Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

01-07-2020 19:20 1784 berichten
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
12-09-2024 17:09
Ik weet niet of de mensen in het hotel (en de receptie) het heel erg opvallend vond dat er een man aan de ontbijttafel zat met twee vrouwen.
We hadden een grote kamer en voor 3 personen geboekt. Ik denk dat het hotel het wel vaker meemaakt, 'bijzondere' combinaties.
Op een gegeven moment kwamen we de kamer uit en de buren stapten ook net naar buiten. Ja toen voelde het wel alsof ik de ogen in mijn rug voelde prikken.

Maar, who cares? Ik zie die mensen nooit meer terug en wat maakt het uit, je mag toch lekker zelf weten met wie je een kamer deelt en wat je daar doet? Zolang je je maar netjes gedraagt en niet overal gevulde condooms laat slingeren.


Je kunt zelf trouwens ook met je man alvast naar de kamer gaan en het kamernummer doorgeven aan jullie gast. Die gaat gewoon alleen naar de kamer toe. Meestal vraagt een receptie nergens naar, zeker niet bij grote hotels.
Ik heb laatst een kamer gedeeld met mijn vriend en zus, ik denk niet dat mensen meteen wat denken van zon combi. Anderzijds heb ik bij een sexdate met een man wel eens meegemaakt dat de mensen aan de balie duidelijk met ons bezig waren. en dan boeit dat ook totaal niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Saldana schreef:
12-09-2024 20:43
Ga anders eerst eens naar een parenclub met single mannen zoals Party Players. Of lees het boek 'Swingende Liefde'. Je zegt dat je man 'cuckocold' is? Dat is hij als hij ook vernederd wil worden door toe te kijken. Of zijn jullie 'stag en vixen'? Dwz hij kickt erop als je sex hebt met een andere man. Doet soms zelfs mee of kijkt toe. Het boek gaat uiteindelijk over deze situatie.
Ik denk eerlijk gezegd eerder dat laatste hoor, mijn man voelt zich absoluut niet vernederd als ik seks heb met een andere man (zegt ie nu dan tenminste)

Bedankt voor de boekentip, ik ga eens kijken of de bieb hem heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
De schrijver van Swingende Liefde heeft ook een Instagram account (pseudoniem Peter Zandveen), hij deelt vaak stukjes uit het boek met wat toelichting erbij. Ik vind dat wel leuk om te lezen.


Wbt het daten in een hotel of thuis: Ik heb liever niet een relatief onbekende persoon in mijn slaapkamer (of woonkamer). Maar dat is misschien wel een persoonlijk iets dus.
Het heeft er ook wel mee te maken dat de dames met wie ik datete vaak niet in mijn regio woonden en daarnaast ook getrouwd waren. Dus thuis is dan niet echt een goede plek om af te spreken (overigens was het altijd met toestemming van de partners, maar het voelt toch gek om met je date naar boven te gaan terwijl je man beneden tv zit te kijken).
Alle reacties Link kopieren Quote
Saldana schreef:
12-09-2024 20:43
Ga anders eerst eens naar een parenclub met single mannen zoals Party Players. Of lees het boek 'Swingende Liefde'. Je zegt dat je man 'cuckocold' is? Dat is hij als hij ook vernederd wil worden door toe te kijken. Of zijn jullie 'stag en vixen'? Dwz hij kickt erop als je sex hebt met een andere man. Doet soms zelfs mee of kijkt toe. Het boek gaat uiteindelijk over deze situatie.
Hoe heet het als de man er op kickt als de vrouw seks heeft met een andere man en de vrouw er op kickt als de man seks heeft met een andere man?
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
13-09-2024 17:27
Hoe heet het als de man er op kickt als de vrouw seks heeft met een andere man en de vrouw er op kickt als de man seks heeft met een andere man?
Als de eene partner kijkt hoe de andere partner seks heeft met een ander , heet in het Engels candaulism.
Weet niet of er een Nederlands equivalente term bestaat .
Alle reacties Link kopieren Quote
monsieurf schreef:
13-09-2024 20:42
Als de eene partner kijkt hoe de andere partner seks heeft met een ander , heet in het Engels candaulism.
Weet niet of er een Nederlands equivalente term bestaat .
Dat is me niet specifiek genoeg. Elke dynamiek heeft tegenwoordig een naam. Er is stag en vixen, bull, hotwife en cuckhold.
Maar is er ook een naam voor het omgekeerde? Vrouw die er op kickt als haar man seks heeft met een man? Of zijn er alleen termen voor het mannelijk perspectief? Wat mij overigens niet zou verbazen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons plan begint wel steeeds vastomlijnder te worden. We hebben al een mogelijke datum in ons hoofd die mijn man kan doorgeven zodra ik groen licht geef. Ik vind het alleen kneitertjespannend :-$ Opzich is het wel 'leuke spanning' ik herken het gevoel dat ik in mijn buik heb af en toe van in de rij staan voor een spannende achtbaan. :rofl:

Maar er is 1 groot verschil: met achtbanen heb je altijd dezelfde ervaring. En dit kan zoveel kanten op gaan dat ik in mijn hoofd alle scenario's aan het doorwerken ben (en het dan waarschijnlijk alsnog anders loopt dan gedacht).

Soms denk. ik: ben ik hier niet te preuts voor? Maar het feit dat ik het overweeg zegt denk ik al iets anders toch?

Zo heb ik allerlei 'blokkades' in mijn hoofd over dingen van ben ik niet te dik, saai, oncreatief, verlegen enz. Ik denk dat er ook maar 1 manier is om daar achter te komen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net mijn man laten weten dat hij een datum mag gaan prikken. :-$ Ik krijg geen hap door mijn keel nu, misschien goed voor de lijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
14-09-2024 11:00
Ik heb net mijn man laten weten dat hij een datum mag gaan prikken. :-$ Ik krijg geen hap door mijn keel nu, misschien goed voor de lijn :rofl:
Leuk! Ik kan me onze eerste keer nog herinneren. We gingen eerst uit eten met het koppel, de spanning was om te snijden en duurde een uur voor we een hap.naar binnen kregen. Toen we besloten hadden verder te gaan, richting hotel. Eenmaal daar aangekomen, stonden we weer strak van de spanning :hyper: .

Uiteindelijk een super ervaring voor iedereen, en we hebben ze nog 4-5x gezien erna :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
O dat lijkt me wel heel fijn als het zo goed klikt dat je elkaar daarna nog meerdere keren wilt zien.

Wij hebben inmiddels een datum geprikt. Nog 3 weken niet eten o_o Eerder ging niet echt, onze vaste oppas is ziek, dus we moesten een vriendin vragen en die kon OF a.s donderdag OF over 3 weken. Aanstaande donderdag vond ik toch een beetje snel gaan (waarschijnlijk is het ook weer zo 3 weken verder, maargoed, nu voelt het nog even ver weg)
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry als ik teveel post hier, maar ik heb niet echt iemand in mijn omgeving met wie ik hier openlijk over kan praten natuurlijk. Een vriendin weet er wel van maar heeft er zelf geen ervaring mee, dus dat is toch anders.

Ik ben zo stiknerveus, heb al 3 keer gedacht ik zeg het toch maar gewoon af :facepalm:

Het contact verloopt nog steeds allemaal via mijn man maar volgens mij weet die ander echt wel dat ik meelees gezien de toon van de berichtjes af en toe :$

Ik probeer het nu even los te laten maar het blijft toch wel heel erg in mijn gedachten zitten merk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die spanning die je nu vooraf voelt is toch prachtig. Ik hoop dat je dat ook met je man kunt delen, zodat jullie samen deze ervaring beleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
VanTrooi schreef:
16-09-2024 13:24
Die spanning die je nu vooraf voelt is toch prachtig. Ik hoop dat je dat ook met je man kunt delen, zodat jullie samen deze ervaring beleven.

Haha nou ik vind het (bij vlagen) heel slecht te verdragen die spanning. Zal ook wel komen omdat ik momenteel werkeloos thuis zit, dus ik heb ook, behalve het huishouden en wat boodschapjes, heel weinig te doen om mijn gedachtes te verzetten.

Met mijn man heb ik het er ook zeker over
Alle reacties Link kopieren Quote
@Frouwke, ik herken het enorm hoor! Een maand of twee geleden hebben mijn man en ik ons eerste trio gehad met een vrouw en ik was zoooooo nerveus! In de dagen ervoor ging het nog, maar vooral die avond, dat we op haar aan het wachten waren in de bar van het hotel...ik hield het haast niet meer van de spanning!
Ik kende haar al (ik had al 2 keer eerder met haar gedate en was ook al intiem met haar geweest), maar mijn man had ze nog nooit gezien (alleen foto's). Telkens dacht ik: wat als ze hem nou toch niet ziet zitten? Gelukkig verliep de kennismaking goed en werd het al snel heel gezellig. We hebben 2 hele fijne dagen gehad met z'n drieeen.
Twee weken geleden hebben we haar weer gezien en dat was ook weer superleuk en lekker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan ik me goed voorstellen choco-fan, dat je daar nerveus van wordt.

Ik vraag me soms wel een beetje af of het bij mij gezonde spanning is of niet. En tegelijkertijd heb ik er ook wel weer veel zin in, als ik alle verwachtingen van de samenleving en onzekerheid loslaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 15:34
Dat kan ik me goed voorstellen choco-fan, dat je daar nerveus van wordt.

Ik vraag me soms wel een beetje af of het bij mij gezonde spanning is of niet. En tegelijkertijd heb ik er ook wel weer veel zin in, als ik alle verwachtingen van de samenleving en onzekerheid loslaat.
Dat weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
16-09-2024 15:39
Dat weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt.

Dat antwoord was ik al een beetje bang voor :mrgreen:

Achteraf gezien had ik misschien toch meer moeten inzetten op sneller afspreken ipv het idee van wat langer vooruit afspreken om te wennen aan het idee... Maargoed, het zij zo
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 15:34
Dat kan ik me goed voorstellen choco-fan, dat je daar nerveus van wordt.

Ik vraag me soms wel een beetje af of het bij mij gezonde spanning is of niet. En tegelijkertijd heb ik er ook wel weer veel zin in, als ik alle verwachtingen van de samenleving en onzekerheid loslaat.

Ik voelde me soms bijna misselijk van de spanning.
Als ik dan een date had en ik zat te wachten op haar dan dacht ik ook altijd: Waarom doe ik dit in vredesnaam?

Maar ook wat jij zegt over verwachtingen van de samenleving....dat is herkenbaar.
choco-fan wijzigde dit bericht op 16-09-2024 16:31
3.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 15:41
Dat antwoord was ik al een beetje bang voor :mrgreen:

Achteraf gezien had ik misschien toch meer moeten inzetten op sneller afspreken ipv het idee van wat langer vooruit afspreken om te wennen aan het idee... Maargoed, het zij zo
ik zal het nog enger / spannender voor je maken. Als jullie dit af en toe willen doen, dan leer je dat er soms ook wel eens een slechte date tussen zit. Je moet leren selecteren, en dat gaat niet altijd goed. Ervaring doet daar wonderen in. Stel nou dat jullie eerste date dan net die slechte date is, stoppen jullie er dan direct mee of kun je daar dan doorheen kijken en los er van samen de ervaring en het avontuur analyseren en beoordelen of het in principe wel iets voor jullie is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Choco-fan je omschrijft het precies hoe ik het ook ervaar. Dat gevoel van waarom doe ik dit inderdaad. Dat heb ik ook heel sterk.

We hebben ook samen lingerie voor mij uitgezocht voor die avond, vind ik ook zo spannend, je kiest iets uit "voor een ander" die je niet kent, je weet niet of ie het uberhaupt waardeert. Dat voelt heel kwetsbaar eigenlijk. En elke keer als ik die lingerie zie liggen denk ik eraan en overvalt die misselijkheid me weer @(

@Grenada: dat durf ik niet te zeggen of ik er doorheen zou kunnen kijken. Aangezien jullie er allemaal toch wel veel plezier in hebben, denk ik van wel. Al weet ik niet of ik het dan snel nog een keer zou durven, het maakt de drempel er dan niet lager op.

Ben dan wel benieuwd: wat maakt een date dan slecht voor jullie? Wie weet kan ik daar weer wat van leren en niet in bepaalde valkuilen trappen
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 16:44
@Choco-fan je omschrijft het precies hoe ik het ook ervaar. Dat gevoel van waarom doe ik dit inderdaad. Dat heb ik ook heel sterk.


@Grenada: dat durf ik niet te zeggen of ik er doorheen zou kunnen kijken. Aangezien jullie er allemaal toch wel veel plezier in hebben, denk ik van wel. Al weet ik niet of ik het dan snel nog een keer zou durven, het maakt de drempel er dan niet lager op.

Ben dan wel benieuwd: wat maakt een date dan slecht voor jullie? Wie weet kan ik daar weer wat van leren en niet in bepaalde valkuilen trappen
Dat is voor iedereen en elk stel heel persoonlijk. En dat betekent dus dat je als stel heel erg veel elkaar moet praten. Je moet om te beginnen dus heel erg eerlijk naar je zelf zijn. En daarna moet je heel erg eerlijk naar je partner zijn en dat geldt voor je partner ook. Als je daartoe in staat bent samen, dan is deze levensstijl een verdieping en een verrijking voor je relatie. Maar je MOET daarvoor dus eerlijk zijn naar jezelf en naar je partner.
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 16:44

Ben dan wel benieuwd: wat maakt een date dan slecht voor jullie? Wie weet kan ik daar weer wat van leren en niet in bepaalde valkuilen trappen
Een slechte date:
- Man die binnen 5min klaarkomt, terwijl zijn swing partner nog niet warm is, en geen 2de ronde meer kan.
-Eerste date, en de werkelijkheid niet klopt met de fotos die je online van ze gezien hebt.
-Als een van de partners vindt dat er niet genoeg aandacht aan haar/hem besteed is
- Als een van de partners zijn nieuwe tijdelijke partner niet snapt op sexueel vlak, en niks met de hints doet (in ons geval is m'n vrouw vaginaal, en heeft ze weinig met beffen bijv.....)
-Soms is de klik er gewoon niet, over het algemeen zijn de swingers die wij tegenkomen "gevers" , dus iedereen zorgt ervoor dat de ander een fijne avond krijgt 😊


Om dit goed af te sluiten, communicatie is alles, zowel met je eigen partner als met een nieuw koppel. Na 2 jaar swingen, hebben we een mindere ervaring gehad (dus niet eens echt slecht). Communicatie en voorselectie, en dan naar hopen dat je op de goede valt :)
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 16:44

Ben dan wel benieuwd: wat maakt een date dan slecht voor jullie? Wie weet kan ik daar weer wat van leren en niet in bepaalde valkuilen trappen
Wij hebben daar wel ruime ervaring in. Ik stuur je een PM omdat ik niet alles openlijk wil delen. Als je ervaringen en tips wilt, dan kun je reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
frouwke schreef:
16-09-2024 16:44
@Choco-fan je omschrijft het precies hoe ik het ook ervaar. Dat gevoel van waarom doe ik dit inderdaad. Dat heb ik ook heel sterk.

We hebben ook samen lingerie voor mij uitgezocht voor die avond, vind ik ook zo spannend, je kiest iets uit "voor een ander" die je niet kent, je weet niet of ie het uberhaupt waardeert. Dat voelt heel kwetsbaar eigenlijk. En elke keer als ik die lingerie zie liggen denk ik eraan en overvalt die misselijkheid me weer @(

@Grenada: dat durf ik niet te zeggen of ik er doorheen zou kunnen kijken. Aangezien jullie er allemaal toch wel veel plezier in hebben, denk ik van wel. Al weet ik niet of ik het dan snel nog een keer zou durven, het maakt de drempel er dan niet lager op.

Ben dan wel benieuwd: wat maakt een date dan slecht voor jullie? Wie weet kan ik daar weer wat van leren en niet in bepaalde valkuilen trappen
Ik zou denken dat je die lingerie voor jezelf uitzoekt, waar je jezelf sexy en zeker in voelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
17-09-2024 13:41
Ik zou denken dat je die lingerie voor jezelf uitzoekt, waar je jezelf sexy en zeker in voelt?
Dat zeker ook, ik heb ook iets uitgezocht waar ik mezelf relatief sexy in voel. Echt sexy voelen dat vind ik heel lastig, ik ben toch best onzeker. maar ik zal vast niet onder een vergrootglas liggen die avond en zo wel dan zegt dat meer over hem dan over mij?

Misselijkheid blijkt ergens anders door te komen, ik ben gewoon oprecht ziek geworden. :rofl: De zenuwen zullen vast ook hebben meegespeeld, maar het zou me ook niks verbazen als het straks met een paar dagen beter gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven