Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

woensdag 1 juli 2020 om 19:20
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.
Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.
Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!
In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.
Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 22:16
Absoluut. Hij probeerde het later weer, maar toen heb ik gelijk gezegd dat ik het niet wilde. Maar hij was erg aanhoudend, hij probeerde het ook nog een derde keer, toen zijn we maar in een afsluitbaar hokje gegaan, was er echt klaar mee. En ja ik vind het ook lastig om hard te zijn, maar volgende keer ga ik dat wel meer doen, want blijkbaar hebben sommige mensen dat wel nodig. Maar zo'n eerste keer vond ik toch best overweldigend met sommige dingen.
Overigens sprak hij ook slecht Nederlands, dat zal ook niet hebben geholpen in de communicatie.
donderdag 15 mei 2025 om 22:32
donderdag 15 mei 2025 om 22:43
Ik was hartstikke zenuwachtig van tevoren. Hoe gaat het daar zijn? Vind ik het wel wat?
Maar toen ik daar binnenkwam kregen we gelijk een rondleiding en daarna mochten we gaan omkleden en tijdens de rondleiding zag ik al dat we daar zeker niet uit de toon vielen en in de kleedkamer kreeg ik nog wat kledingadvies van een andere bezoeker die er wel vaker kwam dus dat was ook fijn
(ik had gewoon mijn hele lingerie la omgekeerd in een weekendtas zodat ik genoeg keuze had
)
We hadden ook een +1 bij ons dat hielp ook wel, we hadden elkaar al de hele week een beetje op lopen te geilen dus dat escaleerde vrij snel
Maar toen ik daar binnenkwam kregen we gelijk een rondleiding en daarna mochten we gaan omkleden en tijdens de rondleiding zag ik al dat we daar zeker niet uit de toon vielen en in de kleedkamer kreeg ik nog wat kledingadvies van een andere bezoeker die er wel vaker kwam dus dat was ook fijn

We hadden ook een +1 bij ons dat hielp ook wel, we hadden elkaar al de hele week een beetje op lopen te geilen dus dat escaleerde vrij snel

vrijdag 16 mei 2025 om 09:50
Als je dezelfde persoon 3! keer weg moet sturen dan is dat niet oké.frouwke schreef: ↑15-05-2025 22:16Absoluut. Hij probeerde het later weer, maar toen heb ik gelijk gezegd dat ik het niet wilde. Maar hij was erg aanhoudend, hij probeerde het ook nog een derde keer, toen zijn we maar in een afsluitbaar hokje gegaan, was er echt klaar mee. En ja ik vind het ook lastig om hard te zijn, maar volgende keer ga ik dat wel meer doen, want blijkbaar hebben sommige mensen dat wel nodig. Maar zo'n eerste keer vond ik toch best overweldigend met sommige dingen.
Overigens sprak hij ook slecht Nederlands, dat zal ook niet hebben geholpen in de communicatie.
Doe jezelf en medeclubbezoekers een groot plezier en meldt het bij het personeel.
Achteraf hier klagen is niet nuttig.
Slecht Nederlands spreken is geen excuus. Je zegt duidelijk NEE en wijst naar de deur.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
vrijdag 16 mei 2025 om 10:03
Heel soms word je geconfronteerd met zulke vrijpostigheid maar ik heb het gelukkig niet vaak meegemaakt. En de keren dat iemand ongevraagd aan me zat liet diegene zich gewoon afwijzen door mij.
Ik had hier beslist melding van gemaakt, de eerste keer was vrijpostig maar oké, Frouwkes man vroeg haar nog of het oké was en dat was het volgens haar. Als je vervolgens wéér iemand moet afwijzen en zelfs nog een keer dan is de maat vol.
Voor single mannen is er in een club vaak niet zoveel te actieën en sommigen grijpen elke kans, dat is heel vervelend en ik zou het als aanranding ervaren als iemand zich niet laat afwijzen.
Zulke mensen zijn in een club niet welkom.
.
vrijdag 16 mei 2025 om 10:16
Strelizia schreef: ↑16-05-2025 09:50Als je dezelfde persoon 3! keer weg moet sturen dan is dat niet oké.
Doe jezelf en medeclubbezoekers een groot plezier en meldt het bij het personeel.
Achteraf hier klagen is niet nuttig.
Slecht Nederlands spreken is geen excuus. Je zegt duidelijk NEE en wijst naar de deur.
Ervaar je het als klagen? want zo was het absoluut niet bedoelt. We hebben verder echt een topdag gehad, en die man was even irritant maar ging wel gelijk weg als we nee zeiden, maar probeerde het later opnieuw. Ik heb het niet als dusdanig vervelend ervaren dat ik erover wilde gaan klagen eigenlijk. Voor ons is het ook allemaal heel nieuw, wij weten ook niet precies wat wel of geen reden is om over iemand te gaan klagen.
vrijdag 16 mei 2025 om 10:18
Rooss4.0 schreef: ↑16-05-2025 10:03Heel soms word je geconfronteerd met zulke vrijpostigheid maar ik heb het gelukkig niet vaak meegemaakt. En de keren dat iemand ongevraagd aan me zat liet diegene zich gewoon afwijzen door mij.
Ik had hier beslist melding van gemaakt, de eerste keer was vrijpostig maar oké, Frouwkes man vroeg haar nog of het oké was en dat was het volgens haar. Als je vervolgens wéér iemand moet afwijzen en zelfs nog een keer dan is de maat vol.
Voor single mannen is er in een club vaak niet zoveel te actieën en sommigen grijpen elke kans, dat is heel vervelend en ik zou het als aanranding ervaren als iemand zich niet laat afwijzen.
Zulke mensen zijn in een club niet welkom.
Ik denk dat het voor die man ook heel mixed signals was omdat ik in eerste instantie in zijn beleving dan het wel goed vond.... Ik heb het zelf niet als aanranding ervaren gelukkig. Eerder een leerzame ervaring voor een volgende keer, dat we hier beter op moeten letten en zelf duidelijker met elkaar communiceren.
Ik vind gaan klagen over iemand echt best nog wel een drempel, eerlijk gezegd. Maar dit was dus volgens jullie wel een reden geweest om te klagen?
vrijdag 16 mei 2025 om 10:24
Zeker weten. Clubs willen dat ook want zij hebben een naam hoog te houden en willen een veilige omgeving bieden. Dat iemand zich weg laat sturen prima maar dan moet hij ook wegblijven en het niet stiekem nog een keer proberen. Ook (nee juist!!) in een club geldt gewoon nee = nee en dus niet stiekem een ja op een onbewaakt moment.
Ook niet als het eerst wel goed was.
Ook niet als het eerst wel goed was.
.
zaterdag 17 mei 2025 om 10:44
Het is ook niet als kritiek bedoeld hoor. Gewoon advies van een meer ervaren persoon. Klagen/melding maken, net hoe je het wil noemen.
Sommige mannen denken dat zij door het het betalen van entree récht hebben op seks. Dat is natuurlijk niet zo. Als zij een seksgarantie willen dan is een prostituee een betere optie.
Net als Roos zegt, iedere vrouw (en man trouwens ook) moet zich veilig voelen in een club en dit soort mannen dragen daar niet aan bij.
En als de vrouwen om die reden wegblijven dan zitten zij straks met een bar vol geile mannetjes en dat zal niet de bedoeling zijn.

Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
zaterdag 17 mei 2025 om 12:16
Marianneke schreef: ↑17-05-2025 09:21Fijn!
En wat had je nou uiteindelijk aangetrokken? En je man? Was de +1 al eens eerder in een club geweest?
Ik had een rood setjemet een rode kimono (half doorzichtig) en mijn man had een zwarte boxershort en shirt aan.
+1 was nog niet bij PP geweest, wel bij andere gelegenheden.
zaterdag 17 mei 2025 om 14:25
Eens.Strelizia schreef: ↑17-05-2025 10:44Het is ook niet als kritiek bedoeld hoor. Gewoon advies van een meer ervaren persoon. Klagen/melding maken, net hoe je het wil noemen.
Sommige mannen denken dat zij door het het betalen van entree récht hebben op seks. Dat is natuurlijk niet zo. Als zij een seksgarantie willen dan is een prostituee een betere optie.
Net als Roos zegt, iedere vrouw (en man trouwens ook) moet zich veilig voelen in een club en dit soort mannen dragen daar niet aan bij.
En als de vrouwen om die reden wegblijven dan zitten zij straks met een bar vol geile mannetjes en dat zal niet de bedoeling zijn.![]()
En laten we - nu we toch bezig zijn - ook stoppen met het malle idee dat je een man (of vrouw) die ongevraagd aan je zit netjes moet afwijzen. Het hoeft niet netjes. Je bent iemand die zich aan je opdringt helemaal niets verschuldigd. Een “ga weg” “ik heb hier geen zin in” of voor mijn part “opzouten”. Het is allemaal prima. En als de man in kwestie op z’n pik getrapt is, lekker belangrijk.
Ik weet hoe ongemakkelijk dit is voor vrouwen. Wij zijn geconditioneerd om het iedereen naar de zin te maken en tevreden te houden. Zeker mannen. Maar laat dat los. Je bent niet op aarde (of in de parenclub) om de ego’s van vervelende mannen te sparen.
zaterdag 17 mei 2025 om 19:44
Klinkt goed. Voelt ook fijn, een kimono als extra laagje, ook al is hij doorzichtig.
Wat vond je van PP als club? En de +1, in vergelijking met andere clubs? Het is een beetje een doolhof he.
Coffee is never my cup of tea
zondag 18 mei 2025 om 10:47
Wat leuk, dat er weer meer leven in dit topic zit. Heel leuk om de ervaringen van Frouwke te lezen; wij zijn beginners in het swingers gebeuren en vinden het erg interessant om ervaringen van anderen te lezen.
Een paar weken geleden hebben we een date gehad in een prive welness met een stel dat we via SDC hebben leren kennen en waar we eerst een paar keer wat mee gedronken hebben.
Dit was spannend, onwennig maar wel voor alle vier genieten en smaakt naar meer.
Nadeel vonden we de tijdsdruk: we hadden de spa voor 2 uur geboekt; dus het was binnenkomen en meteen uitkleden,geen voorspel zeg maar. En na afloop kleren aan en gaan. Dat vonden we iets minder. Hebben we van geleerd; we gaan liever van te voren eerst ergens iets drinken, in the mood komen en dan uit de kleren. En na afloop nog een drankje. Aldoende leert men. Nu voor over een paar weken een hotelkamer geboekt, dan hebben we de hele avond.
Wat we wel lastig vinden is dat het de ene dag een druk verkeer is op de app en dan weer dagen niet. Wat kun je verwachten? Wat is de etiquette? wij hebben aangegeven dat we het jammer vonden dat we na afloop niet wat zijn gaan drinken samen en dat wij graag op korte termijn nog even wilden contacten omdat het voor ons nu voelt als een film/onwerkelijk en we graag even na willen praten. Maar dan krijgen we terug dat ze het druk hebben (snappen we, wie niet) en we elkaar sowieso over een paar weken zien in het hotel, maar even bellen moet toch kunnen denken wij dan. In elk geval; wij vinden het nog even lastig qua wat je kan verwachten. Onze gewone vrienden zien en spreken we ook niet elke week, dus wat dat betreft is het niet gek natuurlijk.
En wat betreft SDC: ligt het aan ons of is dat een zeer gebruiksonvriendelijke site/app?
Een paar weken geleden hebben we een date gehad in een prive welness met een stel dat we via SDC hebben leren kennen en waar we eerst een paar keer wat mee gedronken hebben.
Dit was spannend, onwennig maar wel voor alle vier genieten en smaakt naar meer.
Nadeel vonden we de tijdsdruk: we hadden de spa voor 2 uur geboekt; dus het was binnenkomen en meteen uitkleden,geen voorspel zeg maar. En na afloop kleren aan en gaan. Dat vonden we iets minder. Hebben we van geleerd; we gaan liever van te voren eerst ergens iets drinken, in the mood komen en dan uit de kleren. En na afloop nog een drankje. Aldoende leert men. Nu voor over een paar weken een hotelkamer geboekt, dan hebben we de hele avond.
Wat we wel lastig vinden is dat het de ene dag een druk verkeer is op de app en dan weer dagen niet. Wat kun je verwachten? Wat is de etiquette? wij hebben aangegeven dat we het jammer vonden dat we na afloop niet wat zijn gaan drinken samen en dat wij graag op korte termijn nog even wilden contacten omdat het voor ons nu voelt als een film/onwerkelijk en we graag even na willen praten. Maar dan krijgen we terug dat ze het druk hebben (snappen we, wie niet) en we elkaar sowieso over een paar weken zien in het hotel, maar even bellen moet toch kunnen denken wij dan. In elk geval; wij vinden het nog even lastig qua wat je kan verwachten. Onze gewone vrienden zien en spreken we ook niet elke week, dus wat dat betreft is het niet gek natuurlijk.
En wat betreft SDC: ligt het aan ons of is dat een zeer gebruiksonvriendelijke site/app?
zondag 18 mei 2025 om 11:00
wij vinden de sdc site ook niet het allervriendelijkst. en is gewoon thuisdaten niet meer iets voor jullie? Dan heb je alle tijd ervoor en erna. Wij vinden dat fijner dan een hotel, intiemer en meer op ons gemak dan in een hotel.
en qua appen zijn er geen regels, dat moet gewoon met elkaar klikken. de een appt veel en de ander vind dat prettig of teveel. of andersom.
en qua appen zijn er geen regels, dat moet gewoon met elkaar klikken. de een appt veel en de ander vind dat prettig of teveel. of andersom.
zondag 18 mei 2025 om 11:03
Thuisdaten lijkt ons zeker fijner maar zowel zij als wij hebben thuiswonende kinderen (pubers), dus dat maakt thuisdaten lastig.grenada schreef: ↑18-05-2025 11:00wij vinden de sdc site ook niet het allervriendelijkst. en is gewoon thuisdaten niet meer iets voor jullie? Dan heb je alle tijd ervoor en erna. Wij vinden dat fijner dan een hotel, intiemer en meer op ons gemak dan in een hotel.
zondag 18 mei 2025 om 11:47
Wij zitten daar ook mee te puzzelen, Ton. Ook een thuiswonende (bijna) puber. Nog lastiger, want we kunnen hem ook nog niet alleen laten.
Ook qua app contact vind ik ook heel herkenbaar. We hadden bijvoorbeeld vrij intensief app contact met onze +1 maar sinds PP wordt het elke dag minder, terwijl hij wel vaker wilde afspreken. Dan voel ik me toch snel onzeker
Tegelijk kan je ook niet altijd maar zoveel appen, dat snap ik ook wel , maar aangezien er ook best veel wordt geghost zet ik er wel mijn vraagtekens bij...
SDC is zeker heel gebruiksonvriednelijk en vaak geeft ie ook aan dat je berichtjes hebt terwijl dat niet zo is, of andersom. Dat vind ik ook irritant.
Ook qua app contact vind ik ook heel herkenbaar. We hadden bijvoorbeeld vrij intensief app contact met onze +1 maar sinds PP wordt het elke dag minder, terwijl hij wel vaker wilde afspreken. Dan voel ik me toch snel onzeker

SDC is zeker heel gebruiksonvriednelijk en vaak geeft ie ook aan dat je berichtjes hebt terwijl dat niet zo is, of andersom. Dat vind ik ook irritant.
zondag 18 mei 2025 om 12:06
Dat lijkt ons helemaal lastig Frouwke als je ook nog steeds oppas moet regelen. Hier net zo qua app contact: in aanloop naar de welness date echt heel veel app contact. Daarna minder (nog wel paar keer per week, maar vooral van haar uit minder expliciete berichtjes zeg maar, vanuit hem nog wel). En inderdaad: dat maakt ons dan toch onzeker op een of andere manier. Maar dan komt er daarna weer wel ineens een hele leuke app ; het is nog even zoeken om een goede modus te vinden denk ik.
We vinden het wel een hele interessante en spannende wereld, dat swingen. We hebben het er denk ik nu een jaar samen over en paar weken geleden dus voor het eerst seks gehad met een ander stel; en dat echt heel geil; en we waren ook totaal niet jaloers, dat is natuurlijk ook maar afwachten. Nog genoeg te ontdekken in elk geval.
Bij SDC krijgen wij ook veel messenger berichten van groepen/bedrijven; kun je die ook uitschakelen?
We vinden het wel een hele interessante en spannende wereld, dat swingen. We hebben het er denk ik nu een jaar samen over en paar weken geleden dus voor het eerst seks gehad met een ander stel; en dat echt heel geil; en we waren ook totaal niet jaloers, dat is natuurlijk ook maar afwachten. Nog genoeg te ontdekken in elk geval.
Bij SDC krijgen wij ook veel messenger berichten van groepen/bedrijven; kun je die ook uitschakelen?
ton wijzigde dit bericht op 18-05-2025 12:08
0.27% gewijzigd
zondag 18 mei 2025 om 12:06
wij vinden juist dat je met appen heel erg moet oppassen en het niet teveel moet doen. Je bent niet getrouwd met elkaar en je hebt ook geen relatie met elkaar en het doel is uiteindelijk een seksdate, hoe intiem dat ook kan zijn. Bovendien houden we sowieso niet van appen, het is ons al snel te veel. Zelfs met "gewone vrienden"appen we amper. Een beetje meer net voor en net na de date en dan weer op grotendeels stilte.
zondag 18 mei 2025 om 12:10
Dank voor jouw kijk op appen grenada; dan lezen we ook de andere kant. Het is gewoon nog even een goede modus vinden.
We denken er over samen (mijn vrouw en ik) naar Mystique te gaan op een probeeravond (1e vrijdag in de oneven maanden) Iemand ervaring daarmee? Las dat je moeilijk contact krijgt in parenclubs omdat veel mensen al van te voren afspreken met anderen of alleen met de eigen partner bezig gaan. Krijg je op een probeeravond makkelijker contact?
We denken er over samen (mijn vrouw en ik) naar Mystique te gaan op een probeeravond (1e vrijdag in de oneven maanden) Iemand ervaring daarmee? Las dat je moeilijk contact krijgt in parenclubs omdat veel mensen al van te voren afspreken met anderen of alleen met de eigen partner bezig gaan. Krijg je op een probeeravond makkelijker contact?
zondag 18 mei 2025 om 14:11
Ik ben niet zo van het appen. Mijn vriend wel meer en af en toe sleept hij mij erbij. Als ik het zo lees zou ik jullie wens tot meer app contact vrij benauwend vinden eerlijk gezegd. Je hebt geen relatie, en bent meer een soort van FWBs en t vrienden heb ik ook maar weinig app contact. Je kunt elkaar niet wekenlang blijven opgeilen.
Ik snap wel de wens tot even afsluiten met een drankje of zo. Dat is het fijne van thuisdates; wij liggen vaak nog lang met z’n allen met drankjes en hapjes na te kletsen op bed, met af en toe nog wat handtastelijkheden.
Dat is bij een hoteldate ook de volgende keer vast fijn. Neem vooral zelf wat te drinken etc mee, zodat je je niet hoeft aan te kleden om naar de hotelbar te moeten gaan.
Wij gaan niet zo vaak naar clubs. Voor sommigen werkt het prima om met z’n 2en te gaan. Je kunt beneden contact zoeken met anderen, maar je kunt ook boven wat vrijen met elkaar, en dan eventuele kijkers bij je uitnodigen.
Ik snap wel de wens tot even afsluiten met een drankje of zo. Dat is het fijne van thuisdates; wij liggen vaak nog lang met z’n allen met drankjes en hapjes na te kletsen op bed, met af en toe nog wat handtastelijkheden.
Dat is bij een hoteldate ook de volgende keer vast fijn. Neem vooral zelf wat te drinken etc mee, zodat je je niet hoeft aan te kleden om naar de hotelbar te moeten gaan.
Wij gaan niet zo vaak naar clubs. Voor sommigen werkt het prima om met z’n 2en te gaan. Je kunt beneden contact zoeken met anderen, maar je kunt ook boven wat vrijen met elkaar, en dan eventuele kijkers bij je uitnodigen.
Coffee is never my cup of tea

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in