Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 18

15-01-2017 20:33 3082 berichten
Een nieuw 18e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 17
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 18:42
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
18.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
08-01-2019 10:27
beste dreamchasers

wat je zoekt zou je toch echt wel eens bij de betere parenclub kunnen vinden. Zowel de fata als de fun4two hebben een aparte ruimte om wat te eten en te drinken en om te dansen. en als je dan erotisch plezier zoekt dan kun je op zoek gaan naar de ruimten die daar voor geschikt zijn. daar hoef je niets te doen, niet met elkaar en al helemaal niet met anderen.

als ik jullie was zou ik gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en daar gaan kijken.

Ik heb even de sites bekeken van beide clubs, fata lijkt mij persoonlijk geschikter voor ons dan Fun. Maar of dit nu echt is wat we zoeken? Wat mij vooral opvalt is de inrichting waar ik niet bepaald opgewonden van word. Is dat echt overal met rood fluwijn en gouden Slingertjes en tijgerprints? :facepalm:

Met alle respect bedoeld hoor...
Alle reacties Link kopieren
Die foto’s doen nooit recht aan de sfeer, omdat het in de praktijk donkerder is met sfeerverlichting. Bovendien is het zo leuk om te kijken naar andere bezoekers dat de meubels nou niet echt het belangrijkste zijn. Trouwens, als je naar een klassiek theater of bioscoop gaat dan is ook alles rood pluche en dat ziet er in het donker ook leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
OntdekJePlekjes schreef:
08-01-2019 11:27
Die foto’s doen nooit recht aan de sfeer, omdat het in de praktijk donkerder is met sfeerverlichting. Bovendien is het zo leuk om te kijken naar andere bezoekers dat de meubels nou niet echt het belangrijkste zijn. Trouwens, als je naar een klassiek theater of bioscoop gaat dan is ook alles rood pluche en dat ziet er in het donker ook leuk uit!

Zo had ik het nog nooit bekenen! Dat is wel een eye-opener!

Wat ik mij ook altijd afvraag, hoe zit het met de hygiëne? Worden die zaken goed "onderhouden" ben nu niet echt een voorstander om terecht te komen in nattigheid van voorgangers ;-) of maak ik me teveel zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers, als sauna je aantrekkelijker lijkt zou je voor een stellenavond bij Steamworks in Arnhem kunnen gaan. De 26e is er zo’n avond.
Wat dichterbij is Azzurra in Beuningen maar de stellen-avonden zijn (op het ogenblik) zo populair dat het meer op crowdsurfen lijkt. De agenda wijzigt nog, even in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
MC4 schreef:
08-01-2019 14:18
Dreamchasers, als sauna je aantrekkelijker lijkt zou je voor een stellenavond bij Steamworks in Arnhem kunnen gaan. De 26e is er zo’n avond.
Wat dichterbij is Azzurra in Beuningen maar de stellen-avonden zijn (op het ogenblik) zo populair dat het meer op crowdsurfen lijkt. De agenda wijzigt nog, even in de gaten houden.

Hoe weerspiegelen deze clubs zich tot wat ik zocht in mijn post hier voorgaande? Klopt dit een beetje of totaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Edit...sorry
When nothings seems right....go left!
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers, om Steamworks als voorbeeld te nemen. Daar heb je naast de saunafaciliteiten een zolder vol kleine ruimtes waar je je terug kan trekken. De deuren kunnen dicht, open laten staan is een uitnodiging.
De loungeruimte is de openbare variant hiervan. Daar even een dutje doen wanneer je bijvoorbeeld uit het Turks stoombad komt kan tot verrassende taferelen leiden wanneer je weer wakker wordt. :-)
Waar je ook voor kiest, overal geldt: nee is nee. Geen zorgen.
(Maar kies bij je eerste bezoek wel voor een stellenavond, minder jagers.)
Alle reacties Link kopieren
MC4 schreef:
08-01-2019 22:00
Dreamchasers, om Steamworks als voorbeeld te nemen. Daar heb je naast de saunafaciliteiten een zolder vol kleine ruimtes waar je je terug kan trekken. De deuren kunnen dicht, open laten staan is een uitnodiging.
De loungeruimte is de openbare variant hiervan. Daar even een dutje doen wanneer je bijvoorbeeld uit het Turks stoombad komt kan tot verrassende taferelen leiden wanneer je weer wakker wordt. :-)
Waar je ook voor kiest, overal geldt: nee is nee. Geen zorgen.
(Maar kies bij je eerste bezoek wel voor een stellenavond, minder jagers.)
Mijn vriendin en ik zijn de laatste donderdag van 2018 naar de stellenavond bij sauna azzurra geweest. Wij hadden dezelfde insteek als jullie als ik je verhaal zo lees dreamchaser. Wij zijn beide begin 40, en hadden beiden ook nergens ervaring mee wat betreft parenclubs ed. En toch voelden we ons meteen thuis, en kenden we geen grenzen meer.
Alle reacties Link kopieren
trikk schreef:
08-01-2019 22:04
Mijn vriendin en ik zijn de laatste donderdag van 2018 naar de stellenavond bij sauna azzurra geweest. Wij hadden dezelfde insteek als jullie als ik je verhaal zo lees dreamchaser. Wij zijn beide begin 40, en hadden beiden ook nergens ervaring mee wat betreft parenclubs ed. En toch voelden we ons meteen thuis, en kenden we geen grenzen meer.

Met dezelfde insteek, bedoel je dat jullie eerder ook op zoek waren naar plaatsen waar het in de ruime zin van het woord toch wat serener verloopt? Als ik afhalen op de foto's en beschrijvingen op internet lijken ze ons allemaal wel redelijk extreem...

We zoeken dus eigenlijk een "light" versie van een parenclub...

Of was het hoe jullie dit dachten in te vullen, bvb enkel seks met elkaar, niet onmiddellijk tussen 10 andere stellen of midden op de dansvloer, maar wat afgezonderd... (Om zo maar iets te zeggen...)
Alle reacties Link kopieren
MC4 schreef:
08-01-2019 22:00
Dreamchasers, om Steamworks als voorbeeld te nemen. Daar heb je naast de saunafaciliteiten een zolder vol kleine ruimtes waar je je terug kan trekken. De deuren kunnen dicht, open laten staan is een uitnodiging.
De loungeruimte is de openbare variant hiervan. Daar even een dutje doen wanneer je bijvoorbeeld uit het Turks stoombad komt kan tot verrassende taferelen leiden wanneer je weer wakker wordt. :-)
Waar je ook voor kiest, overal geldt: nee is nee. Geen zorgen.
(Maar kies bij je eerste bezoek wel voor een stellenavond, minder jagers.)

Dus als ik het goed begrijp gebeurd er in de normale saunafaciliteiten weinig of niets? Lijkt het daar eerder een gewone sauna? Buiten dan de kleine ruimtes die dicht kunnen en de lounge?

Indien ja komt dit toch wel aardig in de buurt van wat we zoeken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers1978 schreef:
08-01-2019 22:42
Dus als ik het goed begrijp gebeurd er in de normale saunafaciliteiten weinig of niets? Lijkt het daar eerder een gewone sauna? Buiten dan de kleine ruimtes die dicht kunnen en de lounge?

Indien ja komt dit toch wel aardig in de buurt van wat we zoeken denk ik.
Lijkt idd veel op elkaar, maar je kunt niet uitsluiten dat er gefriemeld wordt in de saunafaciliteiten. Steam Works ziet er waanzinnig hip uit, maar is uiteraard wel kleiner dan een groot regulier saunacomplex. Ander groot verschil is dat er geen buitengedeelte is bij steamworks. Volgens mij ook niet bij Azzura, maar daar zijn wij nooit geweest.

Maar ik denk echt dat je een te groot ding maakt van het bezoek aan een parenclub, in het restaurant-, bar- en dansvloergedeelte wordt niet de liefde bedreven (muv de sexpertavond in de Fun). In de fun heb je ook een heerlijke sauna, whirlpool en stoombad en een schitterende tantratempel, waar je elkaar heerlijk kunt masseren (... en meer). Voor de liefhebbers zijn er ook enkele afsluitbare ruimtes.

Volgens mij keus genoeg, gewoon proberen. Valt het tegen? Heb je een leuke herinnering waar later nog eens om kunt lachen. Maar dat verwacht ik niet en niemand zal je bespringen, zeker niet als je naar een club gaat zonder singles.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Er is geen garantie. Maar er zijn er niet veel die het bij 90 graden lang volhouden. Laat staan bij de opgieting.
De sauna’s bij Steamworks zijn geen 90 graden hoor. 😉
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
08-01-2019 23:18
Lijkt idd veel op elkaar, maar je kunt niet uitsluiten dat er gefriemeld wordt in de saunafaciliteiten. Steam Works ziet er waanzinnig hip uit, maar is uiteraard wel kleiner dan een groot regulier saunacomplex. Ander groot verschil is dat er geen buitengedeelte is bij steamworks. Volgens mij ook niet bij Azzura, maar daar zijn wij nooit geweest.

Maar ik denk echt dat je een te groot ding maakt van het bezoek aan een parenclub, in het restaurant-, bar- en dansvloergedeelte wordt niet de liefde bedreven (muv de sexpertavond in de Fun). In de fun heb je ook een heerlijke sauna, whirlpool en stoombad en een schitterende tantratempel, waar je elkaar heerlijk kunt masseren (... en meer). Voor de liefhebbers zijn er ook enkele afsluitbare ruimtes.

Volgens mij keus genoeg, gewoon proberen. Valt het tegen? Heb je een leuke herinnering waar later nog eens om kunt lachen. Maar dat verwacht ik niet en niemand zal je bespringen, zeker niet als je naar een club gaat zonder singles.

Zoals jij het beschrijft lijkt het zo makkelijk om deze stap te zetten, ik kan je wel volgen in je filosofie van, als het niets wordt heb je toch nog iets om mee te lachen later...

Ik heb de beide sites bekeken en azzurra heeft elke maand een dag exclusief voor koppels. Dat lijkt me wel iets...

Steamworks kan blijkbaar enkel op een maandag voor koppels, het is me ook niet geheel duidelijk of er dan ook nog extra mannen binnen zijn, de rest van de dagen blijkbaar enkel aan het mannelijke publiek.

Als het één van deze 2 wordt zou ik opteren voor Azzurra, echter kan ik op hun site niets van foto's of zo vinden.
Is het daar een beetje hedendaags?

Ik kwam op internet ook nog uit op Sauna Shivaz in het Belgische Gent. Iemand die hier een ervaring over kan delen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik was al eens in Shivaz.
Faciliteiten zijn beperkt. Een sauna en een stoombad. Misschien is daar ondertussen bubbelbad bijgekomen maar ik denk het niet.
Enkel voor koppels op maandag en donderdag.
Belangrijkste voordeel van Shivaz is kleinschaligheid en de uitbaters. De uitbaters zijn een koppel die nieuwkomers gerust stellen en zeer goed aanvoelen. Echt top.
Wil je meer weten, vraag maar.
Hier if via bericht.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers1978 schreef:
09-01-2019 01:51

Steamworks kan blijkbaar enkel op een maandag voor koppels, het is me ook niet geheel duidelijk of er dan ook nog extra mannen binnen zijn, de rest van de dagen blijkbaar enkel aan het mannelijke publiek.
Elke laatste zaterdag van de maand is Steamworks open voor alleen stellen. Deze maand op 26 januari. Is idd niet heel erg duidelijk op de site.

Steamworks is normaliter een gay-sauna. Op maandag worden ook stellen toegelaten, maar dat is wrs niet waar jullie naar op zoek zijn.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :)
Man en ik hebben lang en uitgebreid gepraat hoe om te gaan met mijn bischierigheid. Mijn man wil niet naar parenclub puur om het feit dat hij geen enkel contact wil met mannen op dit gebied. Dat is op zicht wel jammer want ik wil absoluut geen seks met een andere man. Maar goed, hij wil dat niet en dat respecteer ik. In de ideale wereld gaan wij met z’n tweeën als heel gelukkig getrouwd stel uit. Komen we een leuke vrouw tegen, flirten beiden met deze vrouw en eindigen met z’n drieën in bed. Tot zover de ideale wereld. ;-D Zijn er hier ervaringsdeskundigen die bijvoorbeeld naar leuke uitgaansgelegenheden gaan met gelijkgestemden. Dus zeg maar parenclubs zonder het seksgedeelte. Of een advertentie zetten. Of leuke kroegen etc. etc. En anders gaan we denk ik uiteindelijk voor een prostituée.
Wij zijn begonnen met trio's en hebben deze dames online gevonden destijds. Eigenlijk een soort advertentie zetten, maar dan dus op een daarvoor bedoelde site.
Als je erotisch wilt uitgaan zonder seks zou je ook kunnen kijken naar feesten van Little Sins of bijv Wasteland. Of neem een kijkje op Loversland (soort van nieuwe kamasutrabeurs) in februari in de Brabant Hallen.
Besef dat je altijd andere stellen tegenkomt, en maar weinig single dames. Er zijn heus meer stellen met dezelfde afspraak als jullie, dat de man alleen met zijn eigen vrouw sekst, en de vrouwen wel met elkaar vrijen.
Ik heb geen ervaring met iemand versieren in een kroeg.
Het is tijd voor een nieuw deeltje zie ik, we zitten aan de 3000 posts...
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers1978 schreef:
08-01-2019 11:33
Wat ik mij ook altijd afvraag, hoe zit het met de hygiëne? Worden die zaken goed "onderhouden" ben nu niet echt een voorstander om terecht te komen in nattigheid van voorgangers ;-) of maak ik me teveel zorgen?
Over de Fun kan ik zeggen: er liggen op verschillende plekken grote stapels donkere handdoeken, waarvan het de bedoeling is dat je die gebruikt om de matrassen droog te houden en de meeste mensen doen dat ook netjes. Verder worden elke dag de matrashoezen vervangen en gewassen. Je zal hier en daar vast wel eens wat nattigheid tegen komen, maar in onze ervaring is dat slechts af en toe en dan neem je gewoon een andere plek. Al met al vind ik een openbaar zwembad waar kinderen in zwemmen een viezer idee dan een parenclub.
OntdekJePlekjes schreef:
09-01-2019 09:02
Al met al vind ik een openbaar zwembad waar kinderen in zwemmen een viezer idee dan een parenclub.


Denk dat je daar gelijk in hebt :proud:
Ik vermijd zelf altijd het bubbelbad in een club, dat vind ik echt een vies idee (plus dat haar en make-up niet opknappen van een bad nemen). Van de matrassen en barkrukken en zo heb ik niet zo'n last, daar ga ik gewoon op liggen/zitten zonder na te denken. Maar je kunt overal een handdoekje neerleggen voordat je plaatsneemt.
In de praktijk is het vinden van een vrouw voor een trio erbij best lastig. In de swingers wereld worden deze vrouwen ook wel 'unicorns' genoemd.

Als je beiden als stel super aantrekkelijk bent dan kan het misschien. Maar anders zou ik gewoon een ander stel zoeken in de parenclub die hetzelfde wil als jullie.

Zeg maar met zijn vieren naast elkaar op een matras beginnen met de vrouwen in het midden. En de afspraak onder de mannen dat je niet aan elkaars vrouw zit.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchasers1978 schreef:
08-01-2019 22:39
Met dezelfde insteek, bedoel je dat jullie eerder ook op zoek waren naar plaatsen waar het in de ruime zin van het woord toch wat serener verloopt? Als ik afhalen op de foto's en beschrijvingen op internet lijken ze ons allemaal wel redelijk extreem...

We zoeken dus eigenlijk een "light" versie van een parenclub...

Of was het hoe jullie dit dachten in te vullen, bvb enkel seks met elkaar, niet onmiddellijk tussen 10 andere stellen of midden op de dansvloer, maar wat afgezonderd... (Om zo maar iets te zeggen...)
Dit dus, wij waren op zoek naar een sauna waar net iets meer mag. Ij een normale sauna hebben we al moeite om van elkaar af te blijven, en dit leek ons beiden een uitdagende logische stap. Enkel en alleen om sex met elkaar te hebben. Onderweg naar azzurra waren we beide enorm zenuwachtig op wat ons te wachten stond. Maar eenmaal binnen weetje na 5 minuten niet beter meer. Het lijkt wel een semi werkelijkheid wat daar gebeurt, kan, en mag. En dat alles in een zeer onrealistische gemoedelijke sfeer. Je kan lekker privé in een cabine seks hebben. Of ( als je op tijd bent) in een afsluitbaar privé hokje met sauna en whirlpool. Wij zijn op een gegeven moment lekker op een groot matras met elkaar aan de gang gegaan, wetende dat er verschillende stellen stonden te kijken en naast ons bezig waren. Vanwege het gedimdelicht was niet alles in detail te zien, maar het wond ons erg op. We gaan zeker proberen om deze laatste donderdag van de maand er weer bij te zijn.
Ik lees even bij en denk; wat een ingewikkeld gedoe met al die specifieke eisen en randvoorwaarden. Ga toch gewoon lekker ergens kijken, wat kan je gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
09-01-2019 11:38
Ik lees even bij en denk; wat een ingewikkeld gedoe met al die specifieke eisen en randvoorwaarden. Ga toch gewoon lekker ergens kijken, wat kan je gebeuren?
Mijn idee. Ik krijg er een beetje een "we willen wel maar eigenlijk toch weer niet" gevoel bij.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven