Onzeker over seks

09-04-2014 11:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een langere tijd lees ik mee, maar nu toch maar de stap gewaagd om een topic te openen, hoe spannend ik dit ook vind!

Sinds een tijd heb ik contact met een man, een relatie zal het niet worden, maar er is wel sprake van fysieke aantrekkingskracht. De bedoeling was dan ook om te scharrelen. Waar het echter op neer komt, is dat het eromheen heel gezellig is als we afspreken en we samen met en om elkaar kunnen lachen, maar op het punt dat we seks gaan hebben word ik onzeker.

Penetratie lukt, maar vaak niet in een keer, wat hem tot frustratie drijft (hij vraagt zich dan af hoe dat kan). Dit maakt mij erg onzeker, ik heb erg weinig ervaring (waar ik mij gezien mijn leeftijd ook erg voor schaam en niet durf te vertellen) waardoor ik denk dat ik van alles fout doe en niet snel zelf het voortouw neem. Voor het feit dat het niet zo soepel loopt moet ik denk ik hand in eigen boezem steken: het lukt me niet om te ontspannen. Ik wil het zo graag zo goed doen en het ook fijn voor hem maken, maar het lukt mij niet. Ik wilde hem pijpen, maar weet niet hoe, bedenk dan dat hij al met heel wat vrouwen eerder is geweest en trek er dan blijkbaar zo'n gezicht bij dat hij aangeeft dat ik niks hoef te doen wat ik niet wil. Totaal ontmoedigd stop ik er dan mee (ook omdat ik gewoon niet weet wanneer ik het goed doe of hoe ik het moet doen). Er van genieten dat hij mij likt lukt ook niet, ik moet dan denken aan een ex die het altijd te lang vond duren en kan dan niet meer ontspannen, bang dat het hem ook te lang duurt. Ik ben me continu erg van mezelf bewust van de geluiden die ik (daardoor niet) maak, waardoor hij zich weer af gaat vragen of ik het wel naar mijn zin heb en wel wil. Overal lees ik dat mannen afknappen op planken in bed, en ik ben zo bang dat ik dat plankje ben!

Een niet erg soepelgaande scharrel dus. Ik vind de man in kwestie verder zo leuk; hij wil het me echt naar de zin maken en probeert rekening met me te houden. Ik zou me zo graag eens lekker laten gaan en van hem willen genieten. Ik heb het gevoel dat ik faal en er niks van bak en dat maakt me verdrietig.

Hebben jullie tips wat ik kan doen om mijn onzekerheid een beetje te laten varen en wat losser te worden? Of wat ik bij hem zou kunnen proberen (voor een beginner) wat hij prettig zou kunnen vinden? Of andere tips?
Praten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tsja, dat op tafel leggen durf ik nou juist niet omdat ik me ervoor schaam dat ik hier nu nog tegenaan loop (ben 29, schaam me erg voor mijn onervarenheid).
Je zult wel moeten denk ik? Hoe moeten wij nou weten wat hij fijn vind?

Neem anders een wijntje voordat hij komt.
Praten is het moeilijkste, maar het enigste wat werkt. Denk je dat hij je zal laten zitten? Ik denk t niet. De meeste mannen vinden dit volgens mij leuker dan dat je er 120 zou hebben versleten.

Gewoon doorpakken en zeg het!
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
missmystique; dat snap ik, maar dan meer in het algemeen wat een man prettig vindt, daar heb ik dus niet zoveel ervaring mee helaas.

Waar ik vooral last van heb is mezelf; ik wou dat ik niet zo ontzettend zelfbewust was en gewoon los kon gaan, dat zou denk ik al alles schelen.

Maar twee wijntjes nemen voor hij komt is misschien een plan, en dan gewoon een beetje snel naar binnen klokken... ;)
Ik denk dat een man in het algemeen (net zoals een vrouw) het lekker vind dat de partner geniet van het samenzijn en de seks en niet zozeer bezig is met alle gedachte maar bezig is met de fysieke ervaring. Als je in je hoofd zit tijdens de seks, merk dat op en ga dan weer terug naar je lichamelijke gevoel. het is net een soort van meditatie, seks

Heeft hij je nooit gevraagd wat er aan de hand is? Zolang jij er niet over praat zal het gevoel niet weggaan, alleen maar erger worden en als het een scharrel is, zal hij waarschijnlijk niet lang een scharrel blijven.

Ik begrijp dat het eng en moeilijk is om erover te praten maar je hebt nu de kans om er iets aan te doen en je angst om te zetten naar een fijn seksleven.
Probeer er toch over te praten. Flap er gewoon uit dat je niet zoveel ervaring hebt en niet goed weet of je 'het goed doet'.

Ik denk dat hij zo'n ontboezeming als veel positiever zal ervaren dan een vrouw die gemixte signalen afgeeft en waarvan hij niet goed weet wat hij er mee moet.
Je kunt ook heel onervaren zijn maar toch helemaal losgaan in bed key is je er inderdaad op je gemak en goed bij voelen. Wil je dit wel met een scharrel waarbij het - zeg je zelf - toch niet uit zal draaien op een relatie? Durf je je daarom niet helemaal te geven?

En over moeite tijdens de penetratie: dat hebben best veel vrouwen. Daar kan hij niet gefrustreerd door raken, hij moet je dan juist gerust stellen. Over pijpen etc, kijk wat video's en je hebt zelfs tutorials op youtube. Maar je moet je er lekker bij voelen en het leuk vinden, anders is er voor jullie allebei niks aan.
Wat dacht je van niet 2 wijnjtes maar een hele fles?. Hup mee het bed in nemen en er een gezellige avond van maken. Wie weet kom je goed los en helpt de alcohol om je zelf lekker te laten gaan en niet meer zo te hoeven twijfelen over geluidjes, plankjes en wat dan ook.
Alcohol als oplossing om 'normale' leuke seks te hebben? Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in.
Ik maak ook geen geluid als ik gelikt word, als ik kom wel natuurlijk. En wat betreft het pijpen , ken je Calippo's? Nou zoals je die " behandeld" doe je dat dus ook met den piemel, en dan varieer je wat.. Na alcohol wil ik trouwens helemaal geen seks, dan wil ik slapen.
Ik was vroeger ook ontzettend onzeker en kritisch op mezelf. Ik herken ook heel erg wat je zegt over het ontspannen - dat is lastig, zeker als exen in het verleden problemen hebben gemaakt over het feit dat het "allemaal zo lang duurt".

Op een gegeven moment gaf een vriend van me de tip om gewoon eens onwijs egoïstisch te zijn. Hij vertelde me (tis een man, typisch misschien? :P) dat je soms, zo af en toe, egoïstisch móet zijn tijdens de seks en dat het er uiteindelijk alleen maar beter van word.

Misschien kun je met je scharrel afspreken dat jullie beiden een half uurtje een 'plankje' mogen zijn? Dus hij een half uurtje, en dan jij, of andersom. Misschien kun je je tijdens jouw half uurtje dan laten gaan, omdat je de tijd krijgt. En jij hebt vervolgens ook de tijd bij hem om een beetje te proberen en te experimenteren.

Bijkomend voordeel: je kunt dit speels voorstellen zonder gelijk allemaal gevoelige gesprekken te moeten voeren ;)
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Denk eraan dat hij nu waarschijnlijk ook al merkt dat de seks wat ongemakkelijk gaat. Als je hem vertelt dat je weinig ervaring hebt betekent dat voor hem:

1 dat er meer in zit

2 dat hij dat bij jou er uit kan halen, goed voor zn mannelijke ego

3 dat jij kieskeurig bent, en hem als een van de weinigen interessant genoeg vindt

Dus niks om je voor te schamen, vertel het een ga genieten van het samen uitproberen

En laat me weten als het lukt, want ik zit een beetje met hetzelfde probleem... 26, technisch gezien ontmaagd, maar echt genieten ervan lukt nog niet, en daarom maak ik me telkens als ik een man tegen kom al zorgen, want stel nou dat ik hem leuk vind, en hij mij ook, dan komt er misschien wel dat moment dat ik daar weer zit te klungelen in zo'n bed...
Het enige waardoor je faalt in bed is je onzekerheid en je geremdheid, dat is alles. Je bent veel te gefocust op kunnen, terwijl er weinig te kunnen valt. Iedereen kan neuken, echt iedereen. Dat idee moet je echt uit je hoofd zetten. Hij vindt het sowieso lekker en het kan alleen maar lekkerder worden, naarmate je elkaar beter leert kennen. Dat is mijn insteek altijd zo'n beetje. Ik bedenk me niet eens dat ik zou kunnen falen. Seks heeft veel meer mer overgave en ongeremdheid te maken, dan met kunnen. En wat de ander lekker vindt, daar kom je toch alleen maar achter door te doen, niet door niet te doen.

En erover praten, mwoah....

Als mijn scharrel daarmee zou komen, zou het einde verhaal zijn denk ik. Ik zou daar geen zin hebben, in die beladenheid. Ik heb een scharrel om mee te neuken, niet om aan zijn onzekerheid te werken. In een relatie zou ik dat anders vinden hoor. Die onzekerheid zit echt in jouw hoofd, dat gaat hij niet veranderen. Het zal echt vanuit jezelf moeten komen.
Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Ga gewoon maar op hem proberen te oefenen met calippo's in mijn achterhoofd.

Ik denk dus ook dat als het mijn vriend was geweest, ik uiteindelijk toch het gesprek aan was gegaan, maar omdat het een scharrel is liever niet. Heb toch in mijn hoofd dat scharrelende mannen geen zin hebben in gezeur, en onzekerheid is nou denk ik niet heel sexy.

Wel is het best een lieffie, en heeft hij al eerder gezegd dat ik niet zo bang moet zijn, dus de volgende keer gooi ik er dan misschien maar in dat ik altijd aan een nieuw persoon moet wennen en dat we maar flink moeten oefenen... Spannend, maar ga mijn best doen om dan mijn gedachten om te draaien.

tussendoortje: dat heb ik ook, daarom dacht ik: ik ga lekker scharrelen en als ik dan die leuke persoon tegenkom heb ik skills. Maar helaas loop ik bij scharrelen tegen hetzelfde aan. Als ik achter het geheim van 'het loslaten' ben gekomen (tenminste wat voor mij werkt) dan geef ik dat door
Calippo? Hahaha!

Serieus TO, vertel het hem. Watheb je te verliezen? Internet staat vol met instructiefimpjes als je wat beter zoekt. Maar de beste instructie krijg je van hem zelf. Maak het luchtig. Vraag om een cursus van hem ;)).

Hij is je scharrel, niet je verloofde, remember?
Calippo? Denk niet dat ik rustig met mijn Calippo over straat kan als ik die hetzelfde als een piemel zou behandelen...

Maar zoals de rest al aangeeft: probeer het er toch met hem over te hebben en zeg dat je je onzeker voelt door weinig ervaring. Waarschijnlijk dat het uitspreken daarvan er al voor zorgt dat je je minder druk maakt om dingen fout te doen. En onthoud: er is geen goed/fout met sex... het gaat erom wat jullie allebei lekker vinden.

Zoals mijn eerste vriendje ooit verwoordde: "het enige wat je fout kan doen is dat ik te vroeg klaarkom". Hoe stom ook, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik voorgoed van de faalangst af was.

Edit: als je er in staat met dat het een scharrel is om skills op te bouwen... dan zou ik me al helemaal niet druk maken. Ga het gesprek met hem aan, vraag wat hij lekker vindt, pas het toe... En als hij rot reageert, dan ga je naar de volgende scharrel. Heb je daarna praktijkervaring als het echt serieus wordt met iemand.
Ga gewoon eens een aantal filmpjes bekijken om zo wat ideeën op te doen. Dan hoef je niet meer zo onzeker te zijn en doe je gewoon wat technieken op .Dan bedoel ik geen por no , maar meer erotische massages. Moet jij eens kijken hoe verrast hij is.

Hier een voorbeeld, maar er zijn er zoveel meer. Gewoon even surfen op internet.

http://www.rozemarije.nl/erotische-massage-van-de-penis
Don't worry be happy
Mijn vriend is 39 en heeft ook niet veel ervaring (weinig zelfs) maar jeetje! wat kan hij seksen!! Dat gaat om aanvoelen, gevoel en durven. Maar dat alles gaat denk ik vanzelf omdat we verliefd zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven