Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dassie schreef op 29 april 2014 @ 15:02:

[...]

Ik blijf het vreemd vinden dat iemand die partij is in een buitenechtenlijke relatie zegt dat je vreemdgangers nooit meer kunt vertrouwen. Dan sta je jezelf meer menselijke zwakheden toe dan een ander.

Maar dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat als ik bedrogen word door mijn partner met vreemdgaan, ik van mezelf weet dat mijn vertrouwen in die persoon nooit meer helemaal terug zou komen. Dat is het enige wat ik heb gezegd en dat ik dus daarom dat mezelf en de ander niet aan wil doen en de relatie zal beeindigen. That's it. Ik zeg dus ook niet dat de ander niet meer te vertrouwen IS, wel dat ik altijd twijfel zal hebben of hij dat is en dat niet wil in een relatie.

Ik zeg dus niet: vreemdgangers zijn op geen enkel vlak te vertrouwen. Iemand die vreemdgegaan is zal altijd vreemdgaan. Als je in de eerste relatie vreemdgaan, doe je dat in een volgende ook etc. Dat zeg ik allemaal niet. Ik zeg alleen dat als ik in mijn relatie bedrogen zou worden doordat mijn partner vreemdgaat, ik mezelf genoeg ken om te weten dat mijn vertrouwen nooit meer helemaal terugkomt en ik geen genoegen wil nemen met een relatie die niet gefundeerd is op 100% vertrouwen over en weer. Dat is het enige wat ik zeg.
quote:jufmafkees schreef op 29 april 2014 @ 15:32:De realiteit onder ogen zien lukt me prima, ben vooral blij dat ik al niet meer elke dag hoef te huilen en het zich nu beperkt en ook minder heftig is.Omschakelen kost tijd.

Gun jezelf die tijd.

Nu we het toch over Kant hebben:

Jij zei vorige week dat jij (doel)bewust de morele keuze hebt gemaakt voor jouw affaire en dat jij het zo weer zou overdoen als jij de kans kreeg.

Mag jij jezelf ook gaan afvragen wáarom jij die keuze hebt gemaakt.

Wat wilde jij ermee bereiken?

Wat heb jij ermee bereikt?

Wat zegt dat gedrag over jezelf?

Wat heb jij nu geleerd spelende vrouw?
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 15:46:

[...]

Omschakelen kost tijd.

Gun jezelf die tijd.

Nu we het toch over Kant hebben:

Jij zie vorige week dat jij (doel)bewust de morele keuze hebt gemaakt voor jouw affaire en dat jij het zo weer zou overdoen als jij de kans kreeg.

Mag jij jezelf ook gaan afvragen wáarom jij die keuze hebt gemaakt.

Wat wilde jij ermee bereiken?

Wat zegt dat gedrag over jezelf?

Wat heb jij nu geleerd spelende vrouw?

Ik heb inderdaad gezegd, al was dat niet vorige week maar eerder, dat ik de keus bewust heb gemaakt om voor BV te gaan en daarmee hem dus te faciliteren in het vreemdgaan.

Waarom heb ik die keus gemaakt? Omdat hij me gaf wat ik miste in mijn relatie en daarnaast bleken we op alle andere vlakken ook een enorme match. Aanvankelijk dacht ik, en hij ook, dat we dit als parallel aan de gewone relatie konden zien, zonder deze in gevaar te brengen. In mijn geval wist ik dat mijn relatie ten einde liep en omdat ik de wederkerigheid zo miste vanwege het autisme van ex, dacht ik dat dit misschien zo kon werken. Een inschattingsfout, die open relatie, maar het was wel een laatste redmiddel, er was niets anders over om te proberen mijn relatie te redden want we hadden alles al geprobeerd. BV miste hetzelfde en we bleken elkaar dus op alle vlakken te vinden, geheel onverwacht.

Later heb ik de keus gemaakt simpelweg omdat ik van hem hou. Elke dag was een keus en elke dag was het de juiste. Hij heeft er ook geen spijt van. Er zit een groot verschil tussen weten dat je moreel fout zit en je schuldig voelen, en spijt hebben.

Either way, uit eigenbelang dus en omdat ik om hem gaf. Dat praat het niet goed maar ik zou het zo weer over doen.

Wat zegt dat over mij?

Dat in staat ben moreel onjuiste keuzes te maken in het kader van eigenbelang ten koste van een ander (zijn vrouw).

Wat heb ik geleerd? Schijnbaar geen moer dus want ik zou het zo weer doen met hem als ik het over zou moeten doen.
Oh er was nog een vraag: wat heb ik er mee bereikt?

Dat is de meest interessante eigenlijk. Want het heeft me heel veel gebracht. Ik heb dankzij BV een veel beter inzicht in mijn eigen valkuilen gekregen en kan er beter mee omgaan. (spiegelwerking)

Hij heeft me een andere visie gegeven, niet zo zwart-wit. Soms stonden we lijnrecht tegenover elkaar over principiële kwesties en dan hoorden we elkaars argumenten en dan was het: fuck, zo kan je het ook zien en je hebt eigenlijk een punt.

Hij zag de wereld heel mooi, liet me zien dat als hij mij vrijliet dat niet was uit onverschilligheid maar dat vrijheid en iemand alles gunnen de ultieme vorm van liefde is. Beetje jammer dat hij dat niet op zijn eigen relatie betrok en zelf beperkt wordt

Ik kon bij hem mezelf zijn en wat ik ook zei of deed, hoe boos ik soms was of verdrietig of wat dan ook: ik kon hem eerlijk alles zeggen zonder bang te zijn dat hij me daarom niet zou willen of me zou verlaten. Het voelde veilig en vertrouwd. Als thuiskomen.

Kortom: hij heeft me meer open-minded gemaakt en ik ben veel minder een zwart-wit denker geworden. Nooit gedacht dat iemand dát voor elkaar zou krijgen. En daarnaast heeft hij me heel veel over mezelf geleerd en veel van mijn valkuilen laten overwinnen dan wel de goede richting opgeduwd.

In de praktijk pluk ik daar nog steeds dagelijks de voordelen van. Dus het heeft me ook heel veel gebracht waar ik nooit op had gerekend.
Jufmafkees, als ik jou goed begrijp wil jij dus een relatie

waarin saamhorigheid een grote rol speelt.

Op het moment dat die saamhorigheid minder word

loopt jouw relatie voor jouw gevoel op zijn eind.

Sta jij open voor een nieuwe relatie waarin jij het idee krijgt

dat er wel een sterk jij en hij horen samen denkbeeld is.

Ongeacht of hij nog samen is met een andere vrouw.

Ongeacht of hij die vrouw bedriegt.

Ongeacht of hij dat toekomstbeeld kan waarmaken of niet.

Als jij het idee van saamhorigheid maar hebt.

Nu heb jij moeite om dat idee weer op te geven

en jezelf te realiseren dat het met hem een waanidee was?
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 16:19:

Jufmafkees, als ik jou goed begrijp wil jij dus een relatie

waarin saamhorigheid een grote rol speelt.

Op het moment dat die saamhorigheid minder word

loopt jouw relatie voor jouw gevoel op zijn eind.

Sta jij open voor een nieuwe relatie waarin jij het idee krijgt

dat er wel een sterk jij en hij horen samen denkbeeld is.

Ongeacht of hij nog samen is met een andere vrouw.

Ongeacht of hij die vrouw bedriegt.

Ongeacht of hij dat toekomstbeeld kan waarmaken of niet.

Als jij het idee van saamhorigheid maar hebt.

Nu heb jij moeite om dat idee weer op te geven

en jezelf te realiseren dat het met hem een waanidee was?

Deels juist, deels onjuist. Maar ik vind het wel heel interessant wat je hier zegt. Als eerste, ex en ik hadden geen saamhorigheidsprobleem. Saamhorigheid is niet waar ik op stukliep, de wederkerigheid wel. Als ik huilde klapte ex dicht en ging hij de vaatwasser inruimen. Er was geen emotionele verbintenis, hij begreep mijn emoties niet en ik zag bij hem nauwelijks emoties. Er kwam emotioneel niet terug en het kostte me zoveel kracht. Ik ben fysiek ziek geworden van die relatie. En ex was een schat hoor, geen verkeerd woord want hij probeerde net zo hard als ik. Voordat BV in beeld kwam, waren we tot de conclusie gekomen dat die wederkerigheid die altijd miste, nooit zou komen. Relatietherapie gehad etc. Ging niet werken. Toen kwam BV langs en speelden we met het idee, wat als dit de oplossing is, we toch bij elkaar kunnen blijven en ik daar de wederkerigheid haal? Dat had dus ook niets met seks te maken, ook niet met aandacht maar wat anders dus.

De stelling dat ik open stond voor een ander omdat er geen saamhorigheid was, is dus mijns inziens onjuist. Het is meer, de wederkerigheid die je in een normale relatie hoort te hebben, ontbrak en kon BV me geven. De relatie was al zo goed als over alleen dit leek even een lichtpuntje.

Er zit iets in je observatie wat heel raak is, maar dan net iets anders dan jij het verwoord, namelijk dat ik het idee heel prettig vind dat dingen gebeuren omdat ze voorbestemd zijn. Dat iets niet voor niets op je pad komt en dat het een bedoeling heeft. Oh nee, ik ben een zweefteef!

Maar met BV was het nooit MIJN bedoeling geweest om een relatie met hem te gaan willen. Ik had ook nooit verwacht dat ik dat zou willen. Het is wel zo gegaan. Of ik het idee van ons samen niet wilde opgeven of hij het waar kon maken of niet? Dat klopt niet. Ik heb heel vaak gecheckt of hij er wel echt zo over dacht als ik, juist omdat ik niet wilde dat ik mezelf voor de gek zou houden. Ik ben altijd heel voorzichtig geweest met dat toekomstbeeld, maar ik kwam pas aan het eind hier meeschrijven dus die voorzichtigheid hebben jullie nooit meegekregen. Als ik had gedacht dat hij het niet waar kon maken of zou maken, had ik alles onmiddellijk gestopt want dat zou alleen een kwelling zijn.

Ik geloof dus ook zeker niet dat het een waanidee was. Je zegt niet op je werk dat je wil scheiden, tegen je ouders, tegen vrienden als dat niet zo is. Je zoekt niet een huis, je regelt dan geen zaken etc. Dat deed hij allemaal wel. Hij was weg, het was rond. En daarnaast hebben we het regelmatig over de toekomst samen gehad. Dat rustig aan doen verstandig was. Er was niks waanidee aan.

Als het een waanidee was, zou het makkelijker zijn. Want dan kan ik zeggen: ik heb me vergist, ik heb er naast gezeten en mezelf laten zien wat ik wilde zien. Maar dat is absoluut niet zo.

Wat wel klopt is dat ik echt denk dat we samen horen, in de zin van dat het een goede match zou zijn als we een echte relatie zouden hebben. (maar wel zwaar vanwege alle ellende die erbij komt) En dat dat inderdaad was, ondanks dat hij zijn vrouw bedroog en daarmee samen was en is.

Dus je hebt een punt maar niet alles klopt.
Ter verdediging van mijn zweefteefschap, ik heb het niet gehad over soulmates of iets dergelijks
Jufmafkees, ik snap dat je als partner sterk in je schoenen moet staan

om het te kunnen uithouden met iemand die autisme heeft.

Omdat je emotioneel gezien overal alleen voor staat.

Wat ik mij wel afvraag is wáarom jouw minnaar jou dan wel het idee gaf

dat hij helemaal voor een leven met jou ging

terwijl in de praktijk blijkt dat hij niet bij zijn vrouw weg kàn.

Hebben jullie jezelf àllebei verloren in het idee?
Beppy is een sponsachtige tampon, bleek gisteren heel goed te werken ;)

Automan is geen monteur, maar heeft een auto met geblindeerde achterramen. Dat was handig voor gefriemel op de achterban tijdens de vorige date. Nu lagen we gewoon in zijn bed in verweggistan.

Deze heb ik opgepikt via secret flirt, hij is vreemdganger en date nu mij en een andere dame. En dat is helemaal prima, merk ik. Als hij bij mij is, is hij 'van mij'. En tussendoor kan ik het lekker loslaten. Datefrequentie is ook ong 1x per maand. Er is een hele goede klik, maar gewoon lekker en gezellig, niks geen verliefderigheid en andere mooie woorden waar ik toch niks mee kan, maar wat het allemaal wel een stukje complexer maakt als ze uitgesproken worden.
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 16:49:

Jufmafkees, ik snap dat je als partner sterk in je schoenen moet staan

om het te kunnen uithouden met iemand die autisme heeft.

Omdat je emotioneel gezien overal alleen voor staat.

Wat ik mij wel afvraag is wáarom jouw minnaar jou dan wel het idee gaf

dat hij helemaal voor een leven met jou ging

terwijl in de praktijk blijkt dat hij niet bij zijn vrouw weg kàn.

Hebben jullie jezelf àllebei verloren in het idee?

Dit is de vraag waar ik geen antwoord op heb want ik moet nu speculeren over wat er in hem om is gegaan.

Ik denk eigenlijk dat iedereen, inclusief hijzelf, dacht dat hij eindelijk weg zou gaan en kón gaan. Dat hij eindelijk de moed had gevonden ondanks het risico de kinderen nooit te mogen zien, omdat hij inzag dat die ruzies niet meer gingen en het kleineren niet ophield.

Ik kan niet zeggen wat er gebeurd is. Ik weet het simpelweg niet. Ik weet wel dat de angst voor de gevolgen van haar als ex hebben heel groot is, en zeer terecht overigens en dat hij stiekem altijd ergens nog hoopte dat ze zou veranderen.

Dus ik denk dat hij het zeker meende met mij en zou willen maar uiteindelijk uit angst en hoop anders gehandeld heeft. Plus, ze heeft hem nodig (denkt ze) en hij vindt het heel fijn nodig gevonden te worden want dat is de enige bevestiging dat hij iets waard is, die hij van haar krijgt. Ik heb hem natuurlijk niet nodig en ik ben niet zielig dus ja...florence nightingale, maar dan hij. Nog los van de bergen schulden die er zijn.

Hij is echt geen lot uit de loterij rationeel bezien, dat weet ik. Want helse ex als hij zou scheiden, schulden, kinderen met trauma's, hijzelf heeft bagage van hier tot mars en ik ben ook niet de makkelijkste. Maar hem als mens, los van al deze omstandigheden, ja daar wilde ik voor gaan. Vandaar dat ik ook heel makkelijk kan zeggen, praktisch gezien ben ik zonder hem veeeeeeel beter af en scheelt het heel veel ellende. Alleen gevoelsmatig, ik hou wel van hem. Ondanks alles.
quote:oranjexx schreef op 29 april 2014 @ 17:14:

Beppy is een sponsachtige tampon, bleek gisteren heel goed te werken ;)

Automan is geen monteur, maar heeft een auto met geblindeerde achterramen. Dat was handig voor gefriemel op de achterban tijdens de vorige date. Nu lagen we gewoon in zijn bed in verweggistan.

Whahhaha wat zegt dat over mij en mijn fantasieen over automonteurs, dat ik dat automatisch zo las?

Helpt het met loslaten van 1.5 of flitst hij soms door je hoofd als je zo bezig bent met een ander?
quote:jufmafkees schreef op 29 april 2014 @ 17:15: helse ex als hij zou scheiden, schulden, kinderen met trauma's, hijzelf heeft bagage van hier tot mars en ik ben ook niet de makkelijkste. Maar hem als mens, los van al deze omstandigheden, ja daar wilde ik voor gaan.Dat was alleen gelukt als jullie de rest van jullie leven in een bubbel buiten de werkelijkheid hadden gezeten en dat is onmogelijk.

Wees blij dat al die omstandigheden jou bespaart zullen blijven.
Zou ik ook zeggen als ik hem niet zou kennen en alleen dat rijtje zou zien, highlander. Mijn ratio ziet dat zeker in hoor. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch, ik had het willen proberen met hem, ondanks dat ik wist dat het heel zwaar zou zijn en elke statistiek tegen zou pleiten. Plus, we zouden niet gaan samenwonen, wat ook scheelt want dat zou en financieel geen gevolgen voor mij hebben en voor de kinderen niet belastend zijn geweest. Dat was het idee, de eerste jaren zou dat allemaal absoluut niet aan de orde zijn.

Maar ja, nu is er niets meer aan de orde. Ik hou jullie op de hoogte mocht er nog wat gebeuren maar voorlopig verwacht ik niets te horen.
@ juf, mag ik jou vragen wat van dat autisme de grootste valkuil was met je ex? Ik zie nu namelijk kenmerken. Mijn man is autist en ik ben inderdaad zoals hl zegt emotioneel op. Ik heb zelf juist wel eens wat te veel emoties en vooral ook wel schommelende emoties. Daar gaan bij mij en bij man heel veel dingen fout. Dus even compleet off topic, maar zou fijn zijn als je een en ander zou willen toe lichten?
Jufmafkees, ik sta rationeler in het leven dan jij denk ik.

Ik ga geen liefdesrelatie met iemand proberen als ik kan zien

dat die relatie mij de ellende die jij beschrijft gaat bezorgen.

Ik ga mijn vrijheid niet opgeven voor een jammerlijk leven.

Daarvoor bewaak ik mijn hart te sterk.

Of mijn redderssyndroom is te zwak.

Ik besloot pas dat ik een liefdesrelatie met mijn latere vrouw wilde

nadat wij al jaren in hetzelfde studentenhuis woonden en

ik haar onder verschillende omstandigheden had leren kennen.
quote:jufmafkees schreef op 29 april 2014 @ 17:17:

[...]

Whahhaha wat zegt dat over mij en mijn fantasieen over automonteurs, dat ik dat automatisch zo las?

Helpt het met loslaten van 1.5 of flitst hij soms door je hoofd als je zo bezig bent met een ander?Met 1,5 heb ik na ons breakupdiner nog een aantal malen zeer uitgebreid contact gehad via de app. Daar zijn nog wat laatste mooie dingen in gezegd tegen elkaar. Die intense verbondenheid blijft toch kennelijk en er bleek ook nog wel wat onrust bij hem te zijn, nu hij besefte dat ik verder zou gaan met daten. 1,5 kan zich, zonder mijn gehijg in de nek over dates, blijven richten op thuis en gaan nadenken over wat hij eigenlijk nog wil ontdekken. Ik wacht niet meer op hem, maar mocht hij ooit een keer weer de kamasutra willen bezoeken of iets anders fouts doen en hij heeft thuis de ruimte, dan mag hij me altijd vragen (ik denk niet dat dat ooit gebeurt, dus klamp me daar ook niet aan vast).
Hallo! Ik plaats hier even een berichtje. Ik begrijp dat dit een pijler is waar de meesten elkaar al wel kennen en al een tijdje meeschrijven. Ik heb heel af en toe eens meegelezen en dacht dat ik hier misschien een goed advies zou kunnen krijgen.

Ik ben sinds een tijdje weer single na een relatie van meer dan 10 jaar. Ik merk dat ik aandacht en contact met mannen heel erg leuk vind en dat ook erg nodig heb. Maar eigenlijk zou ik een tijdje alleen willen zijn en gelukkig met mezelf, zonder die aandacht (of bevestiging) nodig te hebben. Ik ben veel te snel verliefd. Een beetje aandacht van een man die ik leuk vind en hoppa, daar gaat mijn hart ervandoor. Wat meestal tot pijn en teleurstelling lijdt. Ik laat me veel te veel meevoeren en verlies mezelf teveel.

Wat ik zou willen leren, en misschien kunnen jullie, ervaren minnaressen, mij daarbij helpen is; hoe houd ik mijn hart onder controle en kan ik toch genieten van een minnaar of een aantal minnaars? Dit klinkt best fout maar ik geloof dat ik op deze plek dit rustig zo kan zeggen toch?

Alvast bedankt!
@cljane: kijk even hier 'Relatie met partner met autisme'

Er was ook redelijk recent een topic over autisme spectrum stoornis en seks.

En @Oranje: jaaaa Beppy, héél handig!
Hee Saz, ik heb net op je topic gereageerd. Van mij helaas geen tips, ik herken je gevoelens maar al te goed en wordt zelf ook veel te snel verliefd, en in mijn geval presteer ik het zelfs om verliefd te worden op iemand anders dan mijn man. Mijn enige tip is om je te beseffen dat verliefdheid een chemisch proces is en dat wat je met die gevoelens doet, aan jou is. Probeer het dromen binnen de perken te houden, verliefdheid wil niet meteen zeggen dat je je leven ook met de man in kwestie moet gaan delen.
Jane, als je me een pb stuurt en even vertelt wat je exact wil weten, dan beantwoord ik graag je vragen. Maar niet op het forum liever.

Highlander, ik ben een heel rationeel mens behalve als het aankomt op de liefde. Dus dat klopt wel. De zakelijke aspecten ervan doe ik rationeel maar de keuze an sich voor iemand te gaan, gaat puur op gevoel.
Saz, de cursus hartbewaking en betonstorten begint in september weer, cursusboeken verkrijg bij Madame Orange en het werkblad "hoe versla ik groene monsters en kutengels" is op te vragen bij Lookolook.

Met andere woorden...

Hier zijn niet echt goede tips voor te geven want ze zijn niet reëel. Beseffen dat het "maar" chemische stofjes zijn is is mooi gezegd maar waar brengt het je? Oké ik heb stofjes maar wat moet ik met die stofjes en ik wil ze niet. Right.

Het enige dat echt helpt is afstand houden maar dan heel reëel, niet teveel contact, duidelijke afspraken over date en contact frequentie en goed voor ogen hebben wat je wilt en hoe je dat bewerkstelligd.

En mocht je je hartje verliezen, geniet ervan. Verliefdheid is ook best een lekker gevoel ofzo.
Nog bedankt vh reageren Roos,

Tja mannen,naar 20jaar huwelijk krijg ik er af en toe geen hoogte van.

Hij is vh begin af aan duidelijk geweest,no more,al die jaren blijven

rondhangen zonder zijn echte gevoelens tetonen.Nu doet hij het,en ik

geef tekennen dat ik het leuk zou vinden,waarneer ik weet hem weer teontmoeten,tja en dat hij veel in mijn hoofd zit en weg is ie.

Na een aantal jaren kun je zoiets wel verwachten,denk ik.Ik heb dit

altijd al tekennen gegeven,en ik denk ook,als je zelf nog in een eigen

huwelijk zit,je daar misschien iets makkelijker mee om kunt gaan?

Al vraag ik mij dit bij sommige hier af,wou dat ik zo helder kon denken

af en toe als Highlander.
Over de cursus: er is ook een speciale groep, dan trainen we bij Heidi op de berg. Die is wat duurder, maar dat komt omdat je dan ook leert schieten op groot wild. Psychologische intake is wel vereist dan.

Over het cursusboek: zijn jullie ermee akkoord dat we de volgende hoofdstukken nog toevoegen, ik ben net aan het editten:

-Grietjemodus oftewel de GM

- hoe doe je een Roosje

- hoe beantwoord ik de quick responses/standaard reacties op datingsites

En in de procesbeschrijving: ik ben het even kwijt: was de volgde nou: ik ga nooit bij mijn man weg'voor of na 'hij is geen relatiemateriaal' .
quote:Saz schreef op 29 april 2014 @ 18:30:eigenlijk zou ik een tijdje alleen willen zijn en gelukkig met mezelf, zonder die aandacht (of bevestiging) nodig te hebben. Ik ben veel te snel verliefd. Een beetje aandacht van een man die ik leuk vind en hoppa, daar gaat mijn hart ervandoor. Wat meestal tot pijn en teleurstelling lijdt. Ik laat me veel te veel meevoeren en verlies mezelf teveel. [...] hoe houd ik mijn hart onder controle en kan ik toch genieten van een minnaar of een aantal minnaars?!Zet voor jezelf eerst op een rij wat jij precies

aan seksuele activiteiten wilt voordat jij op zoek gaat.

Probeer iemand te vinden die met jou op één lijn wil zitten

wbt seksdates en menselijk contact tussendoor.

Seks is niet zomaar iets, het is een bindmiddel.

Hoe vaker jij seks hebt met iemand hoe meer gehecht

jij aan diegene kunt raken door de vrijkomende hormonen.

Zorg ervoor dat jij zo snel mogelijk na elke date weer met

jouw hoofd uit de roze hormonenwolk en

met jouw voeten op aarde in jouw echte leven bent.

Ga niet zitten dagdromen over een leven samen en

houd jouw hoofd nuchter.

Verzorg jezelf met aandacht om te voorkomen dat

jij verslaafd aan zijn aandacht raakt.

Probeer jezelf bewust te blijven van je eigen gedrag en valkuilen.

Probeer evenwichtig te zijn;

als het spel meer frustratie dan genot oplevert laat dan los.

Neem het minnespel niet serieus;

het is geen invulling van jouw liefdesleven,

wel aanvulling van jouw seksleven.

Veel plezier!
Highlander, zullen we al jouw adviezen bundelen in een column voor de cursus? Tarieven zijn onderhandelbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven