Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



Lieve Karamella, doe vooral wat je goeddunkt. En mocht je "het" doen: geniet dan schoftig zoals Madame Rosa het zo fraai beschrijft;)



Maar trouw zijn aan jezelf zegt (mij) meer dan vreemdgaan.



Denk aan diver's vaso-oxy grafiek. Hoe hij zich zal voelen na de seks, en hoe jij. En wuif het feit niet weg dat je een aandachtsjunkie bent. Wat prima te handelen was met de Buitenlander maar jeezz: dit is iemand onder de neus van je nummer 1..!



Beter jezelf onderschatten als het gaat om dit avontuur. Je vindt hem al lang aantrekkelijk....gaat er niet een flink alarmbelletje af?
Vaso oxy grafiek? Je gaat me toch niet vertellen dat ik een hoop mis door nooit op een link te klikken hè? Shit!



Loui, mooi! De roos heeft er dus indirect voor gezorgd dat Lucifer in de krochten van de hete hel moest blijven!

Fits me!
Alle reacties Link kopieren
Karamella, ik ga niet vissen, maar gewoon vragen of hij de vlam onlangs nog gesproken heeft. En zo ja, hoe het met hem is. Hij weet dat vlam en ik een vaag contact onderhouden en hij ziet hem vaker dan ik (zelfde woonplaats). Denk niet dat hij het raar zal vinden, ik informeer wel meer naar gemeenschappelijke vrienden (voor mij van vroeger, voor hem van nu).





Hart: waarom werd het niks, 20 jaar geleden? Die vraag hebben wij onszelf en elkaar ook gesteld. Het begon met een ONS na een avond stappen. Niks aan de hand, die had ik wel vaker. Achteraf bedacht ik dat ik hem leuker vond dan anderen en werd verliefd. Hij negeerde mij totaal. Ik dacht: hij vond me leuk voor één nacht en meer niet. Verdrietig droop ik af - was erg jong en onzeker. En had nog iemand in t vizier.



Veel later bleek dat hij nog veel onzekerder was dan ik; hij was een soort Raj Koothrappali, die alleen met vrouwen durfde te praten als hij flink gedronken had. En ik heb hem bij die ene keer ontmaagd, hij was dus wat minder ervaren dan ik. Wist ik niet, heeft hij me jaren later pas verteld.

Hij wist zich totaal geen houding te geven en ging mij daarom uit de weg.

Toen wij elkaar een jaar of wat later weer tegenkwamen, sprong de vonk bij mij overigens heel wat heftiger over dan die eerste keer. Heb serieus geprobeerd hem te verleiden maar hij hield toen goed stand (had toen ook al zelfde vriendin als nu).

Ook over die tweede episode hebben wij het gehad deze zomer, en hij heeft zich heeeeeel vaak afgevraagd hoe het zou zijn geweest als hij toen wel voor mij had gekozen.





En nu zit hij idd erg diep bij me. Denk niet meer hele tijd aan hem, maar hij kan me zomaar ineens heel intens overvallen. Dan zie ik hem voor me, kan hem haast horen en ruiken en proeven. En dat loopt meestal uit in een lichte paniekaanval: hartkloppingen, benauwd, misselijk, zweten... Als dat gebeurt tijdens het vrijen wil ik niet verder (wel zoenen en zo maar geen seks). Maar dan lig ik met een lijf waarin intens verlangen rondgiert nogal onbevredigd in bed...
Alle reacties Link kopieren
Ik kruip even uit de meeleesstand.



Karamella, oei, ben benieuwd wat je gaat doen... Ik kreeg laatst ook een onverwacht voorstel van iemand die ik wel fijn vind. Maar ik wimpelde het af - ik weet dat mijn hart net zo ontvlambaar is als dat van andere dames hier, en dat ik na 1 keer meer, veel meer wil. Ik was net een beetje van mijn buitenlander af aan het raken

(de buitenlandse vlam, die ken ik ook... die heb ik overigens nog een keer gezien, 3 weken geleden, en ja, het was lekker. Maar sindsdien houden we ons koest qua contact, de deksel moet er nu echt op.).



Over de monogamie-kwestie: ik las een artikel dat de monogame relatievorm één van de redenen is die ervoor gezorgd heeft dat onze soort zich zo snel heeft ontwikkeld. Polygame diersoorten zijn vooral bezig met onderlinge machtsverhoudingen en het verdedigen van de eigen groep vrouwen tegenover de andere mannetjes. Terwijl genetische voordelen zich juist bij monogame soorten sneller verankeren.



Dat zegt natuurlijk niets over seriële monogamie. En ook niet waarom ganzen niet bijvoorbeeld ook heel slim zijn. Maar goed.



Ik ben benieuwd hoe het met Lotje is?
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
En ik zag nog een vraag van karamella (autocorrect maakt daar steeds karamelvla van ). Ja, ik ga starten met een soort therapie. Geen officiële evidence-based cognitieve gedragstherapie, maar een vorm van coaching uit de meer alternatieve hoek. Normaliter niks voor mij, maar ik heb het nodig dat mijn lijf en gevoel een veel belangrijker rol spelen dan mijn hoofd. Daar doe ik al veel te veel mee, en daar zit mijn probleem ook niet.



Wanneer gaan wij eens skydiven? Zo te lezen hebben we t allebei hard nodig!!
Alle reacties Link kopieren
Of vreemdgaan en/of liegen/manipuleren, misschien heeft dat de mensheid wel vanaf het begin explosief meer herseninhoud doen krijgen?



Blauwevrouw, wat heftig. Het probleem met oude, onvervulde liefdes is dat ze iets onvolmaakts hebben, een belofte die nog niet ingelost is. Het "wat als"-denken kan heel sterk zijn, zeker als je wat ouder wordt en kunt terugkijken op een serie keuzes / omstandigheden.... Heeft je nr1 niks door als je zo wegdraait? (of heb je dat al een keer geschreven? sorry, ik hou het niet allemaal even goed bij...)
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
quote:Rooss4 schreef op 30 september 2014 @ 19:47:

Vaso oxy grafiek? Je gaat me toch niet vertellen dat ik een hoop mis door nooit op een link te klikken hè? Shit!



Loui, mooi! De roos heeft er dus indirect voor gezorgd dat Lucifer in de krochten van de hete hel moest blijven!

Fits me! Vaso(pressine) - oxy(tocine): mannelijk en vrouwelijk hormoon dat kennelijk bij seks een fikse rol speelt. Maar waar de vaso bij mannen rondom het orgasme enorm piekt en dan relatief snel daalt naar het pre-seks niveau, suddert de oxy bij "ons" een stuk langer door. Boven het pre-seks niveau. Aldus de grafiek. De gevreesde nadatese dip, verliefdheid, hechtingsdrang...niet zo onlogisch dus in dat licht.



Helleveegje!
Blauwevrouw: nu snap ik je gekwelde gevoel rondom de vlam wel beter, met die historie. Maar wat HHL ook zegt: dat onvervulde, oningeloste...die in de lucht hangende belofte van "wat als".. Daar moet je misschien wel wat nuchterder naar kijken. En wellicht heeft dat onvervulde gevoel ook met hele andere dingen in je leven te maken.



Hoi Heel Hard Lachen! Vrij definitief afscheid genomen van jouw buitenlander dus? Andere ijzers in het vuur?
Alle reacties Link kopieren
Hart: jeetje ,ik herken mijn leven en huwelijk in je verhalen. Fijn om te lezen, dat er meerdere zijn die het zo voelen en beleven.



Roos: ik vind je kijk op monogamie prachtig, dat is iets wat ik zou willen in mijn huwelijk. Maar dat zit er absoluut niet in. En mijn huwelijk opgeven omdat ik het wel wil is in mijn hoofd geen optie.



( gaat weer even verder lezen, loop wat achter )
Alle reacties Link kopieren
Ben ook een beetje benauwd nu voor dat vaso-oxy gedoe

De date staat gepland voor volgende week en dan staat sex in de planning!



Erna ben ik dus door mijn hormonen verliefd, misschien moet ik maar gewoon direct erna in de kleren, schoenen aan en wegwezen
Alle reacties Link kopieren
Shit.

Ik heb een dillema te pakken.

Nmr 2 viel vandaag gezellig mijn telefoon binnen en ik heb hem alsnog een veeg uit de pan gegeven over zijn opmerking van laatst.Ik twijfel of dat terecht is van mij maar zo voelt het wel.

Iemand interesse om middels een pb daar nuchter naar te kijken?
Ja hoor Hart. Maar dan moet je wel even zijn opmerking erbij vermelden want die ben ik vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh dank je Roos!

Die heb ik niet op het forum gezet...te herkenbaar



Ik pb jou even.
Babajaga, wordt dat de eerste keer seks?
Alle reacties Link kopieren
Roos: ja, we hebben wel gezoend maar geen seks gehad. Nu is het duidelijk dat we daarom afspreken.
Was ook een ouwe vlam toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee een fouteman met relatie die ik tegenkwam tijdens een werkding.



Ontzettende klik en contact gehouden. Wat dus uitdraait op dit..
Kan iedereen korte samenvatting van persoonlijke situatie onder zijn naam zetten haha

Ik kan het echt niet meer uit elkaar houden , erg hè
Ik ook niet Roodkapje, daarom vraag ik af en toe ook hoe eea alweer zat.



Ken je die van Herman Finkers (geloof ik) over Roodkwapje? Daar moet ik steeds aan denken met die nick van jou!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anouk!

Ik vind het wel bijzonder om te lezen hoe het nu met jou gaat. Dat je schrijft dat je met nr 1 zo dicht langs de afgrond bent gegaan, en er toch niet ingevallen, pfff, respect. En dan toch weer een fijne wijn+meer date met je nr 2, hoera :-)



Ik ben van de zomer erg lang en ver met nr 1 weggeweest, weg van internet, sms, app. Dat deed goed, maar het is eigenlijk altijd leuk met ons en dit was geen uitzondering. Soms moet je gewoon wat anders zien om die oxytocine uit je hersens weg te krijgen.

Ik had daarna het gevoel dat het met de buitenlander definitief was doodgebloed, maar nu was er toch nog even een kleine opleving (het is niet alsof hij opeens vreselijk lelijk en onaantrekkelijk is, en er was iets waar we allebei voor ons werk moesten zijn, en, en, en). Mijn buikgevoel zegt me echter dat dit een soort afscheid was. Sindsdien hebben we 2 vriendelijke maar niet heel warme sms-jes gewisseld, dus van beide kanten lijkt er niet zoveel meer te komen.

Wat ik bij mezelf merk: voorheen probeerde ik altijd vanalles te projecteren op onze communicatie: wat betekent dit berichtje nou eindelijk, vindt hij me wel leuk, ligt het aan het scheve Engels, waarom schrijft hij niet, etc. Dat is weg. Godzijdank.



Nieuwe ijzers? Hmm. Tsja. Ik had mezelf beloofd dat ik voortaan wat beter zal uitkijken, vooral in verband met beton storten en hartbewaking. Maar wat Karamella ook al zei, als je een beetje links en rechts kijkt zijn er wel allerhande mogelijkheden. Ik vond mezelf heel volwassen toen ik die fijne collega afwimpelde...
Ordnung braucht nur der Dumme, das Genie beherrscht das Chaos (Albert Einstein)
Alle reacties Link kopieren
baba...Ja,rennen voordat de hormonen gaan werken!

Ik hoor graag of die tactiek werkt.
Roodkwapje was van Freek de Jonge Rooske.

Herman deed Klein Duimpje (minstens zo grappig eigenlijk)
Oh ja, onze Freek. En dan die boze stiefmoeder met die grote grijze kwap geloof ik.



Ik zat nog even na te denken over die hormonen. Wat onhandig! Eerst zadelt moeder natuur ons op met die rare vellen en bellen tussen onze benen, toen kregen we overal de schuld van wegens een appel en een slang en daarom moeten we maandelijks bloeden.. en als klap op de vuurpijl een dosis sekshormonen waar we niet op zitten te wachten!! Be-la-che-lijk.



En waarom krijgen mannen dat allemaal niet? Pffft.

Noemen ze óns het zwakke geslacht.
Roodkwapje die houden we erin haha , veel toepasselijker voor dit topic
Wij moeten ons hechten aan de man tegen wil en dank , baby's zogen , gezellig zaden en noten verzamelen met de vrouwen en de mannen maar lekker jagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven