Man van vriendin daagt me uit

09-07-2013 17:11 505 berichten
Heerlijke zomeravond gehad met groep vrienden, bbq, veel wijn, je kent het vast. Hoe later op de avond, hoe schuiner de grappen en toespelingen. Ging het over seks en hoe we ieder het met z'n partner deed. Laat een vriendin doorschemeren hoe haar man het doet. Ik kan het hier nu niet helemaal terughalen hoe het ging, maar kwam er op neer dat ze erg opschepte over dat hij het lang volhoudt, groot geschapen is en flink van wanten weet met allerlei standjes.

Denk nu dat ze mij en de rest misschien gewoon jaloers probeerde te maken. Ze weet dat we haar man allemaal wel leuk vinden. Nou heb ik dus iets te enthousiast gereageerd. (Ja ik had ook paar glazen teveel op). Dus ik heb zeg maar lopen 'happen' op haar toespelingen en dat ik wel wilde weten hoe groot hij dan wel niet was en wat voor bijzondere trucjes hij kan.

Toen ook met haar man blikken uitgewisseld en hij stootte me bij de koelkast nog aan en zat me verder te stangen door iets in me oor te fluisteren.

Verder niets aan de hand denk je. Ik bedoel, we gaan losjes met elkaar om dus beetje lol moet kunnen.

Maar nou appt HIJ me dus en ik heb er al op geantwoord. Dat ik wel erg benieuwd was en zo en of ik soms niet kon geloven wat er over hem gezegd werd.

Ik heb volgens mij dus weer gehapt op zijn uitdaging want heb al geantwoord en denk nu, shit, dit moet ik niet doen.

Het is wel zo dat ik me idd tot hem voel aangetrokken. Hij zei dat hij een foto kon sturen. Ik zei: bluf. Nu denk ik dus, shit, gaat dit uit de hand lopen als hij het wel doet?

Van vinden jullie, gewoon maar even afwachten en zelf maar even niks meer appen? Misschien loopt het dan op een sisser af.
Alle reacties Link kopieren
Op seks blijft blijkbaar toch nog altijd een zwaar taboe rusten. Een man of een vrouw die seksuele belangstelling vertoont voor iemand anders dan de eigen partner, en er eventueel ook daadwerkelijk iets mee doet (nogmaals bedadrukken dat Coralie geen enkele seksuele handeling met die vriend deed) is in onze wereld absoluut niet abnormaal te noemen.

Of dat daadwerkelijk afbreuk doet aan je vaste relatie thuis, hangt van vele factoren af. Zeker zijn er ook al relaties gered doordat de partner elders die dingen kon vinden die thuis niet voorhanden waren. Fout loopt het, wanneer de aandacht die men geeft, de tijd die men besteedt en de gevoelens die men heeft ivm die vreemde partner de bovenhand nemen tov de aandacht, tijd en gevoelens voor de eigen partner. Al de rest van zo een affaire is puur functie van jaloezie, bespreekbaarheid en openheid binnen een relatie.

In die zin kan seksuele belangstelling buiten de vaste relatie voor heel wat spanningen en fatale problemen zorgen, maar dat is zeker niet "altijd" of "per definitie" zo. Wel heel dikwijls, meestal zelfs, maar niet altijd. Eenmalige vreemde wipjes kunnen bijvoorbeeld perfect geheim blijven, wat in "de zaak Coralie" ook had gekund, en dan is er doorgaans geen schade te bespeuren. Het mag alleen niet uit de hand lopen.

Vergelijk het met alcohol. Dat is blijkbaar veel beter sociaal aanvaard dan even een fun-neukje zetten, maar alcohol heeft naast de directe gevaren voor jezelf en voor de anderen (bv aan het stuur) al ontzettend veel gezinnen genekt. Nochtans is een pintje of een borrel helemaal geen gevaarlijk genot. Je moet alleen niet overdrijven.

Nogmaals : hiermee probeer ik mijn visie te verduidelijken als element binnen de forum discussie. Ik promoot geenszins de ongebreidelde seksuele vrijheid en ik praat ook niets goed. Zoals ik ook niemand aanraad om er maar op los te drinken. Ik haat zatte mensen. Maar mocht ik iedereen die wel eens een glaasje teveel binnen heeft, gaan verwijten voor tokkie en voor puberale slechterik, dan zou ik waarschijnlijk nog maar weinig vrienden over houden. Want wie zondigt echt nooit???
quote:jaakds schreef op 18 juli 2013 @ 23:05:

Op seks blijft blijkbaar toch nog altijd een zwaar taboe rusten. Een man of een vrouw die seksuele belangstelling vertoont voor iemand anders dan de eigen partner, en er eventueel ook daadwerkelijk iets mee doet (nogmaals bedadrukken dat Coralie geen enkele seksuele handeling met die vriend deed) is in onze wereld absoluut niet abnormaal te noemen.

Of dat daadwerkelijk afbreuk doet aan je vaste relatie thuis, hangt van vele factoren af. Zeker zijn er ook al relaties gered doordat de partner elders die dingen kon vinden die thuis niet voorhanden waren. Fout loopt het, wanneer de aandacht die men geeft, de tijd die men besteedt en de gevoelens die men heeft ivm die vreemde partner de bovenhand nemen tov de aandacht, tijd en gevoelens voor de eigen partner. Al de rest van zo een affaire is puur functie van jaloezie, bespreekbaarheid en openheid binnen een relatie.

In die zin kan seksuele belangstelling buiten de vaste relatie voor heel wat spanningen en fatale problemen zorgen, maar dat is zeker niet "altijd" of "per definitie" zo. Wel heel dikwijls, meestal zelfs, maar niet altijd. Eenmalige vreemde wipjes kunnen bijvoorbeeld perfect geheim blijven, wat in "de zaak Coralie" ook had gekund, en dan is er doorgaans geen schade te bespeuren. Het mag alleen niet uit de hand lopen.

Vergelijk het met alcohol. Dat is blijkbaar veel beter sociaal aanvaard dan even een fun-neukje zetten, maar alcohol heeft naast de directe gevaren voor jezelf en voor de anderen (bv aan het stuur) al ontzettend veel gezinnen genekt. Nochtans is een pintje of een borrel helemaal geen gevaarlijk genot. Je moet alleen niet overdrijven.

Nogmaals : hiermee probeer ik mijn visie te verduidelijken als element binnen de forum discussie. Ik promoot geenszins de ongebreidelde seksuele vrijheid en ik praat ook niets goed. Zoals ik ook niemand aanraad om er maar op los te drinken. Ik haat zatte mensen. Maar mocht ik iedereen die wel eens een glaasje teveel binnen heeft, gaan verwijten voor tokkie en voor puberale slechterik, dan zou ik waarschijnlijk nog maar weinig vrienden over houden. Want wie zondigt echt nooit???Not to fuck outside the door, or to fuck outside the door.l That is the question.
quote:pink70 schreef op 18 juli 2013 @ 21:47:

Ben het helemaal eens met commentaar van jaakds!!! Valt me zo wie zo op dat er hier behoorlijk wat mensen met wijzende vingers op het forum zitten...

Wat ze precies gezegd en gedaan hebben stoort me nog niet zo. Maar de houding van TO, het ondoordacht maar meegaan in wat een ander doet en het drama voeden en zo. Mens, denk eens voor jezelf, denk ik dan.

Wat jaak niet begrijpt is dat dat totaaaaaaaal losstaat van het een ander seksueel aantrekkelijk vinden. Dat zal me worst zijn. Maar de onvolwassen houding en geen verantwoordelijkhed nemen. Getver.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Of beter gezegd jaaksd, het is niet het feit dat iemand eens zondigt dat me stoort, maar en dan gewoon geen ballen hebben om verantwoordelijkheid te nemen en het maar afschuiven op andere dingen als de drank of dat het aan de ander ligt (al dan niet met hihihi-tjes er bij), of het aan anderen overlaten, in dit geval uiteindelijk maar meegaan met wat vriend doet en zegt.

Dat vind ik echt ongelooflijk kinderlijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 19 juli 2013 @ 00:56:

(al dan niet met hihihi-tjes er bij)Zal ik er hahaha-tjes van maken volgende keer?
quote:boebezoebe schreef op 19 juli 2013 @ 00:52:

[...]

Wat ze precies gezegd en gedaan hebben stoort me nog niet zo. Maar de houding van TO, het ondoordacht maar meegaan in wat een ander doet en het drama voeden en zo. Mens, denk eens voor jezelf, denk ik dan.

Wat jaak niet begrijpt is dat dat totaaaaaaaal losstaat van het een ander seksueel aantrekkelijk vinden. Dat zal me worst zijn. Maar de onvolwassen houding en geen verantwoordelijkhed nemen. Getver.

waarom is dat dan gelijk weer 'getver'. elk mens heeft zijn zwakte toch. ik heb allang aangegeven dat ik dingen fout heb gedaan.

dat je soms even niet weet wat je moet doen... dat kan gebeuren.

ik begrijp mezelf nog steeds niet, ik bedoel, ik weet echt zeker dat ik irl geen echte seks met die man wil en hem ook niet meer wil spreken/verleiden, maar ik moet toegeven dat ik twee dagen terug ineens een seksuele fantasie over hem had.

dan kun je ook weer getver zeggen, maar het gebeurt gewoon. ik begrijp er ook niets van want ik ben best pissig op hem, maarin de fantasie was hij dus boos op mij en ging hij me straffen (met seks ja).

nu niet gelijk gaan roepen, want dit ga ik echt niet op de whatsapp zetten of zoiets. maar het is om aan te geven, een mens heeft z'n zwaktes en je kunt dat veroordelen maar mens, kijk eens in de spiegel voordat je zo hard reageert.

en eigenlijk, het hard veroordelen maakt je al een minder mooi mens. zo!
Het probleem zit `m niet in het aangetrokken zijn tot die man van die vriendin. Dat is ook niet het issue.

En ook niet zozeer het praten over seks en aanverwante zaken. Daarbij heeft ieder zo zijn/haar grens.

Maar waar Coralie de mist in gaat is het schijnbaar niet overzien van haar eigen gedragingen, acties en reacties.

Ze reageert primair zonder schijnbaar enig inzicht te hebben in wat voor gevolgen haar daden kunnen hebben.

Ze is in feite bezig als een kip zonder kop.

Dat is gedrag wat je van een 18 jarige zou vergeven. Maar van een 36jarige zou je toch echt wel mogen verwachten dat die meer in staat is om te overzien wat gevolgen van haar gedragingen zijn.

En in staat is meer afstand te nemen tot hetgeen wat gebeurt en daar dan een verstandige beslissing over kan nemen.

Zonder nadenken heeft Coralie de zaken laten escalereren, steeds zonder na te denken wat ze eigenlijk wil met die actie:

Toen zij `bluf`riep tegen die vriend

Toen zij haar `misstap `opbiechtte aan haar vriend

Toen haar vriend contact opnam met het vriendenpaar,

En ga zo maar door.

Dat staat helemaal los (wat mij betreft in ieder geval) van al of niet seksueel vrij of bekrompen zijn. Het is onvolwassen gedrag en maakt meer schade als nodig is.

[...]

Hey, waaruit leid je af dat ik het weer totaaaaaaaal niet begrijp? Had ik niet reeds een paar keer vermeld dat ik mensen met alcoholdapperheid en alcoholplezier niet er waardeer? Had ik niet de raad gegeven aan Coralie om verder de "zaak" gewoon dood te zwijgen ipv onbesuisd naar de vriendin en de pikfotograaf te hollen? En heb je zelf dan niet begrepen dat mijn commentaar over seksuele aantrekking enkel kadert in een poging om de verschrikkelijke misdaad van Coralie enigszins relativerend te bekijken in de huidige maatschappij?

Waar ik mij aan stoorde, dat was iets waar jij en enkele anderen blijkbaar totaaaaaaaaaaaaaaaaaal niets van begrepen hebben : hou getver (wat is dat voor een woord?) aub eens op met mensen die eens niet correct of niet verstandig handelden meteen met scheldwoorden en getver-krachttermen te bedenken!

[...]

Ik snap dit niet. TO heeft toch verantwoordelijkheid genomen? Ze heeft een topic geopend voor advies (waarin men nou niet bepaald aardig tegen haar doet), ze heeft de pikfotograaf afgekapt, ze heeft het zelfs opgebiecht tegen haar vriend (zou misschien niet iedereen doen, maar zou het zelf ook wel prettig vinden als mijn vriend dit soort misstappen zou vertellen dus siert haar juist dat ze eerlijk is). Ze heeft gezegd dat ze fouten heeft gemaakt en dat ze hem niet zo had moeten uitdagen. Misschien handelt TO anders dan dat je zelf zou doen, en is het niet handig geweest dat vriend verhaal ging halen bij de pikfotograaf omdat het dan veel groter gemaakt wordt dan het is, maar ik vind niet dat ze het verdiend om uitgescholden te worden. Je laat je wel erg gaan (over onvolwassen gesproken) met je 'getver'.

Hoezo dan blijven hameren dat ze zo onvolwassen is en geen verantwoordelijkheid neemt?

Ik ben het met iedereen eens dat de acties fout en onhandig waren, maar snap niet dat men hier absoluut niet kan relativeren. TO heeft m.i. haar best gedaan, misschien op haar eigen onhandige wijze, om de schade te beperken. Dus snap de boosheid gericht tegen TO niet zo. Wat ik al eerder zei, kijk eens op het minnaar of minnaressen topic wat rijkelijk floreert hier op het forum. Je zal de échte vreemdgangers (is dat dan niet kinderachtig/onvolwassen?) eens de kost moeten geven.
quote:Geroldine schreef op 18 juli 2013 @ 22:38:

[...]

"Die verdienen het"? Valse opmerking, niets meer en minder.Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom jij dit vals vind. Je vind het niet vals dat TO veroordeelt wordt, maar als ik zeg dat ik vind dat vrouwen die de man van een ander afpikken en daar lekker over gaan praten in een of ander topic alsof je er trots op moet zijn, die veroordelingen meer verdienen dan is dat ineens vals.
En, nog nieuws, nog onthullingen?
Of nog meer dingen recht lullen die krom zijn?
quote:Egidius schreef op 25 juli 2013 @ 16:10:

Of nog meer dingen recht lullen die krom zijn?Volgens mij was die rechte lul juist het probleem.........
Wat een stelletje zielenpoten reageren hier. Waarschijnlijk. Vele Vrouwen waarvan hun man is vreemdgegaan. Doe is even normaal tegen de TO

Die vent die haar een foto stuurt gaat te ver...niet zij.. Had ze met hem het bed in gedoken dan valt haar misschien wat te verwijten.. Maar dan nog, wie zijn wij om daar over te oordelen.

Zelf zou ik ook voor mezelf in een lastige keuze zitten als een goede vriendin dit bij mij deed.. Voor het laatst in 2012 intiem geweest met mijn vrouw omdat ze in een depressie is geraakt.. Natuurlijk wil ik graag bij haar blijven in de hoop dat alles net zo wordt als vroeger.. Maar mis de intimiteit enorm.. Hier op vakantie zie je stellen knuffelen en daar wordt je gewoon jaloers op..
Cultt.... eerst mogen wij vivavrouwen niet projecteren en vervolgens projecteer je je eigen gebrek aan intimiteit op de situatie? Dat is hier toch helemaal niet aan de orde?

Praat met je vrouw, ga in therapie met je vrouw en werk aan jullie relatie. Succes!
@ louba.. Dat is het jammere.. De relatie was goed.. En ze heeft al een half jaar therapie waar ik vaak mee naar toe ga.

Met mijn situatie wil ik aangeven dat er ook meer kan spelen waardoor je gevoelig bent voor spannende reacties
quote:cultt schreef op 27 juli 2013 @ 15:45:

@ louba.. Dat is het jammere.. De relatie was goed.. En ze heeft al een half jaar therapie waar ik vaak mee naar toe ga.

Met mijn situatie wil ik aangeven dat er ook meer kan spelen waardoor je gevoelig bent voor spannende reactiesErgens gevoelig voor zijn is nog geen vreemdgaan. Maar wel een signaal....
"Gevoelig" voor spannende reacties. Dat is een mooie. Is het een bekende aandoening?
na dat hele gedoe in de zomer hadden we eerst geen contact meer, maar hij heb me toch weer benadert begin dit jaar.

nu hebben we dus contact gehad en zijn vriendin heeft het ontdekt. ze dreigt nu om het aan mijn vriend te vertellen als ik het zelf niet doe. ik weet niet of het bluf is van haar en twijfel wat ik moet doen. of ik ga zelf met mn vriend praten nu of ik hoop dat zij het niet doet. kan het altijd ontkennen lijkt me. een hoop gedoe weer in ieder geval :(
O o Coralie, waarom ben je er dan op ingegaan?
Leuke vriendin! Vertel het vanavond aan je vriend en nodig het andere stel uit voor een etentje komend weekend om dit hele voorval in een flinke plas wijn te verdrinken.

En nodig ook Herman Koch uit om inspiratie op te doen voor Het Diner deel II.
Maar je vriend wist er toch al van?
Ik vind de reactie van die vriendin wel érg vreemd.

En dan wordt er ook nog gezegd lekkere vriendin ben je...

Vriendin is aan het uitdagen

Manlief voelt zich gevleid

TO is geinteresseerd

Volgens mij zijn ze alle drie een beetje vreemd bezig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven