Mijn vrouw zegt dat ik maar op een ander moet gaan.

15-09-2021 14:02 64 berichten
Hey

Ik heb een relatie van 13 jaar gedurende de relatie zijn we 2keer een paar maand uit elkaar geweest 1keer had zij tijdens deze pauze iemand en na deze pauze heb ik een paar maand met iemand vreemd gegaan.
Nu zijn we een paar jaar verder en als ik weg ga zegt ze doe het veilig en als ik laat horen dat we nog wel eens tijd voor elkaar zouden moeten maken zegt ze kan je dat nergens anders gaan doen.
laatst hadden we een gesprek en zij ze dat ze het niet erg zou vinden zolang ik maar terug naar huis kom.
Wat vinden jullie hier van?
Deze week nog eens een gesprek gehad ze wil weer het gevoel hebben dat wij vroeger hadden maar die komt niet meer terug te veel gebeurd.
Dus hebben we afgesproken dat we de ons mogen amuseren met andere mensen maar als er iemand van ons iemand tegen komt waarvan we denken daar wil ik een toekomst mee onze relatie dan ook stopt.
Dus benieuwd wat de toekomst brengt.
Alle reacties Link kopieren
Was dat een goed gesprek?
Hoe vind je de relatie afgezien van de seks? En hoe vindt zij de relatie? Wat verbindt jullie?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
22-09-2021 21:20
Was dat een goed gesprek?
Hoe vind je de relatie afgezien van de seks? En hoe vindt zij de relatie? Wat verbindt jullie?
Ja best wel een goed en open gesprek.
We zien elkaar nog graag op onze manier maar ze wil meer terug kunnen genieten van een avondje weg of gezellig in de zetel samen een film zien maar dan niet met mij😂
Dat is er bij ons op de een of andere manier uit gegaan beetje uitgekeken op elkaar zeker.

Vind het wel zonde van alles dat we samen hebben opgebouwd maar hoop dat we hier een mooie overeenkomst in kunnen vinden maar das voor later op de agenda .
Dus de liefde is over, maar je blijft bij elkaar bij gebrek aan beter? En omdat het beter is voor de kinderen. Totdat een van jullie een ander tegenkomt en overstapt. Dat is een bijzondere manier om een relatie te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel wat de toekomst brengt, jullie gaan binnen jullie relatie dus op zoek naar iemand om je vaste partner voor te verlaten. Dat zal een hoop hartzeer brengen. Waarom gaan jullie dan niet gewoon uit elkaar? Dit is echt zo treurig..
Honingdropje2 schreef:
22-09-2021 21:38
Ik weet wel wat de toekomst brengt, jullie gaan binnen jullie relatie dus op zoek naar iemand om je vaste partner voor te verlaten. Dat zal een hoop hartzeer brengen. Waarom gaan jullie dan niet gewoon uit elkaar? Dit is echt zo treurig..
Ja we weten dat dat moment er aan komt dus hoop dat de hartzeer wel mee val een soort van uitfasering moet kunnen ken nog iemand dat het zo gedaan heeft en heb hem nooit echt weten janken is eens een ander manier zolang wij ons er goed bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Mich schreef:
22-09-2021 21:45
Ja we weten dat dat moment er aan komt dus hoop dat de hartzeer wel mee val een soort van uitfasering moet kunnen ken nog iemand dat het zo gedaan heeft en heb hem nooit echt weten janken is eens een ander manier zolang wij ons er goed bij voelen.
En de gevoelens van de vrouw of de man die een van jullie gaat tegenkomen?

Die wordt aan de haak geslagen, op de wachtbank gezet tot jullie eruit zijn of dit het waard is om uit elkaar te gaan en dan de rebound zijn tijdens het verwerkingsproces van de scheiding?

De twijfels, pijn en verdriet die die persoon onbewust tegemoet gaat, doen er niet toe?
Stroopwafeltje1979 schreef:
22-09-2021 22:21
En de gevoelens van de vrouw of de man die een van jullie gaat tegenkomen?

Die wordt aan de haak geslagen, op de wachtbank gezet tot jullie eruit zijn of dit het waard is om uit elkaar te gaan en dan de rebound zijn tijdens het verwerkingsproces van de scheiding?

De twijfels, pijn en verdriet die die persoon onbewust tegemoet gaat, doen er niet toe?
Heb hier geen glazenbol voor maar en we hebben de afspraak dat als het niet een ONS is maar meer we niet van 2 walletjes gaan eten e dus dan is het wel duidelijk niet?
Alle reacties Link kopieren
Mich schreef:
22-09-2021 23:01
Heb hier geen glazenbol voor maar en we hebben de afspraak dat als het niet een ONS is maar meer we niet van 2 walletjes gaan eten e dus dan is het wel duidelijk niet?
Dus voor jullie beiden geldt : Als je van de eerste naar de tweede date gaat, verbreek je de huidige relatie?

Je weet dat er tegenwoordig vaak maanden gedate wordt voor de stap naar relatie wordt gezet? (Als het al zover komt)

En hoe met de huisvesting?
Stroopwafeltje1979 schreef:
23-09-2021 07:20
Dus voor jullie beiden geldt : Als je van de eerste naar de tweede date gaat, verbreek je de huidige relatie?

Je weet dat er tegenwoordig vaak maanden gedate wordt voor de stap naar relatie wordt gezet? (Als het al zover komt)

En hoe met de huisvesting?
Voorlopig blijven we als gezin samen wonen geen grote veranderingen voor de kids denk dat het voorlopig zo goed is.
We hebben een koophuis dat bijna betaald is denk dat we daar wel aan uit geraken moet niet perse weg als er een leefbare regeling getroffen kan worden.
Mich schreef:
23-09-2021 07:28
Voorlopig blijven we als gezin samen wonen geen grote veranderingen voor de kids denk dat het voorlopig zo goed is.
We hebben een koophuis dat bijna betaald is denk dat we daar wel aan uit geraken moet niet perse weg als er een leefbare regeling getroffen kan worden.
Dit klinkt echt als een recept voor ellende.
Loekie12345 schreef:
23-09-2021 07:56
Dit klinkt echt als een recept voor ellende.
Dat weet je pas nadien ik zal het jou laten weten
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
23-09-2021 07:56
Dit klinkt echt als een recept voor ellende.
Eens.

TO, jullie zetten deze stap omdat jullie allebei naar iets verlangen wat je bij elkaar niet meer vindt. Omdat dat verlangen zo ontzettend groot is. Het probleem zit niet in de afspraken die jullie maken. Het probleem zit in het moment dat één van jullie iemand anders vindt. Het probleem is niet DAT iemand die ander vindt, het probleem zit in diegene die dan nog niet iemand anders heeft gevonden. Die wordt jaloers. Niet op die derde persoon, maar op het feit dat de ander al iemand heeft. De sfeer zal dan rap tot onder het nulpunt dalen, want degene die nog niemand heeft moet dan kalmpjes toekijken hoe de ander al dolgelukkig/verliefd/geil is de hele dag, moet toekijken hoe voor de ander dat verlangen al wel gestild wordt, dat enorme verlangen dat zo ontzettend groot is voor jullie allebei dat jullie relatie ervoor beëindigd wordt.

En ik kan je al wel verklappen dat je vrouw degene zal zijn die als eerste iemand anders heeft. Niet omdat je vrouw nu al iemand standby heeft of zo, maar omdat dit voor mannen en vrouwen nu eenmaal anders werkt over het algemeen.
Een single man zal makkelijker in zo'n wespennest stappen als een single vrouw. Dat maakt dat het voor je vrouw makkelijker is om in dit stadium iemand te vinden als voor jou. Ik heb het dan niet over langdurige relaties, maar over scharrels. En je vrouw vindt er sneller een dan jij. Moet je eens opletten hoe gezellig het dan nog is in huis.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Mich schreef:
23-09-2021 07:28
Voorlopig blijven we als gezin samen wonen geen grote veranderingen voor de kids denk dat het voorlopig zo goed is.
We hebben een koophuis dat bijna betaald is denk dat we daar wel aan uit geraken moet niet perse weg als er een leefbare regeling getroffen kan worden.
Dat maakt het heel lastig om een nieuwe relatie op te bouwen.
Door de huizenmarkt heb ik nog lang bij mijn ex moeten wonen (met afspraken dat nieuwe partners niet thuis zouden komen), maar geen hond gelooft dat je al jaren gescheiden bent en niet meer met je ex naar bed gaat. Ik vind het oprecht knap van mijn partner dat hij het aandurfde met mij, omgekeerd had ik dat nooit gedaan. En mijn ex en ik waren echt al jaren uit elkaar en willen niets meer met elkaar. Jij wilt over van de een naar de ander. Ik zeg echt kansloze missie en gaat alle betrokken partijen pijn opleveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven