Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 17

25-09-2015 18:00 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw 17e deel van het parenclubtopic.



Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.



Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.



Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!



In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.



Even een link naar laatste topic Deel 16
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:fitch schreef op 29 september 2015 @ 19:41:

SDC is toch Sallandse Dart Club volgens BGB? Die laatste heb ik hier trouwens ook al een tijd niet meer waargenomen.... jammer!

Nee, volgens Stout.



Ik denk niet dat BGB nog swingt hoor, die is oud en wijs geworden
...
Alle reacties Link kopieren
Stout ook niet meer Rooss
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
quote:rivalson schreef op 30 september 2015 @ 12:20:

Wij hebben op voorhand afspraken gemaakt, lijkt me toch het beste. We zagen een koppel op de dansvloer waarvan de vrouw echt niet welgezind was met het gedrag van haar man en zou dit toch nie willen meemaken.



Wat voor afspraken zou je dan kunnen maken ?

Sorry als dit een domme vraag is.

Ik kan me voorstellen dat je afspreekt dat je niets met anderen doet, maar zijn er nog andere dingen die je zou kunnen/moeten afspreken ?
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfin123 schreef op 30 september 2015 @ 11:54:

Is het trouwens verstandig om van tevoren afspraken te maken of is het beter om het maar allemaal over je heen te laten komen ?Smurfin, wij hebben er ook uitgebreid over gehad of we samen afspraken moesten maken. We hebben dit uiteindelijk niet gedaan. We zijn er helemaal blanco wat dat betreft ingegaan. Na de eerste date wisten we wat we wel en niet prettig vinden (eigenlijk was alles prettig ) en nu is het eigenlijk nog veel leuker.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Smurfin, ik denk dat Kinky Paradise wel wat voor jullie is dan. Dat is een themafeest eens in de maand in Party Players in Lelystad. Er wordt niet veel gebdsmt maar het kan wel. Er is een keldertje waar de vorige keer dat ik er was wel gezweept werd.
Even aanvullend: de enige ervaring die ik met parenclubs heb is dus Kinky Paradise. Wij hebben dat nu 3x bezocht, en het helemaal bij onszelf gehouden. Ik kreeg wel de opdracht om op zoek te gaan naar een vrouw om mee te zoenen (om te beginnen) maar dat overviel me wat, dus dat is iets voor de volgende keer.



De sfeer is echt heel erg relaxt, vriendelijk, open. Je raakt heel makkelijk aan de klets met anderen. Ik lag de eerste avond even ergens bij te komen na intensief genomen te zijn in de kelder, terwijl mijn vriend wat water voor me haalde. Vriend hield me goed in de gaten tijdens het bestellen aan de bar, maar buiten dat waren er ook meerdere mensen die langsliepen die vroegen of het wel goed met me ging en of ze iets voor me konden doen. Heel erg lief.

De tweede avond had mijn vriend de deur van het privekamertje waar we lagen open gelaten. Er kwam een man binnen, die naast mij op het bed ging zitten en mijn arm zachtjes streelde, 1x heen en weer. Mijn vriend gaf woordeloos aan dat we geen behoefte hadden aan een derde en met een goedkeurend knikje vertrok de man daarop weer. Totaal geen gedoe of zo dus.



Spreek samen af tot hoever je wilt gaan, maar spreek ook af hoe je ermee omgaat als op de avond zelf 1 van jullie toch eerder de grens heeft bereikt dan je vooraf dacht, of als je op de avond zelf besluit toch meer te willen doen dan vooraf afgesproken. Doe niet zomaar iets, maar bespreek het dan met elkaar. Spreek ook een stopwoordje af.
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfin123 schreef op 30 september 2015 @ 11:37:

[...]





Monique, ja heb hun site bekeken, zag er wel erg heftig uit met al die attributen, maar eerlijk gezegd ook wel opwindend.

Belgie is helaas een beetje te ver voor ons

Monique is niet in Belgie joh! Juist helemaal in het noorden.

Monique is een laagdrempelige club met, zoals ik hoor en lees, goede bdsm avonden. Een "gewone" avond vind ik in Monique niet bijzonder. Je ziet daar dat we toch een uit de klei getrokken volkje zijn.



Maybibi, ik ben het met je eens. Parenclubs lijken steeds meer op een kijken-en-bekeken-worden etalage dan op swingersclubs. Ik vind het ook jammer maar er valt ook hierin nu eenmaal niet te dwingen.

Wat er gaat gebeuren is dat de "echte" swingers hun heil elders gaan zoeken en deze etalage-status voort blijft duren. Totdat er wellicht straks helemaal niet meer gesekst wordt in clubs.

Jammer maar niet veel aan te doen.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfin123 schreef op 30 september 2015 @ 13:07:

[...]





Wat voor afspraken zou je dan kunnen maken ?

Sorry als dit een domme vraag is.

Ik kan me voorstellen dat je afspreekt dat je niets met anderen doet, maar zijn er nog andere dingen die je zou kunnen/moeten afspreken ?

Wat dacht je van een teken als 1 van de 2 het stel niet ziet zitten.

Of een afspraak als zoenen en voelen mag wel, orale seks en neuken niet.

Ik zeg maar wat hoor.

Je kan er ook gewoon blanco instappen, ik hou persoonlijk niet zo heel erg van afspraakjes, behalve de afspraak steeds samen te blijven. (of juist niet als je daarvoor kiest).
...
Alle reacties Link kopieren
quote:smurfin123 schreef op 30 september 2015 @ 11:54:

Is het trouwens verstandig om van tevoren afspraken te maken of is het beter om het maar allemaal over je heen te laten komen ?De eerste tijd zal je samen goede afspraken moeten maken, later zal waarschijnlijk blijken dat je automatisch grenzen gaat bewaken ook al bespreek je ze vooraf niet meer.
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
quote:rivalson schreef op 30 september 2015 @ 11:00:

@maybibi Is het niet wat kort door de bocht om zich af te vragen wat " wij " in een parenclub komen doen? Ik dacht juist dat het de bedoeling was een grote waaier aan publiek te hebben. Voor ons is het moeilijk om een stel te vinden waar mijn vriendin ook de man aantrekkelijk vind alsook de vrouw. Ik zeg zeker niet 'onmogelijk', vandaar ook de " vooral " in mijn zin. Ik ben blij dat er thema avonden zijn en ik denk ook niet dat je mag verwachten dat mensen die voor de eerste keer gaan direct volledig gaan swingen. Ik denk dat het vooral aftasten is in het begin wat je leuk vind en wat niet? Wij hebben ons goed vermaakt met een ander koppel maar niet iedereen is hetzelfde ingesteld en ik ben nu eenmaal niet bi, dacht dat dit ook geen vereiste was ?



Ik had het over "ze" en jij maakt er iets persoonlijks van door daar "wij" van te maken. Nee ik vind het niet kort door de bocht, soft swingende stellen of single man of vrouw die zichzelf swinger noemen is ook al zoiets. Kijk even bij linkje bovenaan en klik daarop zou ik zeggen. Fun is een swingersclub vanaf de start en tien jaar terug kwam je bijna nooit soft swingers tegen, nu is het schering en inslag. Wij kunnen en willen er niks mee kunnen, ons goed recht toch?



Daarnaast kwam het "toen" ook regelmatig voor dat je samen met je partner de leukste avond had zonder "seks" met derden. Ook starters is iets van alle tijden. Dat thema avonden vooral "kijk mij eens mooi zijn" en/of dance avonden zijn geworden is prima, maar waarom een swingersclub daarmee verpesten?



Wij hebben trouwens niets te klagen, overal vermaak/vertier, maar zo'n mooie "Moordrechtse" plek zo te zien aftakelen is jammer..... erg jammer.



We begrepen afgelopen vrijdag weer dat de sexpert gelukkig redelijk authenthiek is gebleven....
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Ja ik nam het inderdaad persoonlijk op omdat ik een verwijzing zag. Blijkbaar was ik verkeerd, mijn excuses. Maar ik blijf bij mijn mening dat ik het juist aangenaam vond dat er alle soorten mensen zijn. Zo is het toegankelijker voor mensen die de eerste keer gaan. Ik kan me inbeelden dat ik op een sexpertavond me heel wat minder makkelijk ging gevoeld hebben.

Zijn er dan andere plaatsen voor softswingers? Ik had niet het gevoel dat die beetje bi avond een dance avond was of mensen die er stonden te pronken. Nu ben ik ook totaal niet ervaren en weet ik niks van vroeger.

Wat was er dan zo anders vroeger? Behalve veel meer actie?
Alle reacties Link kopieren
@rivalson op sommige vrijdagen zijn er inderdaad beginners avonden,volgens mij kan je dan eerder naar binnen en krijg je met meerdere stellen een rondleiding.

Rond 21.00 gaat de club open voor andere gasten er is dan een mix van nieuwe en ervaren mensen.

Wij vinden dit altijd een erg leuke avond.



Lovergirl avonden zijn avonden waar vrouwen zijn die je kan vragen om met jou/ jullie naar boven te gaan.

Zij worden voorgesteld en dragen een wit strikje. Zou al menig trio VVm meegemaakt .
Alle reacties Link kopieren
quote:rivalson schreef op 30 september 2015 @ 17:13:

Ja ik nam het inderdaad persoonlijk op omdat ik een verwijzing zag. Blijkbaar was ik verkeerd, mijn excuses. Maar ik blijf bij mijn mening dat ik het juist aangenaam vond dat er alle soorten mensen zijn. Zo is het toegankelijker voor mensen die de eerste keer gaan. Ik kan me inbeelden dat ik op een sexpertavond me heel wat minder makkelijk ging gevoeld hebben.

Zijn er dan andere plaatsen voor softswingers? Ik had niet het gevoel dat die beetje bi avond een dance avond was of mensen die er stonden te pronken. Nu ben ik ook totaal niet ervaren en weet ik niks van vroeger.

Wat was er dan zo anders vroeger? Behalve veel meer actie?



Nee joh hoezo exuus? Beetje bi, sexpert (juist echt laagdrempelig hoor!) en andere aan "seks" gekoppelde avonden had ik zelf niet als thema avond gezien. Maar ik doelde, hoezo verwarring, juist op bv kinky, "gemaskerd" en andere. Daar draait het voornamelijk om uiterlijkheden en is de kans dat er erg ondeugende dingen zullen gebeuren (volgens ons bekende bezoekers) minimaal tot nihil.



Softswingen als basis van starten en ontdekken is geen probleem hoor, al laten wij tegenwoordig graag de ontgroening aan anderen over, maar soft swingers die bewust hiervoor (blijven) kiezen mogen van mij echte swingersclubs overslaan.



Ik denk dat de gemoedelijkheid pakweg tien jaar terug ook in de Fun groter was, sexpert kon je rustig ook als starter bezoeken en je voelde je daar gelijk thuis omdat je door veelal lieve mensen "erbij" betrokken werd zonder dat er dingen werden opgedrongen. Op geslaagde sexperts kom je dat nog steeds tegen hoor.
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Softswap is toch alles doen met anderen behalve neuken?



Dus wel pijpen zoenen beffen ... zo doen wij het ook, waarom zouden wij niet mogen komen?
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik begrijp wat je bedoelt Maybibi maar op de laatste Kinky avond in de Fun waar wij waren was er toch echt veel meer interactie tussen stellen onderling dan op de "normale zaterdagavond" waar we onlangs waren, daar was het aantal stellen dat open stond voor contact met anderen opvallend laag. Ik geloof niet dat iemand hier beweerd heeft dat stellen die niet aan (full)swingen doen niet welkom zouden zijn, maar wij vonden dat ook wel een beetje teleurstellend dat er zo weinig mensen open stonden voor meer. Iedereen moet natuurlijk vooral doen wat hij of zij zelf wil en vooral geen dingen doen die je niet wilt; maar een avond is pas echt succesvol als er "voor elk wat wils is".



Uiteindelijk hoeft het een geslaagde avond niet in de weg te staan; wij hadden aan 1 leuk stel meer dan genoeg
Alle reacties Link kopieren
@couplegooi waar lees je dat?
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo vind ik 7sins in Maaseik ook geen swingersclub. Er is een vaste groep blijkbaar die zich op de dansvloer vermaakt maar er wordt nauwelijks geswingd. Het mag hoor maar ons zie je er niet meer.



Tegenwoordig kijken wij ook liever uit naar de echte doeners! Eerlijk gezegd lopen we meestal door na een ontmoeting wanneer we horen dat het een soft swap stel is. Alle respect en ieder zijn ding maar dat geldt dus ook voor ons.

Verder moet ik zeggen dat ik het soms ook een teleurstelling vind om weinig doeners tijdens een club avond tegen te komen.

Thuisdates worden voor ons steeds meer aantrekkelijker. In de herfstvakantie weer een grote party met veel leuke stellen en waar we uit ervaring weten dat het echte doeners zijn.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Met echte doeners bedoel je neukers?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat bedoel ik. Full swap. Niks mis mee, toch?
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 30 september 2015 @ 22:21:

Ja, dat bedoel ik. Full swap. Niks mis mee, toch?+1
Delen doe je samen
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar eerder gezegd dat stellen die dat niet willen maar beter thuis kunnen blijven. Nu denk ik dat stellen zoals ons die alles doen behalve neuken, al een stuk verder gaan dat het gemiddelde stel in een pc
Alle reacties Link kopieren
Nou om mij ook maar enigsinds te mengen in de discussie...

Vrijdag ga ik.dus weer naar een pc na een tijdje niet te zijn gegaan.

Nu vind ik de sfeer gewoon heel fijn en relaxed.

Mijn vriend en ik zijn beide wel in voor wat extras maar kunnen ook genieten van mekaar zonder dat een extra stel erbij

Dat moet toch ook gewoon kunnen lijkt mij.....
Alle reacties Link kopieren
Klopt. En soft of full swap hoort allebei thuis in een club. Het voelt alleen vreemd om als swingers een minderheid te zijn in een club. Ik ga er nog altijd vanuit dat ik onder swingers ben in een club en wanneer we toenadering zoeken is het logisch dat we op zoek zijn naar een swingerservaring met gelijkgestemden. Ontmoedigend wanneer je die niet tegenkomt. Ergerlijk wanneer men ontstemt is dat je alleen full swap wilt.

Helemaal zonde dat clubs zich meer richten op het erotisch uitgaan dan het echte swingen. Het trekt gewoon ander publiek. Heel vervelend is dat toenadering soms gewoon niet op prijs gesteld wordt en men daar verontwaardigd op reageert ipv gewoon netjes nee zeggen. Kortom sfeer wordt er anders door.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:couplegooi schreef op 30 september 2015 @ 22:01:

Met echte doeners bedoel je neukers?

En hier heb je het eerste "probleem". Hoe vaag is het als je meteen restricties krijgt als je contact zoekt met een ander stel. Hoe worden de kaders afgebakend en hoe wordt je duidelijk gemaakt wat wel en niet mag? Go with the flow is dus lastig want op een bepaald moment stopt het. Als ik superheerlijke seks heb met een man wil ik het af maken, daar hoort neuken bij. En niet alleen neuken, in elkaar opgaan hoort daar bv ook bij. Beetje jammer als je halverwege "afgetikt" wordt.



Ik kan best snappen dat je voorzichtig bent in het begin, absoluut. Maar ik wil niet seksen met restricties, dan vergaat me de lust.
...
Alle reacties Link kopieren
Leen, vraag jij een stel altijd wat de afspraken zijn voor je een matrasje opzoekt?

Ik vind het niet feestvreugde verhogend eigenlijk.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven