Minder zin in seks
woensdag 24 oktober 2012 om 11:37
Sinds 3 a 4 maand ben ik over gegaan op minulet. Hiervoor had ik de microgynon 30, nooit last van gehad, maar heb nu sinds 2 weken of zo, geen zin in seks terwijl we het voorheen 4 a 5 x in de week deden. Daarnaast ervaar ik ook dat ik moeilijk opgewonden/"nat" word.. Kan dit toch nog wat van de pil zijn? Ik wil niets liever dan met mijn vriend blijven. Ik hou elke dag meer van hem. We hebben weinig ruzie en vind hem nog steeds aantrekkelijk. Iemand die dit herkent? Weet niet of dit ertoe doet, maar we hebben een kleine 4,5 jaar een relatie.
woensdag 24 oktober 2012 om 13:24
De beste manier om te proberen of dit door je nieuwe anticonceptie komt is daar (tijdelijk) weer mee te stoppen. En dat dan ook een tijdje volhouden, niet meteen weer beginnen als je libido niet binnen een week terug is.
Het is goed mogelijk dat het daar door komt dus het lijkt me de makkelijkste oplossing, als je zelf geen idee hebt hoe het anders kan komen. Werkt dit niet kun je over een tijdje weer verder denken. Wel vervelend voor je, ik heb dit zelf ook gehad (niet van deze pil) en ben uiteindelijk overgestapt op andere anticonceptie.
Het is goed mogelijk dat het daar door komt dus het lijkt me de makkelijkste oplossing, als je zelf geen idee hebt hoe het anders kan komen. Werkt dit niet kun je over een tijdje weer verder denken. Wel vervelend voor je, ik heb dit zelf ook gehad (niet van deze pil) en ben uiteindelijk overgestapt op andere anticonceptie.
woensdag 24 oktober 2012 om 15:06
Ik ben een man en dus geen ervaringsdeskundige.
Maar als ik het lees is mijn eerste gedachte die opkomt dat je libido flink naar beneden is gegaan door het nieuwe type pil.
Denk dat je met deze klacht het beste langs je huisarts kan gaan. Dan kan hij, in overleg met jou, toch weer een andere pil voorschijven of een alternatief qua conceptie met je doornemen.
Maar als ik het lees is mijn eerste gedachte die opkomt dat je libido flink naar beneden is gegaan door het nieuwe type pil.
Denk dat je met deze klacht het beste langs je huisarts kan gaan. Dan kan hij, in overleg met jou, toch weer een andere pil voorschijven of een alternatief qua conceptie met je doornemen.