Manlief heeft een waanidee

16-12-2020 21:21 152 berichten
Hi lieve vrouwen,

Ik wist even geen andere manier om mijn vraag te droppen dan het op dit forum doen (en me hier dus voor in te schrijven). Ik kon niks online hier over vinden. Ik snap ook dat je niet zo maar gebruik kunt maken van jullie vrouwen zonder er iets voor terug gedaan te hebben. Ik zou eens kijken of ik ook wat advies kan geven op andere topics! Ik ben inmiddels een expert in het hebben van een relatie met een hele mooie, lieve, bijzondere maar en o zo complexe man. En heb aardig wat leuke feministische podcasts geluisterd, dus ik kan iets voor jullie terug doen en iemand voorzien van goede raad.

Maar dan nu mijn vraagstuk en ik kan er heel lang over doen of heel kort. Maar mijn vriend geloofd dat er vrouwen op de wereld zijn die het prima vinden om alleen maar trio's (met alleen maar een vrouw) te hebben en nooit de behoefte zouden hebben om seks te hebben met een andere man. En dan bedoel ik vrouwen die andere vrouwen ook fijn vinden om lief mee te doen, te knuffelen en mee seksen.

Ik houd veel van mijn vriend, we zijn al bijna 10 jaar samen en zijn momenteel wat aan het experimenteren. Ik denk echt dat hij dit idee heeft, maar dit lijkt me niet eerlijk en scheef.

Wat vinden jullie?
Lexie72 schreef:
16-12-2020 22:28
Dus jullie hebben trio’s met een tweede vrouw erbij, waardoor jouw man seks kan hebben met een andere vrouw en jij zou graag een trio willen met een tweede man ipv een tweede vrouw, maar je man wil dat niet omdat hij niet wil dat jij seks hebt met een andere man? Begrijp ik je zo goed?
Ow sorry, ik was dus heel onduidelijk. Niet best haha
Ja ik zou net als hem wel een keer een ander smaakje willen proeven. Van vrouwen dus al veel geproefd, heel fijn :) maar ook graag een keer een andere man. Een trio met een andere man kan alleen in onze fantasieën. Omdat dan toch een beetje angst voor vies om het hoekje komt kijken bij hem. Dus dan denk ik maar apart een keer een afspraakje, dus een soort van open relatie. Ik zou het ook alleen maar leuk vinden als hij een leuke avond zou hebben met een andere vrouw. Gewoon een leuke avond, geen diepere gevoelens.
Apatura schreef:
16-12-2020 22:02
Waanideeen zijn wel iets anders dan hoe jij dat beschrijft.

En ik vind dat je aan experimenten zoals dit al vooraf moet bedenken wat voor jou goedvoelt.

Ik snap hem wel dat hij vind dat jij alleen op stap anders is dan een persoon er bij is in een trio.

Is na corona een parenclub / swingersfeest ofzo niet iets voor julie?
Dat wilt hij niet naar een parenclub of swingersfeest. Dus ik heb niet zo veel opties....
En tuurlijk is het anders, dat geef ik ook aan bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal om te vertellen dat je vriend altijd zijn zin doordrijft.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 22:27
Dankjewel voor je reactie. We praten heel veel gelukkig. Ik vind dat hij er heel gemakkelijk over denkt. ''Jij vindt het ook leuk om die trio's te doen, dus waarom daarmee stoppen als ik je niet de mogelijkheid geef om seks te hebben met een man in wat voor vorm dan ook.'' Ik wil graag dat er wel een opening blijft ooit, maar die voel ik niet nu en hij denkt dus dat veel vrouwen het prima vinden om voor altijd alleen maar trio's te doen met een extra vrouw en nooit een ander smaakje man te proeven.
Dus begrijp ik goed dat jij hebt gezegd geen trio’s meer te willen doen, omdat hij niet wil dat je los afspreekt met een andere man? Hoewel ik het ‘voor wat hoort wat’ principe erachter wel snap, is dit ook wel een gebrek aan respect voor zijn grenzen. Dat hij zegt dat andere vrouwen het wel prima vinden om voor altijd alleen trio’s (met andere vrouwen) te doen en dat jij dat daarom dus eigenlijk ook maar moet vinden, slaat natuurlijk nergens op. Het gaat immers om jouw behoeften en niet om die van een willekeurige derde vrouw. Maar tussen de regels door is er heus wel een reden waarom hij het liever niet wil (ego - onzekerheid?). Het is goed om tot die kern te komen, want zo kun je ook tot oplossingen komen.
Die trio’s staan buiten deze discussie (tenzij jij ze natuurlijk ook niet echt prettig vond en dit als een mooie gelegenheid ziet om ervan af te komen haha ;)).
bellinis wijzigde dit bericht op 16-12-2020 22:39
Reden: Typo
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angst voor vies???

Advies: denk even na voor je wat opschrijft want je bent erg moeilijk te volgen soms.

Als je een 2e dame voor een grio geregeld krijgt is een stel uitnodigen dan geen optie?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het je leuk lijkt met een andere man, maar je moet loslaten dat dit soort dingen eerlijk oversteken moeten zijn.

"Ik doe voor hem die trio met een vrouw, dus nu moet hij mij dat gunnen"

Nee, hij moeg helemaal niks. Althans hij moet niks waar hij zich niet goed bij voelt en hij voelt zich er niet goed bij. Zo simpel is het.
Dus als jouw reden om die trio's te doen was om daarna zelf ook iets te mogen, dan heb je echt een hele slechte keuze gemaakt.

Je doet iets omdat je het fijn vind. Niet omdat je er iets voor terug verwacht.

Verongelijkt gaan roepen over waanideeën veranderd niks.
Je hebt eigenlijk drie keuzes.
1. Je accepteert zijn grens en stopt met zeuren.
2. Je gaat vreemd
3. Je dumpt hem zodat je zoveel mannen kunt neuken die je wilt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bellinis schreef:
16-12-2020 22:37
Dus begrijp ik goed dat jij hebt gezegd geen trio’s meer te willen doen, omdat hij niet wil dat je niet los afspreekt met een andere man? Hoewel ik het ‘voor wat hoort wat’ principe erachter wel snap, is dit ook wel een gebrek aan respect voor zijn grenzen. Dat hij zegt dat andere vrouwen het wel prima vinden om voor altijd alleen trio’s (met andere vrouwen) te doen en dat jij dat daarom dus eigenlijk ook maar moet vinden, slaat natuurlijk nergens op. Het gaat immers om jouw behoeften en niet om die van een willekeurige derde vrouw. Maar tussen de regels door is er heus wel een reden waarom hij het liever niet wil (ego - onzekerheid?). Het is goed om tot die kern te komen, want zo kun je ook tot oplossingen komen.
Die trio’s staan buiten deze discussie (tenzij jij ze natuurlijk ook niet echt prettig vond en dit als een mooie gelegenheid ziet om ervan af te komen haha ;)).
Het is niet dat ik de deur dicht smijt. Ik vind de trio's ook leuk met een extra vrouw. Maar ik was zo verbaasd van zijn reactie. Dat er vast meer vrouwen zijn die alleen trio's doen met vrouwen en nooit de behoefte hebben om iets met een andere man te doen.
Ik had gehoopt op een spannender topic.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik kiezen bewust niet voor een open relatie, maar soms - voor corona - spraken we iets af met een andere man of vrouw of een ander stel, waarbij samen genieten voorop stond.
Ik zou het in jouw geval, denk ik, ook niet fair hebben gevonden als mijn man wel met een andere vrouw zou mogen vrijen en ik niet met een andere man.
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
16-12-2020 22:43
Mijn man en ik kiezen bewust niet voor een open relatie, maar soms - voor corona - spraken we iets af met een andere man of vrouw of een ander stel, waarbij samen genieten voorop stond.
Ik zou het in jouw geval, denk ik, ook niet fair hebben gevonden als mijn man wel met een andere vrouw zou mogen vrijen en ik niet met een andere man.
Tja, gevoel is nu eenmaal niet eerlijk.
Daarom moet je ook nooit iets doen in de hoop iets er voor terug te krijgen. Dan kun je beter er gewoon helemaal nergens aan beginnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 22:41
Het is niet dat ik de deur dicht smijt. Ik vind de trio's ook leuk met een extra vrouw. Maar ik was zo verbaasd van zijn reactie. Dat er vast meer vrouwen zijn die alleen trio's doen met vrouwen en nooit de behoefte hebben om iets met een andere man te doen.
Zijn reactie is zeker de waarheid. Er zijn echt wel vrouwen die dat prima zouden vinden (ik ben er zelf eentje van haha), maar het is niet het echte antwoord op de vraag. En het is volgens mij ook totaal niet de discussie die jullie moeten voeren. Een open en eerlijk gesprek waarin jullie je kwetsbaar durven tonen en durven aan te geven waarom jullie persoonlijk bepaalde behoeftes en angsten hebben gaat jullie denk ik verder brengen dan dit ego-getouwtrek met als inleg: Ik heb trio’s voor jou gedaan, nu moet jij me een leuke avond met een man gunnen VS Er zijn heus wel vrouwen die het prima vinden om alleen trio’s te doen dus wat jij wilt is raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gedachtengang niet helemaal. Jullie hebben trio’s gehad met een vrouw erbij, ik neem aan elke keer met goedkeuring van jullie allebei. En nu ineens moet daar tegenover staan dat jij het met een andere man mag doen? Seks is geen “voor wat hoort wat” situatie he?
Zelfs al zou je man eerst hebben gezegd het spannend te vinden jou met een andere man te zien, het kan best zijn dat hij zich daar nu prettig bij voelt, en dat mag.
Ik vind het nogal raar dat jij dat vreemd vind omdat jullie het ook met een vrouw hebben gedaan. Klinkt alsof je dit alleen hebt gedaan zodat je er iets anders voor terug kan krijgen/eisen, maar zo werkt het niet..
Als hij zich er niet prettig bij voelt mag hij dat gewoon aangeven, wat jullie er verder mee doen moeten jullie weten.

En je man heeft gelijk, er zijn zat vrouwen die dat vinden. Zelf zou ik nooit een trio willen met 2 mannen, maar man en vrouw sta ik wel voor open, dus ja die vrouwen bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 22:27
hij denkt dus dat veel vrouwen het prima vinden om voor altijd alleen maar trio's te doen met een extra vrouw en nooit een ander smaakje man te proeven.
Wat hij denkt dat andere vrouwen willen is niet relevant. Je hebt niks met andere vrouwen te maken. Of is het een soort dreigement dat ie naar een ander overstapt als jij niet zo denkt ofzo? Heel kinderachtig en al helemaal voor iemand die blijkbaar wel veel praat over dit soort dingen.
menta wijzigde dit bericht op 16-12-2020 23:12
4.47% gewijzigd
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 22:29
Dat maken we ook bespreekbaar en dat vind ik zeker geen moeilijk woord. Hij wilt geen trio met een extra man. Ik wil wel een ander smaakje man proberen, dus dan blijft een open relatie idd over. Maar dat wilt hij niet en dus wel trio's met een vrouw. Ik reageerde daar verbaasd op en hij gaf aan dat andere vrouwen dat vast wel normaal vinden.
Waarom die vage bewoordingen dan?
Mijn vriend en ik hebben (ok nu niet ivm Corona) regelmatig trio’s maar willen beide geen open relatie en alles wat we doen is altijd samen. Als een van ons iets niet wil dan is dat klaar en gebeurt het dus ook niet en we gebruiken zeker niet situaties uit het verleden om onze zin te krijgen.
Zoals het van jullie klinkt komt het op mij over dat jij dingen doet in de hoop dat hij dan andere dingen van jou goed vindt, dat is vragen om problemen.
Zoals je al gelezen hebt, er zijn echt zat vrouwen die geen andere man erbij willen dus absoluut geen waanidee van je man.
Toch echt beter met je man praten want dit gaat niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken, een trio met een vrouw erbij. Doe mij dan maar 2 mannen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het leest alsof jij nu verwacht dat hij jou dit, “een ander smaakje”, moet gunnen want jij hebt ingestemd met trio’s met een extra vrouw.
Zo werkt het niet. Ook wanneer hij gezegd heeft het een spannend idee te vinden, mag hij daar op terugkomen. En hij is jou zeker niets verschuldigd vanwege de trio’s die jullie hebben gehad.

Bespreek open jullie beider grenzen en wensen. Want zo gaat het tussen jullie in staan.
Ik wil alleen maar trio’s met een man erbij. Dus er zullen ook vast wel vrouwen zijn die alleen een vrouw erbij willen. Zoveel mensen zoveel smaken toch?
Alle reacties Link kopieren
Nog even nieuwsgierig: noem je hem een oh zo complexe man vanwege dit zogenaamde waanidee of heeft dat een andere reden?
Alle reacties Link kopieren
En wat is dat nou met die feministische podcast? Kom maar met je bijdrage :-D
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
16-12-2020 22:57
En wat is dat nou met die feministische podcast? Kom maar met je bijdrage :-D
En de goede raad. Ik ben heel benieuwd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
16-12-2020 22:01
Huh, natuurlijk bestaan die.

Maar wat maakt dat uit, jij bent er niet een van, en hij heeft met jou een relatie en niet met hypothetische andere vrouwen.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet het idee van 'voor wat hoort wat' loslaten. Zowel richting je man als richting het forum.
Het leven is geen weegschaal waar alles in balans moet zijn, beetje vermoeiend.

Maar...ik ben wel verbaasd dat jij verbaasd bent over de bewering van je man.
Waarom zouden er géén vrouwen bestaan die bij een trio liefst vvm hebben?
Dit is een man. Geen vrouw die over feministische podcasts begint en goede raad aanbiedt
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
16-12-2020 23:14
Dit is een man. Geen vrouw die over feministische podcasts begint en goede raad aanbiedt

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar dan rammelt het verhaal wel, als de echtgenoot vriend van een man geen seks met mannen wil.
TO moet nog een beetje oefenen.
'jullie vrouwen' in de OP is ook een weggevertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven