Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Alle reacties Link kopieren
quote:hart01 schreef op 21 september 2014 @ 15:03:

@Nell,

Ik lees in spanning mee met jou.

Ben benieuwd of we straks "live" gaan zien hoe de smoezenlijst wordt gebruikt om iemand aan het lijntje te houden of dat jou liefde écht voor jou gaat kiezen.

Wat nu volgt zal voor velen veel leedvermaak bezorgen,

Maar Nr2 en ik zijn nog steeds niet 'officieel'.

Hij heeft ondertussen wel al gezegd dat hij wil scheiden.

Heb ook de vlammende mails die zijn partner heeft gestuurd naar zijn werk daaromtrent doorgestuurd gekregen van nr2.

Maar schot in de zaak komt er niet.

Ik wil nog steeds afwachten maar het lijkt erop dat jullie gelijk hebben. Hij houdt zeker van mij maar waarom lukt het hem dan niet om de scheiding door te duwen (zelfs als zijn partner niet wil meewerken)

Ik woon ondertussen alleen met een week-om-week regeling voor de kinderen.
Leedvermaak? Dat hebben we hier echt zelden. Ik kan het me zelfs niet eens herinneren.

Ik heb de indruk dat hij vooral moeilijk doet omdat het huis helemaal van hem is, en hij niet wil dat zijn bijna ex er een deel van krijgt. Een beetje kerel had intussen een woonruimte voor haar geregeld en/of betaald, de boel in gang gezet als zij geen aanstalten zou maken. En heel eerlijk gezegd, als hij echt van je houdt, dondert dat geld en dat huis toch helemaal niks? Ik had ook een prachtig huis, groot en mooi, dat voor 50% van mij was. Ik heb de deur achter me dicht getrokken, het zou me niks kunnen boeien als ik daar nooit een cent van zou zien.

Hoe is het met de kinderen intussen?
Nell

Ik voel ook niks voor leedvermaak, ik vind het vooral heel vervelend voor je dat de situatie zo onzeker blijft.

Lukt het je om de rust te vinden in die week dat de kinderen bij je ex zijn? En hoe ervaren je kinderen dit?

Heeft het invloed op je gevoelens voor nr 2?

Je post roept toch wel veel vragen op merk ik.
Ik vind het overigens wel stoer dat je je hier af en toe nog meldt, je hebt forse kritiek gehad. Maar, en dat is al eerder gezegd, het nodigt niet echt uit tot reageren als iemand hier alleen maar zijn/haar eigen verhaal vertelt en nooit op iemand anders reageert.

Verder eens met de vragen van Puzzled. Hoe kijk jij nu tegen je nr 2 aan? Begint je roze bril te verdampen?
Ik mis mijn kinderen enorm als ze niet bij me zijn.

Ik huil ganse dagen.

De kilo's smelten als sneeuw voor de zon.

Mijn ex zorgt wel goed voor ze.

Ik kan niet goed verwoorden wat ik nu voel voor mijn nr2.

Boosheid denk ik, waarom kan hij het niet voor mekaar krijgen en in de steek gelaten ook.

Het spijt me ook wel dat ik de moeite niet nam om op anderen te reageren, weliswaar wetende dat ik niet echt nuttige input zou kunnen leveren omdat ik zelf alle fouten maak.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het Bella vergaat en Marana en Hint en nog enkele.
Nell,

Nee hoor geen leedvermaak.In tegendeel.

Ik hoop dat jouw scheiding een doordachte keuze is en geen resultaat van zwarte bril naar nmr 1 door roze bril naar nmr 2.

Daar twijfel ik aan aangezien hij kort geleden nog leuk genoeg was om een kind mee op de wereld te zetten.

Het zou verdrietig zijn voor jouw gezin als de mist optrekt en dan blijkt dat je in een warrige periode een foute beslissing heb gemaakt.

Dan is er een gezin naar de ..... .En dat vind ik niet niks.Daar heb ik geen leedvermaak over.
quote:hint schreef op 25 oktober 2014 @ 20:03:

[...]

Owjee, welke vragen heb ik gemist?

Ik bedoel ik zag pas nu je 2 berichten van begin september

Iets over narcisme, geen idee meer of ik daar ooit op heb gereageerd. Viva forum ziet er anders uit op laptop als op iPad, en ik was toen in het buitenland en echt bewegelijk en met slecht internet. Ik kon toen niet altijd alles openklikken en nu kan ik niets van mijn reactie vinden en weet het echt niet meer.

Ik wilde me hiervoor excuseren. (Wat kan ik zeggen: 40ste omgedraad, dementie slaat al hard toe )

Het is helemaal niet ik, dat ik niet op berichtten reageer.

(Mocht er nog iemand zijn van wie ik het bericht over het hoofd gezien heb.....ga maar achterin de rij staan... )

Wil je het nog oppakken, hint, dan sta ik er open voor..

Groetjes en ik ga me nu optutten. Op mijn zondags best
Sorry mensen, ben heel even terug om mijn nick te anonimiseren. Twas leuk en gezellig!
Jammer dat je je zo rot voelt, Gwen. Ik dacht dat je ex niet zo'n geweldige vader voor de kinderen was? Hij deed toch nooit wat voor jullie oudste dochter? En nu zorgt hij ook goed voor een baby? Knap van hem, maar ik zet er vraagtekens bij.

Je hoeft niet op je nr 2 te blijven wachten, hè. Je kunt er ook zelf een streep onder zetten. Is al die onzekerheid het waard? Het wachten op St Juttemis wanneer hij eindelijk zijn scheiding doorzet? Hij houdt je nu al maanden aan het lijntje, heb ik de indruk. Je kunt ook zelf beslissingen nemen, jezelf in bescherming nemen.

Bella is van het forum vertrokken. Marana en Hint zijn er af en toe nog, even teruglezen.

Sterkte.
quote:nellgwynn schreef op 26 oktober 2014 @ 08:48:

[...]

Wat nu volgt zal voor velen veel leedvermaak bezorgen,

Maar Nr2 en ik zijn nog steeds niet 'officieel'.

Hij heeft ondertussen wel al gezegd dat hij wil scheiden.

Heb ook de vlammende mails die zijn partner heeft gestuurd naar zijn werk daaromtrent doorgestuurd gekregen van nr2.

Maar schot in de zaak komt er niet.

Ik wil nog steeds afwachten maar het lijkt erop dat jullie gelijk hebben. Hij houdt zeker van mij maar waarom lukt het hem dan niet om de scheiding door te duwen (zelfs als zijn partner niet wil meewerken)

Ik woon ondertussen alleen met een week-om-week regeling voor de kinderen.

Leedvermaak?

Absoluut niet, Nell

De enige wat ik me ooit vroeg is hoe jij je in deze situatie (zo kleine baby, kort na het bevallen en dan al zo vastgegroeid aan een nieuwe man, wat is er met de vader van de baby gebeurd in zo een korte tijd dat hij niet meer deugd) bent beland. Dit is de enige wat mijn wenkbrouwen fonst..

Ik snap jouw keuzes en de manier van het stellen van prioriteiten niet. Ik schrijf het toe aan allesoverheersende verliefdheid die je voor hem voelt. Iets wat oprecht met de (tijdelijke) insanity te vergelijken is. En dat is niet wat een mens bepaalt. Sowieso is de sexuele gedrag niet iets wat 'de maat van een mens' bepaalt, in mijn optiek.

Wat ik wel wardeer is dat je open achter je (mogelijke) inschattingsfout staat.

Het niet verbergt.

En niet ligt.

Ik wens je alles het beste Nel
Hahahaha... Er staat:

barbarella70 wijzigde dit bericht met 196%

Dat is knap!

VIVA moet naar rekenles geloof ik
quote:courtisane schreef op 25 oktober 2014 @ 19:29:

Wat een een-tweetjes zijn er toch ineens hier! Doet me denken aan jonge stelletjes die liefst en plein publique frunniken en vozen...Werd ik er nou maar geil van Alles goed met jou, Courtisane? Ik vind het hier eigenlijk wel meevallen, wat een-tweetjes betreft...
Ik heb de moderators gevraagd deze nick anoniem te maken, want ik merkte dat ik in een afgesloten topic mijn posts niet meer kan *poefen* en dat ik daardoor misschien toch wel meer herkenbaar ben dan ik zou willen.

Ga een nieuwe nick aanmaken, maar om de verwarring wat te beperken hou ik wel dezelfde avatar.

Sorry voor het ongemak!
Ja Mok, alles goed hoor, thnxx for asking

Gewoon af en toe even de donzen dekbedjes opschudden!
Geeft niet puzzled, je kan in gesloten topics idd niet meer veranderen, het is goed om dat te beseffen. Je kan idd een post met meer dan 100% wijzigen, als je `m weghaalt en iets nieuws plaatst, een echt puzzeltje!

Nell, het is geen verrassing maar aan leedvermaak doen we hier in de regel niet, ik denk dat je jezelf je haren af en toe wel uit je kop zal trekken omdat je nu in deze situatie zit. Ik ben het met mijn voorgangers eens, stel je grenzen en beter nog, zet een ultimatum. Na 1 december hoeft hij niet meer aan te kloppen, zoiets. Eens kijken hoe het dan zal lopen.

Heb je spijt van je scheiding? Hoe is de relatie nou tussen jou en je ex?
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 26-10-2014 11:49
Reden: nog nie goe wakker
% gewijzigd
.
Het lijkt bijna een trend om andere nicknamen aan te maken of anoniem te worden.....maar ik snap dat heel goed!

Ik zal voortaan ook niet meer op VIVA posten onder deze nickname....dat is een beetje ingewikkeld geworden. Ik kies er niet voor om helemaal anoniem te worden, maar zal tzt een andere nickname aanmaken waarmee ik niet herkenbaar zal zijn.

Bedankt voor de mooie gesprekken hier en het is heel fijn om van anderen te lezen dat ze in vergelijkbare situaties zitten en worstelen met dezelfde gevoelens. Het zet mij zeker wel aan het denken en zorgt ervoor dat ik niet het gevoel heb "gek" te zijn!

knuffel voor jullie allemaal!
Nell, ik vind het eigenlijk heel positief! Hij heeft dus inderdaad woord gehouden en zijn vrouw vertelt dat hij wil scheiden. Dat is een hele belangrijke eerste stap!

Dat jullie nog niet officieel zijn en het scheidingsproces niet heel soepel en snel loopt, vind ik niet heel vreemd. Je had toch verteld dat hun onderlinge verhoudingen er ook niet een was met normale communicatie? Ze stuurt hem nu al pittige mails dus de communicatie verloopt schriftelijk. Nee, dan gaat het niet zo heel snel.

Ik krijg het idee dat jij had gedacht dat als hij zijn scheiding aan zou kondigen, hij linea recta officieel wat met jou zou hebben. Maar denk aan alle afkeuring uit de omgeving. Het is beter om het na de scheiding rustig op te bouwen, zowel voor jou als voor hem als voor de kinderen.

Ik vind het echt heel positief dat hij het gedaan heeft. Laat die man zijn scheiding in eigen tempo met zijn ex regelen, bemoei je er niet mee als je dat kan vermijden, zet er geen druk op want dit is sowieso een heel emotioneel en zwaar proces.

Doe gewoon je ding met de kinderen, wen aan je eigen situatie want dat is ook enorm zwaar zoals je al schrijft en besef je dat jullie van elkaar houden en het heus wel goed komt. Alleen niet zo snel als je zou willen.

Als je op een gegeven moment echt het idee krijgt dat hij je aan het lijntje houdt, dan kan je altijd stoppen met hem. Maar feit dat ze in het scheidingsproces zitten, pleit mijns inziens zeker voor hem. En dat had ik niet verwacht een tijdje terug!
Diver, fijn te lezen dat je date fijn was en je geen emotionele nasleep ervan hebt! Hoe kijk je er nu, een paar dagen later tegenaan? Was dit de laatste date of zou je op deze voet nog wel verder kunnen gaan met daten met hem?

Ik heb ff gemist wie net zijn nick geanonimiseerd heeft om 9.44.

Joos, pas op dat je niet in een herhaling van zetten vervalt en je zo weer terug bij af bent.
Dat was Barbarella. Het ga je goed, meis!

Lena, ik snap je kijk op Gwens situatie, maar ik heb toch sterk de indruk dat haar nr 2 geen knopen door durft te hakken. Ik kan me sterk vergissen, natuurlijk.
Zooooo, ben ik weer 😊
Wat heb je een ingewikkelde nick gekozen!

Lena, denk je werkelijk dat het zo werkt? Ik weet dat het bij jullie zo werkt maar volgens mij is Gwenn andere zaken beloofd. De situatie is ook compleet anders, jij vindt deze status quo wel even prima, ook omdat je de toorn van BV's ex vreest, dat is hier niet echt aan de orde denk ik.

Zou jij Gwenn niet aanraden een ultimatum te stellen?
.
Twee zoenen met een raadsel in het midden. Ik vat 'm wel
Goh Lena, kon het maar zo gaan, maar mijn buikgevoel zit niet goed.

Voorlopig geef ik hem nog niet op.

Ik wacht nog even af.

De relatie met mijn ex is niet te best, eerder een gedoogbeleid voor de kinderen.

Hij zorgt voor ze, dit wil nog niet zeggen dat hij veel met hen bezig is.

Ik mis vooral mijn baby.

Als het blijkt dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt door een te zwarte en te roze bril dan moet ik daarmee leven want een tweede kans bij mijn ex zit er niet in.

Dat wil ik ook niet.

Het was voorbij.

Bedankt voor de luisterende oren en de raad.
Valt mee hoor, een Enigma is een raadsel, een puzzel...

En dan de xx'jes en de ava gehouden

Ik zou Gwenn vooral aanraden om de tijd alleen niet te gebruiken om te huilen, maar om die te gebruiken om te bedenken wat je nou eigenlijk zélf wilt. Kijk naar hoe je weer in je eigen kracht kunt komen te staan. Makkelijker gezegd als gedaan weet ik helaas uit ervaring, maar wel heel noodzakelijk.
Hmm, ik heb niet alle posts van Gwen gelezen, maar ik deel Lena haar mening. Je moet in zo'n stressvolle situatie nooit druk op iemand uitoefenen. Ik heb zo'n soort situatie van dichtbij meegemaakt. Gwen moet proberen het/ hem los te laten, als hij het doet, doet hij het in zijn eigen tempo. Buiten dat, ben ik overigens van mening dat het helemaal niet goed is om van de ene in de andere relatie te stappen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven