Mijn man begint oud te worden.

29-10-2019 17:27 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik schelen redelijk wat in leeftijd.
Dat was nooit een probleem, op geen enkel vlak, maar de laatste tijd begin ik toch dingetjes te merken. Terwijl we al ruim 25 jaar gelukkig samen zijn.

Ik ben behoorlijk met mijn uiterlijk bezig, ik was dit altijd al. Ik zie er goed uit, dat weet ik, en dat is ook een van de redenen dat mijn man op mij gevallen is.
Mijn man was vroeger een leuke man om te zien, werd knapper naarmate hij ouder werd en nu hij de 50 gepasseerd is begin ik hem ouwelijk te vinden.
Wat hij eigenlijk niet eens is vergeleken met zijn omgeving. Maar dat is wat IK vind.

Hij begint een beetje een buikje te krijgen (die ik waarschijnlijk alleen zie) zijn haar wordt dunner op zijn kruin, hij begint een grijzige baard te krijgen en zijn lachrimpeltjes staan nu permanent in zijn gezicht.
Terwijl ik er zelf alleen maar jonger uit ben gaan zien de afgelopen 5-10 jaar.

Ik merk ineens dat het me tijdens de seks gaat tegenstaan dat hij ouder begint te worden en begint te tekenen. Ik voel me niet meer zo heel erg seksueel tot hem aangetrokken (en hij wel heel erg tot mij)
Met zijn libido is niks mis, maar met de mijne daarentegen wel. En dat heeft eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, meer met zijn uiterlijk te maken dan mij lief is.
Ik hou met heel mijn hart van hem maar ik merk dat ik steeds meer begin te fantaseren over jongere mannen. Knappe, strakke en frisse mannen.
Nu zou ik mijn man voor geen goed in willen ruilen en is onze relatie, hand op mijn hart, heel erg goed. Maar de seks begint wel echt een dingetje te worden.

En ja ik heb het hier uitvoerig met hem over gehad. Maar ja hij kan er zelf ook niet veel aan doen dat de tand des tijds aan hem begint te vreten en dat ik daar vervolgens last van heb in bed. Ik voel me dan ook oprecht schuldig naar hem toe. Ik vind mezelf echt niet geweldig, integendeel. Ik baal hier dan ook echt van. Ik wil dit helemaal niet voelen. Want dat verdient hij niet...

Wat ik met dit topic wil? Ik weet het eigenlijk niet. Van me afschrijven I guess?
anoniem_389641 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 17:35
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO. Lijkt mij verschrikkelijk als je zo je partner begint te zien en dat gevoel erbij krijgt maar ik vind het niet gek.

Mijn ex vond ik ook nog steeds een knappe vent maar seksueel aangetrokken toenertijd niet meer..
Of t ouderdom is, karakter, alles veranderd en ik verbaas mij dat mensen jou hierom oppervlakkig vinden.

Je partner kan zo leuk en lief en bla bla zijn maar als jij diegene minder aantrekkelijk vind, om welke reden dan ook dan is dat zo.

Ik zou t wel belangrijk vinden bij mijn huidige partner dat ik hem seksueel aantrekkelijk blijf vinden ookal is die wat ouder of jonger dan ik.

Fijn dat je relatie verder heel goed en mooi is, dat is heel belangrijk maar wie weet kan je er iets op vinden, seksueel gezien, met je partner (of juist los van hem)
Waarvan akte.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Het is een groot goed om samen met iemand oud te worden waar je van houdt. Blijkbaar is het jullie gegund samen gezond oud te worden. Jullie op een leeftijd waar de tand des tijds gaat tellen. Misschien zijn ze er al? De vrienden met een hartaanval, of die chemotherapie nodig hebben gehad? Maar jullie lichamen doen het nog, en dat is prachtig. Die lach rimpeltjes heeft hij opgelopen door een jaren lang lachen met jou, koester ze. Maar vergis je niet, met ouder worden komen lichamelijke gebreken, en ook daar zul je mee moeten dealen. Nu is het kaler en een buikje, straks minimaal een heup die niet wil of en rug die altijd pijn doet. En ook dan kun je goede sex hebben.

Je bent blijkbaar een mooie vrouw en je hebt een knappe man. Je bent gewend dat je met je uiterlijk dingen gedaan krijgt en dat er op een bepaalde manier op je gereageerd wordt. Dat gaat gegarandeerd sneuvelen. Dus het is tijd om te kiezen. Over 10 jaar ben jij ook verlept, en waar ben je dan? Lekker samen met de man waarmee je deze diepgang hebt? Die zich uitslooft voor jou ook al vindt je dat sneu? Of met een jonger exemplaar die dan eigenlijk niet meer zo veel zin heeft in jou, hoe je ook je best doet in bed? Het is niet sneu dat je man zijn bed doet ik bed, hij doet wat hij kan voor de relatie die hij wil behouden. Het is sneu dat jij denk dat lichamen standhouden.

Tussen de regels door lees ik dat het een dynamiek is die jullie eerder hebben doorlopen. Jij wilde sex met anderen, hij minder maar ging er in mee voor jou. Wellicht nog een keer een optie? Maar blijf je bekommeren om je man, ik denk persoonlijk niet dat het forum onterecht jou uitgebreide aandacht voor de oppervlakte van jezelf en je man verward met oppervlakkigheid.
Alle reacties Link kopieren
Lief wat je probeert te zeggen maar ‘gezond oud’ worden is er hier niet bij en zorgen genoeg.
We weten echt wel dat het leven geen vanzelfsprekendheid is.
Ik moet werken en reageer op een later moment weer.
Alle reacties Link kopieren
Reactie op vorige post (nogmaals quoten lijkt me niet echt nodig ;-D ):

Ik herken wel wat je schrijft. Niet over het uiterlijk. Bij ons is het ´verval´ ook duidelijk zichtbaar. En moet je je voorstellen, mijn man is dol op wielrennen. Dus als die in z´n blootje staat...

Maar een man die té goed zijn best doet, wordt vanzelf onaantrekkelijk. Ik had ooit een vriendje dat alles voor me deed. Waar wilde ik eten? Waar wilde ik naartoe? In het begin van onze relatie nam hij de beslissingen, je voelt je zo fijn als je gewoon te horen krijgt; kleed je mooi aan, we gaan uit eten. Om dan vervolgens in een sterrenrestaurant terecht te komen (hij was kok en mocht op kosten van de baas proefeten). Maar na een tijdje werd alle initiatief bij mij gelegd. Het was geen knappe man, maar na een paar maanden hielenlikkerij was hij ook niet meer aantrekkelijk en heb ik het uitgemaakt.
Ik betwijfel alleen of hij het ooit begrepen heeft. Ik was 18 toen, ik snapte het zélf niet eens helemaal.

Qua uiterlijk: ze zouden in tijdschriften, reclames en op social media wel eens wat eerlijker mogen zijn. Hoe kun je fantaseren over een knappe, naakte 60plusser als je die nooit ziet? Geldt andersom ook hoor, vrouwelijke modellen zijn doorgaans ook geen 60+ en al helemaal niet zonder kleren aan. Of je ziet alleen een glimp van een stukje vel dat nog niet heeft toegegeven aan de zwaartekracht, of ze zijn bij de chirurg geweest. Maar laten we eerlijk zijn, voor 98% van de mensen gelden andere regels en die zie je maar zelden bloot.

Dat je je man minder aantrekkelijk vindt, vind ik dan ook niet zo heel raar, het enige vergelijkingsmateriaal dat je hebt, zijn jongere mannen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-11-2019 11:10
Reactie op vorige post (nogmaals quoten lijkt me niet echt nodig ;-D ):

Ik herken wel wat je schrijft. Niet over het uiterlijk. Bij ons is het ´verval´ ook duidelijk zichtbaar. En moet je je voorstellen, mijn man is dol op wielrennen. Dus als die in z´n blootje staat...

Maar een man die té goed zijn best doet, wordt vanzelf onaantrekkelijk. Ik had ooit een vriendje dat alles voor me deed. Waar wilde ik eten? Waar wilde ik naartoe? In het begin van onze relatie nam hij de beslissingen, je voelt je zo fijn als je gewoon te horen krijgt; kleed je mooi aan, we gaan uit eten. Om dan vervolgens in een sterrenrestaurant terecht te komen (hij was kok en mocht op kosten van de baas proefeten). Maar na een tijdje werd alle initiatief bij mij gelegd. Het was geen knappe man, maar na een paar maanden hielenlikkerij was hij ook niet meer aantrekkelijk en heb ik het uitgemaakt.
Ik betwijfel alleen of hij het ooit begrepen heeft. Ik was 18 toen, ik snapte het zélf niet eens helemaal.

Qua uiterlijk: ze zouden in tijdschriften, reclames en op social media wel eens wat eerlijker mogen zijn. Hoe kun je fantaseren over een knappe, naakte 60plusser als je die nooit ziet? Geldt andersom ook hoor, vrouwelijke modellen zijn doorgaans ook geen 60+ en al helemaal niet zonder kleren aan. Of je ziet alleen een glimp van een stukje vel dat nog niet heeft toegegeven aan de zwaartekracht, of ze zijn bij de chirurg geweest. Maar laten we eerlijk zijn, voor 98% van de mensen gelden andere regels en die zie je maar zelden bloot.

Dat je je man minder aantrekkelijk vindt, vind ik dan ook niet zo heel raar, het enige vergelijkingsmateriaal dat je hebt, zijn jongere mannen.
Deze snap ik even niet...
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
01-11-2019 13:17
Deze snap ik even niet...
Wielrennen is een intensieve duursport. Wielrenners zijn in de regel graatmager.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
En ze hebben heel sexy tanlines!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
01-11-2019 08:50
Lief wat je probeert te zeggen maar ‘gezond oud’ worden is er hier niet bij en zorgen genoeg.
We weten echt wel dat het leven geen vanzelfsprekendheid is.
Ik moet werken en reageer op een later moment weer.
Vervelen dat het gezond ouder worden niet zo loopt. Maar dat bedoel ik precies. Een lijf heeft maar een buitenkantje. Who cares? De hygiëne en zelf zorg (dus ook niet eindeloos aankomen) moet natuurlijk wel op orde zijn, maar verder?
[quote=Peponi post_id=30556521 time=1572368891 user_id=387659]
Ik zie het bij mijn vriend gebeuren. Die wordt 51 en is niet meer de woest aantrekkelijke strakke dertiger van toen ik hem ontmoette. Ik ben 5 jaar jonger.

Maar in tegenstelling tot wat jij ervaart vind ik het machtig mooi. Zijn leesbril, wat kalend,, niet meer zo strak. Andere kledingkeuze. Rustiger. Ik ben een heks geweest tijdens mijn vervroegde overgang, vind mezelf veranderen in de spiegel, maar hij zet me nog steeds op een voetstuk. Vind mij nog steeds mooi.

Ik vind het samen oud worden een enorm mooi proces, alle scherpe randjes zijn er bij ons beiden af, we hebben samen de rust gevonden en in dat proces ook elkaar. Ik heb dingen van hem overgenomen, hij van mij. Als ik denk ‘ik moet hem even bellen’ gaat mijn telefoon en is hij het. En andersom. Als ik iets zie en wat wil zeggen zeggen we tegelijkertijd hetzelfde en dus even een ‘boks’. Door diep en hoog gegaan. Vrienden en familie ‘weggebracht’. Zorg voor schoonmoeder. Het gaat allemaal zo makkelijk nu. Hij is een rots. Ik vind hem nog steeds bloedmooi en hij mij. Ik kan echt genieten als we samen op de bank zitten te niksen, samen gewoon stil kunnen zijn. En in zijn groene ogen onder die lange wimpers zie ik nog steeds die jonge kerel van toen.

Ik hoop dat we ooit samen ergens eindigen in een rollator en dan nog steeds lol hebben met elkaar. We hebben geen kinderen, maar hij ‘is’ mijn gezin. Mijn leven. Mijn alles. Samen oud mogen worden. Elkaar oud zien worden. Een zegen is het in mijn ogen.
[/quot


aww, mooi om te lezen
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
01-11-2019 14:25
Wielrennen is een intensieve duursport. Wielrenners zijn in de regel graatmager.....

Graatmager valt wel mee, dan zou hij heel wat meer moeten fietsen. Maar hij wordt vrij snel bruin. Dus bruine armen tot aan de schouders en bruine benen vanaf halverwege het bovenbeen, een bruin gezicht met een lichte aftekening van helm en zonnebril, witte handen en voeten vanwege handschoenen en schoenen/sokken.

Nouja, het is net als met gebraden kip > het bruine velletje is aantrekkelijk en het witte vlees is om op te eten ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Is het ook niet een stukje projectie? Je doet alsof er een groot leeftijdsverschil tussen jullie is, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Je benoemt dat je zelf erg je best doet en uiterlijk ook erg belangrijk vindt. Hij ook. Misschien confronteert zijn uiterlijk je wel met je eigen angsten, ook jij bent nu echt ouder aan het worden.
Ceylon schreef:
02-11-2019 14:16
Nouja, het is net als met gebraden kip > het bruine velletje is aantrekkelijk en het witte vlees is om op te eten ;-D
Het bruine velletje is juist het lekkerste om op te eten!
Er jonger uit gaan zien terwijl je 5-10 jaar ouder bent ????

Dat is niet alleen fysiek onmogelijk maar ook iets wat zich alleen in je eigen hoofd afspeelt.

Pak eens een fotootje van 5 of 10 jaar geleden. Dan zul je zeker zien dat je ook gewoon ouder geworden bent.

Mss kleed je je anders, of verzorg je je anders, gedraag je je anders maar je bent op zeker ouder geworden, Niet jonger. Je gaat er ook echt niet jonger uitzien, mss anders, maar zeker niet jonger.

Begrijp ook eigenlijk nooit zo goed dat vrouwen dat over zichzelf zeggen. Je kunt aantrekkelijk blijven, op elke leeftijd, maar je gaat er niet jonger uitzien.

De tand des tijds knaagt nu 1-maal aan ieder1. Ook aan jou TO, No exceptions.
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
30-10-2019 17:51
[..]
Mijn man heeft er vrede mee dat ik hem minder aantrekkelijk vind. Dat vindt hij zelf ook. Dus hij snapt mij. Hij slooft zich enorm uit in bed voor mij. Het is een echte pleaser en hij zal alles uit de kast trekken. Maar hij doet zo zijn best dat het een beetje sneu begint te worden. Want het lukt me nog maar amper om echt uit mijn dak te gaan.

Maar is dat niet iets wat gewoon past in een langdurige relatie? Het zal nooit meer zijn of worden zoals in het begin. Je hebt alles wel van elkaar gezien en als je al veel uitgeprobeerd hebt, dan is iets nieuws zoeken ook steeds lastiger. En nieuw is spannend, wat alweer tot andere gevoelens kan leiden. Als het hebt over een buikje, dat jij alleen waarschijnlijk ziet, dat kan het toch haast niet zijn?

Voor mij is seksuele aantrekkingskracht meer het 'voelen' en een soort 'herinnering' naar hoe het kan zijn en dat weer aanboren. Maar ik ben dan ook totaal niet visueel ingesteld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
30-10-2019 20:09
En tja, wat anderen ook al zeggen, het kan natuurlijk heel goed zijn dat je in de overgang bent geraakt. Voor de meeste vrouwen (uitzonderingen daargelaten) betekent dat volgens wat ik altijd hoor 'einde oefening' voor hun libido.

Tijd voor tuinieren, fiets- en wandeltochten en goede vriendinnen!
Het is bij mij niet zozeer 'einde libido', maar wel 'hello kwalen, waarbij seks lastiger wordt' en ja, daarbij ook onzekerheid van mezelf en vooral over het gelek, wat ermee gepaard lijkt te gaan. Vroeger kon ik op elk moment van de dag wel seks hebben, zonder gene. Nu wil ik mezelf eerst douchen. Is maar een voorbeeld.
Daarnaast ben ik, door de overgang, een tijdlang 2 van de 4 weken heftig ongesteld geweest. Ook niet bevorderlijk voor een wild seksleven, hoe graag ik dat ook had gewild op dat moment. En dan begin je met hormonen, krijg je daar ineens heftige migraines van. Ook vrij vervelend als je seks wilt hebben.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Later is nu
aatjuhh123 schreef:
02-11-2019 16:16
Mss kleed je je anders, of verzorg je je anders, gedraag je je anders maar je bent op zeker ouder geworden, Niet jonger. Je gaat er ook echt niet jonger uitzien, mss anders, maar zeker niet jonger.
TO bedoelt ook niet dat ze er jonger uitziet ten opzichte van vroeger, maar jonger ten opzichte van gemiddelde leeftijdsgenoten. En dan kan het perfect dat ze er heel aantrekkelijk blijft uitzien. Ik ken haar exacte leeftijd niet, maar het is best herkenbaar voor een heel aantrekkelijke MILF, zoals ik ze bijvoorbeeld in de fitness spot. Een schalkse blik naar een jonger afgetraind lichaam is dan ook niet uitzonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
The body go's away, but the mind wil stay.

Ik snap best dat je, je man fysiek minder aantrekkelijk vindt.
Misschien moet je eens gaan nadenken wat je wel echt leuk aan hem vindt. Dan word dat uiterlijk misschien iets minder belangrijk.
Ikzelf val niet eens op het perfecte plaatje, er moet een klik zijn, aantrekkingskracht, een ondeugende blik, moeilijk uit te leggen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
31-10-2019 22:50
Het is inderdaad wel een verschil...

Afbeelding
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je hier vertelt dat je fantaseert over seks met jongere mannen, maar bij mijn post over leeftijdsverschil partners het niet aan kon zien dat een vrouw seks zou hebben met een jongere man..
Is dit een soort zelfreflectie?
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar een jongere man dan, als die uberhaupt al een oudere zouden willen
Alle reacties Link kopieren
Ja en die jongere man wordt straks ook weer oud...
Dus dan zit je weer met zo'n aftandse man opgescheept...
'Happiness is only real when shared'.
totallyfree schreef:
06-11-2019 13:31
Ja en die jongere man wordt straks ook weer oud...
Dus dan zit je weer met zo'n aftandse man opgescheept...
Met een voldoende jong iemand, eind de twintig bijvoorbeeld, is ze wel even gerust. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven