Moeizame seks
donderdag 21 juni 2012 om 01:30
Mijn vriendin en ik zijn al zeven jaar erg gelukkig met elkaar. Vanaf het begin zijn we seksueel actief. Gedurende de eerste jaren hebben we zonder al te veel problemen de liefde bedreven (gemiddeld één keer per week). Na een paar jaar werd dit steeds minder en gaf mijn vriendin tijdens het vrijen soms aan pijn te hebben. Met een lengte van 17 cm en een omtrek van een kleine 15 cm heb ik niet te klagen dus heb ik altijd voorzichtig gedaan en ben ook gestopt wanneer ze pijn had.
Inmiddels hebben we al een jaar of vier geen echte penetratie meer gehad. We liggen af en toe nog wel tussen de lakens maar we geraken niet veel verder dan het plaatsen van de eikel tegen de vagina, op dat moment verkrampt ze. Ze is hiervoor al eens bij haar huisarts geweest die haar heeft doorverwezen. Ze heeft toen ontspanningsoefeningen gekregen en wat plastic buisjes om te oefenen. Helaas heeft dit niet geleid tot enige verbetering.
Hebben jullie tips om hier verbetering in te krijgen?
Inmiddels hebben we al een jaar of vier geen echte penetratie meer gehad. We liggen af en toe nog wel tussen de lakens maar we geraken niet veel verder dan het plaatsen van de eikel tegen de vagina, op dat moment verkrampt ze. Ze is hiervoor al eens bij haar huisarts geweest die haar heeft doorverwezen. Ze heeft toen ontspanningsoefeningen gekregen en wat plastic buisjes om te oefenen. Helaas heeft dit niet geleid tot enige verbetering.
Hebben jullie tips om hier verbetering in te krijgen?
donderdag 21 juni 2012 om 08:22
donderdag 21 juni 2012 om 21:14
laten doorverwijzen naar de sexuoloog.
ik heb het na de bevalling gehad, ook een aardige tijd pijn gehad nu nog zelfs af en toe als je niet echt opgewonden bent maar toch gaat doen. ik heb me er zelf overheen kunnen zetten. ik vond de sexuoloog een stap te ver gaan. mn vriend en ik hebben veel gepraat en gekeken wat goed gaat en zo voorzichtig aan weer opgebouwd.
voor een man is dit erg vervelend maar voor een vrouw ook.
kan ook met een nare ervaring op sexgebied te maken hebben.
sterkte
ik heb het na de bevalling gehad, ook een aardige tijd pijn gehad nu nog zelfs af en toe als je niet echt opgewonden bent maar toch gaat doen. ik heb me er zelf overheen kunnen zetten. ik vond de sexuoloog een stap te ver gaan. mn vriend en ik hebben veel gepraat en gekeken wat goed gaat en zo voorzichtig aan weer opgebouwd.
voor een man is dit erg vervelend maar voor een vrouw ook.
kan ook met een nare ervaring op sexgebied te maken hebben.
sterkte
vrijdag 22 juni 2012 om 07:12
quote:wcpapiertje schreef op 21 juni 2012 @ 04:18:
In je profiel staat dat je een vrouw bent.
Bij deze aangepast, mijn excuses.
Dank je voor alle feedback tot op heden. Mijn vermoeden is hier wel bevestigd dat het misschien toch wel verstandig is om weer eens naar de huisarts te gaan en te kijken of we naar een seksuoloog kunnen. Dank voor de tips.
In je profiel staat dat je een vrouw bent.
Bij deze aangepast, mijn excuses.
Dank je voor alle feedback tot op heden. Mijn vermoeden is hier wel bevestigd dat het misschien toch wel verstandig is om weer eens naar de huisarts te gaan en te kijken of we naar een seksuoloog kunnen. Dank voor de tips.