Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 19 juli 2013 @ 17:22:Hij is overigens ook binnen zijn huwelijk verliefd geworden op een vrouw, maar nam direct afstand. Hij wilde zijn relatie niet op het spel zetten of de boel op scherp zetten. Weet je dat dat het dilemma is waar ik momenteel mee worstel?

Mijn minnaar is blijkbaar wel verliefd op mij. Hij zoekt namelijk een emotionele verbinding, want hij wil weten wat mij van binnen beweegt, raakt en heeft gemaakt. Is bezorgd om mijn welzijn en wil mij bijstaan. Nu kan ik dat natuurlijk verwarren met onschuldige altruïstische naastenliefde, waar hij zelf zijn gedrag graag onder schaart, maar ik heb (weer) zo'n voorgevoel dat er bij hem ook wel eigenbelangen meespelen.

Ik vind dit een enge situatie heel eerlijk gezegd, want wat betreft karakter lijkt hij op mijn man en hij heeft alle seksualiteit die mijn man ontbeert. Verleidelijk alternatief zogezegd.

Ik merk in mezelf alleen geen diepe genegenheid dat te doen wat in de behoeftes van mijn minnaar voorziet zoals ik die drang wel intens voor mijn man beleef.

Gelukkig heb ik nog ruim een maand om hiermee te worstelen en wat ik oprecht wil volgen te achterhalen; lust of liefde?

Want ik zou het wreed van mezelf vinden om iemand aan 't lijntje te houden en loze hoop te geven.

Hoewel, diep van binnen schreeuwt een stemmetje heel hard neee bij de gedachte dat ik afstand van mijn man zou nemen, terwijl datzelfde stemmetje alleen maar ach tja zegt als ik mezelf het verlaten van mijn minnaar voorleg.
Even voor mijn beeldvorming kipkluifje: wat is het probleem als je minnaar verliefd op je is? Mijn nr2 heeft ook gevoelens voor me, maar hij weet dat ik mijn nr1 niet voor hem zal verlaten. We zijn te verschillend, het zou voor ons niet werken. Zolang je zelf maar goed voor ogen houdt dat een toekomst samen er niet inzit, en je dat ook zo met nr2 bespreekt, dan is er toch ook geen probleem om ermee door te gaan? Pas als je zelf gevoelens voor nr2 begint te krijgen, horen de alarmbellen te gaan rinkelen. Voor die tijd is het slechts zijn probleem. (klinkt hard, zo bedoel ik het laatste echter niet, het is slechts ter verduidelijking van mijn verhaal)
Oke, ik zal m'n minnaar duidelijk (moeten) toelichten dat ik niet verliefd op hem ben, alleen verlust.

Dan mag hij zelf bepalen of hij met onze bedpret door kan/wil gaan.

Ik zie mezelf echt geen toekomst met m'n minnaar opbouwen, want in al mijn bejaardenhuis-scenes zit de grijze versie van m'n man al met een klapperend kunstgebit en troebele ogen naast me te bingo-en. Ik zit daar nu al naar toe te leven
Mooi verwoord kipkluifje.nt het idd een rol die je speelt als je niet eerlijk kunt zijn.

Ik vind t mooi dat jij dat wel kan in je relatie. En ik snap ook heel goed, gezien je verleden, dat je ook niet anders wil en kan..het lijkt me verschrikkelijk dat de mensen die onvoorwaardelijk van je moeten houden, niet accepteren hoe jij als mens bent en dat je daardoor altijd een soort rol speelt.

Ik sluit me aan wat almost zegt betreffende je dilemma. Duidelijkheid geven in hoe jij deze relatie ziet en dat je de relatie meg je man niet voor hem gaat opgeven. Hij zal mssn even van zn wolk afdonderen, maar het brengt m wel met beide benen op de grond en weet hij ook waar hij aan toe is en hoe t tussen jullie zit.
The best love is the one that awakens the soul and makes us reach for more
Wil even iets delen/jullie mening vragen. Sinds een aantal weken leuk contact met iemand. 2 weken geleden even afgesproken, wat zeer leuk was. Dagelijks contact en tot woensdagavond nog contact gehad wat ging over een 2de date plannen. Na mijn voorstel over dagen heb ik inmiddels niks meer gehoord van hem...

Weet wel dat ik niet in de "stress" moet schieten en dat valt ook nog wel mee. Maar ik vind het wel vreemd dat het ineens totale stilte is....

Wat doen jullie in zo'n geval?
Woensdagavond laatste contact, sindsdien totale stilte..

Dat is nog maar een paar dagen he, daar zou ik me ook geen zorgen over maken.

Als hij je echt wil duikt hij wel weer op en anders zijn er zat mensen die je (ook) wèl willen.

Stel jezelf een deadline anders.

Maarja ik ben dan zo'n ietwat achteloze muts die zelf ook wekenlang niks kan laten horen om dan de draad met m'n minnares/minnaar weer als vanouds op te pakken.
Zo een heb ik er geloof ik ook, kipkluif. Hoewel er bij hem ook de gedachte achter zit dat hij het bijzonder/spannend wil houden en het niet op een relatie (doodeng voor hem, gok ik zomaar) gaat lijken. Nou ben ik het met hem eens, zeker wat betreft dat laatste. Houdt mij, met mijn hormonen haha, ook wel met beide poten op de grond. Ik vind alleen soms het contrast tussen de dates (soort verluste 'bubble') en het contact tussendoor soms wat groot. Niet zozeer qua frequentie, maar qua toon. Die leest voor mij soms bijna zakelijk. Maar dat is wellicht het medium en een m/v-verschil.
Nou krijg net een berichtje. Drama met ex (hij is single).

Kort en bondig maar dan ben ik toch gerustgesteld. Hoeft ook niet meer, maar dit is prettig
quote:dusenook schreef op 20 juli 2013 @ 11:58:Niet zozeer qua frequentie, maar qua toon. Die leest voor mij soms bijna zakelijk. Maar dat is wellicht het medium en een m/v-verschil.Ja, dat zal best kunnen. Als ik naar mezelf kijk neem ik veel berichtjes ter kennisgeving aan en reageer dan bondig in één kort berichtje terug. Dat haast zakelijke gedrag wilde mijn gewone vriendinnen nog wel eens frustreren.

Gelukkig is er ook zoiets als elkaar daadwerkelijk horen praten (intonatie ed) via dat ding, van die functie word door m'n minnares dankbaar gebruik gemaakt.
Dat helpt idd. We spraken elkaar van de week een minuut omdat hij mij per ongeluk belde tijdens het appen. Dat was idd een behoorlijk verschil. Ik bel iemand alleen niet makkelijk op, en ben in deze situatie voorzichtig omdat ik dus niet op een glijdende schaal wil komen. Kort en bondig kan juist goed via app, maar idd de intonatie mis je enzo.

Het best is gewoon af en toe live. En dan bijv ook af en toe een keer een hapje eten of een concertje om het seksen heen. Een zekere vriendschap vind ik nl ook wel leuk (en prettig, om me niet al te inwisselbaar te voelen haha). We bemoeien ons verder niet zoveel met elkaars leven, dus wat dat betreft past het appen wel. Het is meer mijn makke dat ik niet altijd even goed kan schakelen tussen heerlijke date en wat kort(af) overkomend virtueel contact, zonder af en toe last te krijgen van vragen als 'mothij me nog wel'. Ach ja. Ben nu ongesteld, dan heb ikdat wat meer. Gaat wel weer voorbij hahaha.
quote:grietje4 schreef op 19 juli 2013 @ 08:18:

Is jullie minnaar ook ruimdenkender in bed dan jullie nr1 ?

Even een egopost waarmee ik ook gelijk deze vraag beantwoord..

Van de week een onverwacht onderonsje met nr2 gehad. Hij zei me al dat hij iets leuks voor me had gekocht maar niet wat. Waren dus speeltjes. Heerlijk mee geëxperimenteerd, jammer dat ik niet zoveel tijd had. Gaan we zeker nog eens herhalen! Mijn nr1 is zo creatief niet (die wil helemaal geen seks) dus ja, met mijn nr2 experimenteer ik veel meer dan met nr1. Plekken om seks te hebben, standjes, speeltjes, fantasiën. Veel ruimdenkerder dus, die nummer 2. En daar ga ik graag in mee..
Goedendagdeel, Ik leef nog, ben alleen van kleur verandert

Grappige vraag, over dat creatieverige met nummers 2. Nee, mijn tig "nummers 2" zijn denk ik niet per sé creatiever. Het is wat Kluifje schrijft: nummer 1 heeft (had) een beeld van mij dat ik niet wil verstoren. Hoe kijkt hij naar zijn vrouw als zij ineens verteld dat zij diep in haar hart een onverzadigbaar seksmonster is dat alles wil uitproberen wat maar menselijk mogelijk is? Ik, zij, de moeder van zijn bloedjes.. de ietwat conservatieve huisdoos die immer zijn veilige haven was, ineens een seksmonster? Slik. En hij moet dat allemaal bevredigen? Dubbelslik.

Ik heb aan den lijve ondervonden wat het met een man doet als je je wensen kenbaar maakt, zeker als hij niet weet hoe hij daar ook maar een frietseltje in tegemoet kan komen.

Dat gaat met een nummer 2, die niks van jou moet en waar je geen 20 jaar van je leven mee hebt opgebouwd stukken makkelijk!
Hoi Roos, fijn gehad?

Op zich hebben jullie wel een punt voor wat betreft de nr1. Daar blijf je gewoon mee doorkabbelen zoals je dat al jaren doet. Met nr2 gaat het wellicht ongeremder, vrijer. Misschien is dat een betere omschrijving voor nr2 dan creatiever.
Ja, met minnaar ben ik creatiever, opener, initiatiefrijker, worden onze grenzen meer verlegd en is het dus alleen al daarom anders. Met het schaamrood op de kaken besef ik idd dat dat artikel wat wovi mailde, ook op mij slaat. Mijn man treft nog wel eens een ongeschoren doos aan, bij wijze van spreken...

Maar ook wat Roos schrijft (veel dank daarvoor weer Roos) herken ik, ook al is alles bespreekbaar. En heb ik tot nu toe geen heel bijzondere dingen met nr2 gedaan, ook al worden mijn persoonlijke behoeftes voor mezelf steeds concreter en hoop ik die met hem in te kunnen vullen, wat ik dan wel weer spannend vind om bespreekbaar te maken met nr2.

Dingen bespreekbaar maken is hier ineens wel een ding. Minnaarvrouw wil toch wel graag weten wat wij ongeveer doen, om wel aangehaakt te blijven bij de wensen en behoeftes van haar man. En dus weten zij en mijn man ineens wel heel veel over ons en is dag kleine beetje wat we samen hadden, ineens niet meer prive. Ik vind het een hele positieve insteek van haar, maar ben ook wel een beetje bang voor wat Roos schrijft, dat het uiteindelijk voor ons allemaal ook verlammend kan werken. En daarmee zie ik mijn eigen verlangens niet ingevuld gaan worden op deze manier.
Maar Oranje, daar heb jij toch zelf ook een stem in mag ik aannemen? Ik persoonlijk vind het niet vanzelfsprekend dat minnaar alles deelt met zijn vrouw omdat zij aangehaakt wil blijven. Ik neem aan dat jullie weten dat dit een vorm van controle is? Volgens mij kan jij best "hoho tot hier en niet verder" aangeven, dit gaat niet alleen om hem, ook om jou.

En als jij het verlangen hebt om bepaalde zaken in te vullen met minnaar zonder dat zijn vrouw en jouw man daarvan op de hoogte worden gebracht is dat jouw goed recht. Nu werkt het voor jou belemmerend en dat is de bedoeling niet toch?

Eén van mijn mannen (nah eigenlijk 3 oeps) heeft een open relatie en verteld thuis globaal wat hij gedaan heeft, dat vind ik prima. Als ze echt tot in detail wil weten van de hoed en de rand heb ik daar geen problemen mee, mits het mij/ons niet belemmert. Dan gaan we de kaarten herschudden.
Ik heb vandaag, zittend in de zon, verzonnen dat ik ook hierin - zoals ik eigenlijk in het algemeen moet doen - meer in het hier en nu zou moeten leven. Dat ik dan misschien minder onzeker ben, want dat hij dat waarschijnlijk ook gewoon doet. Maar ja, moeilijkmoeilijk hahahaha! Wil wel iets met mindfulness gaan doen (niet specifiek heirvoor dus), dus wellicht helpt dat ook op dit vlak wat.

@Oranje: Pfff ja dat lijkt mij ook wel heftig, ik zou daar ook wat 'angstig' over zijn, om wat jij zegt. Ik heb helemaal geen behoefte om met mijn man te delen wat minnaar en ik zoal doen. Ik probeer wel met aandacht voor man te blijven in die zin dat het (seks)leven met hem niet te veel gaat kabbelen. Dus af en toe een speeltje, een setje. Maarrrr met minnaar ben ik wel meer op die toer, maar ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat dat contact eenzijdiger op dat aspect gericht is, haha. Liever dat ik met hem experimenteler ben op seksgebied dan dat ik meer zieleroerselen met hem deel dan met man.
Roos en deo (leuke afkorting zo), bedankt. Het geeft me toch weer inzichten. Niet dat dat het eenvoudiger maakt, maar het is wel een leerzaam pad waarop ik wandel. Of het mij en minnaar ook daadwerkelijk belemmert, moet nog blijken. In verband met de vakanties even geen dates in het vooruitzicht en een extreem lage appfrequentie en dus nog geen ervaring wat de consequenties zijn van het delen van onze dates.
Geinig. Hier juist veel mail en sms verkeer. De heren zijn heet en in da mood. I love it.

Binnenkort gaan we ons maar eens overgeven aan een uitgebreide tantra massage. Al vrezen zowel hij als ik dat ik daar totaal geen geduld voor heb! Maar ik ga mijn best doen...
Lijkt me ook iets persoonlijks, hoe je dat ervaart. Althans, ik geloof dat er ook behoorlijk wat mensen zijn die hun partner wel in hogere mate deelgenoot maken van hun dates en dat dan prettiger vinden. Ik ben het even kwijt, Oranje: daten jullie nou ook nog met z'n vieren, of dat niet meer zo? Ik herinner me wel dat je laatst aangaf dat er een prettig samenzijn qua gezinnen was, maar weet even niet meer of jullie ook nog met z'n vieren daten? Want dat is natuurlijk ook in zekere zin delen. Al begrijp ik ook dat dat weer heel anders is dan een 'privé'-date met je minnaar.

Leuke afkorting inderdaad
Deo, we ruilen, geen vierdates met sex met elkaar. Bij voorkeur niet eens onder hetzelfde dak. Dus ieder met de eigen minnaar een eigen date met eigen invulling. Maar er ontwikkelt zich daarnaast wel een goede en bijzondere vriendschap met elkaar, die we ook koesteren. Dan wel gezinsdates, maar is iedereen gewoon op de eigen partner gericht.

Roos, warm weer maakt hitsig? Tantra, hmmmh... Staat zeker op mijn verlanglijstje om te ervaren. Ik heb de tijd wel ;)
Ah oke, dat had ik dan verkeerd in 't hoofd. Het klinkt als contact iig fijn, ik hoop dat dat ook zo blijft voor je, met deze nieuwe richting.
Ik zal netjes verslag uitbrengen, Oranje!
Nou, ik ben benieuwd Roos )

Wat is dat toch met hitsige mannen in de zomer. Ik heb momenteel de ene na de andere reactie op Secret Flirt. Allemaal vreemdgangers die meer zoeken (en dat terwijl ik al in mijn profiel schrijf dat niet te zoeken). Kennelijk doet het idee van zo'n hele zomervakantie met vrouw en kinderen nogal wat met die kerels. Ik merk dat ik er gewoon wat narrig van word. Allemaal zeggen ze zo blij te zijn met thuis. Nou, dan is dit toch wel het moment om je op je gezin te richten, in plaats van alleen maar de man te zijn die op zondag het vlees snijdt.

Of draaf ik nou door ;)
Deo, mindfullness, doen! Ik was er eerst wat lacherig over, maar heb een appje op de phone gezet en het werkt wel. Het lukt me nu vaak of eerlijker: soms, domme of irrelevante gedachtes voor dat moment weer los te laten en me meer bewust te maken van wat er nu is.
Oranje, secret flirt is en blijft een vreemdgangerssite. Misschien heb jij op je profiel staan dat je geen vreemdgangers zoekt maar daar wordt vaak overheen gelezen en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen. Als je er narrig van wordt is het een optie om SF even links te laten liggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven