Man laten vreemdgaan

27-02-2024 08:57 183 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen.

Ik zit met een dilemma. Mijn man en ik zijn al bijna 18 jaar samen. Ons seksleven is wisselend. Mijn man heeft een moeilijke jeugd gehad met een vader met psychische problemen die zijn vrouw mishandelde en zijn kinderen psychisch mishandelde. Mijn man was als kind en puber erg teruggetrokken en onzeker. Hierdoor heeft hij weinig ervaring met vriendinnetjes en sex. Ik had voor mijn man 2 relaties en een jongen waarmee ik op vakantie een aantal keer mee naar bed ben geweest. Mijn man en ik leerden elkaar kennen toen we 22 waren.
Mijn man is redelijk jaloers maar omdat we zo verliefd waren en het zo leuk was samen zijn we verder gegaan en werd het een goede relatie. Soms speelde zijn jaloezie op en hadden we moeilijke tijden maar daarna ging het weer goed. Maar hij kan het verschil in onze sexuele voorgeschiedenis maar geen plekje geven.
Door een matig seksleven na de geboorte na ons 2e kind (vermoeidheid en ruzies) en het idee bij hem dat hij op sexueel gebied te weinig geleefd heeft kwamen er steeds meer frustraties.
Soms denk ik, was toen maar paar keer vreemd gegaan maar dat isnuiet gebeurd. Na de zoveelste ruzie en frustratie heb ik geroepen dat hij maar wat ervaring op moet gaan doen want zo kan het niet verder.
Hier hebben we het een aantal keer over gehad maar op onze leeftijd vind je niet zomaar even iemand in de kroeg. Hij vond het een hele moeilijke stap maar nu heeft hij zich in overleg met mij aangemeld op een website en sinds een paar dagen app contact met een dame. Maar ikvind het verschikkelijk. Ik ben zo jaloers en het doet zoveel pijn dat hij straks een ander gaat versieren en bij een ander in bed ligt. We krijgen er allebei veel stress van want ik weet dat hij het aan de ene kant ook niet wil en zijn gezin niet wil bedriegen en mij geen pijn wil doen maar het voelt als kiezen tussen 2 kwaden. Of doorgaan met de frustraties, of vreemdgaan met toestemming.
Iemand die zoiets toevallig ook meegemaakt heeft?
Ik moest dit even van me afschrijven, bedankt voor jullie tijd.
Liefs Miranda
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:04
Hij had kunnen.
Ja dat had gekund.
Maar dat was niet zo.
dat heeft hij heel bewust niet willen snappen
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 15:55
Ja hier hebben we het gisteren ook over gehad want dan krijg ik er niet zo veel van mee. Ik heb er geen behoefte aan om met iemand anders te zijn en mijn man zou dat ook niet accepteren. Maar dan kan hij proberen z'n wilde haren te verliezen en te leven. Want hij heeft niet geleefd zegt hij. Praktisch is dit wat lastiger want ik ga niet een half jaar bij m'n ouders zitten en hij heeft niemand hier, maar misschien kunnen we tijdelijk iets huren. Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen, mn dochter slaapt nu al slecht omdat ze ons heel soms ruzie hoort maken en bang is dat we uit elkaar gaan.

Hij zei gisteren dat hij dacht misschien wel met z'n nieuwe scharrel en 1 of 2 vriendinnen gek te kunnen gaan doen maar ik denk dat hij van een koude kermis thuis komt. Lijkt of hij het gevoel voor realiteit een beetje kwijt is..
Ik was niet serieus , hoor.


Maar je man zou het niet accepteren ? Nee, da’s helemaal lekker, zeg !!
En hij denkt even het middelpunt van een orgie met drie vrouwen te worden ? Haha, is die man als baby heel hard van de commode gevallen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
tinder schreef:
28-02-2024 16:06
maar iemand met een beetje grijze cellen snapt toch wel dat ie zichzelf ( manlief) er zo ingedraaid heeft dat er uit moeheid/paniek of een ander motief gezegd wordt; weet je wat, ga maar lekker doen dan.
Misschien wel maar dat betekent niet automatisch dat hij het niet als vrijbrief ziet. Ik had het zelf vanzelfsprekend heel anders aangepakt maar een beetje begrip heb ik wel voor de man in kwestie.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 16:06
dat heeft hij heel bewust niet willen snappen
Mooi dat je 'm kent.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:03
Dit gaat wel een beetje verder dan een neuk. Dit gaat (neem ik aan) over het vieren van een tweede jeugd met alles dat erbij hoort. Poeh, heb je daar zin in?
dit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:08
Misschien wel maar dat betekent niet automatisch dat hij het niet als vrijbrief ziet. Ik had het zelf vanzelfsprekend heel anders aangepakt maar een beetje begrip heb ik wel voor de man in kwestie.
ook waar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedereen roept wel eens wat tijdens een ruzie, zullen we maar allemaal een ruimtetraining gaan volgen om naar de maan te kunnen. Worden we boos als de ander dat toch niet zo'n goed idee vindt bij nader inzien.

Het is heel helder hoor. De prioriteiten van je man liggen niet waar ze horen, namelijk bij zijn gezin. Hij heeft niet het beste met jou voor, zelfs niet met jullie kind. Er is geen sprake van liefde en ook niet van respect. Je hebt weinig te verliezen aan iemand die zo weinig te bieden heeft en vooral veel energie lijkt te kosten.
Lorem Ipsum
Miranda84 schreef:
28-02-2024 15:55
Ja hier hebben we het gisteren ook over gehad want dan krijg ik er niet zo veel van mee. Ik heb er geen behoefte aan om met iemand anders te zijn en mijn man zou dat ook niet accepteren. Maar dan kan hij proberen z'n wilde haren te verliezen en te leven. Want hij heeft niet geleefd zegt hij. Praktisch is dit wat lastiger want ik ga niet een half jaar bij m'n ouders zitten en hij heeft niemand hier, maar misschien kunnen we tijdelijk iets huren. Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen, mn dochter slaapt nu al slecht omdat ze ons heel soms ruzie hoort maken en bang is dat we uit elkaar gaan.

Hij zei gisteren dat hij dacht misschien wel met z'n nieuwe scharrel en 1 of 2 vriendinnen gek te kunnen gaan doen maar ik denk dat hij van een koude kermis thuis komt. Lijkt of hij het gevoel voor realiteit een beetje kwijt is..
Je bent gek als je een half jaar ergens anders gaat wonen, zodat hij zijn zogenaamde achterstand kan inhalen.

Ik zou hem er uit gooien en hem er nooit meer in laten. Heeft hij alle ruimte om zijn wilde haren kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 15:55
Ik vind het alleen zo erg voor de kinderen, mn dochter slaapt nu al slecht omdat ze ons heel soms ruzie hoort maken en bang is dat we uit elkaar gaan.
Wat nog erger is voor een kind: je moeder langzaam kapot zien gaan, omdat je egoïstische vader zo graag wil neuken, dat het hem niet interesseert dat hij zijn vrouw pijn doet hiermee.

Laat je kinderen zien dat je niet alles hoeft te pikken in een relatie. Dat jij een sterke vrouw bent, die niet in een relatie blijft waarin iemand geen respect voor haar toont.

Scheiden is niet het ergste wat kinderen kan gebeuren. Opgroeien terwijl je moet toekijken hoe je ouders elkaar kapot maken, is nog veel erger.
dropdrop wijzigde dit bericht op 28-02-2024 16:42
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
mannen die kaal worden, hebben hun wilde-haren-tijd wel gehad hoor

TO, ik zou echt nu hulp zoeken, dat mag relatietherapie zijn, maar anders alleen voor jou
Want je zult ene manier moeten vinden om met of zonder hem verder te gaan. Zoals het nu is, kan het niet langer. Niet voor jou, niet voor wakker-liggende kinderen.
Het is klaar
Geen dag langer meer aanmodderen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
28-02-2024 16:40
mannen die kaal worden, hebben hun wilde-haren-tijd wel gehad hoor

TO, ik zou echt nu hulp zoeken, dat mag relatietherapie zijn, maar anders alleen voor jou
Want je zult ene manier moeten vinden om met of zonder hem verder te gaan. Zoals het nu is, kan het niet langer. Niet voor jou, niet voor wakker-liggende kinderen.
Het is klaar
Geen dag langer meer aanmodderen
Ja ik ben ook hulp gaan zoeken.
Ik zie mijn man gewoon niet ergens alleen wonen, hij zegt dat hij dan naar Italië wil gaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 16:53
Ja ik ben ook hulp gaan zoeken.
Ik zie mijn man gewoon niet ergens alleen wonen, hij zegt dat hij dan naar Italië wil gaan..
En jou achterlaten met de kinderen? Of ze meenemen?
Miranda84 schreef:
28-02-2024 16:53
Ja ik ben ook hulp gaan zoeken.
Ik zie mijn man gewoon niet ergens alleen wonen, hij zegt dat hij dan naar Italië wil gaan..
Nou, je weet gelijk hoe belangrijk hij zijn kinderen vindt. Sorry, maar wat een kwal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-02-2024 17:01
Nou, je weet gelijk hoe belangrijk hij zijn kinderen vindt. Sorry, maar wat een kwal.
Nee hij geeft juist ontzettend veel om z'n kinderen maar hij ziet niet in hoe hij ze hier gelukkig kan maken als hij helemaal alleen is.
Miranda84 schreef:
28-02-2024 17:05
Nee hij geeft juist ontzettend veel om z'n kinderen maar hij ziet niet in hoe hij ze hier gelukkig kan maken als hij helemaal alleen is.
Wat een emotionele chantage dan zeg.
Ik zou zijn koffer pakken en de route naar Italië delen vanuit Google maps.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
28-02-2024 17:00
En jou achterlaten met de kinderen? Of ze meenemen?
Hier laten en dan zo vaak mogelijk opzoeken. Hij zegt dat hij hier niet alleen kan zijn en voor z'n kinderen kan zorgen. Ik denk niet eens dat hij mentaal voor zichzelf kan zorgen
Miranda84 schreef:
28-02-2024 17:07
Hier laten en dan zo vaak mogelijk opzoeken. Hij zegt dat hij hier niet alleen kan zijn en voor z'n kinderen kan zorgen. Ik denk niet eens dat hij mentaal voor zichzelf kan zorgen
Alles draait iig om hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 17:05
Nee hij geeft juist ontzettend veel om z'n kinderen maar hij ziet niet in hoe hij ze hier gelukkig kan maken als hij helemaal alleen is.
Door zich als een vader te gedragen in plaats van vervelend kind dat te weinig speeltjes vroeger heeft gehad. En waarom help jij dit onvolwassen gedrag in stand te houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
28-02-2024 16:00
Ik begrijp m wel een klein beetje. Eerst mocht hij, sterker nog, je opperde het zelf. Nu heeft hij contact met een andere, spannende mevrouw en wil jij de stekker eruit trekken. Laten we wel wezen, ik vind het zelf ook niet leuk als mijn speeltje afgepakt wordt, hoe hard ik de andere kant ook begrijp.

Zijn jullie in staat tot het voeren van echt volwassen gesprekken? Waarbij (het tonen van) emoties niet de hoofdmoot spelen maar je aandachtig naar elkaar kunt luisteren en met volwassen argumenten kunt komen over waarom dit niet en dat wel?
Meestal is het zo dat de soep minder heet gegeten wordt dan opgediend, je hebt best kans dat hij er na een nachtje (of 2 of 3) anders over denkt. En als dat niet zo is dan mag je -denk ik- heel goed bedenken of je dit nog wilt, een relatie met een man die je probeert te manipuleren naar legaal vreemdgaan.
Je reactie verbaasd me. Heb je gelezen wat to heeft geschreven? Dit is een onderwerp dat al maanden, zo geen jaren, al tussen hen instaat en hij haar verwijten maakt, boos op haar is, gefrustreerd. Ik zou al eerder de stekker uit zo'n relatie hebben getrokken, want zo wil ik uberhaupt niet behandeld worden. Maar goed, to heeft dat niet gedaan, ze is uit ellende maar overstag gegaan. Nee, nogal wiedes dat meneer nu niet zo blij meer is. Had hij eindelijk zijn zin na een hoop gemanipuleer, blijkt zijn vrouw toch een beetje last te hebben van haar emoties. Lastig hoor die wijven....

Denk je oprecht met iemand die al jaren zo in de wedstrijd staat een volwassen gesprek te kunnen voeren? Met iemand die vindt dat hij rechten heeft die hem ontnomen worden en al jaren eigenlijk een strontvervelende kerel is? Een man waar menig vrouw van zou opdrogen, want hoe geil ben je eigenlijk nog als je vooral als een gefrustreerde kleuter tekeer gaat en je teleurstellende leven verwijt aan je geliefde die het wat anders heeft gehad? Daar zou van mij uit ook elke verbinding, verlangen of wat dan ook van opdrogen.
nomennescio wijzigde dit bericht op 28-02-2024 17:27
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 17:05
Nee hij geeft juist ontzettend veel om z'n kinderen maar hij ziet niet in hoe hij ze hier gelukkig kan maken als hij helemaal alleen is.
lieve vrouw, heb je wérkelijk niet door wat voor vieze spelletjes hij speelt? Moeten we hier alle vrouwen gaan optrommelen die met zo'n kerel hun hart, haard en bed hebben gedeeld en na jaren inzien wat voor egoistische man ze achter zich aan hebben gesleept? Ik durf echt redelijk zeker mijn hand in het vuur te steken voor jouw exemplaar. Ga je inlezen op narcisme, want ik zeg niet DAT hij dit heeft. Maar hij heeft iig sterke trekken. Vaak niet zo opvallend aanwezig, zolang de vaart van het water maar met ze meekabbelt en hij weinig weerstand voelt in het leven. Maar ohwee als ze voor de voeten gelegen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miranda84 schreef:
28-02-2024 17:05
Nee hij geeft juist ontzettend veel om z'n kinderen maar hij ziet niet in hoe hij ze hier gelukkig kan maken als hij helemaal alleen is.
Dit is weer gaslighten. Een volledig egoïstische beslissing probeert hij krom te praten dat het lijkt alsof hij het voor het geluk van de ander doet. Bullshit.

Hij heeft het inlevingsvermogen van een visstick. Zowel in jou als zijn kinderen. Je kinderen achterlaten is nooit voor het welzijn van je kinderen. Iemand anders opzadelen met de volledige zorg voor je kinderen is nooit voor het welzijn van je kinderen.

Wat een verschrikkelijke egoïst. Klinkt alsof jouw leven alleen maar makkelijker wordt als je het straks alleen moet doen.
dropdrop wijzigde dit bericht op 28-02-2024 17:31
30.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
28-02-2024 17:20
Je reactie verbaasd me.
Dat mag.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij kan het ook andersom doen he. Er wel zijn voor zijn kinderen hun jeugd en dan een klein huisje in Italië huren dat hij zoveel mogelijk daar kan zijn in de tijd dat hij ze niet heeft, maar nee,
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-02-2024 17:06
Wat een emotionele chantage dan zeg.
Ik zou zijn koffer pakken en de route naar Italië delen vanuit Google maps.
Inderdaad, ik lees allerlei manipulatie hier. Wat een nare man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat omdat hij al zo veel jaren tegen mij zegt dat hij zielig is en zijn kant van het verhaal tegen mij blijft uitleggen ben ik er helemaal in gaan geloven.. ik ben ook echt een pleaser en snap ook wel waar een deel van zijn gedrag vandaan komt waardoor ik alles goed praat tegen mezelf. Maar hij kan ook zo lief en begripvol zijn... ik weet het niet meer...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven