Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

quote:ivankar schreef op 29 september 2014 @ 18:40:

[...]

Volgens mij hebben de meeste vreemdgangers weinig moeite gedaan om e.e.a. bespreekbaar te maken vóórdat ze besloten hun partner te bedriegen.Dat weet je niet. Doe daar dus ook geen aannames over.
Alle reacties Link kopieren
Hart, ik voel met je mee. Wat jij lijkt te ervaren is een heftig conflict tussen je liefde voor je man en je eigen wensen en behoeftes. Dat je het een laat voorgaan op het ander betekent niet dat het ander er niet (helemaal) is!

Vandaar dat ik zeg: wees niet zo streng voor jezelf.

Monogamy is a bitch, en een totale libidokiller, vooral voor vrouwen!
quote:blauwevrouw schreef op 29 september 2014 @ 20:45:

Monogamy is a bitch, en een totale libidokiller, vooral voor vrouwen!

En dit is een waarheid als een koe!

In elk "ik heb geen zin meer" topic moet ik op mijn vingers zitten. Het liefst zou ik zo'n libidoloos hittepetitje eens aanraden zich goed te laten uitwonen door een foute vent.

Maar ja.. dat mag niet van de Ivankar's alhier (auw niet slaan)
Roos,

Ik weet niet of ik nou zo aan het zwelgen ben.Ik weet gewoon niet zeker of er een houdbaarheidsdatum aan een huwelijk zit.Ik zie dat het bij vele rond dezelfde periode fout gaat en mis zelf een stuk vrijheid.Mijn affaire was denk ik de ultieme schreeuw om vrijheid.

Maar er zijn ook nog drie kleine hartjes.

Even kiezen voor een stroploos bestaan omdat ik dat nu zo ervaar zal ik nooit doen.

Uit elkaar gaan moet een weloverwogen beslissing zijn daar moet ik wel heel zeker van zijn.

Ik heb het niet slecht,in tegendeel zelfs.Maar ik ben mijzelf kwijt geraakt in dit huwelijk.Tijdens de affaire kwam ik mijzelf weer tegen en dat voelde heel fijn.Ik geef niet op.Ik hoop mijzelf te kunnen vinden in dit huwelijk.
@Blauwe,

Nou dat dus...en ik weet dat er qua gesprek thuis geen opening is.

Nu zal ik moet kiezen.Af en toe onder het prikkeldraad doorkruipen of zorgen dat ik er bij uit de buurt blijf.
Dan is de uitdrukking "mijn huwelijk voelt als een strop om mijn nek" niet heel kies gekozen Hart. Dat impliceert voor mij dat je er helemaal klaar mee bent, je symbolische dood van geest en hart. Als jij het niet slecht hebt kan je huwelijk als beperkend en begrenzend voelen, weinig avontuur, sleur.

Maar geen voorland van je dood.
Roos, ik had je pleidooi voor open relaties niet beter kunnen verwoorden, helemaal eens dus!

Nog even een klaagzang n.a.v. Afgelopen weekend: waarom zijn er zoveel mannen die hem niet stijf kunnen houden zodra er een condoom om moet? Die penis heeft echt geen hersenen hoor!!!
Dat is dan een foute woordkeuze.Het is niet dat ik het slecht heb Roos.De beperking die het huwelijk mij oplegt voelt als beklemmend,beperking van mijn vrijheid,alsof ik aangelijnd ben.Ik mag me wel bewegen maar binnen de lijntjes.
Ik ben het geloof ik wel eens met Rooss en oranje, maar het beangstigt mij ook. Hoe elkaar vrij te laten zonder elkaar kwijt te raken? Wat houdt de nr1 relatie in, wat maakt die speciaal als je ook intimiteiten deelt met anderen? 'Alleen seks' met anderen is overzichtelijk, misschien zelfs veilig. Maar wat als je ook echte gevoelens voor een ander hebt?

Wat zou ik graag overtuigd zijn dat één man en ik voorgoed genoeg voor elkaar konden zijn...
Oranje, ik ken dat gelukkig niet, piemels met condoomvrees... Ik vind het erg kinderachtig!
Hart, je huwlijk beklemd je zeg je, je weet niet of dit nog vol houd? Precies de reden dus dat ik er hier een streep door heb gezet.

Roos, ik ben happy door die streep, door de oplossing die we hebben gevonde
quote:oranjexx schreef op 29 september 2014 @ 21:07:Die penis heeft echt geen hersenen hoor!!!

Die mannen wel. En die gebruiken ze te veel. Het blijft een lastige onderbreking maar je moet er vooral geen ding van maken, als man zijnde.

*hier een fossiel van minnaar die even om het hoekje komt kijken*
quote:blauwevrouw schreef op 29 september 2014 @ 21:32:

Ik ben het geloof ik wel eens met Rooss en oranje, maar het beangstigt mij ook. Hoe elkaar vrij te laten zonder elkaar kwijt te raken? Wat houdt de nr1 relatie in, wat maakt die speciaal als je ook intimiteiten deelt met anderen? 'Alleen seks' met anderen is overzichtelijk, misschien zelfs veilig. Maar wat als je ook echte gevoelens voor een ander hebt?

Wat zou ik graag overtuigd zijn dat één man en ik voorgoed genoeg voor elkaar konden zijn...

Waarom zou je elkaar beperken als er zoveel meer te leren en te ervaren is buiten de deur? En wat is er mis met echte gevoelens? Sinds mijn man en ik een open relatie hebben, ben ik niet minder van hem gaan houden, eerder meer. Maar er kwam wel een man op mijn pad waar ik ook van ben gaan houden. Liefde laat zich heel makkelijk vermenigvuldigen, heb ik ervaren. Ik heb die liefde ook nooit als bedreigend ervaren in mijn huwelijk, mogelijk omdat ik er vanaf dag 1 open over ben geweest naar mijn man. En mijn man had ook niet het gevoel dat mijn gevoelens voor hem veranderden.

Er zijn heel veel dingen waardoor ik met mijn man verbonden ben, ons huwelijk bestaat uit vele dimensies. Met mijn minnaars deel ik een, hooguit twee van die dimensies.
Misschien zit mijn angst erin dat ik niet genoeg van nr1 hou... En hem (of eigenlijk de liefde voor hem) daarom kwijtraak als ik mezelf ga toestaan verliefd te zijn op een ander.
quote:oranjexx schreef op 29 september 2014 @ 21:07:

Nog even een klaagzang n.a.v. Afgelopen weekend: waarom zijn er zoveel mannen die hem niet stijf kunnen houden zodra er een condoom om moet? Die penis heeft echt geen hersenen hoor!!!geen hersens maar wel een eigen willetje
hoe ouwer, hoe gekker..............
Blauwevrouw, als je stopt met claimen, gedwongen (dus geen 100% vrijwillige) monogamie en vrijheid op elk vlak van je relatie gaan andere factoren een rol spelen. Monogame seks mag nooit een controlemiddel, een bindmiddel zijn. Iemand "moet" monogaam zijn omdat hij/zij daar zelf voor kiest, niet omdat het moet van se vrouw.

Waarom zou je man niet bij je blijven als hij niet seksueel trouw aan jou hoeft te zijn? Jij bent en blijft toch immers de leukste? De meest interessante? Jij bent toch het deksel op zijn emmertje? Als de basis goed is, als het vertrouwen daar is... dan kan eigenlijk alles. Je kiest elkaar dan namelijk uit op nieuwsgierigheid en een volledig in vrijheid gekozen bij elkaar willen zijn.

Het is gewoon een heel andere manier van denken.

Hee, fossiel! Leuk man, dat je even om het hoekje komt gluren!

Bella, hoe ga je dat scheiden zonder scheiden maar wel samenwonen praktisch inkleden? Slapen jullie ook apart enzo?
Rooss, ik heb geen twijfel aan de liefde van nr1 voor mij, en ik heb geen moeite met zijn buitendedeurse activiteiten.

Ik vertrouw mezelf en mijn gevoelens niet. Voor je t weet ben ik zo halsoverkop verliefd dat ik alles achter wil laten...
quote:lenabakker schreef op 28 september 2014 @ 22:01:

Ik ben het wel met Roos eens trouwens. Houden van is elkaar dingen gunnen, ook als je die zelf niet kan geven maar een ander wel. Het vertrouwen in elkaar en het feit dat wat je samen deelt uniek is en de ander er echt niet zomaar met een derde vandoor gaan, is hierbij cruciaal. Blind vertrouwen en gevende liefde. Althans in mijn ogen.

Ai Lena, zoals jij Roos hier samenvat/aanvult komt bij mij wel even binnen hoor! Ik hou heel veel van mijn man, en ben gelukkig met hem getrouwd......maar hij staat niet voor zoveel open als waar ik behoefte aan heb. Eerst had ik alleen nog maar dat gevoel, en ben zelf op zoek gegaan naar trio-ervaring buiten hem om. Later toch mijn wensen kenbaar gemaakt. (een trio met mijn man beleven of naar een parenclub zou ik heel graag willen). Leek in het 1e gesprek daarover de deur nog op een klein kiertje te staan en wilde hij het laten bezinken. Later werd die deur figuurlijk gezien in mijn gezicht dicht gegooid. Hij zegt daar geen behoefte aan te hebben en vind mij gek/vreemd/raar/onchristelijk/niet waardig richting de kinderen. Hij wil er überhaupt niet meer over te praten en dat ik er niet meer over begin vind hij alleen maar prima......alsof het een bevlieging is die wel overwaait?

Oh, wat baal ik ervan, dat we in tegenstelling tot zoveel andere dingen in ons huwelijk, daarbij niet op één lijn liggen. Ik zou willen dat ik zijn vertrouwen niet hoef te schaden en dat hij mij meer zou gunnen. Maar dat hij mij die dingen zou gunnen buiten hem om, is helemaal ondenkbaar. Net zoals ik me erbij neer zou kunnen leggen dat er niet meer spanning buiten ons samen zou zijn.

Ik kan liefde voor mijn man en de lust van sex met een ander heel goed los van elkaar zien.......mn man zal dat zeer waarschijnlijk niet zo zien en ook zelf niet kunnen met een ander.

Ik ben erg benieuwd hoe dat voor anderen van jullie is?

( voor degene die wel een knuffel kunnen gebruiken. Vooral als er net knopen zijn doorgehakt en relaties zijn verbroken. Ik lees hier soms mee, maar het is lastig om op iedereen te reageren. Ik leef in ieder geval met jullie mee...)
@blauwevrouw; lastig als je jezelf daarin niet kunt vertrouwen. Wordt je dan zo gemakkelijk verliefd op een ander?

Ik herken dat totaal niet in mijzelf. Zou nooit zomaar mn huwelijk, de thuissituatie met kinderen kunnen opgeven voor een verliefdheid met mijn nr 2. Ik kan het me al geen eens voorstellen überhaupt verliefd te worden op een ander.

Al vind ik het wel dapper dat je het van jezelf herkent en daardoor dus ook voorzichtig bent?!

@Oranje; Ik vind het echt heel bijzonder en knap dat jij en je man er zo over denken en dat je het allebei zo kunt zien in jullie huwelijk. Daaruit blijkt dus wel dat jullie heel veel vertrouwen in elkaar hebben en een groot hart! Op die manier werkt een open relatie ook het beste volgens mij...

Voor ons zou dat echt niet werken, zo'n open relatie, want mijn man wil en kan mij niet delen. Is zo onzeker over zichzelf en heeft dus niet genoeg vertrouwen in mij dat ik echt alleen van hem hou.
Ik steun hier tot nu toe ook niemand en ik deel ook geen knuffels uit. Excuses hiervoor. Ik hoop ook voor iedereen dat de zaken aflopen zoals gehoopt en wie een knuffel kan gebruiken kan hem van mij ook absoluut krijgen. Ik heb veel aan jullie adviezen, maar ik kan concreet ook weinig teruggeven.

Ik hak voor het eerst met het bijltje, dus voor het uitdelen van advies op dit gebied ben ik niet geschikt.

Het zijn allemaal eenzame beslissingen die je moet nemen. Ik heb dus een op het oog "goed" open huwelijk, ik denk zelfs mee met mijn man over wat voor cadeautje mijn man voor zijn scharrel moet kopen. Ik gun hem ook echt een leuke buitenechtelijke relatie. Omgekeerd wil hij over mijn sores niet al te uitvoerig praten, dus ik zit er maar mooi mee. Ik begon vandaag weer te twijfelen of ik mijn ( inmiddels dus ex)liefde niet "seks en verder niet" voor moet stellen. Zoveel mannen zijn er bij mijn weten niet die weten wat ze met en vrouw aan moeten. Is het een afhankelijkheid, of ordinair willen wat je niet kan krijgen, of is het gewoon weleens leuk willen vrijen, omdat je het allebei thuis niet krijgt. Ik krijg mijn eigen motieven al niet helder. Hij zal het wel zien zitten, maar als het bij hem nog eens uitkomt, heb ik een huwelijk verwoest, dat moet ik dan ook weer niet willen. Zo worstel ik maar weer door en leg het maar weer hier in plaats van in zijn mailbox.
quote:boohoo schreef op 29 september 2014 @ 23:45:

Zoveel mannen zijn er bij mijn weten niet die weten wat ze met en vrouw aan moeten. Is het een afhankelijkheid, of ordinair willen wat je niet kan krijgen, of is het gewoon weleens leuk willen vrijen, omdat je het allebei thuis niet krijgt. Ik krijg mijn eigen motieven al niet helder. Hij zal het wel zien zitten, maar als het bij hem nog eens uitkomt, heb ik een huwelijk verwoest, dat moet ik dan ook weer niet willen. Zo worstel ik maar weer door en leg het maar weer hier in plaats van in zijn mailbox.

Ik herken je geworstel wel en daarom post ik zelf ook af en toe hier eens. Ik moet even reageren op jouw aanname over mannen en wat ze met een vrouw aan moeten. Sinds kort weer een nr 2 en wij hebben al heel open gecommuniceerd naar elkaar over wat we willen en thuis niet kunnen beleven. Nog voordat het tot een echte ontmoeting kwam. We hebben plannen en ideeën genoeg, de tijd en gelegenheid zijn waarschijnlijk meer het probleem om het ook uit te kunnen voeren. Allebei willen we niet dat het uitkomt en daarmee elkaars huwelijk verwoesten. We hebben allebei onze nr 1 ook echt op plaats 1 staan en liefde houden we voor thuis en lust willen we wel delen.

ps. ik ben ook zeker geen ervaringsdeskundige. Maar ik heb er zelf moeite mee om hier alleen mijn verhaal neer te zetten en te vragen om begrip of tips. En ondertussen niet mijn best te doen om het verhaal van een ander te lezen. Een forum werkt het beste als je op elkaar kunt reageren en mee kunt leven of tips kunt geven.
Ik bedoel niet dat iedereen knuffels uit moet delen en moet ondersteunen, er zijn alleen meerdere manieren van "egopostgedrag", hier om de 2 weken binnenvallen met een 1-2 of 3 liner, niet terugkomen op geinteresseerd gestelde vragen, alleen bezig zijn met je eigen gedoe en het de normaalste zaak van de wereld vinden dat iedereen met je meeblért.. ja daar heb ik niks mee. En dat viel me bij Nell steeds meer op. Daar komt bij dat ik enorme moeite heb met haar situatie.

Als het allemaal waar is want daar ga ik zo langzamerhand aan twijfelen.

Verder ben ik blij met de "mag ik effe wat zeggen" postings, we drijven op eigen ervaringsverhalen, niet waar? Maar een klein beetje interesse.. even ingaan op een vraag van een ander... dat is toch niet teveel gevraagd?
Boohoo, hij wilde zijn relatie opgeven voor jou en jij hebt min of meer in paniek de deur dichtgegooid. Hem nu voorstellen om voor "just seks" te gaan kan je imo eigenlijk niet maken. Was het niet mooier geweest om meteen je just seks plan voor hem uit te vouwen? Dat had hij precies geweten wat hij aan je had.

Sexymama, dat zeg ik, de kerk heeft haar werk goed gedaan vrije seks en geloof gaat helaas vaak niet samen, jammer want ik ben ervan overtuigd dat Jezus een goed seksleven prima had weten te waarderen.

Het zal voor jou puzzelen en wikken zijn tussen de brave huismoeder die zondags naar de preek luistert en de geile seksbom die ook wel een verzetje lust.

Jammer dat je man de deur dichtgegooid heeft, hij brengt juist jullie eerlijkheid en trouw in gevaar uit angst dat je niet eerlijk en trouw zult zijn.

En dat is dus precies wat ik bedoel! Als hij jou vanuit vrijheid alles zou kunnen gunnen was dit geen issue.

De liefde spat nl van je bericht.. er huist alleen een lusttijger onder!
Van mijn kant uit ook excusses Roos, ik ben idd heel ego bezig en meer dan een oneliner of een enkele zeldzame update komt er van mijn kant ook ff niet.. (en ja ik weet dat ik het Look had beloofd voor haar vakantie..Om weer meer mee te klessebessen.)

Ik zou willen dat ik er de puf voor had, maar zelfs over mijn eigen situatie schrijven doet me vaak te veel pijn.. liever kruip ik weg onder mijn steentje..

Hier korte update over vanavond. Heb een tijd flink het vuur aan zijn schenen gelegd, en uitgelegd dat het voor mij echt op begint te houden zo. Ik kan & wil niet verder als het nog langer gaat op de wijze waarop het de afgelopen maanden ging. Dan moet ik voor mezelf kiezen. LD wil ook zo niet verder, maar wil nog niet opgeven. Beseft dat zijn antwoord op mijn vraag bot was en dat is ook niet wat hij wil (gezelligheid)

Het blijkt dat ik in zijn omgeving ook niet de enige ben met het probleem (wellicht wel de enige die hier nog al emotioneel heftig op reageert) De belofte is er in elk geval van zijn kant om het verloren vertrouwen weer te herstellen. Hij weet dat hij daar een stapje harder voor zal moeten zetten. En ik zal van mijn kant trachten minder emotioneel te reageren. (zet 2 emotionele wrakken in 1 whatsapp gesprek, absoluut hét recept voor een knallende ruzie ) Hij wil meer F2F gesprekken en leuke dingen doen, ik wacht dus nog even af...

Verder ook weer redelijk over onszelf kunnen spreken, onze gewoonlijke zelf analyses waarbij we soms tot verhelderende conclusies kunnen komen. Wij zijn beiden idd emotionele wrakken.. al jaren. Met als verschil dat ik emotionele uitbarstingen kan hebben, niet dat dit altijd maar alles makkelijker maakt maar je komt wel tot een ontlading, wat ook wat verlichting geeft. Hij kropt ze op, en dat opkroppen zorgt er voor dat ze de overhand blijven hebben. Hij durft niet te ontladen bang voor de boosheid die er uit gaat komen, en wat dat met hem doet. Heb hem aangegeven te zoeken naar een manier om agressie te ontladen.. En hij geeft aan eindelijk naar professionele hulp te gaan zoeken om met bepaalde issues stappen te kunnen zetten..

Heftig avondje dus weer..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Partners zijn gekwetst omdat hun lief de regels heeft overtreden, de onzinregels in mijn optiek, de opgelegde maatschappelijke kerkregels. De regels die wij allemaal als normaal, goed en waarheid beschouwen.

Nope, ze zijn gekwetst omdat hun idee van een betrouwbare, eerlijke en integere partner een illusie bleek. Veroorzaakt door degene die het dichtst bij staat. Lees je van iedere bedrogen partner.

Wat ik al eerder zei, een dronken wip met een ander die meteen wordt bekend, komt niet zo hard aan als langdurig, gepland en bewust vreemdgaan waar de bedrogen partner zelf achter moet komen. Hoe komt dat toch, omdat er in beide situaties met een ander is geneukt? Dat lijkt me toch vrij simpel, het ligt echt aan de oneerlijkheid, de leugens en het bedrog.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven