Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:mrzy schreef op 15 juli 2013 @ 19:59:

Afspreken is lastig. Vanaf het begin van z'n relatie met z'n vriendin was het al moeilijk om als vrienden af te spreken (toen speelde er nog niks). Ze werd helemaal hysterisch als we alleen al een drankje gingen doen op een openbare plek.

oei ze is nogal jaloers , maar zou jij dat ook niet zijn

Meestal gebeurt t afspreken via whatsapp en op korte termijn. Een kopje koffie drinken, bijkletsen, filmpje kijken zijn eigenlijk onze synoniemen voor seks.

M'n vriend lieg ik voor. Ik heb een vriendin die vlakbij m'n minnaar woont en waar ik vaak mee stap. Vaak zeg ik dat ik ga stappen of naar die vriendin gaat. M'n vriend vindt alles best en heeft ook niks door.

hier is dat ook zo , het is blindelings vertrouwen ,

M'n minnaar liegt z'n vriendin ook voor. Sowieso vertelt hij niet dat we nog vrienden zijn. Dat maakt t wel moeilijk om elkaar overdag te zien of op een openbare plek, want stel je voor.

Tussen mijn vriend en mij gaat t goed, maar ik heb t moeilijk. Ik ben tevreden, maar niet 100% gelukkig. Als ik dat was had ik nu geen minnaar. helemaal waar ! Ik zie echt wel een toekomst met m'n vriend en weet zeker dat het goed zal gaan en ik echt wel gelukkig zal worden.

Maar niet zonder m'n minnaar.. ik denk toch ,en weet ik bijna zeker dat er ooit een eind aan komt ooit komt er een van de partners achter (hoe hard het ook zal zijn ) keuzes moet je maken ( nu ik dit zo lees geloof ik mn eigen schrijfsel niet want zelf kan ik het ook niet , nog niet
quote:mrzy schreef op 15 juli 2013 @ 17:39:Voelde me niet meer op de 1e plek staan en had het idee steeds verder verwijderd te raken van m'n vriend. Mijn beste vriend was in die tijd mijn steun en toeverlaat, maar in onze vriendschap verschoven ook de verhoudingen. en nu zijn we al bijna anderhalf jaar verder, zijn beiden nog steeds bij onze partners, maar ook in een ingewikkelde affaire verwikkeld.quote:mrzy schreef op 15 juli 2013 @ 19:59: Vanaf het begin van z'n relatie met z'n vriendin was het al moeilijk om als vrienden af te spreken (toen speelde er nog niks). Ze werd helemaal hysterisch

M'n vriend lieg ik voor. M'n minnaar liegt z'n vriendin ook voor.

Ik zie echt wel een toekomst met m'n vriend en weet zeker dat het goed zal gaan en ik echt wel gelukkig zal worden. Maar niet zonder m'n minnaar..Weet je al precies wat je nu mist bij je man?
...
Oe Smurfin, maar je krijgt nu toch wat je wilt van je minnaar:quote:smurfinnetje30 schreef op 14 juli 2013 @ 21:48:Ik weet idd wat ik wil van hem. Een langdurige affaire MET gevoel....tot op zekere hoogte dan.quote:smurfinnetje30 schreef op 16 juli 2013 @ 15:37: vervolgens schreef ie iets waarvan mn maag omdraaide en ik in een klap wist dat ie wel degelijk gevoelens voor me heeft. Waarom dan zo in paniek schieten?

Alleen dan blijf je inderdaad zitten met dit wbt je man:

quote:smurfinnetje30 schreef op 16 juli 2013 @ 15:37:ik heb hem gedeeltelijk ingelicht. Alleen al bij t heeeel klein gedeelte enorm gedoe dus heb de rest verzwegen en blijf ik ook doen. Open relatie not done bij hem..Het was meer het gevoel van hoe kunnen we nu een goeie relatie hebben met een leugen.. Dat wil ik niet. Al die pijn en verdriet wil ik niet.

Een gevoelsvolle affaire die je wilt en een leugenachtige relatie die je niet wilt.

Wat een lastig parket en ik kan me goed voorstellen dat jij korte metten wilt maken met deze situatie,

Probeer jezelf weer in evenwicht te krijgen en helder te denken!

Kan mezelf ook indenken dat je minnaar ook in paniek schiet, bang is dat jij alles nu aan de grote klok gaat hangen.
Ja daar ben ik ook bang voor Grietje. Ooit komen ze er achter, Bij die gedachte knijp ik hem wel.

Goede vraag Elena. Natuurlijk de spanning, maar het zijn ook de kleine dingen die ik mis die ik terugvind in m'n minnaar.

De complimenten die ik van hem krijg (ik ben soms wat onzeker over m'n uiterlijk), de gesprekken die we hebben. Maar ook simpele dingen als samen koken, terasje pakken en de simpelheid van zijn persoonlijkheid. Bij hem lijkt niks een strijd en gaat tussen ons alles vanzelf.

M'n vriend is onwijs lief voor me, gaat voor me door het vuur en houdt onvoorwaardelijk van me. Maar helaas is hij geen sociaal dier, moeilijke eter. Is liever de hele dag met mij binnen in huis (filmpje op de bank, je kent het wel) dan dat we op stap gaan. Ik zoek het meer op buitenshuis, onderneem graag dingen in groepen.

Met m'n minaar klopt alles. Ik weet dat hij niet perfect is, maar t klopt. Als vrienden waren we al twee handen op 1 buik (ik ken hem al 10 jaar). Diep van binnen hoopte ik dat de seks gewoon waardeloos was en dat dat m gewoon niet zou worden. Maar helaas, ook die is fantastisch...

Smurfin wat een lastige situatie. Maar ik herken het gevoel hoor!

Wel dapper dat je een open relatie wilde aankaarten en zelfs een deel wilde vertellen. Ergens snap ik zijn reactie ook wel, maar voor jou is de toon gezet en zal je verder moeten leven met die leugen.

Heeft je nr2 nooit diepere gevoelens geuit? Wel bijzonder dat dat nu dan opeens zo is.Wat doet dat met jou? Neem aan dat t erg verwarrend voor je is.
The best love is the one that awakens the soul and makes us reach for more
quote:mrzy schreef op 16 juli 2013 @ 17:05: Ik weet dat hij niet perfect is, maar t klopt. Als vrienden waren we al twee handen op 1 buik (ik ken hem al 10 jaar). Diep van binnen hoopte ik dat de seks gewoon waardeloos was en dat dat m gewoon niet zou worden. Maar helaas, ook die is fantastisch... Waarom ben je nooit eerder een relatie met hem aangegaan? Zoals je over je vriend schrijft pas je naadloos bij hem, terwijl het bij je partner maar wringen is.
Weet je Smurfin, ik vind het dapper van je dat je het bij je partner hebt geprobeerd bespreekbaar te maken. Natuurlijk is het ook in je eigenbelang, immers, je wilt niet met schuldgevoel blijven zitten, maar je bent iig een stap verder dan ik zou durven. Jammer dat nr1 er niet open voor staat. Nu zal het jouw / jullie geheim moeten blijven.
Heel simpel kipkluifje, hij wilt niet. Als het aan mij lag waren we al 10 jaar samen .

Toevallig hadden we daar vrijdag nog een heftig gesprek over. Hij denkt dat een relatie niet mogelijk is. Dat het misschien in het begin leuk is, maar later toch niet werkt. Dat we allebei moeilijk types zijn in relaties. Nu zijn we dat niet, maar we hebben allebei moeilijk partners dus dat we allebei zo nu en dan moeilijk doen..niet meer dan logisch.

Hij kon niet duidelijk zijn over waarom we geen relatie konden hebben. Hij zag me gewoon als z'n beste vriendin (met benefits) en niet meer.
quote:mrzy schreef op 16 juli 2013 @ 18:20:

Heel simpel kipkluifje, hij wilt niet. Als het aan mij lag waren we al 10 jaar samen .

Toevallig hadden we daar vrijdag nog een heftig gesprek over. Hij denkt dat een relatie niet mogelijk is. Dat het misschien in het begin leuk is, maar later toch niet werkt. Dat we allebei moeilijk types zijn in relaties. Nu zijn we dat niet, maar we hebben allebei moeilijk partners dus dat we allebei zo nu en dan moeilijk doen..niet meer dan logisch.

Hij kon niet duidelijk zijn over waarom we geen relatie konden hebben. Hij zag me gewoon als z'n beste vriendin (met benefits) en niet meer.

hoe kan ie dit nu weten als hij het niet geprobeerd heeft?

mannen tja ... zo moeilijk om in hun denkwijze te gaan ....

met tijd en geduld ... en wat vertrouwen geraak je er wel !

denk gewoon aan jezelf !
Tja, lijkt me vrij helder hoor. Hij ziet een relatie niet zitten. En als hij zichzelf een moeilijk type noemt in een relatie zal dat wel zo zijn, toch? En misschien is het vooral zijn huidige relatie die complex is, maar dan zal hij ook wel even geen zin meer hebben erin, als hij deze al zou beëindigen...
[quote]smurfinnetje30 schreef op 16 juli 2013 @ 15:37:

Bedankt voor jullie reacties!

Ff snel want typ via gsm.. Kom later terug om op de rest te reageren..

quote]

alles goed smurf ? ik zag nog geen reactie terug van je ?

oh zijn jullie vrienden op FB ! wauw , hier is dat not done

hij wil zelfs geen profiel zegt hij ,,,

als hij bang is ... gevoelens heeft moeten jullie serieus es praten , en met je man heb je het geprobeerd ...

eigenlijk zou ik het ook niet weten wat te doen ...

hier kabbelt het gewoon verder ... eenzaam (in mn minnaar wereldje ) thuis gezellig druk ... werk , huishouden , kids geen tijd voor verveling
Ja hoor.. Alles prima.. Heb niet veel kans om te reageren nu in de vakantie. Er is niet veel nieuws gebeurd intussen maar kom snel reageren. Ff n vraagje aan jou grietje... Wil je plz niet meer mijn hele teksten quoten en bij je laatste bericht ff de quote (gedeeltelijk) er uit halen? Ik verwijder mn berichten op zn tijd en moet eeg voorzichtig zijn. Thnx alvast!

Kom snel terug!
Thnx 4 asking trouwens!😉
Oké was met pc m'n reactie nu met iPhone dan quote ik nooit , lukt zelfs niet

Vakantie brengt rust ... Hier toch ...

Hopelijk vindt je hem ook vlug die rust van je !
Ja hoor, vakantie brengt ook hier rust. Weer even de focus op de eigen partner, lekker samen genieten. Minnaar blijft een klein beetje in gedachten en soms zelfs iets teveel. Maar dat komt vanzelf weer in balans, nu we even nauwelijks contact hebben.

De man die me opzocht op SF heb ik het bos ingestuurd, tot na de vakantie. Eerst maar eens nadenken of ik daar wel energie in wil steken, ook al past hij goed 'in het plaatje'. Ik ben ook heel tevreden met hoe het gaat tussen minnnaar en mij en onze partners, dat wil ik ook niet op het spel zetten.
Hier aan beide zijdes geen vakantie dit jaar.

Voor volgende week hebben we een soort van date staan.. Geen hotel date maar heerlijk met z'n 2-en een hele dag heerlijk ontspannen op pad. Daar zijn we beide wel aan toe..
Dusenook, het is helder. Tis alleen jammer en soms een beetje verwarrend omdat t soms iets teveel boyfriend/girlfriend is.

Gelukkig blijf ik er nuchter onder met zo nu en dan een dip. Maar dat heeft ook te maken met dat onze vriendschap niet meer hetzelfde. Soms mis ik dat platonische wel eens.

Fijn dat de vakantie je rust brengt oranje. Tis belangrijk om de focus op je partner te houden. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor hem. En het brengt sowieso meer rust als wat minder contact hebt met je minnaar. Minder onrust in je hoofd. Herken t bij mezelf. Geniet nog even van je vakantie.

Klinkt goed sensual. Even een dagje samen op pas. Dan ligt de nadruk niet zo op iets anders. Weet je al wat je gaat doen die dag?
Ik heb een heerlijk dagje sauna geboekt.. Dat is iets wat hij heel graag wil.. Maar i v m zijn nr1 nooit heeft kunnen doen
Oh zalig dagje sauna ik hoop dat dat ooit bij ons ook ooit es lukt

Is moeilijk , nogal openbaar

Geniet ervan sensual !!!

Is jullie minnaar ook ruimdenkender in bed dan jullie nr1 ?
@grietje ligt dit ook niet aan je zelf ?

als ik het volgende artikel mag geloven zijn de meeste minaressen ook ruimdenkender in bed dan dat ze thuis zijn.

http://www.nu.nl/lifestyl ... ens-seks-met-minnaar.html
Lijkt mij inderdaad ook logisch dat als ik dan toch zo'n verborgen contact met een ander heb ik ook mijn andere verborgen wilde lusten (anaal, aparte standjes, bdsm etc) ga botvieren en ineens seksuele handelingen doe waar ik mezelf in de ogen van mijn vaste partner voor zou kunnen schamen. Ineens een andere, wilde, kant van mezelf laat zien dan de oude vertrouwde kant die mijn partner van mij kent.

Vraag me af of dat wilde gedrag daadwerkelijk met ruimdenkendheid te maken heeft of met de anonimiteit van het verborgen contact met die ander.

Na de wilde date(s) keer ik namelijk toch weer terug naar het vertrouwde veilige wereldje van/met mijn partner en heeft mijn wilde gedrag geen gevolgen voor de manier waarop mijn partner mij ziet.

Tenminste, zolang ik dat gedrag verborgen kan houden voor mijn partner.

Zodra mijn partner erachter zou komen dat ik zo'n wilde wezenlijke kant van mezelf voor hem verborgen heb gehouden kan ik me voorstellen dat hij het idee krijgt aan een wildvreemde gebonden te zijn, met al zijn shockreacties van dien.

Tot zover mijn objectieve standpunt, nu terug naar mijn eigen realiteit;

Ik zelf ben beroerd in verborgen leven naar mijn partner toe, want wanneer ik mijn partner niet in vertrouwen durf/kan nemen over wat ik wezenlijk verlang is er naar mijn idee namelijk geen diepgaande relatie doordat ik dan een groot deel van mezelf verborgen zou houden voor mijn partner.

Vandaar dat ik al sinds het begin van mijn relatie met mijn man open kaart heb gespeeld en hem de vrije keus heb gegeven of hij wilde meewerken in het botvieren van mijn lusten.

Daar heeft hij geen enkele behoefte aan, maar hij gunt mij die viering wel, omdat hij begrijpt dat ik ook een hele wilde ranzige kant heb.
Heerlijk Sensual! Das echt even tot rust komen samen en gewoon genieten van elkaar.

@Grietje: Naar de sauna samen kan wel met nr2, alleen moet je wel echt naar de andere kant van t land. De kans dat je dan iemand tegen komt is dan aanzienlijk kleiner. Of je moet echt overal mensen kennen.

M'n minnaar is niet ruimdenkender dat m'n vriend. Het is eerder andersom. M'n minnaar heeft een hoop van mij geleerd zullen we maar zeggen.

Wel goed dat jij met je partner daar goede afspraken over hebt gemaakt kipkluifje. Dat maakt het naar mijn inziens wel iets makkelijker. En ook bewonderingswaardig van je man dat die het accepteert. Daar zijn er maar weinig van denk ik.

Zo ik herken wel een hoop punten uit t artikel wovi! Behalve dat de partner wordt benadeeld. Ik trek voor hem ook spannend lingerie aan, speeltjes...draai ik m'n hand niet voor om, verschillende standjes, kom maar op!

Ik denk ook wel dat als jouw kijk op seks verschilt met dat van je partner en je daar niet eerlijk over kunt zijn, dat dat er voor zorgt dat je nooit helemaal je zelf kan zijn. En als je jezelf niet bent, wie ben je dan? En wat betekent je relatie dan. Anderzijds..ga je een leuke en liefdevolle relatie opgeven, omdat je seksleven niet is wat je verwacht?

Ik denk dat het voor een ieder anders is waarom hij/zij een minnaar heeft. Wat naar mijn inziens iedereen wel deelt is de spanning die erbij komt kijken. En dat je iets mist in je huidige relatie en terugvindt bij je minnaar.
quote:mrzy schreef op 19 juli 2013 @ 15:20: Ik denk ook wel dat als jouw kijk op seks verschilt met dat van je partner en je daar niet eerlijk over kunt zijn, dat dat er voor zorgt dat je nooit helemaal je zelf kan zijn. En als je jezelf niet bent, wie ben je dan? En wat betekent je relatie dan. Wie je dan bent? De kant van jezelf die die ander wel wil zien? Tenminste dat heb ik altijd in de relatie met mijn ouders ervaren, dat ik een rol speelde en nooit compleet mezelf was doordat ik een wezenlijk deel van mezelf (mijn biseksualiteit) verborgen moest houden van hen. Doordat zij mij geen ruimte gaven mijn eigen seksuele voorkeuren te volgen, mij geen gelegenheid gaven mijn eigen identiteit te ontwikkelen, ben ik onderhuids beschadigt en een emotioneel niemandskind geworden.

Voor mij is mijn seksuele identiteit namelijk een sterk onderdeel van mijn hele identiteit, van de levenslust die mij door het leven drijft.

Wanneer iemand die voor mij van wezenlijk belang is die identiteit weigert te erkennen, er niet voor open staat, al op tilt slaat zodra ik er openlijk over van gedachten wil wisselen maakt dat gesloten gedrag angst bij die ander zichtbaar.

Tenminste, die angst heb ik bij mijn ouders gezien, ze waren zo bang voor mijn biseksuele kant die hen zo onbekend was en zo bang het kind wat zij hadden leren kennen te verliezen.

In hun angst hadden ze geen oor voor wat ik nu werkelijk te zeggen had, liepen ze voor dat gesprek weg, legden mij het zwijgen op.

Met als gevolg dat mijn wensen ondergronds gingen en daar ook werden bevredigd.

Uiteindelijk ben ik door die gedwongen geslotenheid inderdaad van mijn ouders vervreemd.

Omdat we elkaar niks wezenlijks meer mee te delen hadden en elke bijeenkomst oppervlakkig gekeuvel was zoals ik dat met mensen die ik eventjes tref in de wachtkamer van de dokter heb.

Wie weet ligt de actie-reactie voor andere relaties weer anders.

Ik weiger om mijn partner met wie ik al meer dan 20 jaar samen ben (in een goedlopende relatie naar onze beider beleving) weg te gooien omdat hij aseksueel is.

Onze relatie is op zoveel andere zaken gebouwd dan geslachtsgemeenschap.

Door het kunnen verstaan van elkaars lichaamstaal en de mate van emotionele intimiteit die we wel hebben is het een liefdesrelatie die vriendschap ver overstijgt.

Ik ben door deze ervaringen alleen van mijn geloof in monogamie afgevallen, het maatschappelijk heersende geloof dat ik al mijn verlangens zou moeten vervullen bij één iemand.

Voor mij is dat dogma geen praktisch haalbaar werkmodel.
Kip, mooie gedachte(ngang). Zo is mijn huidige vriend binnen zijn huwelijk verliefd geweest op een man, en hij weet zodoende dat hij ook op (bepaalde) mannen kan vallen. Hij geeft de voorkeur aan een vrouw, maar redeneert dat hij verliefd wordt op een mens, dus het maakt niet uit of het een man of een vrouw is. Wij hebben nu een relatie die hopelijk lang duurt, maar mocht hij graag eens wat doen met een man dan valt daarover te praten. Want dat is dan een stukje wat hij bij mij niet kan vinden en wat ik niet kan invullen. Hij is overigens ook binnen zijn huwelijk verliefd geworden op een vrouw, maar nam direct afstand. Hij wilde zijn relatie niet op het spel zetten of de boel op scherp zetten. Door die opstelling is bewezen dat hij door het vuur gaat voor zijn levenspartner, dat stelt mij gerust. Maar ik vind dat er altijd gesproken moet kunnen worden over verlangens. Ik bepaal dan (of hij) in hoeverre erin meegegaan kan worden. Jouw relatie zie ik als een voorbeeld en er spreekt heel veel liefde en waardering uit.
Vriend heeft overigens meerdere keren het bed gedeeld (met toestemming van ex-vrouw) met die man. Zij gunde hem dat. Maar omdat hij verliefd werd, was afstand het beste.

Zij is er trouwens daarna vandoor gegaan met een nieuwe lover, dus heeft hem verlaten. Ze hadden ook met een andere vrouw het bed gedeeld, dus ieder wat wils. Lijkt me zo wrang, dat het uiteindelijk door haar vreemdgaan geeindigd is. Dus hoe open en eerlijk ze ook waren, het is toch fout gegaan doordat zij stiekem een ander bleek te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven