Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Haha, dat is ook een insteek. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat veel mannen geilen op de gedachte dat hun vrouw door een ander genomen wordt..en dat dit voor vrouwen anders wordt ervaren? En wordt het ook anders voor je als je weet dat je vrouw er een minnaar op na houdt met wie ze ook jullie relatieproblemen bespreekt (jouw tekortkomingen..), en dat ze eigenlijk liever van je af wil?
Zat te bedenken hoe het voor mij werkt; als partner (af en toe) sex heeft met een ander en mij dat vertelt..dan zou ik het als geil ervaren. Wanneer partner stiekem met een ander sex heeft, er ook nog privézaken mee bespreekt en ik weet er niks van, dan ervaar ik het als zeer pijnlijk. Wil graag nr. 1 zijn. Dat extraatje is, mits open en eerlijk, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
@Julus: Als je alle verhalen hier leest, weet je vast het antwoord al.

Ja, het kan alle moeite waard zijn. Maar soms ook niet. Er zijn duizend oorzaken of redenen te noemen waarom je hierin stapt. En iedereen rechtvaardigt dat op zijn of haar manier. Gewoonweg omdat het zo fantastisch kan zijn. Het is hier al vaker gezegd; verlust zijn kan alles overheersend zijn. Maar een goede afloop is natuurlijk niet gegarandeerd.
De relatie met je minnaar compleet loskoppelen van je gezinsleven lijkt mij onmogelijk. Als je ruzie hebt met een vriendin heeft je gezin daar ook last van, het speelt zich af in één hoofd, in één hart.. dan komen de acteurskills wel degelijk om de hoek, wat Julus ook schrijft. Tenminste, ik heb het ervaren en ik kan het niet loskoppelen, wellicht is een ander daar handiger in.

Ik zelf vind het idee dat hij met een ander heeft gesekst beslist ongeil. Daar ben ik dan weer net iets teveel onzekere vrouw voor ofzo denk ik. Wél had ik de behoefte om hem na zijn eerste date weer "mijn" te maken. Dus ja, dubbel boffen voor hem.
En dat wist hij...Roos.

Vind het toch wel onkies, eigenlijk. Zo omgaan met de gevoelens van je partner. Maar ja, ik ben de bedrogen vrouw dus ik ben gekleurd.

Wat betreft de acteurskills; mijn ex gooide het erop dat hij gedoe had op zijn werk. Maar ja, dat is na een hele tijd ook ongeloofwaardig. Je voelt ook dat er dingen niet goed zitten, maar uit angst om je partner te verliezen ga je niet doorvragen tot het gaatje. Stom, ik weet het.
Sparkle, ik kan mij dat voorstellen. Die allesoverheersende spanning, lust, aandacht. Dat is ook gewoon enorm egostrelend, daar zijn we mens voor. Heeft m.i. ook te maken met hoe je in elkaar steekt; of je verleidingen kunt weerstaan, impulsief bent, risicovol, etc.
Wat bedoel je met "dat wist hij.."?

Ik denk dat het de spijker op zijn kop is. Je voelt het maar je wilt er niet aan. Je vraagt niet door uit angst voor het antwoord. Heel naief en heel menselijk. Wie zet met het grootste gemak haar wereld op zijn kop? Als je het antwoord weet, weet je tegelijkertijd dat niks ooit meer zal zijn zoals het was. Dat is ook beangstigend...
Acteren? Absoluut, dat zal ik nooit ontkennen. Dat begint al zodra je voelt dat er iets staat te gebeuren met een nr 2. Je acteert thuis dat er niets aan de hand is. De een kan dat beter dan de ander. Maar we doen het allemaal, toch?

In al die jaren heb ik wel geleerd de knop om te zetten, maar ik zag nr 2 ook niet zo vaak. Dat scheelt natuurlijk enorm. Ups en downs komen naar boven als ik alleen ben. Klinkt wel zielig, zeg. Maar dat valt heus mee!
Dat je de behoefte had om hem weer de jouwe te maken. Twee vrouwen die hem zo graag willen. Egokwestie (menselijk ding).

Ja, ook bij jou spijker op de kop. Ga er maar aan staan, wetende dat je je partner daarmee kwijtraakt, en je je huis te koop zal moeten zetten. Ik deed het, maar met heel veel pijn in mijn hart. Kon alleen niet meer verder zo. Je kiest tussen twee kwaden, en oh wat had ik ervoor over gehad om dat niet te hoeven doen.

En dat neem ik hem kwalijk. Als hij eerlijk was geweest...had er geen puin geruimd hoeven te worden. Daarom hamer ik er zo op, ook hier. Echt, als je eerlijk bent is er veel meer mogelijk dan je denkt.
Nee, ik acteer niet. De dag dat ik moet acteren dan zou ik mezelf verloochenen en mijn partner niet serieus nemen.
En de dag dat ik moet acteren...ben ik niet bij de juiste man. Dat is hoe ik dat zie. Wie hou je dan voor de gek?
quote:Julus schreef op 11 augustus 2012 @ 12:16:

En wordt het ook anders voor je als je weet dat je vrouw er een minnaar op na houdt met wie ze ook jullie relatieproblemen bespreekt (jouw tekortkomingen..), en dat ze eigenlijk liever van je af wil?

Ik heb geen tekortkomingen, misschien dat ik bepaalde dingen niet kan of wil, maar dat zijn haar tekortkomingen, niet de mijne. Je moet me namelijk nemen zoals ik ben, niet zoals ik zijn moet.

Als ze eigenlijk van me af wil en over me moppert naar haar minnaar en ik ben daar van op de hoogte, of dat wordt me verteld, dan is het tijd om de scheiding te gaan regelen. Evengoed zou ik het geil blijven vinden, de keuze is immers de hare, niet de mijne. Mijn echte gevoelens voor haar veranderen daar niet door.

Ik zou wel ernstig balen dat ze me kwijt wil terwijl ik die behoefte niet heb.

Als ik me eenmaal aan iemand gegeven heb, heb ik een keuze voor die persoon gemaakt. Mag ze doen wat ze wil, die keuze veranderd niet, immers ik heb me gegeven aan een persoon, niet aan haar wel of niet aanwezige gevoelens voor mij.

Maw, ook al hebben we geen relatie meer, ik zal altijd een zwak voor haar blijven houden.

Ik geef het volmondig toe, het werkt iets anders in mijn hoofd dan gemiddeld, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Eigenlijk is het vreemd: mijn visie komt voort uit basic denken, respect voor een ander en jezelf icm een positieve instelling. Die word gezien als afwijkend en misschien wel vreemd.

Algemeen aanvaarde visies gaan vaak uit van conservatisme, voorzichtigheid en wantrouwen.

Misschien sto tot nadenken.
Ik heb ook geacteerd, niet omdat mijn partner niet mocht weten wat er speelde maar puur omdat ik moest overleven. Eigenlijk had ik zin om dagenlang in bed te liggen janken maar werd `m even niet.. dan is acteren puur een survival skill.

Julus, ik weet niet of hij dat wist en ik weet ook niet of ik dat toen wist. Hij kwam thuis van een date en ik was best emotioneel. Je praat erover, wordt onzeker, er woedt een storm in je gestel want eigenlijk wil je dit niet maar ook weer wel. En dan eindig je seksend. Nee, dan onderbreek ik hem niet om te zeggen dat ik met hem seks om hem weer de mijne te maken. Daarbij had het hem geen bal uitgemaakt. Lees de posts van zeb.

Wat het bij jou zo schrijnend maakt, is dat je wellicht best in geweest was voor enige openheid, voor een stukje buiten de deur zoeken en vinden. Die keuze is je ontnomen. Dat dat je heel erg gekwetst heeft snap ik heel erg.
Jij hebt genoeg een gezonde dosis zelfvertrouwen en dat is juist alleen maar heel positief. En ja, dat je baalt dat een ander het op het spel zet, je daarmee kwijtraakt is kut. Dat ken ik.

Maar net als jij denk ik; als jij (mijn ex) mij niet waardeert om wie ik ben en wat ik te bieden heb...your loss!
Roos, snap hem. Hier analyseren we de boel, dat doe je natuurlijk niet op het moment supreme of op andere momenten.

Dat acteren als overlevings skill...komt bekend voor. Dat is wat ex deed.

En ja, klopt helemaal. Ik heb niet die kans gekregen, daarvoor was het te laat. What if is hier aan de orde, maar te laat. Kan alleen maar zorgen dat ik het een volgende keer anders doe.
Als ze eigenlijk van me af wil en over me moppert naar haar minnaar en ik ben daar van op de hoogte, of dat wordt me verteld, dan is het tijd om de scheiding te gaan regelen. Evengoed zou ik het geil blijven vinden, de keuze is immers de hare, niet de mijne

zeb, dit stukje snap ik niet goed. Wat blijf je geil vinden? En wat heeft dat met die keuzes te maken?
Quote:

En de dag dat ik moet acteren...ben ik niet bij de juiste man. Dat is hoe ik dat zie. Wie hou je dan voor de gek?[/b]

@ Julus; ieder zijn mening. Zoals ik al zei, iedereen heeft zijn eigen redenen en opvattingen. En die hoeven niet perse aan te sluiten bij de jouwe of mijne. Het fijne van dit topic is dat je ze hier wel allemaal kwijt kan!

Omdat je zegt je oprecht af te vragen hoe dit kan: ik geloof niet dat 1 partner je alles kan bieden. Dat is in mijn ogen onrealistisch. Mijn nr 1 biedt me veel, heel veel, maar niet alles. Hij weet dat, maar hij ervaart dat niet zo. Wij zijn uiteindelijk tot een soort don't ask, don't tell situatie gekomen met als voorwaarde het wel te bespreken als onze relatie serieus in gevaar zou komen. En dat werkt voor ons goed.
quote:Rooss4 schreef op 11 augustus 2012 @ 12:53:

Als ze eigenlijk van me af wil en over me moppert naar haar minnaar en ik ben daar van op de hoogte, of dat wordt me verteld, dan is het tijd om de scheiding te gaan regelen. Evengoed zou ik het geil blijven vinden, de keuze is immers de hare, niet de mijne

zeb, dit stukje snap ik niet goed. Wat blijf je geil vinden? En wat heeft dat met die keuzes te maken?Dat ze(jij) het met een ander doet Rooss. En het is niet mijn keuze om te scheiden, dus voor mij veranderd er qua die gevoelens niet echt iets essentieels. Als ik zou willen scheiden, ligt het wellicht anders, maar zelfs dan hoeft er qua dat niks te veranderen. Zodra het mijn keuze is ontstaan uit mijn eigen onvrede, dan zal het anders zijn. (maar zelfs dat is geen garantie )
quote:

Omdat het in mijn optiek je vreemdgaan gedeeltelijk goedpraat. Een beetje een "ja, oké, ik lieg en bedrieg maar mijn man mag daar ook blij om zijn want kijk mij nu een leuke moeder en vrouw zijn" en dat alles uiteindelijk toch gebaseerd op bedrog.

Daarom heb ik er moeite mee.Als je het doet om je vreemdgaan goed te praten, kan ik me je standpunt voorstellen. Maar dat neemt nog niet weg dat het gewoon wel zo kan werken en dat moet iedereen voor zichzelf maar verantwoorden.
Sparkle, helemaal met je eens. Ik geloof er ook niet in dat 1 partner alles kan bieden. Maar dat accepteer ik, ik ben daar heel realistisch in. Daarom wil ik ook niet meer een vaste partner, of iets wat heel lang duurt.

Zeb en Roos...zijn jullie een stel? Of lees ik het verkeerd?

Als dat zo is, lijkt me best vreemd om dan hier bepaalde dingen te lezen. Als dat geen probleem is en niemand voelt zich er onprettig bij dan heb je een goeie relatie (want open- en eerlijkheid).
Julus, sterker nog, zeb en ik zijn ex partners. Wij schrijven hier al heel lang samen en ook aardig openhartig. Ook praten wij nog steeds openhartig met elkaar, dit schrijven heeft nooit problemen opgeleverd, sterker nog.. we vinden het erg leuk om eea van elkaar te lezen.

Voor we uit elkaar gingen hadden we een open relatie.
Wat Roos schrijft herken ik. Ik zit ook in een open relatie. M'n man weet van m'n dates en wil heel graag details weten omdat hij het geil vindt dat ik seks heb met een andere man. Na een date moet hij wel even weer z'n territorium afbakenen en wil hij het liefst ook gelijk weer seks.

Andersom wil ik liever niets weten, uiteraard wil hij dan graag z'n verhaal kwijt en dat mag, maar hij weet tot hoever hij kan gaan met de details. Seks hoeft van mij dan niet zo, maar wel lekker knuffelen en tegen hem aanliggen, wetende dat ie van mij is en weer bij mij terugkomt.
quote:Rooss4 schreef op 11 augustus 2012 @ 14:10:

Julus, sterker nog, zeb en ik zijn ex partners. Wij schrijven hier al heel lang samen en ook aardig openhartig. Ook praten wij nog steeds openhartig met elkaar, dit schrijven heeft nooit problemen opgeleverd, sterker nog.. we vinden het erg leuk om eea van elkaar te lezen.

Voor we uit elkaar gingen hadden we een open relatie.Bijzonder! En dan doel ik het op het hier samen schrijven en het hebben van zo'n goede band. Maar dan is het ondanks open relatie toch niet gelukt..jammer! (of niet, dat kan ik niet beoordelen).
Ik kan me dat heel goed voorstellen, Julus, hoe genaaid je je dan voelt, als blijkt dat de opwinding en het opfleurende seksleven voortkomt uit jeuk voor iemand anders.

Dat ben ik dan ook zeker met Rooss eens, het is een kulargument dat nr 1 enkel en alleen profiteert van de geiligheid. Arrogant en brutaal vind ik het ook.

Als nr 1 zou weten waar die geiligheid vandaan komt, werkt die volgens mij never nooit meer mee aan de hele wip.

Is het voor jou niet lastig om hier mee te lezen?
quote:dame30 schreef op 11 augustus 2012 @ 06:53:

@Lavendel: fijne vakantie!!

Nou, mijn exit-lover heeft dus gister ook lekker zitten posten op zijn FB.. ik snap het niet hoor. Of ik snap het best, maar mn hersentjes willen het niet snappen. Na 3 jaar dagelijks contact! Denk je iemand te kennen zeg.. ik zit in de boos-modus nu, vooral omdat hij terughoudend was met sex.. hij was nl bang dat de lol die we samen hadden over zou kunnen gaan door sex te gaan hebben en het voor 1 van ons tegen zou vallen. Nah.. klopt dus aardig wat is er mis met gewoon zeggen dat sex niet bevalt?

Virtuele en telefoon seks doe ik niet aan, vind ik zelf zo erg niet bevredigend dat ik het niet leuk vind..

Jeetje wat een gedoe, daar ben jezelf toch ook gewoon klaar mee?

Ik heb geen nr 2 op mijn facebook, dat deel is voor mijn prive leven samen met nr 1 en familieleden....

Misschien wil hij je niet kwetsen...

Ik heb net mn nieuwe lingerie setje gepast voor mn date voor vanavond, normaal is de regel geen sex op een eerste date maar dit keer laat ik mijn principes maar eens varen ....wat heb ik een zin!!!!

xxitsmexxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven