[MAP] Onveilige seks gehad

31-08-2012 18:21 32 berichten
Hee mensen.

Ik heb zaterdag om 04:30 onveilige seks gehad.

Namelijk heb ik 2 keer in deze maand de pil vergeten.

Het was in week 1 of 2. Dat kan ik niet meer zo precies zeggen. Ook niet of de beide pillen nog binnen de 12u waren. Dus laten we maar zeggen dat het 2 gemiste pillen waren.

Nu heb ik ongeveer 4uur later de MAP. Morning After Pil genomen.

Ik heb op internet gelezen dat bijwerkingen van de map maximaal 2 dagen duren. De twee meestvoorkomende bijwerkingen zijn misselijk en hoofdpijn, maar nu ben ik vrijdag 6 dagen later nog sochtends een beetje misselijk. En heb ik kleine iritante krampjes, helemaal niet erg maar ze zijn er wel.

Ik moet vanavond mijn laatste pil nemen om met de stopweek te beginnen, ik wordt meestal sowiezo pas 4 dagen later ongesteld of soms zelfs als ik nog 1 dag stopweek heb.

Is de kans groot dat ik zwanger ben?

Is het normaal dat ik nu nog MAP bijwerkingen heb of komt dit door een eventuele zwangerschap?

En kun je zwangerschaps bijwerkingen al voelen na een week? of zelf korter voelde het 2 dagen geleden al.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of geruststellen.

Al vast bedankt.

Ik ben 19 en zit niet op een kind te wachten.
Ik ben super super super dom geweest!

Ik heb er behoorlijke spijt van, ik zal de pil ook niet snel vergeten naar dit. Ben zelf behoorlijk geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg! Je weet niet eens meer welke pillen je vergeten bent en of je ze binnen 12 uur ingenomen hebt.

Heb de de MAP thuis liggen of zo? Of ga je op zondagochtend naar de apotheek oid?

Zwangerschap is wel het minste waar je je druk om moet maken, wat dacht je van soa? HIV?

Ja, ik ben hard naar je maar jeetje zeg! Denk eerst eens na voordat je erop duikt.
Ja ik ben op zondag naar de apotheek geweest.

Het is 1 keer fout gegaan, dus ga mij niet gelijk veroordelen tot slet of iets in die richting.
Waar lees jij dan in dat we jou een slet noemen? Het gaat er om dat je dit gemakkelijk kunt voorkomen en dat een MAP een noodmiddel is met een flinke dosis hormonen er in. Dat is een avondje stomende seks gewoon niet waard, ook alle stress erbij opgeteld. Niet meer doen dus zou ik zeggen.

Als je je zo dom gedraagt moet je geen seks hebben.
Dat het niet een handige actie was beseft ze zelf heus ook wel. Ze vraagt hier om hulp of geruststelling, niet om een donderpreek. Dat het stom was lijkt me nu wel duidelijk. Ik denk dat we er met z'n allen rustig vanuit kunnen gaan dat ze voortaan ervoor zorgt dat ze condooms bij zich heeft of anders de verleiding weerstaat, toch Saratje93?

Ik heb zelf ook eens, nadat ik een keer de pil was vergeten, onveilige seks gehad en een MAP gehaald. Stom ja, maar in "the heat of the moment" heb ik er geen moment bij nagedacht dat ik de pil de week ervoor een keer was vergeten. Dat is nu bijna 6 jaar geleden. Ik schaamde me rot, vond het daarom ook doodeng om naar de apotheek te gaan, voelde me heel stom en was als de dood om zwanger te zijn. Er was niks aan de hand, maar ik heb m'n les wel geleerd en zou het nu dus echt nóóit meer doen.

Saratje 93, ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor een ongewenste zwangerschap. Wel zou ik, als je niet een vaste partner hebt en van elkaar weet dat je geen SOA hebt, je laten testen. Just in case.
Ik schreef dat omdat TO over het veroordelen tot slet begon. Blijkbaar was mijn eerste 'donderpreek' dus niet duidelijk.
Misschien dat ze bang is dat mensen haar nu zien als een slet en meteen een oordeel klaar hebben, ondanks dat het een incident was. Maar dat kan ik niet voor haar invullen.

Ik denk dat je "donderpreek" wel duidelijk was, en je hebt ook gelijk hoor. Het wás natuurlijk ook stom. Maar daar schiet ze op dit moment niet zoveel mee op en bovendien vroeg ze om hulp en/of geruststelling. Dat is wat ik bedoelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven