Recht op orale seks in een relatie?

12-05-2014 10:19 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben sinds een jaar een relatie, en vanaf het begin zit ik een beetje met het volgende: hij vindt beffen vies en doet het dus niet.

Hij ziet zelf ook wel in dat het onzin is en niet leuk voor mij, hij belooft dan dat hij zich erover heen zal proberen te zetten, maar écht verandert er niks. Dan probeert hij het een keer halfslachtig, waar ik me vervolgens ongemakkelijk bij voel omdat ik weet dat hij het eigenlijk vies vindt.

In vorige relaties was dit nooit een punt en werd ik eigenlijk altijd op die manier verwend tijdens de seks. Ik had dan ook nooit verwacht dat ik me door één man die dit niet wil ineens zo onzeker kan laten voelen hierover. Ik kwam nooit klaar van beffen, maar vind het wel heel fijn. Ik merk dat ik hieruit een gevoel van acceptatie uithaalde en een gevoel van bemind worden dat ik nu een beetje mis. Ik ben onzeker over het feit dat hij blijkbaar niet van mijn vagina houdt (hoewel dit niet specifiek voor die van mij geldt, dat weet ik wel)

Mijn vraag is, in hoeverre moet ik dit op het spits drijven? Ik ben ook geen 'droompartner' om seks mee te hebben en heb ook zo mijn grillen. Ik zit ermee en ik weet niet hoe dit goed kan komen: ik vraag me af of het wel leuk wordt op het moment dat hij inbindt en het wél gaat doen. Ik denk dat hij dit nooit echt leuk zal vinden. Overigens vindt hij het wel heel fijn om zelf oraal bevredigd te worden (maar hij zou het helemaal snappen als ik dat niet zou willen).
pluk de dag
Onder de douche misschien?

En ik zou niet meer pijpen
Je kunt het niet eisen, en je hebt er geen recht op.

Maar het is je goed recht om geen relatie te willen met iemand die qua seks niet matcht.

Ik denk dat er weinig aan te veranderen is. Als hij niet wil wil jij niet, dwingen kun je niet.

Doet hij wel moeite voor je in bed op andere manieren?
Wat vindt hij er vies aan? De smaak? Zoiets kun je eventueel oplossen met een beflapje bijvoorbeeld.
Ik zou het zelf bijzonder vervelend vinden als ik een partner heb die niet wil beffen. Dat zou geen lang leven beschoren zijn. Ik zou me ongemakkelijk voelen en me afvragen of hij het sowieso niet vies vind om eraan te zitten met z'n handen bijvoorbeeld.

En ik hou niet zo van mensen die dingen vies vinden in bed, het ongeremde en spontane is er dan wel af en dat vind ik wel belangrijk. Dus ik zou het op lange termijn niet trekken.
quote:Derpina schreef op 12 mei 2014 @ 10:20:

En ik zou niet meer pijpen Eerlijk gezegd heb ik daar nu ook niet meer zoveel zin in. Die zin vergaat me een beetje, en dat vind ik eigenlijk ook wel erg. Ik wil niet zo'n voor-wat-hoort-wat relatie
pluk de dag
quote:Nemesis. schreef op 12 mei 2014 @ 10:23:

Wat vindt hij er vies aan? De smaak? Zoiets kun je eventueel oplossen met een beflapje bijvoorbeeld.Ja, hij vindt het een vies idee en raar smaken en ruiken. Ik weet niet hoezeer een beflapje helpt
pluk de dag
Ik zou eerlijk gezegd best wel afknappen als een (bed)partner tegen me zou zeggen dat hij het vies/raar vindt ruiken. Ik wil dat zo'n man me helemaal wil en alles doet wat daarbij hoort. Voor mij zou het plaatje niet compleet zijn als je niet helemaal in elkaar kunt opgaan op die manier.

Makkelijk praten zo van de zijlijn natuurlijk.
quote:Peronne schreef op 12 mei 2014 @ 10:26:

[...]

Ja, hij vindt het een vies idee en raar smaken en ruiken. Ik weet niet hoezeer een beflapje helptMannen die een kut raar vinden ruiken ipv geil, daar ga ik echt van twijfelen over diens geaardheid. Ik vind dit ook niet bepaald een klein issue eigenlijk. Het is nogal wat als je seksueel niet op 1 lijn zit en hij zelf een belangrijk onderdeel van jou (en waarschijnlijk van vrouwen in het algemeen) vies vindt. Bij seks hoor je je helemaal te kunnen geven aan een ander. En niet bang te zijn dat hij je vies vindt. Wtf.
En ik kan me er weer helemaal niks bij voorstellen dat orale seks zo belangrijk voor je kan zijn dat je het wel echt zou missen als het nooit gebeurt.
Maar om even op je eigenlijke vraag terug te komen: nee, je hebt geen rècht op orale seks in een relatie. Het moet leuk zijn en blijven voor beiden. Maar dat houdt ook in dat als jij dit als een gemis ervaart het wat mij betreft een legitieme reden zou zijn om de relatie te verbreken.

Ik kan me niet voorstellen dat ik het andersom zou weigeren, maar mocht dat zo zijn zou ik het vreselijk vinden als mijn vriend zou verwachten dat ik iets doe wat me tegenstaat. Ik vind dan ook niet dat hij het zou moeten doen enkel omdat jij het zo graag wil terwijl hij het niet fijn vindt om te doen.

Ik denk dat je dan gewoon niet matcht met elkaar in bed en je dan moet bepalen of jij het kunt accepteren de rest van je leven nooit meer gebeft te worden.
Als je alleen al kijkt naar de verschillen tussen Oldschoolchic en NYC zie je al dat er een hele verscheidenheid is aan wat men prettig en 'een must' vindt in bed.

Met de eerste mening ben ik het overigens niet eens: er zijn ook vrouwen die niet willen pijpen. Dat kan, mag en is iedereens eigen smaak/beslissing.
Als ik zelf iets niet voor een ander wil doen dan zou ik ook niet willen dat hij het voor mij deed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:NYC schreef op 12 mei 2014 @ 10:33:

En ik kan me er weer helemaal niks bij voorstellen dat orale seks zo belangrijk voor je kan zijn dat je het wel echt zou missen als het nooit gebeurt.Het gaat toch niet om de orale seks an sich? Ik zou het heel naar vinden om te denken dat mijn partner vies van me is. Ik wil graag bijkans opgevroten worden, en niet dat er kieskeurig een beetje aangehannest wordt om vooral maar niet met de mond in de buurt van mijn poort van jade te hoeven komen.
quote:Nemesis. schreef op 12 mei 2014 @ 10:36:

Als je alleen al kijkt naar de verschillen tussen Oldschoolchic en NYC zie je al dat er een hele verscheidenheid is aan wat men prettig en 'een must' vindt in bed.

Met de eerste mening ben ik het overigens niet eens: er zijn ook vrouwen die niet willen pijpen. Dat kan, mag en is iedereens eigen smaak/beslissing.Dat kan en mag ook. Niemand kun en mag je dwingen tot seksuele handelingen die diegene niet wil verrichten. Maar ik zou geen relatie willen hebben met iemand die zo kieskeurig is qua seks.
gebeft worden is voor mij een must.

en to maar deemoedig pijpen.....
wij slapen nooit.
Poort van jade? ik weet niet of wij soulmates moeten blijven ;)
Eens, Thordis. Ik ben persoonlijk ook van het compleet opgaan in elkaar. Ik heb ooit een vriend gehad die ook zo lastig omging met bepaalde handelingen en zou dat nu nooit meer willen.

Mijn ex gaf overigens niet eens redenen waarom hij het niet wilde; hij was sowieso al heel gevoelig qua praten over dat onderwerp.

Nee, geef mij maar een vent die me wil verslinden.
Als hij het niet wil dan houdt het op. Jij zou het ook niet leuk vinden om iets tegen je zin in te doen alleen om een ander te plezieren. Hij vindt het vies. Je kunt je er bij neerleggen of uitmaken en iemand anders zoeken die het wel doet.
quote:eldorado schreef op 12 mei 2014 @ 10:41:

Poort van jade? ik weet niet of wij soulmates moeten blijven ;)

Ben je zó makkelijk af te schrikken?
Maar TO, wat al eerder is gevraagd: doet hij wel op andere manieren zijn best voor je?
quote:NYC schreef op 12 mei 2014 @ 10:33:

En ik kan me er weer helemaal niks bij voorstellen dat orale seks zo belangrijk voor je kan zijn dat je het wel echt zou missen als het nooit gebeurt.Ik zou dat dus echt wel missen. Gelukkig nooit meegemaakt, maar ik zou dat wel een afknapper vinden.
Natuurlijk is het fijner als iemand je orale seks wil geven omdat je je dan begeerlijker voelt dan bij een partner die dat niet wil.

Maar als de rest van de relatie wel goed is, het zoenen wel fijn is en hij ook lekker kan vingeren dan zou ik mij daar wel overheen zetten.

Zou hij ook niet willen vingeren maar alleen recht op en neer seks dan zou ik geen relatie met die man willen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat als hij het niet wil het gewoon op zal houden. Je kan niemand dwingen.
Lijkt me dat je geen recht hebt op een seksuele handeling omdat jij het nu eenmaal lekker en normaal vindt.

Dan kan een ander wel in jouw mondje willen poepen omdat hij het zo lekker en normaal vindt.

Toch begrijp ik je probleem echt goed.

Ik heb een vriendin gehad die niet wilde pijpen. Ze vond een piemel maar vies en sperma al helemaal. Daar is moeilijk mee te leven als je weet dat andere meiden er juist van genieten. Je voelt je afgewezen en snapt ook niet waarom. Je zorgt dat je helemaal schoon bent en dan lijkt het alsof de ander jou een vies mens vindt.

Het is echt een lastig ding. Ik zou er goed over proberen te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven