Romantische avond

04-04-2020 15:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben met een jongen aan het daten en het is super leuk. Nou willen we binnenkort samen televisie kijken lekker op de bank.
Wat is handig om te kijken (iets romantisch of engs) als je wilt dat het verder gaat (sex). Is dan kijken naar zoen/sexscenes niet creepy? Of juist handig?

Hoe pakken jullie dat aan? Hoe kruip je langzaam tegen hem aan of laat je hem blijken dat je er klaar voor bent?
Wanneer is het moment om hem te zoenen en meer? Hoe ga je zitten?

Ps, wanneer vertel je een jongen over je verleden zoals een pestverleden? Dit heeft wellicht invloed op de manier waarop ik nu met daten omga. Moet ik dit direct zeggen of wachten tot het ooit voorbij komt?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-04-2020 10:31
De richtlijn vraagt om zo min mogelijk bezoek (max 3 personen op bezoek).

Als je dan bovendien nog even nadenkt, dan snap je ook wel dat een koppel die niet samenwoont elkaar prima mag blijven zien.

We hebben geen lockdown.
Ze zijn geen koppel. En ja bezoek mag tot max 3 personen... op anderhalve meter afstand van elkaar. Als je dat al niet duidelijk is, dan ben je als koppel dat niet samenwoont heel dom bezig. Elke partner ziet op zijn of haar beurt tig anderen. En dan elkaar. Maar he... die anderen waren er maximaal 2 per keer... maal x keer, maal x keer dat die anderen ook zo dom bezig zijn, maal x keer dat de partners elkaar.... 't wordt heel snel een getalletje risicogroep.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nemain• schreef:
05-04-2020 10:40
Ze daten. Ze zijn geen stel.
Same difference.

Het is 1:1. Als ze nou aan het Tinderen was en iedere week een andere man ging opzoeken, ok. Maar daar is geen sprake van.

Het gaat om minderen van contacten, niet het 0 niveau. In een normale wereld waren ze lekker naar wat bars gegaan, restaurantje, bioscoop. Kom je zo met 100+ mensen in aanraking. Nu met 1 iemand.

Dat maakt het verschil.
Oudblond schreef:
05-04-2020 10:46
Ze zijn geen koppel. En ja bezoek mag tot max 3 personen... op anderhalve meter afstand van elkaar. Als je dat al niet duidelijk is, dan ben je als koppel dat niet samenwoont heel dom bezig. Elke partner ziet op zijn of haar beurt tig anderen. En dan elkaar. Maar he... die anderen waren er maximaal 2 per keer... maal x keer, maal x keer dat die anderen ook zo dom bezig zijn, maal x keer dat de partners elkaar.... 't wordt heel snel een getalletje risicogroep.
Dus als ze niet meer zeggen dat ze daten maar een koppel zijn is het ok? Het is de definitie die hier een rol speelt?

Laat ik nou denken dat een virus zich daar niets van aantrekt.

Met andere contacten hou je natuurlijk wel die 1,5 meter aan (behalve dan binnen het gezin).

Nogmaals: vanuit besmettingsrisico is dit 1:1 vergelijkbaar met kinderen die van de ene ouder naar de andere ouder pendelen.

Doodnormaal.
Zelfs Rutte zei: even niet daten.
En het is zeker niet hetzelfde als kinderen die naar beide ouders gaan.
DS1971 schreef:
05-04-2020 10:52
Dus als ze niet meer zeggen dat ze daten maar een koppel zijn is het ok? Het is de definitie die hier een rol speelt?

Laat ik nou denken dat een virus zich daar niets van aantrekt.

Met andere contacten hou je natuurlijk wel die 1,5 meter aan (behalve dan binnen het gezin).

Nogmaals: vanuit besmettingsrisico is dit 1:1 vergelijkbaar met kinderen die van de ene ouder naar de andere ouder pendelen.

Doodnormaal.

Tuurlijk niet.
Daten is niet hetzelfde als een koppel, daarnaast kiezen veel mensen die niet samenwonen er nu ook even voor elkaar niet te zien.
Als iedereen die date er zo over denkt komt er van dat "flatten the curve" weinig terecht hè?
Nemain• schreef:
05-04-2020 10:52
Zelfs Rutte zei: even niet daten.
Waarmee hij niet op een situatie als deze doelde. Dan gaat het dus om nieuwe mensen leren kennen.
Nemain• schreef:
05-04-2020 10:53
En het is zeker niet hetzelfde als kinderen die naar beide ouders gaan.
Vanuit besmettingsrisico? Tuurlijk wel.
DS1971 schreef:
05-04-2020 10:59
Vanuit besmettingsrisico? Tuurlijk wel.

Het gaat om noodzaak.
Dat kinderen nu beide ouders zien (mits niet ziek) is een stuk noodzakelijker dan een romantisch filmpje kijken.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-04-2020 10:52
Dus als ze niet meer zeggen dat ze daten maar een koppel zijn is het ok? Het is de definitie die hier een rol speelt?

Laat ik nou denken dat een virus zich daar niets van aantrekt.

Met andere contacten hou je natuurlijk wel die 1,5 meter aan (behalve dan binnen het gezin).

Nogmaals: vanuit besmettingsrisico is dit 1:1 vergelijkbaar met kinderen die van de ene ouder naar de andere ouder pendelen.

Doodnormaal.
Jij leest wat je wil lezen. Nee, het etiketje doet er niet toe. Net zoals je de richtlijnen 'interpreteert'. Als ze zich allebei consequent aan de richtlijnen houden met ALLE andere contacten kunnen ze rustig daten. Maar de richtlijnen interpreteren als je mag met z'n 3 gezellig samenzitten en hoppa op naar de volgende 3 en op naar... en dan draaien we elkaar een tong is dom. En al helemaal niet te vergelijken met kinderen van gescheiden wonende ouders. Daar is noodzaak aan de orde. De kinderen die pendelen die ik ken worden zo goed mogelijk beschermd door hun ouders en hun gezinnen. Die beperken fysiek contact tot louter elkaar. Oma's, opa's e.d. zijn even niet welkom. Net zomin als de vriendjes of de buurvrouw.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Merys schreef:
05-04-2020 10:56
Tuurlijk niet.
Daten is niet hetzelfde als een koppel, daarnaast kiezen veel mensen die niet samenwonen er nu ook even voor elkaar niet te zien.
Als iedereen die date er zo over denkt komt er van dat "flatten the curve" weinig terecht hè?
Natuurlijk wel. Want het gaat om het aantal mensen waarmee je in contact komt. Als je dat fors vermindert, rem je de besmettingen af.
DS1971 schreef:
05-04-2020 11:01
Natuurlijk wel. Want het gaat om het aantal mensen waarmee je in contact komt. Als je dat fors vermindert, rem je de besmettingen af.

Precies.
Dus zie je je kinderen wél en je date niet.
Als iedereen nu weer vrolijk gaat daten, wat doet dat met de curve, denk je?
Merys schreef:
05-04-2020 11:00
Het gaat om noodzaak.
Dat kinderen nu beide ouders zien (mits niet ziek) is een stuk noodzakelijker dan een romantisch filmpje kijken.
Ik schreef dan ook vanuit besmettingsrisico.
DS1971 schreef:
05-04-2020 11:03
Ik schreef dan ook vanuit besmettingsrisico.

Juist. Daten levert risico op. Net als tóch naar het park gaan.
Oudblond schreef:
05-04-2020 11:01
Jij leest wat je wil lezen. Nee, het etiketje doet er niet toe. Net zoals je de richtlijnen 'interpreteert'. Als ze zich allebei consequent aan de richtlijnen houden met ALLE andere contacten kunnen ze rustig daten. Maar de richtlijnen interpreteren als je mag met z'n 3 gezellig samenzitten en hoppa op naar de volgende 3 en op naar... en dan draaien we elkaar een tong is dom. En al helemaal niet te vergelijken met kinderen van gescheiden wonende ouders. Daar is noodzaak aan de orde. De kinderen die pendelen die ik ken worden zo goed mogelijk beschermd door hun ouders en hun gezinnen. Die beperken fysiek contact tot louter elkaar. Oma's, opa's e.d. zijn even niet welkom. Net zomin als de vriendjes of de buurvrouw.
Wie is er hier nou de richtlijnen aan het interpreteren?

En nergens lees ik dat to ook nog bezoek hier, bezoek daar doet. Dat verzin jij erbij.
Merys schreef:
05-04-2020 11:03
Precies.
Dus zie je je kinderen wél en je date niet.
Als iedereen nu weer vrolijk gaat daten, wat doet dat met de curve, denk je?
Dat heeft nauwelijks effect. Als we het gewoon over een situatie als daten hebben (dus steeds met dezelfde persoon).
De richtlijnen zeggen; alleen je huis uit als het noodzakelijk is.
Je overleeft niet best zonder boodschappen , je overleeft prima een paar weken niet tongen. TO gaat fijn tongen met haar date en gaat de volgende dag weer naar werk of booschappen doen.
Merys schreef:
05-04-2020 11:04
Juist. Daten levert risico op. Net als tóch naar het park gaan.
Weer zoiets wat volledig toegestaan is. Zelfs in België mag je gewoon een ommetje maken. Als je maar voldoende afstand kan houden.

Het was gisteren ook heerlijk aan het strand. Lekker even uitwaaien. Kan allemaal nog prima. Hier in de bossen ook. Ik kom nauwelijks mensen tegen en je houdt bij het passeren gewoon wat extra ruimte.

Gewoon normaal blijven nadenken (al kom je dan vooral tot de conclusie dat we razendsnel de maatregelen moeten veranderen).
Merys schreef:
05-04-2020 11:07
De richtlijnen zeggen; alleen je huis uit als het noodzakelijk is.
Je overleeft niet best zonder boodschappen , je overleeft prima een paar weken niet tongen. TO gaat fijn tongen met haar date en gaat de volgende dag weer naar werk of booschappen doen.
Waar ze netjes 1,5m afstand houdt. Prima dus.

Overigens wilde ze seks begreep ik. ;)
DS1971 schreef:
05-04-2020 11:10
Gewoon normaal blijven nadenken (al kom je dan vooral tot de conclusie dat we razendsnel de maatregelen moeten veranderen).

Dus eigenlijk vind je zelf ook dat het niet kan?
DS1971 schreef:
05-04-2020 11:12
Waar ze netjes 1,5m afstand houdt. Prima dus.

Overigens wilde ze seks begreep ik. ;)

Ik ben toevallig van de week even in de supermarkt geweest. 1,5 meter afstand is een onduidelijk begrip voor veel mensen.
DS1971 schreef:
05-04-2020 11:12
Waar ze netjes 1,5m afstand houdt. Prima dus.

Overigens wilde ze seks begreep ik. ;)
Dan heeft hij een uitzonderlijk lange piemel of stopt zijn voet er in.
Hoog tijd dat ze in Nederland ook een semi-lockdown invoeren. :-|
De richtlijn is echt niet zo onduidelijk hoor.
Er staat:
Mag ik met 3 vrienden/vriendinnen afspreken voor een kop koffie thuis aan de keukentafel?
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers) en houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar.

Dus ja, je mag een date afspreken, maar je moet op 1,5 meter afstand blijven en het is beter om het niet te doen.
Samen knuffelen en meer op de bank, zal dus echt even moeten wachten. Alleen met mensen waar je een huishouden mee voert, mag je binnen die 1,5 meter komen.
RikM schreef:
05-04-2020 11:13
Dus eigenlijk vind je zelf ook dat het niet kan?
Ik vind dat we allemaal razendsnel weer gewoon het normale leven op moeten pakken, met een paar kleine wijzigingen, omdat anders het dodental vanwege de ineengestorte economie zeker wereldwijd het aantal coronadoden zwaar in de schaduw gaat zetten.

Dus nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven