Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Jufmafkees, ik begrijp dat jij de relatie met hem niet opgeeft omdat jij wilt vasthouden aan het idee dat jij hem kunt redden uit zijn put en gelukkig maken.

Stop met Florence Nightingale spelen voor die man.

Hij is geen kind meer ook al gedraagt hij zich wel zo.

Laat het idee van jij en hij samen los.

Mijn laatste minnares is idd mijn voorkeursminnares.

Ik weet niet of zij nu in is voor een paar dagen buitenland met schandelijke verwennerij.

Laat ik eerst eens een praatje gaan maken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik weet niet hoor Juf, dat een relatie nooit meer goed wordt na vreemdgaan daar geloof ik niet in. Ik ben nu natuurlijk ook vreemdgegaan (of eigenlijk doe ik het nog steeds, virtueel bedrog is ook bedrog) maar mijn nr. 1 relatie was en is alle behalve slecht. Ik heb gewoon een hele erge leuke man, dat besef ik me de laatste tijd juist meer (en ja, dat had ik me welleens mogen beseffen voordat ik bovenop een ex sprong). Het is de laatste 2 maanden zeker niet slechter geworden, en in seksueel opzicht misschien juist wel beter, aangezien ik mijn wensen op dat vlak nu thuis ook meer uitspreek. Dus hier totaal geen verslechterde relatie door vreemdgaan, met daarbij natuurlijk wel de kanttekening dat hij van niets weet, en dat moet ook zo blijven. Waarschijnlijk dat je dat bedoelde: als vreemdgaan uitkomt, ja, dan is het misschien wel heel moeilijk om weer op oude voet verder te gaan want ik vermoed dat het lastig voor hem zou worden mij weer te vertrouwen..

Wat vreselijk lastig trouwens, dat je BV nog steeds zo vaak en in zo’n slechte toestand ziet. En geen eigen telefoon? Wat absurd! Ik vraag me echt af waarom hij dit accepteert, wat een totaal bizarre situatie. Waar is zijn zelfrespect? Goed dat je je beseft dat het met jou en hem misschien ook wel niets zou worden, hij zou wel heel erg veel bagage meenemen.

En loslaten zoals Highlander zegt.. ehm.. hoe dan? Gevoelens laten zich toch niet zo makkelijk sturen.. het zal moeten slijten bij je. Mijn ervaring is dat zwaar liefdesverdriet, zeker in van die onaffe situaties, nooit helemaal overgaat. Dat klinkt dramatischer dan het is, maar het enige dat bij mij in het verleden hielp was toch afleiding in de vorm van een nieuwe liefde.

Oranje, klinkt helemaal lekker! Wat is het verhaal van je minnaar? Open relatie, single, vreemdganger?
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 11:35:

Als er geen gezamenlijke kinderen zijn is de stap naar scheiding makkelijk gezet.

Dat ben ik niet met je eens Highlander. Ik denkt juist dat het merendeel van de personen met een minnaar(es) die stap niet kunnen of durven maken.

In mijn geval is het de onzekerheid voor de toekomst, misschien we het gemak om te weten wat je wel (en niet!) hebt, die mij het bijzonder moeilijk maakt die stap te nemen. En dus blijf ik al jaren aanklooien.
Zo, even aan het werk geweedt en meteen weer veel bij te lezen. Ik denk dat jullie allemaal wel een punt hebben over mijn jager. Het een en ander wil ik hem zeker vragen, maar niet over de app. Dan wacht ik liever met het gesprek tot we de kans hebben goed te praten als we bij elkaar zijn.

Ik zal dus erg op mijn jeukende handen moeten gaan zitten. Ik denk ook dat jij gelijk hebt hl, jager is nog aan het landen terwijl ik maar wat graag die wolk wil blijven vast houden.

Ik ben aan de ene kant bang om mijn jeukende handen koest te houden. Omdat ik inderdaad ook wel bang ben dat er een ander is. Maar het zal nu juist wel de meest versandige keuze zijn. Dan desnoods jullie maar wat meer lastig vallen

Over het al dan niet scheiden verhaal. Hier klopt het inderdaad dat als ons kindje er niet was geweest ik waarschijnlijk al lang bij een vriendin had gezeten. Niet om meteen een scheiding in gang te zetten, maar wel om vanaf een afstandje goed na te kunnen denken.

Nu heb ik eigenlijk min of meer besloten daar mee te wachten tot juni. Man is dan een week weg en ik wil die tijd benutten om goed na te gaan denken over ons. Mis ik hem erg of niet en meer dingen. Ik ben persoonlijk heel erg tegen op een huwlijk van het maar bij elkaar blijven voor de kinderen. Ik heb van een klein afstandje gezien wat dat doet, kinderen die roepen ga alsjebliefd bij elkaar weg. Vrouw die gewoon tijdens vreemdgaan betrapt werd door haar eigen puber dochter. Stel is inmiddels nog altijd bij elkaar maar puur om het huis inderdaad.

Ik ben persoonlijk ook eigenlijk financieel veel te afhankelijk van mijn man. Maar toch, ik zou nooit bij hem blijven omdat ik dan toch die ene dure hobby kan blijven houden of alijd een auto voor de deur zou hebben.

Er moet nog wel liefde genoeg zijn, en hoe zwaar ik het ook zou gaan krijgen op financieel vlak, ik zou wel gaan als ik zeker weet dat het nergens meer heen gaat.

Ik merk dat ik op dit moment ook weer de neiging heb tot vluchten, niet per se naar jager, maar gewoon het gevoel weg te willen hier. Vanavond ga ik er dan ook op uit met een hond. maar het vreemde is dan hier weer dat ik morgen, of zelfs vanavond nog kan denken, waarom zou ik in de vrede bij man weg gaan, ik houd van hem.

Dit zijn dingen die hier inmiddels eigenlijk al een jaar spelen, staat los van jager, maar is inderdaad waarschijnlijk wel de reden geweest om naar jager toe te gaan.

Het is hier begonnen sinds ik te horen kreeg dat een jeugdvriend van mij een dodelijk ongeluk had gehad.

@ oranje, wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad! Ook fijn dat meteen alles duidelijk is! Maar wat heb je gebruikt tijdens je menstruatie? Nog nooit van gehoord!
Almost, 'drempelvrees' is idd ook een punt.

Daarbij je bent ws ook gehecht aan de eigenaardigheden van jouw man.

Geen enkele man is helemaal klootzak of helemaal goedzak.

Net zo min als vrouwen helemaal verloederd of helemaal verzorgend zijn.
quote:Lookolook schreef op 29 april 2014 @ 10:26:

[...]

Jij speelde liever relatietje dan dat je er over fantaseerde bedoel je?

Hmm, zoiets maar niet helemaal. In een gewone relatietje heb ik nooit weken achtereen een dag en een nacht per week in, op, om, bij, tussen, door bed gebivakkeerd.

Ik zie dat toch als gebubbel, met daarna de keiharde realiteit weer van alledag.

Ik heb ons nooit naar het altaar zien lopen. Hij was mijn vlucht, mijn held die me kwam redden uit mijn doodgelopen huwelijk. Voor eens per week dan.
Oranje.. wat een heeeerlijke date!! En wat lijkt me t een heerlijk gevoel om naar je slapende minnaar te kijken tegen dat t ochtend wordt! En idd mijn vraag ook, wat gebruikte je dan?
quote:Julus schreef op 29 april 2014 @ 10:31:

Iemand binnen mijn familiekring gaat scheiden en hield er al een tijdje een minnaar op na. Ik vind dat erg moeilijk, en kwalijk.

Moet jij niet eens in therapie ofzo om dit onvergeeflijke, kwalijke ex-toestandengedoe te verwerken?

Al je inspanning ten spijt lijk je nog steeds op ground zero te zitten in de verwerking. Ik lees nog steeds pijn en verdriet van de ooit bedrogen echtgenote, al heb je dan duizend keer een nieuwe relatie.
Go highlander!
quote:Dassie schreef op 29 april 2014 @ 12:59:

[...]

Je hebt er geen moeite mee om een ander te bedriegen, maar je bent zelf te bang om zelfs maar het risico te durven lopen dat het jou overkomt.

Dat zijn een hoop oordelen vanachter een beeldscherm. En een realistischer beeld van mijn positie? Jij denkt die te hebben? Als je op een normale toon een discussie wil aangaan, dan hoor ik het wel.
quote:jufmafkees schreef op 29 april 2014 @ 11:50:

Overigens, ik zie hier regelmatig langskomen dat er gezegd wordt dat als iemand niet zijn relatie binnen een aantal weken verbreekt nadat hij/zij is gaan minnaren, het nooit meer gaat gebeuren. Ik vind dat bizar. Welke idioot maakt zulke leveningrijpende beslissingen op basis van verliefdheid en binnen zo'n korte termijn?

Mwoah. Als je een bagger huwelijk hebt en nog maar een klein zetje nodig hebt om je partner te verlaten dan vind ik het niet zo gek hoor. Dan komt er een nieuw iemand in je leven en kan je makkelijker de volgende stap zetten.

Als je eenmaal aan het bedriegen bent geslagen treedt er toch een soort van gewenning op, je schikt je makkelijk in je nieuwe rol. Als het thuis dan nog aardig kabbelt hoef je niet zo snel weg.
quote:highlander schreef op 29 april 2014 @ 13:00:

Jufmafkees, ik begrijp dat jij de relatie met hem niet opgeeft omdat jij wilt vasthouden aan het idee dat jij hem kunt redden uit zijn put en gelukkig maken.

Stop met Florence Nightingale spelen voor die man.

Hij is geen kind meer ook al gedraagt hij zich wel zo.

Laat het idee van jij en hij samen los.

Highlander, ik doe helemaal niets momenteel behalve verder gaan dus wat moet ik meer doen? En gevoelsmatig loslaten, dat heeft gewoon tijd nodig. Ik hoef en kan hem ook niet 'redden' maar dat betekent toch niet dat ik het opeens niet erg vind, hoe het loopt? Als we gewoon vrienden zouden zijn geweest, zou ik het ook heel erg hebben gevonden. Dat staat los van de verhouding/relatie. Dus: ik vind het sneu, maar weet ook dat ik weinig kan doen. En daarnaast ga ik verder. Maar ik erken direct dat ik het wel moeilijk vind om het idee los te laten van een toekomst ooit samen, want ja, het was zó dichtbij. Anderzijds, misschien wel beter zo. Maar in een paar weken is dat gevoel niet opeens weg, zo gek is dat toch niet?

Hoop trouwens, Annabel dat je ongelijk hebt over dat die onaffe dingen nooit overgaan. Pfffffffffff. Lijkt me niet fijn.

Ik bedoelde inderdaad vreemdgaan na uitkomen trouwens. Ik denk dat je als bedrogen partner dat vertrouwen echt terug moet krijgen en dat maar zeeeeeeeeeer weinig mensen dat ooit weer 100% krijgt. Ik weet dat het bij mij nooit terug zou komen dus ik zou er nooit voor kiezen dan door te gaan. Simpelweg omdat ik mezelf en zelfs de partner dan een beter leven gun dan in een relatie te hangen waar het vertrouwen niet goed zit. Dus niet uit angst weggaan maar juist uit het feit dat ik vind dat ik beter zou verdienen dan zo'n relatie.

Ex heeft mij niet bedrogen dus op mij is dit verhaal niet in die zin van toepassing maar mijn vertrouwen was wel weg, bovenop de andere problemen die er waren. Dan wil ik liever vriendschappelijk uit elkaar dan doorgaan en uiteindelijk door het wantrouwen eraan onderdoor gaan en met ruzie uit elkaar. Was een goede keus want ex en ik geven nog steeds om elkaar en zijn hele goede vrienden, juist vanwege deze keus. We staan altijd klaar voor elkaar en die vriendschap vind ik heel veel waard.
quote:Rooss4 schreef op 29 april 2014 @ 14:01:

[...]

Mwoah. Als je een bagger huwelijk hebt en nog maar een klein zetje nodig hebt om je partner te verlaten dan vind ik het niet zo gek hoor. Dan komt er een nieuw iemand in je leven en kan je makkelijker de volgende stap zetten.

Als je eenmaal aan het bedriegen bent geslagen treedt er toch een soort van gewenning op, je schikt je makkelijk in je nieuwe rol. Als het thuis dan nog aardig kabbelt hoef je niet zo snel weg.Hier heb je ook wel weer een punt. Maar ga je dan weg om bij de ander te zijn of ga je weg omdat je eindelijk een duw hebt om uit het kuthuwelijk te stappen?
Roos, los van of ik bedrogen ben vind ik het inderdaad zeer kwalijk dat mijn familielid (de gevolgen hebben nogal wat impact voor iedereen) dit zo aanpakt. Ik zie niet in wat dat met mijn verleden te maken heeft. En ik ben niet de enige die dit vindt binnen de familie.

Moeten die ook in therapie volgens jou? Dus zeer flauwe en ongepaste opmerking van jou.
Dat laatste hoop ik, Juf.

Madame, dat klinkt als Suupèèèrrrb!! Fijn zeg, een man die zijn handjes niet thuishoudt, I love it!

Highlander, wat goed. Het wordt ook tijd dat je wakker wordt volgens mij, ik las je laatst op een ander topic, tijd voor de schop onder je hol, laat dat lijf maar wakker worden, het zal je geest goed doen.
Juf, ik denk oorzaak en gevolg. Met de nieuwe persoon is er een kans om opnieuw te beginnen, om weg te kunnen uit de slechte situatie en nieuw kans op geluk. Hartstikke begrijpelijk, maar een keuze die velen niet zullen begrijpen en veel pijn veroorzaakt.
Ik heb het niet over je familielid, ik heb het over jouw daarmee omgaan, je denkwereld.

Het omgekeerde van liefde is onverschilligheid maar jij bent gewoon nog boos. Je bent er gewoon nog niet klaar mee. Dan maar flauw en opgepast.
Overigens komen de meesten van de bedrogenen uiteindelijk er gelukkig(er) uit. Daarvoor hoef je alleen maar het topic tja, dat was het dan te lezen. Dat is fijn om te weten. Ook de vreemdgangers komen hopelijk in een voor hen prettiger leven terecht. Dus het eindigt uiteindelijk nooit heel slecht, maar het voortraject is gewoon ruk.
quote:annabel_k schreef op 29 april 2014 @ 13:02:

Ik weet niet hoor Juf, dat een relatie nooit meer goed wordt na vreemdgaan daar geloof ik niet in.

met daarbij natuurlijk wel de kanttekening dat hij van niets weet, en dat moet ook zo blijven.

Het gaat natuurlijk over ná uitkomen hè? Als het nog niet uitgekomen is denken veel vreemdgangers dat hun relatie juist beter is dan daarvoor. Ze zijn weer levend en wakker en zien zelfs hun partner in een nieuw licht.

Na uitkomst dooft dat licht wel even uit.
Roos, ik zal altijd boos blijven. Of course. Ik zal dit als ervaring voor altijd bij me dragen. Net zoals vele andere negatieve ervaringen, die je nooit vergeet.
quote:jufmafkees schreef op 29 april 2014 @ 14:08:ik erken direct dat ik het wel moeilijk vind om het idee los te laten van een toekomst ooit samen, want ja, het was zó dichtbij. Anderzijds, misschien wel beter zo. Maar in een paar weken is dat gevoel niet opeens weg, zo gek is dat toch niet?Natuurlijk is het niet gek dat jij moet wennen aan een ander toekomstbeeld met ander dagelijks leven dan hetgeen jij en jouw minnaar aan het verbeelden waren met elkaar.

Dat heb ik zelf ook alleen dan niet gebaseerd op een toekomstwens

wel op het verleden wat ik met mijn grote liefde had.

Het liefst kijk ik nu helemaal niet vooruit als ik heel eerlijk ben.

Het idee dat zij er niet echt is als ik en onze kinderen iets bijzonders meemaken is klote.

Ik begrijp wel dat jij ook moeite hebt met die omschakeling van denkbeelden.

Ik denk dat een relatie waarin liefde geen grote rol meer speelt makkelijk opgebroken kan worden voor een derde zodra die derde in beeld is.
Jammer. Je boosheid heeft geen nut meer, je kan het heerlijk loslaten zonder ook maar een spikkeltje geluk in te leveren, lijkt me heel bevrijdend, vergeven enzo.
Altijd boos blijven? Wat een verspilde energie. Waarmee ik niet wil zeggen dat je hem moet vergeven, zoals Dr Phil en adepten prediken, maar dat je het achter je moet kunnen laten. De deur moet kunnen sluiten. Boosheid vreet aan je.
quote:Julus schreef op 29 april 2014 @ 14:21:

Juf, ik denk oorzaak en gevolg. Met de nieuwe persoon is er een kans om opnieuw te beginnen, om weg te kunnen uit de slechte situatie en nieuw kans op geluk. Hartstikke begrijpelijk, maar een keuze die velen niet zullen begrijpen en veel pijn veroorzaakt.

In de ideale situatie zet je een punt achter een relatie die niet werkt en ga je daarna pas je openstellen voor een ander.

Ik denk dat in de praktijk het echter zo is dat je, vaak onbewust zelfs, meer openstaat voor een ander als je relatie niet goed loopt. Wat Dassie zei, is deels denk ik juist, het minnaar hebben is een symptoom van de slechte relatie want in een goede relatie heb je die minnaar niet nodig.

Ik heb om me heen veel gezien dat niet alles bespreekbaar is in een relatie. Of dat het heel moeilijk is om je behoeften, zeker op seksueel vlak, kenbaar te maken zonder de ander te kwetsen of dat het er op uitdraait dat je voor het blok gezet wordt: afzien van de behoefte of einde relatie. Ik denk dat die situatie vermeden wordt en daarom mensen maar hun partner voorliegen, omdat het makkelijker is maar ook omdat ze hem/haar niet willen kwetsen en kwijt willen.

Feitelijk is het gewoon struisvogel politiek. Want het probleem lost zich niet op, je situatie is hoogstens een tijdje leefbaarder.

Soms is de minnaar of minnares inderdaad simpelweg gewoon een beter keus in partner omdat deze meer bij je past dan je partner. Maar ik denk wel dat dat de uitzondering is.
quote:Julus schreef op 29 april 2014 @ 14:24:

Overigens komen de meesten van de bedrogenen uiteindelijk er gelukkig(er) uit. Daarvoor hoef je alleen maar het topic tja, dat was het dan te lezen. Dat is fijn om te weten. Ook de vreemdgangers komen hopelijk in een voor hen prettiger leven terecht. Dus het eindigt uiteindelijk nooit heel slecht, maar het voortraject is gewoon ruk.Eens. Alleen zien mensen die heel vaak niet en houden ze vast aan iets van eigenlijk niet meer goed is. Uit hoop of liefde of angst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven