Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

poef
Niet leuk Bella, maar wel te verwachten. Zoiets kan pas na een paar dagen inzinken. Hij heeft je donderdag aangehoord, is erover na gaan denken en heeft besloten dat hij niet wil wat jij wil. Zo lees ik het. Als single man met een gebonden vrouw omgaan is veilig, zolang zij gebonden blijft. Nu jij hebt aangegeven te gaan scheiden, wordt alles anders voor hem.

Goed dat je hem de ruimte geeft. Je hebt geen recht op hem, vergeet dat niet. Je had geen toekomstplannen met hem, zei je nog niet zo lang geleden. Misschien toch wel, in je achterhoofd?

Wat is er nog meer tegenstrijdig in jouw ogen?
poef
Ohoh Bella...

Weet je nog wat Dymo ooit schreef?

Dit gedrag van hem, dat tegenstrijdige, past daar precies bij he. Zeggen wat jij wilt horen als dat nodig is om jou voor hem klaar te hebben staan, maar je op afstand houden als je echt gek op hem bent, want dat was niet de bedoeling, dat past niet in zijn leven als rokkenjager.

Echt heel erg shit voor je dat je nu die les zo hard leert, maar het was dus wel heel erg goed van je dat je donderdag zo eerlijk tegen hem bent geweest over wat je graag met hem wilt. Heel veel sterkte meisje
Ik denk dat het een spel is, vanuit hem gezien. Je bent niet de enige dame in zijn leven, toch? Hij zegt dingen die jij graag hoort, dat hij gek op je is (zal best een kern van waarheid in zitten), sms't je, houdt het contact warm. Want zo krijgt hij wat hij wil: jou regelmatig in zijn bed.

Nu worden de kaarten herschud. Je relatie loopt ten einde. Hoe vaak je ook zegt dat je geen toekomstplannen met hem hebt, je bent wel knetterverliefd (al langere tijd). Dat past niet in zijn spel, in de vrijblijvendheid die hij wil. Kan het niet zijn dat hij er een paar dagen over na heeft moeten denken om te besluiten dat hij hier een grens trekt? Ik vind het niet tegenstrijdig klinken, eigenlijk wel logisch.
Nou ja, wat Marana zegt, dus. En ondanks alle shit die ik over je heb uitgestort hier, vind ik het wel rot voor je. Billen gebrand, blaren en zo. Maar zeer doet het wel. Sterkte.
Marana, ik weet nog wat dymo schreef heb het net nog even door gelezen. En toch, sommige dingen willen me niet aan.
poef
Alle reacties Link kopieren
Awh Bella, wat ontzettend kut. Idd te verwachten. Als 1 van de 2 ongebonden wordt, wordt het plaatje anders. Beangstigt m misschien. En is zeker waar wat theemok zegt, (ook in mijn situatie). Warm houden, als je zelf wat afstand creert weer lief doen, en na de sex weer als vanouds, tot de volgende keer. Dan begint t weer van voor af aan. Ik zou nu maar wel even afstand houden, voordat hij het helemaaaal benauwt krijgt, ook al is ook dat moeilijk... sterkte, knuffel!
Bella@wat rot zo. Kan me helemaal verplaatsen in je en ondanks wat kanttekeningen van mij bij je relatie met bello ( afhankelijkheid, onzekerheid, ) is dit zo niet fijn. Heb een vergelijkbare tijd achter de rug, nadat ik de scheiding met mijn man ben ingegaan en dit heb gemeld. Is hij er als een angsthaas van door gegaan. Ondanks dat ik niets anders van hem wilde dan minnaarschap en verdere diepgang. Alle muren zijn weer opgetrokken en het was en is enorm pijnlijk, kan ik je zeggen. Wat ik nu wel als voordeel zie dat de scheiding en het vorm daaraan geven wel makkelijker is ( denk ik) nu hij het veld heeft geruimd.

In ieder geval sterkte en dat je met je man toch verder gaat met jullie tussenoplossing.
@bella : ik niet dat hij een spelletje met je speelt, hij heeft op bepaalde manier zeker gevoelens voor jou maar wel binnen de veilige setting van de driehoek. Nu je weg bent bij je man wankelt dit evenwicht. Ook al zeg je dat er niets veranderd , dit is natuurlijk wel zo. Ik denk dat hij deze druk niet prettig vind , de druk van jouw groeiende verwachtingen en de druk dat de affaire uitlekt met alle gevolgen van dien.

Het is een man die een relatiedruk ontloopt door meerdere vrouwen te daten , op die manier wordt er minder een (emotioneel) beroep op hem gedaan. Ik denk dat het je leven je nu vooral leert om op eigen benen te gaan staan en niet te denken dat een ander je gelukkig en compleet kan maken. Door crisis groei je. Ala je straks sterker voelt dan zal een relatie ook gelijkwaardiger gaan ontwikkelen , misschien met Bello misschien met een andere leuke vent.
Lot, waarom ligt je bril aan stukken? Je hebt al eerder moeten constateren dat je 2 zo nu en dan een rare vogel is, heeft hij weer een stunt uitgehaald?

Sterkte met je man, confronterend om te zien hoe hij achteruit gaat. Lijkt me echt een rotsituatie.

Waar ik me dan weer wel over verbaas Lot, is dat je hem alleen thuis laat en uit neuken gaat, kan je daar echt je hoofd toe zetten op zo'n moment?

Madame, misschien is het op een bepaalde manier even nodig om thuis te focussen, zeker in een open relatie kan ik me voorstellen dat het bij tijd en wijle fijn kan zijn als je even de ruis weghaalt, gewoon kijken wat er nog is van jullie zonder anderen. Die zin komt wel weer! (zei ze dapper)

Bella, ik weet niet of Bello een spelletje speelt maar ik geloof ook niet in die zgn bindingsangs. Hij vindt het gewoon wel best zo en zit niet te wachten op een beenhanger.

Hoe mooi en voorzichtig je het ook ingekleed hebt.
Bella; hoewel het wel te verwachten was, vind ik dat serieus rot voor je. Probeer hoe moeilijk het ook is even afstand te nemen en pas goed op jezelf.
Bella, op het gevaar af dat ik bloedje-irritant overkom met mijn geduik in de archieven: (Karamella heb ik al weggejaagd ) hier even een geheugensteuntje uit je eigen post, exact 6 maanden geleden. Bello heeft het je toen al gezegd hè...

Lot, die van mij gaat niet vreemd (.....). Wel heb ik hem gevraagd waarom hij toch besloot met mij dit avontuur aan te gaan, gezien het feit dat hij ook mijn nr1 goed kent. Hij zegt dat hij wil genieten en zo lang ik mijn nr1 en gezin ook daadwerkelijk op nr1 houd is hij tevreden. Hij verbaade zich er juist des te meer over waarom ik nasr hem toe ging, gezien ons leefdtijds verschil. Daar heb ik dan niet echt een antwoord op. Behalve dan dat ik hem altijd al een onwijs lekker ding heb gevonden
Ik ben er nog hoor Anouk, alleen druk en niets te melden ;)
Bella, wat naar voor je. Ik denk dat je veel van zijn berichtjes, woorden en gedrag in jouw 'voordeel' vertaald hebt. Jullie zijn gek op elkaar, maar voor jou betekent dat dat je verliefd bent. Voor hem miss/wrs dat hij je graag ziet en bij je is, geniet van de seks, maar het dat ook wel is.

Of het bindingsangst is, geen idee.. grote kans dat hij jou gewoon niet ziet als een toekomstige vaste partner. De relatie met een minnaar en die met een nr 1 zijn natuurlijk heel anders van aard en insteek. Nu jij ineens een ander plan met hem voor hebt, is hij gaan nadenken over wat hij wil en ik denk maar zo dat hij nog niet van plan is zijn vrijheid op te geven.

Het zal niet stoppen, daarin ben ik het met de woorden van Dymo ook eens, hij zal je steeds warm genoeg houden. Hij kan het nl sturen, verliefd ben jij toch al, dus hij hoeft niet heel veel moeite te doen.

Tegenstrijdig vind ik hem ook niet, dat vind jij omdat jij jouw beeld anders gevormd had. Met het schip dat stranden kan, bedoel jij een lat-relatie of meer, hij doelt op wat jullie tot nu toe hadden.

Hij zegt ook dat een nr 1 relatie slechts korte tijd zou werken, omdat hij een klootzak zou zijn. Hij geeft het toch aan?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Beste Bella,

Ik zit precies aan de andere kant, dus ik kan er misschien wel wat over zeggen. Ik ben absoluut verliefd op mijn (inmiddels ex) geliefde en ik hou ook veel van hem, zoveel, dat het hier door Anouk (best wel terecht) als "van het padje" en obsessief bestempeld wordt. Dat gevoel gaat alleen niet samen met angst, dat slaat alles direct dood. Het gevoel dat er wat van je verwacht wordt, is voor niemand prettig. Een beetje wie vraagt wordt overgeslagen-principe, ik wil wat geven als het niet gevraagd wordt. Ik ga ervan uit dat het voor jouw Bello mogelijk net zo voelt. Nu ik persoonlijk niks meer hoor, triggert dat juist weer heel erg.
Lieve allemaal, bedankt voor jullie lieve woorden.

Roodkapje, je had het al gezegd he, dat de verhoudimgen zouden kunnen veranderen.
@roos, ja, eerst was ik eigenlijk helemaal niet meer aan t stuiteren voor de date, wat ik normaal wel had, raar gevoel overigens, toen was de date eigenlijk zo leuk dat ik weer een roze bril op had, en gisteren ineens een koude douche... poef. Gelijk weer nuchter.

Had mn nr 1 trouwens niet alleen achter gelaten hoor . Hele dag iemand thuis, zonder dat hij t doorhad dat er op m gelet en voor gezorgd werd, en bereikbaar op de app (ook gewoon gedaan, tussendoor ff appen). En met briefje hoe laat wat gedaan moest, en de ander persoon ook ingeseind en op laten letten. Nee, helemaal alleen thuis dat zou me niet relaxt doen voelen...

En voorlopig zal er wel geen date meer in zitten, als t er sowieso nog van komt. Wat ik zeg, ben weer helemaal nuchter.
quote:bella03 schreef op 01 oktober 2014 @ 16:47:

Bi dingsangst, een muur om zich heen ben ik wel vrij zeker van. Waarom laat hij anders verliefdheid niet meer toe? Staat er zoizo niet voor open? Of de, zodra er verliefheid bij komt kijken stopt het voor mij. Het lijkt me dat je dat alleen doet omdat je bang be t voor verdere gevolgen

Waarom geen verliefdheid niet toelaten? Misschien is ie wel gewoon tevreden zijn met het leven dat ie heeft. Is dat bindingsangst? Denk het niet, hoor. Als de juiste langskomt, reageert ie er misschien wel heel anders op. Dat jij hoteldebotel bent, wil niet zeggen dat de gevoelens bij hem net zo diep zit.
Misschien kan Bello prima verliefd worden maar héél misschien wel niet op jou.

Lot, dat alleen laten bedoelde ik niet als letterlijk hij zal ongetwijfeld oppas gehad hebben maar jij was er niet, niet lijflijk én niet geestelijk. Ik vind het lastig te begrijpen hoe je "even" van een andere man geniet als het zo slecht gaat met je vent.

Schakel je dat dan heel bewust uit?
Miss hebben jullie gelijk. Ik heb voor mezelf. Ook door wat de psych zei eerst maar eens uit te gaan zoeken of en zo ja hoe erg verliefd ik op hem ben.
Poeh hee wat een kromme zinnen in mijn post net. Excuses.
Fijn dat je een klik met je psych hebt Bella. En succes met het uitzoeken.

Ik geloof dat mijn 'probleem' zich vanzelf opgelost heeft. Uiterlijk is niet alles, maar een beetje sex appeal is een must. En een stoppelbaardje is prima, maar een heuse baard?

Mannen met baarden moeten varen, maar niet in mijn zilte zee...
Ha Look, kreeg je een fout picje opgestuurd? Jôh, baarden kunnen er af toch!

Jammer dat borsthaar er nooit opgeplakt kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven