Man laten vreemdgaan

27-02-2024 08:57 183 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen.

Ik zit met een dilemma. Mijn man en ik zijn al bijna 18 jaar samen. Ons seksleven is wisselend. Mijn man heeft een moeilijke jeugd gehad met een vader met psychische problemen die zijn vrouw mishandelde en zijn kinderen psychisch mishandelde. Mijn man was als kind en puber erg teruggetrokken en onzeker. Hierdoor heeft hij weinig ervaring met vriendinnetjes en sex. Ik had voor mijn man 2 relaties en een jongen waarmee ik op vakantie een aantal keer mee naar bed ben geweest. Mijn man en ik leerden elkaar kennen toen we 22 waren.
Mijn man is redelijk jaloers maar omdat we zo verliefd waren en het zo leuk was samen zijn we verder gegaan en werd het een goede relatie. Soms speelde zijn jaloezie op en hadden we moeilijke tijden maar daarna ging het weer goed. Maar hij kan het verschil in onze sexuele voorgeschiedenis maar geen plekje geven.
Door een matig seksleven na de geboorte na ons 2e kind (vermoeidheid en ruzies) en het idee bij hem dat hij op sexueel gebied te weinig geleefd heeft kwamen er steeds meer frustraties.
Soms denk ik, was toen maar paar keer vreemd gegaan maar dat isnuiet gebeurd. Na de zoveelste ruzie en frustratie heb ik geroepen dat hij maar wat ervaring op moet gaan doen want zo kan het niet verder.
Hier hebben we het een aantal keer over gehad maar op onze leeftijd vind je niet zomaar even iemand in de kroeg. Hij vond het een hele moeilijke stap maar nu heeft hij zich in overleg met mij aangemeld op een website en sinds een paar dagen app contact met een dame. Maar ikvind het verschikkelijk. Ik ben zo jaloers en het doet zoveel pijn dat hij straks een ander gaat versieren en bij een ander in bed ligt. We krijgen er allebei veel stress van want ik weet dat hij het aan de ene kant ook niet wil en zijn gezin niet wil bedriegen en mij geen pijn wil doen maar het voelt als kiezen tussen 2 kwaden. Of doorgaan met de frustraties, of vreemdgaan met toestemming.
Iemand die zoiets toevallig ook meegemaakt heeft?
Ik moest dit even van me afschrijven, bedankt voor jullie tijd.
Liefs Miranda
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er iemand een slachtoffer is hier ben jij het wel TO, al jaaaren gezeur over iets waar je geen schuld aan hebt....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
27-02-2024 18:14


Is het trouwens een optie om de boel gewoon samen open te gooien en samen te bekijken of dingen zoals parenclubs jullie iets zeggen?
Niet dus dat hij alleen vreemdgaat of het elders zoekt, maar dat jullie samen experimenteren?
Maar dat moet je natuurlijk wel allebei willen.


Een open relatie wanneer er al onvrede is over de seks, er relatie issues zijn en er sprake is van jaloezie is natuurlijk vragen om (nog meer) problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe was het gesprek gegaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder alles gelezen te hebben dus misschien mosterd... maar wat een slecht plan! Een open relatie werkt ten eerste twee kanten op dus als hij vreemd mag gaan, jij ook. Ten tweede het werkt pas als je het beide wil voor plezier en niet omdat hij een project is en het "nodig" heeft. Zijn verleden verandert niet door dit vluchtgedrag. Hij vlucht nu in seks met andere vrouwen in plaats van zijn verleden onder ogen te zien en te accepteren. Wat denk je dat deze situatie doet met jullie kinderen? Jij bent niet op je best als je jaloers bent, je man zit nu met issues. Laat zijn verleden niet de toekomst van jullie kinderen benadelen. Jij bent je zorg, je kinderen zijn je zorg. Hij is niet zielig omdat zijn familie in Italië woont. Hij had ook kunnen gaan voetballen om meer onder de mensen te komen ipv dat hij nu mag rondneuken. Want wat als hij gevoelens krijgt voor zo'n dame of zo'n dame voor hem en gaat lopen stoken? Geweldig plan: not.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog even een brain-fart. Zit hier een oordeel onder over jou? Iets over dat een vrouw met meer ervaring sletterig is?

Ik zou dat gaan uitvragen.

Overigens is de voorgestelde 'oplossing' dan nog steeds erg apart
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
28-02-2024 10:57
Nog even een brain-fart. Zit hier een oordeel onder over jou? Iets over dat een vrouw met meer ervaring sletterig is?

Ik zou dat gaan uitvragen.

Overigens is de voorgestelde 'oplossing' dan nog steeds erg apart
Ik kan het niet terug vinden? Je bedoelt een ander topic? Kan het met niet voorstellen dat mijn man op een forum gaat maar je weet maar nooit
Alle reacties Link kopieren Quote
EHV1981 schreef:
28-02-2024 08:13
Hoe was het gesprek gegaan?
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Ach vrouw, ik hoop dat je door dit topic ziet hoe hij jou gaslight?

Als jij een terechte grens aangeeft, maakt hij jou de boeman.

Een liefdevolle partner zou bezorgd zijn om jóuw gevoelens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou is de kans heel groot dat de mevrouw waar hij nu mee appt een meneer is, hoor, of dat als ze een echte mevrouw is niet af gaat spreken, maar dat hij gezellig zit te appen met de intentie om gelijk met jou te komen is gewoon ruk, natuurlijk.
Had hij ook al bedacht eigenlijk hoevaak hij dan met een ander zou “ moeten “ en wat er allemaal aan bod moet komen ?
En stel nou dat hij iets mee zou maken wat jij niet mee hebt gemaakt ; mag jij dan ook weer ?

Er zijn stellen die samen op vrijersvoeten gaan en daten in de vorm van trio’s of met andere stellen, of parenclubs bezoeken. Maar dat moet echt iets zijn wat je samen geweldig vindt, niet om gelijk te staan met je eigen partner.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Je hebt zijn speeltje afgepakt.

Zo kunnen jullie inderdaad niet / slecht verder, als hij jou dit kwalijk blijft nemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/scheiden

sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Het kan maar 2 dingen betekenen of hij bluft en wil je onder druk op andere gedachten brengen of hij houd niet meer van je en ik denk het laatste.
Als het bij vrouwen echt over is trekken ze gewoon de deur dicht, mannen hebben dat niet echt die wachten eerst dat een andere deur open gaat.
In beide gevallen heb je eigenlijk niets aan hem dus gooi de knuppel maar in het hoenderhok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
28-02-2024 13:12
Het kan maar 2 dingen betekenen of hij bluft en wil je onder druk op andere gedachten brengen of hij houd niet meer van je en ik denk het laatste.
Als het bij vrouwen echt over is trekken ze gewoon de deur dicht, mannen hebben dat niet echt die wachten eerst dat een andere deur open gaat.
nee hoor, dat denken mannen die jarenlang te beroerd geweest zijn om hun vrouw serieus te nemen en in haar verhalen, dat er dingen anders moeten. Er zijn heel veel deuren eerst een beetje dichtgegaan en weer open, en weer dicht en weer open
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is wel kampioen 'jou dingen kwalijk nemen' he.... en anderen want laten we zijn jeugd niet vergeten.
Ik zou kappen met deze relatie want de lol is ver te zoeken. Ik zie hem trouwens nog in staat het jou kwalijk te nemen als hij wel vreemd mag gaan en dan de andere vrouw tegenvalt.
Verbreek de relatie en dan kun je altijd over een jaartje kijken hoe jullie ervoor staan. Ik gok dat je je 10 kilo lichter gaat voelen en door het leven huppelt tegen die tijd. Dan overweeg je niet eens meer een relatie net iemand die er zoveel rancune op na houdt.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Pardon? De pot verwijt de ketel. Wat onaardig en sneu. Ik zou proberen de regie te houden hier. Sterkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
27-02-2024 10:23
Bedankt voor jullie reacties zover. De frustraties spelen al jaren. Ik weet dat het een heel slecht plan is maar het voelt als een wanhopige poging om m'n relatie te redden. Maar de kans is heel groot dat de problemen alleen maar veel groter worden natuurlijk maar ik weet me geen raad. Hij is zo ontevreden en gefrustreerd. Hij is al vaker bij een psycholoog geweest maar dat heeft niet veel geholpen. Er is nu wel ADHD geconstateerd en sinds en paar weken heeft hij medicijnen. Dit lijkt hem wel te helpen. Ik had het ook nooit moeten opperen maar het voelde echt als de enige uitweg in de vele ruzies en beschuldigingen naar mij toe dat ik meer ervaring heb en minder zin in sex heb. Ik heb nu eenmaal ee n lagere libido maar ook door alle ruzies en spanningen heb ik minder zin. Voor mij is 2 x per week bij wijze van genoeg en hij zou elke dag wel willen.
Vind jij je man eigenlijk wel zo'n leuke man? Is een viva dooddoener, maar ik kop 'm er toch in.
Dat je relatieproblemen hebt, overkomt de besten. Maar jouw man klinkt als een klein onvolwassen kind die zijn zin niet krijgt en zich daar niet overheen kan zetten. En dat mag zijn gezin dan fijn ondergaan.
Het zou mijn liefde voor mijn partner doen afnemen. Ik snap dat je er in het begin wanhopig van kunt worden en wilt meedenken in oplossingen. Maar kom op zeg, je krijgt verwijten, beschuldigingen van je eigen man over een notabene hele normale achtergrond die je met je meedraagt. Jij bent geen schuld aan zijn eigen gebrek uit zijn jeugd. Maar hij maakt jou daar mooi verantwoordelijk voor.
Bah, wat een nare en egoistische vent. Mijn liefde zou niet door een normaal verlangen/nieuwsgierigheid om zeep geholpen worden, maar om het feit dat hij zich als infantiele egoistische kleuter gedraagt die anderen verantwoordelijk maakt voor een vrij onbelangrijke ervaring. Meneer denkt dat hem de kip met gouden eieren onthouden worden? Dan mag hij ze houden als hij ze vindt
:nooo: Weer zo'n typisch gevalletje met een grote N op zijn voorhoofd die meent rechten te hebben en iedereen die in de weg staat van die rechten, mag het ontgelden.
Vrouw, pak je kinderen onder je arm, vertrek en denk na over een scheiding. Zulke egoistische types zijn vaak op meerdere fronten heel erg op zichzelf gericht en op wat hen onthouden wordt en vaak gaan de schellen pas van je ogen als je eerst dit hebt doorgrond. Dan zie je dat gedrag ineens op heel veel meer fronten naar voren komen en het is moeilijk om dat inzicht ongedaan te maken.
nomennescio wijzigde dit bericht op 28-02-2024 15:38
12.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
28-02-2024 15:31
. Meneer denkt dat hem gouden eieren onthouden worden? Dan mag hij ze houden als hij ze vindt
Ja ! Stel voor dat jullie tijdelijk uit elkaar gaan en dus vrij zijn om daten met wie je wanneer en hoe maar wilt. Dan is het in niemands face. En dat jullie na 6 maanden weer samen komen.
Wedden dat jij dan wederom heeeeeeel ver voor ligt ?
:-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
28-02-2024 15:36
Ja ! Stel voor dat jullie tijdelijk uit elkaar gaan en dus vrij zijn om daten met wie je wanneer en hoe maar wilt. Dan is het in niemands face. En dat jullie na 6 maanden weer samen komen.
Wedden dat jij dan wederom heeeeeeel ver voor ligt ?
:-D
Ja hier hebben we het gisteren ook over gehad want dan krijg ik er niet zo veel van mee. Ik heb er geen behoefte aan om met iemand anders te zijn en mijn man zou dat ook niet accepteren. Maar dan kan hij proberen z'n wilde haren te verliezen en te leven. Want hij heeft niet geleefd zegt hij. Praktisch is dit wat lastiger want ik ga niet een half jaar bij m'n ouders zitten en hij heeft niemand hier, maar misschien kunnen we tijdelijk iets huren. Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen, mn dochter slaapt nu al slecht omdat ze ons heel soms ruzie hoort maken en bang is dat we uit elkaar gaan.

Hij zei gisteren dat hij dacht misschien wel met z'n nieuwe scharrel en 1 of 2 vriendinnen gek te kunnen gaan doen maar ik denk dat hij van een koude kermis thuis komt. Lijkt of hij het gevoel voor realiteit een beetje kwijt is..
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 15:55
Ja hier hebben we het gisteren ook over gehad want dan krijg ik er niet zo veel van mee. Ik heb er geen behoefte aan om met iemand anders te zijn en mijn man zou dat ook niet accepteren. Maar dan kan hij proberen z'n wilde haren te verliezen en te leven. Want hij heeft niet geleefd zegt hij. Praktisch is dit wat lastiger want ik ga niet een half jaar bij m'n ouders zitten en hij heeft niemand hier, maar misschien kunnen we tijdelijk iets huren. Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen, mn dochter slaapt nu al slecht omdat ze ons heel soms ruzie hoort maken en bang is dat we uit elkaar gaan.

Hij zei gisteren dat hij dacht misschien wel met z'n nieuwe scharrel en 1 of 2 vriendinnen gek te kunnen gaan doen maar ik denk dat hij van een koude kermis thuis komt. Lijkt of hij het gevoel voor realiteit een beetje kwijt is..
Hij gebruikt het feit dat jij 'voorligt' om een eenzijdig open relatie te forceren. slimme manier om te betogen dat zijn vreemdgaan geen vrijbrief is voor jou, jij hebt in een ander leven je lol al gehad. ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 12:28
Slecht, hij werd boos dat ik niet zo met z'n gevoel moest spelen en nu ineens de stekker eruit wil trekken. Hij weet niet of we zo nog verder kunnen.
Ik begrijp m wel een klein beetje. Eerst mocht hij, sterker nog, je opperde het zelf. Nu heeft hij contact met een andere, spannende mevrouw en wil jij de stekker eruit trekken. Laten we wel wezen, ik vind het zelf ook niet leuk als mijn speeltje afgepakt wordt, hoe hard ik de andere kant ook begrijp.

Zijn jullie in staat tot het voeren van echt volwassen gesprekken? Waarbij (het tonen van) emoties niet de hoofdmoot spelen maar je aandachtig naar elkaar kunt luisteren en met volwassen argumenten kunt komen over waarom dit niet en dat wel?
Meestal is het zo dat de soep minder heet gegeten wordt dan opgediend, je hebt best kans dat hij er na een nachtje (of 2 of 3) anders over denkt. En als dat niet zo is dan mag je -denk ik- heel goed bedenken of je dit nog wilt, een relatie met een man die je probeert te manipuleren naar legaal vreemdgaan.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een absolute belediging naar jou en je kinderen dit. Hij zou het zelf niet accepteren zeg je als jij met iemand anders speelt. Puur egoistisch en op zichzelf gericht. niet geleefd...pffff. met 10 andere vrouwen seksen is niet leven, de rest laat ie namelijk keihard liggen. Ik zou proberen, hoe verdrietig ook, zelf in dat huis te blijven en hem te laten huren. Steeds meer ruzie is voor de kinderen nog erger dan uitelkaar soms. Hij gaat ook meteen in de 10e versnelling zonder rekening te houden met jouw gevoelens. 'gek gaan doen met drie vrouwen'. Want? Dan heeft ie meteen t verschil met jou overbrugd? Zou ie daarna meteen klaar zijn ook dan? Ik vind t heel erg voor jou. En je kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:00
Ik begrijp m wel een klein beetje. Eerst mocht hij, sterker nog, je opperde het zelf. Nu heeft hij contact met een andere, spannende mevrouw en wil jij de stekker eruit trekken. Laten we wel wezen, ik vind het zelf ook niet leuk als mijn speeltje afgepakt wordt, hoe hard ik de andere kant ook begrijp.

maar hij had ook kunnen snappen, dat dit niet zomaar een 'speeltje' was
Teleurstelling, vooruit, dat mag.
Drammen, is niet oke
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 15:55
Want hij heeft niet geleefd zegt hij.
Dit gaat wel een beetje verder dan een neuk. Dit gaat (neem ik aan) over het vieren van een tweede jeugd met alles dat erbij hoort. Poeh, heb je daar zin in?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 16:02
maar hij had ook kunnen snappen, dat dit niet zomaar een 'speeltje' was
Teleurstelling, vooruit, dat mag.
Drammen, is niet oke
Hij had kunnen.
Ja dat had gekund.
Maar dat was niet zo.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:00
Ik begrijp m wel een klein beetje. Eerst mocht hij, sterker nog, je opperde het zelf. Nu heeft hij contact met een andere, spannende mevrouw en wil jij de stekker eruit trekken. Laten we wel wezen, ik vind het zelf ook niet leuk als mijn speeltje afgepakt wordt, hoe hard ik de andere kant ook begrijp.

Zijn jullie in staat tot het voeren van echt volwassen gesprekken? Waarbij (het tonen van) emoties niet de hoofdmoot spelen maar je aandachtig naar elkaar kunt luisteren en met volwassen argumenten kunt komen over waarom dit niet en dat wel?
Meestal is het zo dat de soep minder heet gegeten wordt dan opgediend, je hebt best kans dat hij er na een nachtje (of 2 of 3) anders over denkt. En als dat niet zo is dan mag je -denk ik- heel goed bedenken of je dit nog wilt, een relatie met een man die je probeert te manipuleren naar legaal vreemdgaan.
Ja deels mee eens, maar iemand met een beetje grijze cellen snapt toch wel dat ie zichzelf ( manlief) er zo ingedraaid heeft dat er uit moeheid/paniek of een ander motief gezegd wordt; weet je wat, ga maar lekker doen dan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven