Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen maakt dat huis op 1 naam niet uit, het dan automatisch van beiden. Tenzij je notarieel hebt vast laten leggen dat dat niet zo is. Misschien wel goed om rekening mee te houden....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd met iemand die iedere dag een blowtje rookt. Hij had schulden, ik trouwens ook. Ons seksleven is al 15 jaar meer dan uitsteken te noemen. Ik had al kinderen toen hij bij mij kwam wonen en de kinderen zijn inmiddels volwassen en zeggen dat zij het nooit zo goed hadden gedaan ( universiteit) wanneer hij er niet voor ons was geweest. Schulden hebben wij samen opgelost.
Het grote geheim was, wat ik mis tussen al deze adviezen: er was en is bij ons sprake van oprechte liefde.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt toch met name als een erg eenzijdig verhaal.
Sasoe schreef:
14-12-2019 17:10
Bedankt dames, voornamelijk Malinois. Ik ga met hem in gesprek en ga dit ook op mn therapie bespreken hoe het beste aan te pakken met een dergelijk persoon. Dit had ik even nodig. Xx
Ik weet dat ik een beetje confronterend doe, maar ik hoop gewoon dat je wat inzicht in je situatie krijgt en stappen durft te zetten. Lees de post vsn Maud ook even goed, want het gevaar is idd dat je maar blijft hangen en hopen op beter. Dus je moet wel stappen gaan zetten en grenzen vaststellen voor jezelf. Als je daar hulp bij nodig hebt kun je ook altijd een topic openen, genoeg vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben en willen meedenken
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 17:09
Hou je echt van hem of is dat je verlatingsangst? Het klinkt niet als liefde

Waarom hou je van hem? Welke eigenschappen zijn zo geweldig aan hem?
Ik hou van de momenten dat hij lief voor me is, en de gedachte dat ie met iemand anders zou zijn maakt me gwn kapot. Ik snap t zelf ook niet, daarom ben ik in therapie
bibi72 schreef:
14-12-2019 17:15
Als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen maakt dat huis op 1 naam niet uit, het dan automatisch van beiden. Tenzij je notarieel hebt vast laten leggen dat dat niet zo is. Misschien wel goed om rekening mee te houden....
Huurhuis?
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:44
Het huis staat op mijn naam gelukkig, dus hij moet eruit mocht het niet goed lopen
Dan hoop ik niet dat hij ingeschreven staat bij de woningbouw want ik word een beetje moe van al die mensen die een gezin stichten en dan na drie jaar uit elkaar willen en verwachten dat er voor de vertrekende ex ook nog een complete eengezinswoning beschikbaar is, want beide exen hebben immers ieder een half kind?

Over scheefwonen gesproken ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Demacha schreef:
14-12-2019 17:20
Het klinkt toch met name als een erg eenzijdig verhaal.
Ja wat is liefde? Hij houdt van me op zijn manier dat weet ik. Hij zit ook helemaal in de knoop met zichzelf. Maar ik heb uit de therapie geleerd dat ik niet verantwoordelijk ben voor zijn geluk en hij niet voor het mijne. Het moet elkaar aanvullen. Dat moet hij eerst met zichzelf zijn en ik ook. Verschil is, ik ben ermee bezig en hij niet. Hij zit gewoon achterover en vind het allemaal wel prima zo
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 17:51
Ja wat is liefde? Hij houdt van me op zijn manier dat weet ik. Hij zit ook helemaal in de knoop met zichzelf. Maar ik heb uit de therapie geleerd dat ik niet verantwoordelijk ben voor zijn geluk en hij niet voor het mijne. Het moet elkaar aanvullen. Dat moet hij eerst met zichzelf zijn en ik ook. Verschil is, ik ben ermee bezig en hij niet. Hij zit gewoon achterover en vind het allemaal wel prima zo
Maar twee jaar geleden was hij de perfecte man, de prins op het witte paard, de meest geweldige man op de wereld om mee te trouwen, een kind te krijgen, enz., en anderhalf jaar geleden veranderde hij opeens in een blowende en passieve nitwit?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-12-2019 17:54
Maar twee jaar geleden was hij de perfecte man, de prins op het witte paard, de meest geweldige man op de wereld om mee te trouwen, een kind te krijgen, enz., en anderhalf jaar geleden veranderde hij opeens in een blowende en passieve nitwit?
Lees gewoon, dan hoef je je stokpaardje ook niet uit de wei te trekken. Kun jij je plinten stoffen en kan iedereen weer door
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 17:54
Maar twee jaar geleden was hij de perfecte man, de prins op het witte paard, de meest geweldige man op de wereld om mee te trouwen, een kind te krijgen, enz., en anderhalf jaar geleden veranderde hij opeens in een blowende en passieve nitwit?


Nee twee jaar geleden liet hij me denken dat hij bovenstaande allemaal was of zou worden. Dat blowen wist ik heel lang niet tot ie het op gegeven moment gewoon thuis begon te doen
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 17:22
Huurhuis?
Het is een huur huis dus het blijft van mij, hij staat bewust niet op het huurcontract
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 18:01
Nee twee jaar geleden liet hij me denken dat hij bovenstaande allemaal was of zou worden. Dat blowen wist ik heel lang niet tot ie het op gegeven moment gewoon thuis begon te doen
Dus twee jaar geleden kénde je hem eigenlijk nog niet goed? Waarom dan trouwen en een kind krijgen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 18:02
Dus twee jaar geleden kénde je hem eigenlijk nog niet goed? Waarom dan trouwen en een kind krijgen?
Sommige vrouwen willen koste wat het kost een kind denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:04
Sommige vrouwen willen koste wat het kost een kind denk ik.
Heel dom. Maar ik hoopte dat dat hem zou veranderen. Niet dus. Mijn kind is mijn allermooiste bezit, dus daar zal ik nooit spijt van hebben. Het heeft geen zin om heel de tijd mezelf voor de kop te slaan, ik moet met de situatie omgaan zoals het nu is.
Malinois schreef:
14-12-2019 17:57
Lees gewoon, dan hoef je je stokpaardje ook niet uit de wei te trekken. Kun jij je plinten stoffen en kan iedereen weer door
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 18:07
Heel dom. Maar ik hoopte dat dat hem zou veranderen. Niet dus. Mijn kind is mijn allermooiste bezit, dus daar zal ik nooit spijt van hebben. Het heeft geen zin om heel de tijd mezelf voor de kop te slaan, ik moet met de situatie omgaan zoals het nu is.
Ik mág natuurlijk eigelijk niet oordelen, maar vind het zó ontzettend zuur dat jullie nu in deze situatie zitten. Ik weet je leeftijd niet, weet niet je hele situatie, vind het dapper dat je er uiteindelijk voor uitkomt dat je jullie kind wel gepland had. Ik bedoelde je niet te kwetsen.
Ik wens je veel sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:04
Sommige vrouwen willen koste wat het kost een kind denk ik.
Maar dat is ook precies waarom ik zo fel ben. Weet je, als je iemand trouwt, of een relatie aangaat met iemand die achteraf een blowende zuipende waardeloze vent blijkt te zijn, helemaal balen, en ga vooral van die vent af en zoek je eigen heil.

Maar keer op keer op keer moet je lezen dat mensen dom genoeg zijn een kind op de wereld te zetten met zo iemand, terwijl ze van tevoren eigenlijk al wisten dat het geen stabiele relatie was, en dan is dat kind wederom het kind van de rekening, want in de meeste gevallene veroordeeld tot een leven buiten een normale gezinssituatie. En dát maakt me pissig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 18:19
Maar dat is ook precies waarom ik zo fel ben. Weet je, als je iemand trouwt, of een relatie aangaat met iemand die achteraf een blowende zuipende waardeloze vent blijkt te zijn, helemaal balen, en ga vooral van die vent af en zoek je eigen heil.

Maar keer op keer op keer moet je lezen dat mensen dom genoeg zijn een kind op de wereld te zetten met zo iemand, terwijl ze van tevoren eigenlijk al wisten dat het geen stabiele relatie was, en dan is dat kind wederom het kind van de rekening, want in de meeste gevallene veroordeeld tot een leven buiten een normale gezinssituatie. En dát maakt me pissig.
Ik begrijp je en het maakt mij ook pissig. Maar enige nuance is wel op zijn plaats vermoed ik. Misschien was TO ontzettend jong zonder enig netwerk of achtervang toen ze het spoor zo bijster raakte. Dat weten wij natuurlijk niet.
Was het slim? Nee. Zou ik het anders hebben gedaan? Ja, dénk ik, maar kan ik nooit met zekerheid zeggen.
Ik had het geluk dat alles aan mijn kant stond, ik nooit in die situatie terecht kwam...
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:24
Ik begrijp je en het maakt mij ook pissig. Maar enige nuance is wel op zijn plaats vermoed ik. Misschien was TO ontzettend jong zonder enig netwerk of achtervang toen ze het spoor zo bijster raakte. Dat weten wij natuurlijk niet.
Was het slim? Nee. Zou ik het anders hebben gedaan? Ja, dénk ik, maar kan ik nooit met zekerheid zeggen.
Ik had het geluk dat alles aan mijn kant stond, ik nooit in die situatie terecht kwam...
Welke nuance? Want het aantal kinderen dat opgroeit in eenoudergezinnen, stijgt nog jaarlijks. Blijkbaar leren we niet, of leren jonge mensen geen stabiele relatie meer opbouwen alvorens over kinderen te gaan nadenken. Ik weet het niet en wie het wel weet, mag het zeggen. Kinderen die opgroeien in een gezin met een vader én een moeder, worden steeds zeldzamer. En dat vinden we "normaal".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 18:31
Welke nuance? Want het aantal kinderen dat opgroeit in eenoudergezinnen, stijgt nog jaarlijks. Blijkbaar leren we niet, of leren jonge mensen geen stabiele relatie meer opbouwen alvorens over kinderen te gaan nadenken. Ik weet het niet en wie het wel weet, mag het zeggen. Kinderen die opgroeien in een gezin met een vader én een moeder, worden steeds zeldzamer. En dat vinden we "normaal".
Maar denk je dan niet dat vroeger de mensen om de verkeerde redenen bij elkaar bleven? Mijn partner bijvoorbeeld is opgegroeid in een gezin waarbij de ouders gewoon schijt aan elkaar hadden...
Alle reacties Link kopieren
open lekker een eigen topic voor dit geneuzel, hier heeft TO helemaal niks aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:34
Maar denk je dan niet dat vroeger de mensen om de verkeerde redenen bij elkaar bleven? Mijn partner bijvoorbeeld is opgegroeid in een gezin waarbij de ouders gewoon schijt aan elkaar hadden...
Dat zal heus voorgekomen zijn. Maar ik vind het wel heel apart dat tegenwoordig 40% (zo niet meer) van de relaties al na korte tijd stuklopen en dat er in veel gevallen kinderen in het spel zijn, die er niet om hebben gevraagd verwekt te worden in een dysfunctionele relatie. En die kinderen betalen uiteindelijk wel de prijs. Dat jij en je vent niet meer door één deur kunnen, nou, prima, vecht dat lekker onderling uit, maar die kinderen hebben er niet om gevraagd en die zitten vaak tussen twee vuren in. En daar baal ik zo van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:34
Maar denk je dan niet dat vroeger de mensen om de verkeerde redenen bij elkaar bleven? Mijn partner bijvoorbeeld is opgegroeid in een gezin waarbij de ouders gewoon schijt aan elkaar hadden...
Dat zal heus voorgekomen zijn. Maar ik vind het wel heel apart dat tegenwoordig 40% (zo niet meer) van de relaties al na korte tijd stuklopen en dat er in veel gevallen kinderen in het spel zijn, die er niet om hebben gevraagd verwekt te worden in een dysfunctionele relatie. En die kinderen betalen uiteindelijk wel de prijs. Dat jij en je vent niet meer door één deur kunnen, nou, prima, vecht dat lekker onderling uit, maar die kinderen hebben er niet om gevraagd en die zitten vaak tussen twee vuren in. En daar baal ik zo van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 18:45
Dat zal heus voorgekomen zijn. Maar ik vind het wel heel apart dat tegenwoordig 40% (zo niet meer) van de relaties al na korte tijd stuklopen en dat er in veel gevallen kinderen in het spel zijn, die er niet om hebben gevraagd verwekt te worden in een dysfunctionele relatie. En die kinderen betalen uiteindelijk wel de prijs. Dat jij en je vent niet meer door één deur kunnen, nou, prima, vecht dat lekker onderling uit, maar die kinderen hebben er niet om gevraagd en die zitten vaak tussen twee vuren in. En daar baal ik zo van.
Dat je er van baalt dat siert je. Kinderen zijn ontzettend breekbaar en een kind kun je maken of breken. Er zijn helaas zat mensen die dat niet lijken te begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven