Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Hahaha, wat wil je kwijt dan? Dat je een fijne date hebt gehad? Natuurlijk mag je dat hier schrijven zolang er ook plaats blijft voor dat mooie, informatieve stuk. Er is trouwens ook een seksklets topic, daar kan je ook prima je date ervaringen kwijt!
quote:x_ella_x schreef op 25 januari 2012 @ 12:34:

[...]

Da's duidelijk en wat als ik het daar te oppervlakkig vind?

Dan moet je op de koop toe nemen dat mensen kritisch zijn.

Ook ik krijg wel eens kritische vragen/opmerkingen. Ben er uiteindelijk altijd blij mee. Ben het er niet altijd mee eens maar het zet je in ieder geval aan het denken. Ook over dingen die je voor het gemak wel eens wegstopt.
[quote]Rooss4 schreef op 25 januari 2012 @ 12:25:

[...]

Nicole: ik vind je een schatje.

quote]

Jolanda: nee nog niks gehoord. Gekke is dat ik me er eigenlijk op het moment niet zo druk om maak. Ben wel benieuwd of hij nog gaat reageren maar heb veel denkwerk verricht de laatste dagen. Zoals ik hier al schreef is hier het e.e.a. voor mij in een ander perspectief gezet en heb ik gemerkt dat mijn verwachtingen niet juist zijn. En als contact met nr 2 even stopt is dat voor nu ook goed. Even weer herijken. Maar ik weet ook dat als hij wel appt of zodra we elkaar weer tegenkomen, ik weer hardstikke week ben. Ik durf nu niet te beweren dat er dan geen vervolg komt.
Ik ben ook voor kritische vragen en ik ben dol op een goede discussie. Ik zie graag goede argumenten die leiden tot mooie discussies. En soms leiden die tot heldere inzichten en soms helemaal niet. En natuurlijk hoef je niet te juichen als je het ergens niet mee eens bent.

Dit topic is voor gelijkgestemden zoals in de OP staat, maar ik bespeur een tendens die daar m.i. een beetje van afwijkt hier en daar. Ik vond de opmerking van Rooss als... ehm.. Alsof je dolblij met je net gekochte, net te dure jurk en iemand zegt: wow, dure jurk, nu maar hopen dat je er geen enorme reet in hebt. Beetje een domper.. En dat ken ik eigenlijk niet van Rooss..

Het hoeft hier ook geen haluja topic te worden, maar ooit begrepen de 'vreemdgangers' elkaar hier ook en was het ook prettig ervaringen (goede en minder goede) delen.

Anyway... *kruipt maar weer onder haar steen*
Ik weet ook niet of Rooss een enorme reet heeft.....
Ho, dat zei ik niet! Ik betwijfel het, met al dat hardlopen..
Maar ze heeft wel een mooie jurk;-)

Het maakt toch niet uit of het veranderd...Misschien komt dat ook wel doordat er hier meer mensen met een open relatie zijn gaan schrijven? Ik weet van mezelf dat ik best wel anders ben gaan denken sinds ik hier op het forum schrijf. Of misschien denk ik juist wel meer
Ik vind dat voor beide zaken ruimte moet zijn. Je mag met elkaar meegenieten hier je dates beschrijven, tuurlijk, heerlijk. Maar aan de andere kant heeft niemand iets aan klakkeloos meepraten. Irl vertelde ik mijn verhaal juist aan de vriendinnen van wie ik wist dat ik een kritische reactie zou krijgen, niet per se afkeurend, maar wel dat ik zeker wist dat ze niet zomaar 'wat leuk voor je, geniet ervan' zouden zeggen zonder eerlijk te zijn over hun bedenkingen. Daar heb ik op dit topic steeds ook om gevraagd.

Ik begon ook een paar maanden geleden met de twijfel of ik al dan niet stiekem een nr 2 zou nemen, als er enkel meejuichende reacties waren gekomen had ik dat waarschijnlijk gedaan omdat ik het voor mezelf al aardig wist goed te praten. Door de soms wat kritische reacties hier heb ik het contact met nr2 tóch verbroken. Er werden me haarfijn de voor- en nadelen van het minnaarschap uitgelegd en ik koos ervoor om er dan toch maar niet aan te beginnen.

Wat er uiteindelijk in resulteert dat ik hier meeschrijf vanuit een open relatie en dus een wat andere houding heb. Maar die open relatie was er nóóit gekomen als ik stiekem was gaan doen en met mijn nr2 was doorgegaan zonder mijn man op de hoogte te stellen.

En wanneer mensen zelf vrij kritisch naar zichzelf kijken krijgen ze ook minder tegengas. Bij Vaintje mis ik dat soms wel wat, niet dat het er niet is, maar je lijkt je vooral te richten op de geweldige nr2, zoals je over hem schrijft lijkt het alsof hij op een enorm voetstuk staat en je alle risico's uit het oog verliest. Daardoor roep je wel wat meer kritische reacties op dan iemand die zelf eeuwig twijfelt en alle kanten afweegt.

En ik denk dat dat goed is. Niemand wordt veroordeld (ella, ik las de reactie van Rooss ook niet als een veroordeling, over die leeftijd... maar meer als 'wil je in deze relatie blijven als je nog zo jong bent en het is nu al zo moeilijk is) en alles wordt volgens mij gezien als menselijk en ik geloof dat zelfs de meest stomme dingen nog op begrip kunnen rekenen. Maar begrip kan ook getoond worden met daarbij een kritische noot. Je doet mensen tekort als je dat achterwege laat en ze alleen maar begrip toont.

Maar goed dat is hoe ik erover denk. Ik heb liever mensen die kritisch zijn naast dat ze meeleven, dan mensen die alleen meeleven.
Dan ga ik ook maar onder een steen zitten... ik betwijfel alleen of dat past met die enorme reet

(grapje hoor grapje, ben juist blij dat ik onder die kutsteen vandaan ben)

Herfstig: mooie post.
Mooie post herfstig.

Ik vind het spijtig dat ik blijkbaar zo overkom. Ik heb al eerder geroepen dat ik dit juist zo'n fijn topic vind omdat er van die goeie spiegels worden voorgehouden. Juist wat hyperion allemaal schreef een paar maanden terug maakte dat ik met andere ogen naar mijn toenmalige lover keek. Die opmerkingen had ik nodig, en nam ik zeker ook ter harte. Maar ik denk dat ik idd wat minder dan anderen geneigd ben om mijn twijfels hier neer te zetten.

De post van Rooss gisteravond las ik echter meer zoals Sweetinez het met zo'n mooi voorbeeld beschrijft.

Toen Nicole bij relaties een topic opende over vreemdgaan, was ik degene die haar daar zei dat ze maar beter hier kon gaan schrijven. Met als toelichting dat we hier niet allemaal juichend een nieuwe vreemdganger begroeten, maar dat we hier juist met gelijkgestemden zijn, die meedenken en niet direct veroordelen.

Daarom vond ik die ene post van Rooss gisteren zo jammer, voor mij sprak daar een enorme veroordeling van ons vreemdgangers uit. Tuurlijk hoef je niet mee te jubelen met mij, ik sta absoluut open voor kritiek, maar ik wacht niet op een veroordeling, hou me dan liever zo'n mooie spiegel voor zoals Rooss dat ook zo mooi deed bij Nicole met dat hele communicatiegedoe.

Oh en Nicole, als je het verhaal van Onrustig wilt weten: hij had gistermiddag een eerste date met iemand waar hij al een poosje intensief mee mailt en chat
Misschien moet ik inderdaad even sorry zeggen voor gisteren.

Bij deze: sorry.

Mijn probleem was dat ik tussen alle posts aan jou je niet wilde negeren terwijl ik wel op iemand anders wilde reageren. Ik zat even met een dilemma dus, eigenlijk had ik eea juist wel moeten negeren wellicht.

Ik wil niet oordelen en vind ook niet dat ik in de positie ben. Ik wil ook geen domper gooien op een positieve date ervaring maar heb wel weer moeite met vreemdgaan.

Misschien moet ik een eigen topic openen
Ok, prima, excuses aanvaard, dankjewel. Negeren had ik idd niet erg gevonden. Ik vond het zelf al lastig om mijn verhaal te posten eigenlijk terwijl er net iemand met een ander soort post was gekomen.

Blijf gezellig hier
Wat een mooie open posts allemaal hier zeg! Wat ik nu het bijzondere vind van dit topic dat iedereen hier in zijn waarde gelaten word. Af en toe een rimpeling in het water wat dan weer zoals nu de gelederen doet sluiten en waardoor iedereen weer even de samenhang van alle posters hier ziet.

Er is voor alles wat te zeggen, voor elke situatie, voor vreemdgangers en voor open relaties mét medeweten van de betrokken nr 1, voor hen die scheiden van hun nr 1 en alleen doorgaan en voor hen die nog moeten beginnen met het zichzelf in een netelige situatie te storten. Ik denk dat sommige dingen die gezegd worden ook weer door de "geschreven" teksten soms harder overkomen dan het bedoeld is.

Wat ook heel fijn is dat het een "reflextieplek" is voor iedereen die er mee geconfronteerd word en bijna alle zienswijzen en ervaringsdeskundigen aan het woord komen waardoor er inzicht komt voor hen die het nodig hebben of anderen die er juist tegen willen ageren, het kan en mag hier allemaal.

Om Barry Steven te citeren " Vooral doorgaan"....
Grinzz toch jubelen dus!

Vain en nu kloar!
Als verliefd zijn houden van word in een nr 2 relatie met een nr 1 thuis op de bank....

Been there, done that and I got the T-shirt, zijn natuurlijk stoere woorden van JJ. Maar als ik zo van sommige posters lees hoe ze erin staan op dit moment en denken een nr 2 te kunnen handelen in een onstabiele thuissituatie bekruipen mij allemaal gevoelens uit een recent verleden. Hoe je het ook noemt met je nr 1 relatie : kabbelen, modderen of rommelen of gewoon ontevreden, keyword is feitelijk dat je niet gelukkig bent met het leven wat je leeft (uitzonderingen daar gelaten). Als dan je relatie met nr 2 een hele mooie droom lijkt te zijn en je (hoe je het ook relativeerd) denkt beter te kunnen krijgen voor jezelf word de strijd wel heel moeilijk. Je dubbelleven gaat je beheersen, je verlangen word groter en groter hoe je jezelf er ook tegen verzet. De zedenpreken van kritsiche vertrouwelingen die je willen weerhouden van stappen nemen worden irritant en je kunt thuis je draai ook niet meer vinden en je raakt letterlijk overspannen door de situatie. Ik weet dat je jezelf dat nu niet realiseerd en dat het ook geen zekerheid is dat het gebeurt zoals ik het nu opschrijf maar de mogelijkheid is zeker aanwezig dat het wel (niet in dezelfde details) kan gebeuren. Ben je daar dan op voorhand mee bezig? Steek je je kop in het zand en denkt, ik zie het wel als het me gebeurt? Neem je dit mee in je overweging? Durf je stappen te nemen als het nodig is? Niet dat ik nu antwoorden op deze vragen wil hoor, maar misschien trek ik wel een deurtje open om over die rooskleurige nr 2 relatie heen te durven kijken en eens te zien of je op voorhand bereid bent alle consequenties te aanvaarden en jezelf ook te realiseren dat alles ook wel eens heel anders kan lopen als dat je nu bedenken kan.

Ehhh waar dit nu opeens vandaan komt weet ik overigens niet....

JJ
Pfff JJ die posting van je komt hard binnen.

Het kan zomaar ineens heel anders lopen...
Toch wel absurd dat vreemdgaan een

Topic word zonder taboe

Anyway what goes around comes around

Sommige mensen hier zijn wel extreem

wBezig met hun zoektocht naar aandacht

Om zodoende in balans te zijn

Maar volgens mij moet je dat eerst zelf hebben

Dan kan je het ook in de liefde vinden

Dus voor jullie die met bepaalde issues zitten

Wacht niet af kom jezelf onder ogen

Toon karakter wees eerlijk en vooral wees iemand die

Ergens voor staat en gaat

Anders zul nooit integer persoon zijn

Dus ook geen fatsoenlijke relatie kunnen hebben
Mooie post, JJ. Het zou ook wel het eea kunnen verklaren wbt de irritatie naar de voorgehouden spiegeltjes. Ik herken het ook wel hoor, de irritatie, het beheersen, het willen controleren, de onrust. En dan had ik nog niet eens de geheimen erbij.

Een nadenkertje....
Knuffel voor Marjo!
Marjo
Jj, iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen referentiekader. Uit jouw post kont elke keer het weggaan bij nr1 naar voren. Maar anderen ataan daar heel anders is. Nemen het kabbelende voor lief en nemen het risico.

Wat Stew zegt klopt denk ik. Tegenwoordig schrijven hier meer mensen met een open relatie of met een catastrofe, zoals jij. En dan zijn spiegels inderdaad mooi en fijn en nuttig.

Maar sommigen gaan, tegen beter weten in misschien, vreemd voor dat extra stukje spanning, het invullen van dat gebrek. En dan is een overdenking vooraf waardevol.

Maar 'vroegah' ging het hier ook over die verboden relatie, de wroeging, de tips, de uitlaadklep van euforie die je irl niet hebt. En dat mis ik hier de laatste tijd een beetje. Natuurlijk is het goed dat er gewezen wordt op het grote gevaar, dat je speelt met vuur etc. Maar ik vond het 'in den beginne' ook fijn dat ik het hier virtueel van de daken kon schreeuwen wat ik irl bij niemand kwijt kon. Dat wij forumfossielen inmiddels zoveel inzicht hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat een nieuweling die uitlaadklep hier niet meer kan gebruiken.
Dat is idd een aandachtspunt Inez, goed dat je dat neerzet. Want daar moet inderdaad ook ruimte voor zijn. Ik beloof plechtig dat ik daar wat meer rekening mee zal houden *tuft tussen vingers door*

Oké, ik schreeuw even van de daken dat ik morgen een date heb met FwB, we gaan lekker naar de sauna en daarna schoftig genieten in zijn klotsbed en volgende week een cheyle date met nieuwe meneer om ook dáár schoftig te genieten van hem enzo...

Wie volgt?
Sweetinez, je hebt ook gelijk dat iedereen hier zijn of haar ding moet doen en vooral die uitlaatklep moet gebruiken.

Ik ga in elk geval jouw post als spiegel gebruiken voor mijn posts omdat ik juist niet eenzijdig wil posten. Mijn situatie kan daar wel toe uitnodigen en dat besef ik ook heel goed en wellicht trap ik daar dus met open ogen in. Wat ik met mijn posts juist wil laten zien is dat er een aantal dingen heel belangrijk zijn waaronder, communicatie met elkaar, verwachtingspatronen en het gedrag achter de mensen in de situatie en hun reactie op anderen. Wat ik zeker niet wil is de allesomvattende wijsheid van mijn situatie verspreiden om de doodeenvoudige reden dat ik die niet in pacht heb en elke situatie verschilt van de mijne of de jouwe. Ook wil ik niet eenzijdig posten en vind ik de lol van het topic net zo belangrijk.

In elk geval bedankt voor je spiegel,

JJ
Oeh, goed vooruitzicht Rooss! Alleen, wil dat wat, zo'n waterbed?
oh en Sweetinez, thnx voor je inbreng, heel erg fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven