paren/swingersclub voor jongeren?

11-11-2008 14:08 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haii!

Wij zijn een jong stel, en sinds kort zijn we erachter dat we ons sexleven willen uitbreiden op een spannende manier.. partnerruil/trio e.d. we zijn overal wel voor in. Mijn vriend is 100% hetero, ik ben bi. We zijn 21 en 24, en willen niet terecht komen in een club waar de gemiddelde leeftijd rond de 40 ligt. Ik las al dat er een speciaal topic is aangemaakt over dit onderwerp, maar daar wordt eigenlijk alleen de fun4two besproken, en ik wil juist advies over clubs die ook heel leuk zijn voor jongere stellen. Gemixt jong publiek dus.

Iemand tips?
Mijn vriend en ik (beide 24) zijn er ook over na aan het denken om een keer naar een PC te gaan. Een paar jaar terug hebben we via een site een aantal dates met een ander jong stel gehad. Dit is erg goed bevallen :)! Na die paar dates hebben we een tijdje niks met onze hobby gedaan. Mn vriend heeft een aantal jaren geleden het idee geopperd om een keer naar een PC te gaan. Maar daar was ik toen nog niet aan toe.

De laatste tijd begint het toch weer te kriebelen. Op het forum lees ik geregeld het swingerstopic. Een tijdje gelden heb ik mn vriend verteld dat het me wel spannend lijkt en sindsdien praten we er geregeld over. We hebben het nog niet echt over een club gehad, maar als ik de verhalen op het forum lees lijkt de Fun4Two wel wat voor ons. Ook hun site vind ik er erg gastvrij uitzien en er staat veel informatie op. We zullen dan waarschijnlijk op een zaterdag gaan, omdat er dan de meeste jonge stellen komen. Daar ligt ook wel echt onze voorkeur!
Persoonlijk vind ik dat je jezelf tekort doet als je je lichaam weggeeft aan iemand anders dan je vaste vriend. Ik kan me niet voorstellen dat je er gelukkig van wordt.

Seks is iets heel moois en kan de intimiteit in een relatie nog meer dimensies geven. Die intimiteit is in een parenclub ver te zoeken.
Ben je er wel eens geweest, Bikkel?
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 16:36:

Persoonlijk vind ik dat je jezelf tekort doet als je je lichaam weggeeft aan iemand anders dan je vaste vriend.Het is niet zo dat je zonder lichaam naar huis moet hoor.
Die Casher hakt wel met botte bijl af en toe....of hij heeft humor waar geen mens wat van snapt.
quote:Rooss4 schreef op 15 oktober 2012 @ 16:39:

Ben je er wel eens geweest, Bikkel?Dat vind ik eerlijk gezegd een vrij impertinente vraag.
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 16:45:

[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd een vrij impertinente vraag.

Want?

Ik vind jouw stellingname bekrompen en ongeïnformeerd.

Wij hebben geen bikkel nodig die voor ons nadenkt.
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 16:45:

[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd een vrij impertinente vraag.

Nee toch? Als je een mening hebt ga ik ervan uit dat je weet waar je over schrijft.

En als je er nog nooit geweest bent kun je er naar mijn idee ook niet echt een mening over hebben.
Ik denk dat het feit dat iemand een slecht onderbouwde mening heeft (zou hebben) nog geen vrijbrief is om diegene vragen te stellen die persoonlijker zijn dan de relatie (in ons geval vrijwel non-existent) rechtvaardigt.
Hoe dan ook: ik geef er liever geen antwoord op.
Misschien wordt jij er wel niet gelukkig van als je het zo voelt en beleefd stefanbikkel. Niet iedereen is het zelfde. Initmiteit in een relatie kun je echter altijd uit een relatie halen dat hoeft niet uit sex te komen. Sommige zien bv sex als plezier en lust en het samen slapen als heel intiem, het in 1 huis wonen met elkaar en je leven delen,de kinderen die je samen hebt, maar ook de band die je samen hebt na zoveel jaar.

Je kunt dat dus in sex zien maar ook uit heel veel andere dingen die je samen hebt en beleefd. Waar je uit sex een veel minder hoge waarde kunt halen, sex is nl overal te koop, je hebt one night stand en mensen die het verkopen,dan praat je toch ook niet over een intimiteit en band? praat je toch ook niet over een relatie? En is die partner voor het leven heel wat lastiger te vinden dan sex.

Ik begrijp dat jij het niet zo kunt zien maar hopelijk begrijp je wel dat voor veel mensen intimiteit in een relatie niet weg valt als ze sex hebben met anderen integendeel dit met elkaar delen, dit geheim samen hebben voor de buitenwereld is een intiem iets dat je samen kunt delen in een relatie. Een vrijheid die je samen kiest en waar je veel met elkaar moet praten en intieme verlangens en wensen moet durven bespreken met elkaar.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 16:50:

Ik denk dat het feit dat iemand een slecht onderbouwde mening heeft (zou hebben) nog geen vrijbrief is om diegene vragen te stellen die persoonlijker zijn dan de relatie (in ons geval vrijwel non-existent) rechtvaardigt.

Wat doe je dan op een forum!

Als jij een mening hebt over de non-intimiteit in een PC, dan schrijf je ook netjes waar je geweest bent en waarom jou die mening is toegedaan, niks anders dan fatsoenlijk!
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 16:50:

Dus het lijkt jou niet prettig om met je denkbeeldige vriendin te gaan swingen of zo?

Dan fantaseer je toch gewoon dat zij dat ook niet wil?

Volgende probleem aub!
Toen ik zo'n 9 jaar geleden op het forum kwam dacht ik ook gewoon even mijn mening te kunnen geven, Ik leerde al snel dat je mensen dan ook vragen hoe je aan die mening komt, of je die kon onderbouwen, cijfers had enz.

Ik snap dat jij uit eigen gevoel deze mening kunt hebben maar je kent ons gevoel niet om dat dan zo te kunnen stellen. Jij denkt dat het zo is. Maar als ik weet dat dat heel anders zit dan jij denkt? Dan krijg je automatisch de antwoorden en vragen die je hier ook tussen ziet staan, want wat weet je er dan van?
@Doddie: dank voor je uitgebreide en goed geformuleerde post. Ik denk ook dat ik het in theorie met je eens ben.

Maar ik maak me zorgen over al die meisjes die zich door hun vriend laten ompraten en overhalen. Uiteindelijk denken ze dat ze elk weekend een andere penis in zich willen, terwijl het toch echt zijn fantasie was om naar een PC te gaan!

Ik denk dat in 99.9% van de gevallen, de PC drijft op de wensen van mannen. En daarom is er best iets te zeggen voor het in bescherming nemen van vrouwen en meisjes in een cultuur die hen in toenemende mate dicteert om "overal voor in te zijn".
quote:stefanbikkel schreef op 15 oktober 2012 @ 17:10:

Ik denk dat in 99.9% van de gevallen, de PC drijft op de wensen van mannen. En daarom is er best iets te zeggen voor het in bescherming nemen van vrouwen en meisjes in een cultuur die hen in toenemende mate dicteert om "overal voor in te zijn".Nee hier heb je dan natuurlijk volledig gelijk in, ik schop die sletten daar inderdaad naar binnen.
Kijk nu doe je het weer, je denkt dat 99% van de mannen het initatief neemt. Nu in ons geval dus niet, Ik zocht spanning, we wilde dat in onze relatie oplossen en kozen ervoor om samen spanning te zoeken. En na lang praten voor de optie parenclub in onderling overleg.

En ik ken dus heel wat vrouwen die dat intiatief namen en die dit wilde.

Dan nog is het zo dat als mannen het intiatief nemen het vaak de vrouw is die wil blijven gaan waar hij ineens zijn twijfel krijgt of hij het nog wel zo leuk vind.

ik zal later de link eens plaatsen waar dit ook wordt aangehaald en waarin precies wordt uitgelegd wat swingen is.
Wat overleggen swingers met hun partner?

Meestal is het de man die eerst wil gaan swingen. Overigens zijn het meestal de vrouw, die ervoor zorgt dat het stel doorgaat met swingen ... en met reden. De vraag "Hoe krijg ik mijn vrouw zover?" is dus allereerst te beantwoorden met "Realiseer je dat jij misschien als eerste wilt stoppen met swingen".

wil je er meer over lezen, hier vind je meer info dat mogelijk je beeld kan bijstellen

http://www.swingersontmoe ... nl/index.php/watisswingen

@Doddie: dank voor je uitgebreide en goed geformuleerde post. Ik denk ook dat ik het in theorie met je eens ben.

Maar ik maak me zorgen over al die meisjes die zich door hun vriend laten ompraten en overhalen. Uiteindelijk denken ze dat ze elk weekend een andere penis in zich willen, terwijl het toch echt zijn fantasie was om naar een PC te gaan!

Ik denk dat in 99.9% van de gevallen, de PC drijft op de wensen van mannen. En daarom is er best iets te zeggen voor het in bescherming nemen van vrouwen en meisjes in een cultuur die hen in toenemende mate dicteert om "overal voor in te zijn".Haha, dat kun jij wel denken, maar dat maakt het nog niet waar. Hier ook het initiatief van de vrouw. En ja, de man ging graag en uit vrije wil mee.

...

Ik denk dat in 99.9% van de gevallen, de PC drijft op de wensen van mannen. ..".Merkwaardige aanname. Als ik in een PC om me heen kijk zie ik alleen maar vrouwen die het erg naar hun zin hebben. Dat percentage is dan ook nonsens. Op de vraag aan meneer bikkel of hij wel eens in zo'n club is geweest lijkt het antwoord mij duidelijk.
Nogal tegenstrijdig om vrouwen te willen beschermen tegen hun aanvechting om "ieder weekend een andere pik in zich te willen".

Klinkt niet echt alsof ze zich gedwongen voelen door hun partner, of wel? Eerder andersom, als je de redenering consequent doortrekt.
Alsof stellen elk weekeind naar een club gaan en iedereen ook open staat om te neuken met anderen.

Er zijn tal van stellen die bv de daad voor elkaar houden, of die niet zoenen met andere stellen. Er zijn ook stellen die helemaal niets doen met anderen maar het spannend vinden dat andere naar ze kijken, of om te flirten met andere stellen zonder dat ze verder daar iets mee doen.

Dus stefan je zit vol aannames die totaal niet kloppen met de werkelijkheid.

Ipv aannames zou je bezoekers ook eens kunnen vragen hoe ze dat beleven, wie het intiatief nam, wat hun afspraken zijn, of vrouwen het wel zo leuk vinden en of ze altijd neuken met anderen.

Maar daar heb jij al je eigen beeldvorming van omdat je denkt dat het wel zo moet zijn,.
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/Is_een_dubbele_moraal_in_een_relatie_altijd_verkeerd/list_messages/171463/0
Ga naar de Sex on the beach club op de Kamasutra beurs...

Dat is voor jongeren.... (max. 40 jaar oud)

Voor de meer ervaren mensen is er op deze beurs het Swingers cafe...
Los van het feit dat ik denk dat een PC waar enkel 18 tot 25-jarigen komen niet bestaat, denk ik ook dat dit dan ongeveer de saaiste swingersclub wereldwijd zal zijn.

Dit zeg ik vol vooroordelen en niet wetenschappelijk onderbouwd.

Vandaar enige uitleg: Als ik op zaterdagavond kijk in de Fun4Two dan zie ik daar heel veel erg jonge stellen. Zien er veelal prachtig uit. Maar communicatief ziet het er allemaal een stuk minder uit.

Ten eerste de communicatie met elkaar als stel. Zij kijkt wat verschrikt rond of met een radar-blik van "ben ik wel de mooiste". Hij kijkt verlekkerd rond naar al dat snoepgoed of "de eerste de beste die aan mijn meisje komt, krijgt een peut voor zijn smoel". Uit alles blijkt bij sommige jonge stellen dat er voorafgaand aan het besluit om een PC te bezoeken aan de keukentafel geen inhoudelijk gesprek heeft plaatsgevonden. En die noodzakelijke discussie vindt non-verbaal plaats in de club.

(ik ben altijd zo benieuwd hoe de terugreis in de auto verloopt...)

Ten tweede de communicatie met anderen. Veel jonge stellen blijven erg op zich zelf. Hun lichaamstaal straalt uit "niet met ons praten". Je ziet ze de hele avond door het pand schuifelen met z'n 2-en. Geen oogcontact met anderen (vooral zij niet) Ze kruipen op de bank en wie er ook naast ze komt zitten, geen glimlach kan er af. En als je al eens een gesprekje aanknoopt, zijn de antwoorden zo kort en nietszeggend, dat je het idee hebt dat je in de film Rainman terecht bent gekomen.

Ik schets het allemaal overdreven en clichematig, want natuurlijk zijn er ook leuke jonge stellen. Maar doe mij toch maar een club met een mix van jong en oud. Gezellig wat kletsen, vriendelijkheid en beleefdheid zonder directe bijbedoelingen, en mensen die door hun levenservaring in ieder geval een poging hebben gedaan om na te denken waarom ze beiden naar een parenclub willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven