. Mijn man heeft weinig sociaal steunvlak om hem heen dus als we zouden scheiden is het niet dat we gezellig bij elkaar in de buurt gaan wonen en de kinderen om en om zullen zien. Hij heeft verder niet veel en zijn familie woont in Italië

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven